Mode & Beauty alle pijlers

Super dikke winterjas

20-10-2015 21:20 63 berichten
Ik ben op zoek naar een super dikke winterjas, die mij warm kan houden op de scooter tijdens de koude wintermaanden..

Het liefst eentje met een beetje vorm.. Ik ben al een tijdje op zoek, maar kom er niet helemaal uit. Iemand tips?

Woolrich maar is wel prijzig
Voor de jassen van 600 euro en meer zou ik ook niet op MP kijken, want de kans is veel te groot dat je dan een Chinese uitvoering koopt.

Nog een tip: let goed op de mate van waterdichtheid van de jas. Dat wordt gerekend op een schaal van 1000-10.000, en als je op een scooter rijdt zou ik voor minimaal 8.000 en liefst echt voor 10.000 gaan. Bij lagere waarden wordt je vaak alsnog vrij snel nat, zeker als je met flinke snelheid door de regen zoeft, en nat = koud. Een jas met hogere waarde heeft vaak speciaal behandelde naden (met tape geloof ik), waardoor het water echt niet binnen dringt.

Canada goose ook lekker warm dit soort jassen moet je in de zomer kopen dan zijn De helft van de prijs
quote:Ttas28 schreef op 20 oktober 2015 @ 22:04:

[img]http://www.yomister.com/image/large/iPZ ... navy-1.jpg[/img]

Woolrich maar is wel prijzigDit vind TO te duur, deze jassen gaan ook vanaf ca 700 euro.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat klopt! Op mp is veel nep te vinden. Maar je kunt altijd vragen om een originele kassabon. Daar haal je de grootste zooi er al mee uit!

Maar idd... Woolrich is ook m❤️❤️i!!!
Ik wil komen en weer gaan. Ik wil leven, niet bestaan.

Moncler ook prijzig
quote:Hormonster1982 schreef op 20 oktober 2015 @ 22:08:

Ja dat klopt! Op mp is veel nep te vinden. Maar je kunt altijd vragen om een originele kassabon. Daar haal je de grootste zooi er al mee uit!

Maar idd... Woolrich is ook m❤️❤️i!!!Ook bonnen worden vervalst. Je moet merkspul eigenlijk alleen op MP kopen als je het merk al kent en weet waar je op moet letten om echt van Chinees te onderscheiden.

Als je zoiets wil moet je naar beverwijk gaan zwarte markt goedkoop maar het is wel een tokkie jas
quote:Jeweethetniet schreef op 20 oktober 2015 @ 22:06:

Voor de jassen van 600 euro en meer zou ik ook niet op MP kijken, want de kans is veel te groot dat je dan een Chinese uitvoering koopt.

Nog een tip: let goed op de mate van waterdichtheid van de jas. Dat wordt gerekend op een schaal van 1000-10.000, en als je op een scooter rijdt zou ik voor minimaal 8.000 en liefst echt voor 10.000 gaan. Bij lagere waarden wordt je vaak alsnog vrij snel nat, zeker als je met flinke snelheid door de regen zoeft, en nat = koud. Een jas met hogere waarde heeft vaak speciaal behandelde naden (met tape geloof ik), waardoor het water echt niet binnen dringt.Ah dat is een super goede tip! Thanks, daar ga ik zeker op letten
quote:Ttas28 schreef op 20 oktober 2015 @ 22:12:

[img]http://www.polyvore.com/cgi/img-thing?. ... d=89221127[/img]

Als je zoiets wil moet je naar beverwijk gaan zwarte markt goedkoop maar het is wel een tokkie jasBedankt voor het meedenken, maar dit is niet echt mijn smaak haha!
Ik zou trouwens ook voor een lang model gaan, scheelt volgens mij een hoop in warmte.

Dit os ook helemaal hip of die teddy jassen
Je hebt voor op de scooter volgens mij ook van die cape/parka achtige dingen voor in de winter. Helemaal gevoerd en wind/waterdicht, en vaak met ingebouwde handschoenen.

Elegant ziet het er niet uit, maar volgens mij wel beste om de wind en regen tegen te houden.
quote:svd schreef op 20 oktober 2015 @ 22:14:

[...]

Bedankt voor het meedenken, maar dit is niet echt mijn smaak haha!Haha
Ik heb vorig jaar een jas van Daite gekocht. Heel warm, leuk en een vrouwelijk model. Ben er heel blij mee.

Heb hem bij een outlet gekocht en was iets van ¤150
quote:SpringDing schreef op 20 oktober 2015 @ 22:15:

Ik zou trouwens ook voor een lang model gaan, scheelt volgens mij een hoop in warmte.Op de scooter rits je die vaak van onder open om goed te kunnen zitten en je benen te kunnen blijven gebruiken bij stoplichten ed, dus dan heb je er niet zoveel aan. Ook voor de veiligheid moet je geen al te lange jas willen, die achter je aan flappert en tussen wielen ed kan komen. Maar een iets langere jas (op de dij) die je van onder omhoog kan ritsen is wel fijner, vind ik, omdat je dan bij gewoon wandelen alsnog de voordelen van de langere jas hebt.
quote:Ttas28 schreef op 20 oktober 2015 @ 22:17:

[afbeelding]

Dit os ook helemaal hip of die teddy jassenNiet om lullig te doen hoor tas, maar denk je nou echt dat dit geschikt is voor op de scooter?
De warmte van een jas zit 'm niet in de dikte. Stilstaande lucht isoleert dus laagjes. Een wollen vestje onder een niet te dikke jas is warmer dan zo'n hele dikke. En ga voor dons ipv synthetische voering.
quote:Jeweethetniet schreef op 20 oktober 2015 @ 22:19:

[...]

Op de scooter rits je die vaak van onder open om goed te kunnen zitten en je benen te kunnen blijven gebruiken bij stoplichten ed, dus dan heb je er niet zoveel aan. Ook voor de veiligheid moet je geen al te lange jas willen, die achter je aan flappert en tussen wielen ed kan komen. Maar een iets langere jas (op de dij) die je van onder omhoog kan ritsen is wel fijner, vind ik, omdat je dan bij gewoon wandelen alsnog de voordelen van de langere jas hebt.Ja inderdaad. Mijne kan ook van onderen open. Is toch lekkerder dan zoiets waarbij de wind je billen/ rug in waait. Ik krijg het altijd al koud als ik die blote ruggen alleen al zie.
ik heb afgelopen zondag een Didriksons gekocht bij Bever, was 190 euro in de actie. Je kan hem vinden als je googled op didriksons greta parka. Lekker warm!Misschien hebben ze die actie nog?
doe dan maar thee
ik heb eergister een jas bij Zalando bestelt: Dreimaster super dik
Al aan een ski-jack gedacht? Wind- en waterdicht. Ik heb er eentje uit de spreekwoordelijke oude doos maar als het tien graden vriest en bovendien hard waait heb ik het niet koud.
verba volant, scripta manent.
quote:Ttas28 schreef op 20 oktober 2015 @ 22:17:

[afbeelding]

Dit os ook helemaal hip of die teddy jassen

Ik vind ze leuk, maar - hé, daar rijdt een kip op scooter... Verkeersveilig voor jou, maar ik weet niet of ze dit soort jassen gaan verbieden op termijn. Kan net zo gevaarlijk zijn als andere speeltjes in de auto. Het kan erg afleiden. Er zijn altijd mensen m/v die willen weten waar die kip heen rijdt. Dat duurt altijd even voordat ze weten wat ze hebben gezien.

Speciaal voor Ttas28 en gezien bij Otto.nl:

Is het pseudoniem misschien gele tas? Of geile tas die sexy verwart met smaakvol? Jong kan, maar wordt gezien als pipo op oudere leeftijd. Make-up doet veel. Ik discrimineer niet op leeftijd, sexe, of schoonheid. Dat doen anderen wel voor mij als het moet, maar ook als het niet moet.
Ik val in herhaling: Bij Zalando stond een leuke grijs/blauwe (zo leek het vanaf het plaatje) van Icepeak.

Dat merk heeft dunne wintersportjassen - langer over de heup - zonder bontje en wel recht toe, recht aan. In felle kleurtjes voor veiligheid en opvallend in de sneeuw - met sensor voor detectors om te vinden onder sneeuw. Maar ook gewone outdoor.

Zie een eerdere topic van de laatste paar weken. Daar staat meer in.

Ook andere winkels (W-kamp en zo ...) hebben die jassen in hun assortiment. Zoek op verkoopadressen via hun eigen site. Merk is FINS.

Zoals ook in die andere topic werd gesteld: Buitensport en outdoor bekijken. Daar staan ook langere tussen. Bij grotere winkels met afdeling Sport kom je ook op de wat meer afkledende modellen. Vergeet niet Perry sport, Bijenkorf, V&D, Intersport.... en wat nog meer. Er is zoveel. Die hebben ook eigen merken.
Terug naar Icepeak: http://www.icepeak.fi/collection#!women/jackets

Zie bijvoorbeeld JADE, JASMIN, JENNA, JILLY, JOLEEN. Ik ken natuurlijk niet alle modellen en of ze warm en dik genoeg zijn. Even zelf kijken. Prijs varieert. De rits die zowel van bovenaf als onderaf open kan is wel lekker als ventilatie.

EDIT: Via Stylight en andere links als je op de jassen zelf - merk en modelnaam - zoekt dan krijg je er meer te zien. Helpt bij zoeken vooral vinden. Zelf moet ik geld verdienen en tijd is geld.... O, als ze voor mij ook iets zouden doen... Of betalen voor testen.... Of wat dan ook. Deze toevoeging kost mij tijd, want ik krijg spam. Die is gratis, maar ik heb die tijd niet om telkens gratis de problemen op te lossen die ik hier door krijg. Moet straks alles opnieuw instellen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven