Mode & Beauty alle pijlers

Halfbloedjes

20-10-2015 21:43 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals vele in Nederland ben ik een 'halfbloedje' mijn vader is Indonesisch en mijn moeder Nedrlands. Ik ben heel donker/Aziatisch uitgevallen (beide ouders zijn ook donker). Vroeger wilde ik het liefst een Nederlands uiterlijk: lang, lichte huid en blonde haren. Nu kan ik mijn uiterlijk steeds meer waarderen, maar dat duurde even. Een paar vriendinnen van me zijn ook van Indische afkomst en zijn juist licht, een beetje bleekjes of zelfs blond. Zij hadden liever een wat aziatischer uiterlijk willen hebben. Zo zie je maar . Ik ben benieuwd naar andere meningen. Ben je ook een halfbloedje (van wat voor afkomst dan ook) en herken jij je hierin?
Indo halfbloedjes vind ik vaak mooi. Zelf hou ik dan wel van 'n licht tintje ipv donker. Heb in Indonesie een heel bijzonder meisje gezien met knalblauwe ogen en verder ook duidelijk het product van 'n blanke en 'n indo qua haarkleur en huid. Je moet 't maar net treffen dat je de pluspunten van beide ouders erft natuurlijk.
Shoot first, ask questions later!
quote:Goede-Fee schreef op 20 oktober 2015 @ 23:21:

[...]

Dit. Wat een non topic weer.Waarom?
quote:Enn schreef op 20 oktober 2015 @ 22:19:

Ja hier!

Half Noors en half Zweeds.

En ik vind dit voldoende Aziatisch.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
half Zweeds
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Hoi Didi, ik heb ook een Indonesische vader en een Nederlandse moeder. Mensen zien het niet aan mij, dat ik een halfbloedje ben. Heb wel donkere ogen en donker haar maar een lichte huid. Pas als ik mij voorstel en mijn achternaam zeg, dan reageren mensen met: 'o, dat wist ik niet'

Een paar jaar geleden bij een familiedag zag ik al mijn nichten en neven. Dan zie je juist alle gradaties voorbij komen. Van heel 'donker' naar heel 'licht'.
Liever niet mijn berichten quoten, het is slechts mijn mening/ervaring.
quote:Chloe14 schreef op 20 oktober 2015 @ 22:51:

Half Arabisch/Half Nederlands en ben vrij donker uitgevallen.

Lichtgetint met donkerbruine ogen en bruin/zwart haar.

Omdat ik volledig Nederlands ben opgevoed, baalde ik als kind wel van de opmerkingen over waar ik vandaan kwam.

Als ik zei uhm uit Nederland dan zeiden ze vaak, "nee je oude land".

Dat was een reden waarom ik graag lichter wou zijn maar dat is nu allang niet meer zo.

Ik ben tevreden met hoe ik eruit zie en vind het grappig om mensen te laten raden.

Van Brazilië tot India, ik heb het allemaal wel eens gehoord hahaooh dat ken ik, mijn ouders komen uit Suriname maar zijn zelf ook halfbloed : mijn moeder is half creools en half blank (ook wel mulattin genoemd) en mijn vader is half indiaans en half creools. omdat ik niet zo donker ben gaan mensen er vaak vanuit dat ik ''half'' Surinaams half Nederlands ben of Antiliaans, vaak geloven ze niet als ik zeg dat ik van volledige Surinaamse afkomst ben. dus dan komt dat hele verhaal van me ouders er ook nog bij en soms zeg ik gewoon dat ik een blanke oma en een Franse overgrootoma had klaar. ik heb er nooit anders uit willen zien, ja oke ik wilde toen ik jonger was glad haar dan kon ik het ook los dragen maar nee ben er trots op om Surinaams te zijn. ik heb ook van alles gehoord de leukste zijn toch wel : Marokaans, Dominicaans, of Zuid-Amerikaans
Oeh ik ben een achtste Belg en dat is te merken aan mijn voorliefde voor chocola en friet

edit: En bier natuurlijk
Hhmm toen ik laatst de family tree uit ging spitten kwam ik erachter dat 600 jaar geleden mijn voorouders uit Schotland zijn gekomen. Wat maakt dit mij dan? 1/100e Schots? Ik val wel op Britten dus er zit nog wel een spoortje in mijn genen!
quote:nijntje021 schreef op 21 oktober 2015 @ 17:27:

[...]

ooh dat ken ik, mijn ouders komen uit Suriname maar zijn zelf ook halfbloed : mijn moeder is half creools en half blank (ook wel mulattin genoemd) en mijn vader is half indiaans en half creools. omdat ik niet zo donker ben gaan mensen er vaak vanuit dat ik ''half'' Surinaams half Nederlands ben of Antiliaans, vaak geloven ze niet als ik zeg dat ik van volledige Surinaamse afkomst ben. dus dan komt dat hele verhaal van me ouders er ook nog bij en soms zeg ik gewoon dat ik een blanke oma en een Franse overgrootoma had klaar. ik heb er nooit anders uit willen zien, ja oke ik wilde toen ik jonger was glad haar dan kon ik het ook los dragen maar nee ben er trots op om Surinaams te zijn. ik heb ook van alles gehoord de leukste zijn toch wel : Marokaans, Dominicaans, of Zuid-Amerikaans Als je moeder half is maakt dat jou kwart Nederlands toch? Achja weet eigenlijk ook niet precies hoe t werkt. Je bent iig een mengelmoesje.
quote:nijntje021 schreef op 21 oktober 2015 @ 17:27:

[...]

ooh dat ken ik, mijn ouders komen uit Suriname maar zijn zelf ook halfbloed : mijn moeder is half creools en half blank (ook wel mulattin genoemd) en mijn vader is half indiaans en half creools. omdat ik niet zo donker ben gaan mensen er vaak vanuit dat ik ''half'' Surinaams half Nederlands ben of Antiliaans, vaak geloven ze niet als ik zeg dat ik van volledige Surinaamse afkomst ben. dus dan komt dat hele verhaal van me ouders er ook nog bij en soms zeg ik gewoon dat ik een blanke oma en een Franse overgrootoma had klaar. ik heb er nooit anders uit willen zien, ja oke ik wilde toen ik jonger was glad haar dan kon ik het ook los dragen maar nee ben er trots op om Surinaams te zijn. ik heb ook van alles gehoord de leukste zijn toch wel : Marokaans, Dominicaans, of Zuid-Amerikaans Maar... Suriname ligt toch...
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
Ik ben half Noord-Hollands half Zuid-Hollands en in de negorij waar ik ben opgegroeid dachten mijn klasgenoten altijd dat ik Indonesisch was, of Spaans, Italiaans, zelfs Chinees. Don't ask me why, want het verschil is echt wel duidelijk.
quote:Chloe14 schreef op 20 oktober 2015 @ 22:51:

Half Arabisch/Half Nederlands en ben vrij donker uitgevallen.

Lichtgetint met donkerbruine ogen en bruin/zwart haar.

Omdat ik volledig Nederlands ben opgevoed, baalde ik als kind wel van de opmerkingen over waar ik vandaan kwam.

Als ik zei uhm uit Nederland dan zeiden ze vaak, "nee je oude land".

Dat was een reden waarom ik graag lichter wou zijn maar dat is nu allang niet meer zo.

Ik ben tevreden met hoe ik eruit zie en vind het grappig om mensen te laten raden.

Van Brazilië tot India, ik heb het allemaal wel eens gehoord hahaDat ken ik. Dan vraagt iemand waar ik vandaan kom, en dan noem ik de plaats waar ik vandaan kom en dan zeggen ze altijd: nee, waar kom je écht vandaan? Ja, ehhh, daar vandaan dus.
Ik ben volbloed Groninger. Compleet met blond haar, blauwe ogen en een lekker struis figuur.

Ik wilde vroegah altijd een halfbloed zijn van iets donkers en lichts. En ik kan nog steeds met jaloezie naar die prachtige bossen heel veel krullen kijken. Die zou ik ook echt heel graag willen. Nog steeds, eigenlijk.
Ook Indo, met alle voordelen, nauwelijks rimpels, zwart haar en groene ogen, bruin in de zomer en licht in de winter alleen niet zo groot.
quote:sunny_mar schreef op 21 oktober 2015 @ 22:25:

[...]

Maar... Suriname ligt toch...jaa Latijns-Amerika
[quote]nijntje021 schreef op 22 oktober 2015 @ 10:59:

[...]

jaa Latijns-Amerika bedoel ik eigenlijk oeps dubbel

Dolfijntjee, heb geen idee hahah, maar mijn oma was ook geboren in Suriname en haar ouders ook, maar de familie kwam oorspronkelijk uit Nederland & Duitsland, maar ja idd ben een flinke mengelmoes de hele familie trouwens alle 5 bevolkings groepen zitten in de fam
Ik ben wereldburger....... van alles wat....Turks, katholiek , joods, en indisch....... Dus het maakt allemaal niet uit......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven