Mode & Beauty alle pijlers

Halfbloedjes

20-10-2015 21:43 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals vele in Nederland ben ik een 'halfbloedje' mijn vader is Indonesisch en mijn moeder Nedrlands. Ik ben heel donker/Aziatisch uitgevallen (beide ouders zijn ook donker). Vroeger wilde ik het liefst een Nederlands uiterlijk: lang, lichte huid en blonde haren. Nu kan ik mijn uiterlijk steeds meer waarderen, maar dat duurde even. Een paar vriendinnen van me zijn ook van Indische afkomst en zijn juist licht, een beetje bleekjes of zelfs blond. Zij hadden liever een wat aziatischer uiterlijk willen hebben. Zo zie je maar . Ik ben benieuwd naar andere meningen. Ben je ook een halfbloedje (van wat voor afkomst dan ook) en herken jij je hierin?
lichte huid, donker haar, amandelvormige ogen
Oosterse huid grote grijs groene ogen donker haar mix turks nederlands
Dat halfbloedje, mogen niet-halfbloedjes die term ook gebruiken voor iemand als jij, of werkt het net als met 'neger'. Kwam het woord laatst ook al ergens tegen, maar voor mij klinkt het zo denigrerend
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Dubbelbloedje vind ik logischer.
quote:Monatala schreef op 20 oktober 2015 @ 21:48:

Dat halfbloedje, mogen niet-halfbloedjes die term ook gebruiken voor iemand als jij, of werkt het net als met 'neger'. Kwam het woord laatst ook al ergens tegen, maar voor mij klinkt het zo denigrerendIk word liever niet zo genoemd, maar als iemand het aardig zegt zal ik niet slaan ofzo.
Halfbloed is niet beledigend vind ik
Dochter half Nederlands/half Turks. Zo blond als het maar zijn kan, maar met donkerbruine ogen.
Nee totaal niet. Ben heel blij met mijn uiterlijk. Vind halfbloedjes over het algemeen ook veel mooier dan saaie volbloedjes
Ben je ook een halfbloedje (van wat voor afkomst dan ook) en herken jij je hierin?

Nee, resp Nee
1/10000 Neanderthaler en wat Frans bloed en Nederlands
Everything you see I owe to spaghetti!
Ja hier!

Half Noors en half Zweeds.

En ik vind dit voldoende Aziatisch.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Mijn moeder was een mix surinaams/nederlands en toen kreeg ze mij ik ben blond en blauwe ogen mijn broertje is donker met bruine ogen en mijn zus donker haar en bruine ogen. Mijn vader was een blonde man. Zo raar kan het zijn ik heb wel de pittige kant van mijn oma surinamers zijn pittig en direct.
quote:Enn schreef op 20 oktober 2015 @ 22:19:

Ja hier!

Half Noors en half Zweeds.

En ik vind dit voldoende Aziatisch.

Trol!

(grapjeeeeee )
Volbloed limburgs hier
Ik zeg altijd dat ik een mengelmoesje ben, en tevreden met mijn uiterlijk. Dus TO niet herkenbaar.
Half Indisch en ik ben dik tevreden. Mn dochtertje is kwart Indisch en zou het liefst van de wereld blond haar en blauwe ogen hebben (al is het alleen maar dat ze dan op Elsa lijkt ).
Ik ben ik. Geen halfbloed of volbloed of 1/16de bloed.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Gewoon mens, mag dat ook?
Half Arabisch/Half Nederlands en ben vrij donker uitgevallen.

Lichtgetint met donkerbruine ogen en bruin/zwart haar.

Omdat ik volledig Nederlands ben opgevoed, baalde ik als kind wel van de opmerkingen over waar ik vandaan kwam.

Als ik zei uhm uit Nederland dan zeiden ze vaak, "nee je oude land".

Dat was een reden waarom ik graag lichter wou zijn maar dat is nu allang niet meer zo.

Ik ben tevreden met hoe ik eruit zie en vind het grappig om mensen te laten raden.

Van Brazilië tot India, ik heb het allemaal wel eens gehoord haha
Geen 'halfbloed'. Moeder Nederlands (asblond en blauwe ogen) en vader is een kwart Portugees wat mij een achtste maakt.

Het resultaat?

Groen/bruine ogen met donkerbruin haar, veel donker armhaar, wenkbrauwen die zo goed als dagelijks ertussen geepileerd dienen te worden en een donkere (dons)snor waar ik het ergste van vrees op latere leeftijd

Ik ben trots op mijn afkomst en vind het leuk dat die uiterlijke kenmerken in onze familie zo duidelijk naar voren zijn blijven komen. Sterke genen denk ik dan maar:p
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Ik ben half Engels en half Nederlands, gewoon blond haar en blauwe ogen...
Its a long way to the top if you wanna rock n roll..
Hier ook half Indonesisch. Ik ben donker uitgevallen en ben 1 gezicht met mijn moeder, mijn broertje is heel licht en "hollands" en is precies onze vader.

Soms geloven mensen niet dat wij toch broer en zus zijn, tot ze onze ouders erbij zien
quote:ModuleX schreef op 20 oktober 2015 @ 22:48:

Gewoon mens, mag dat ook?Dit. Wat een non topic weer.
quote:ModuleX schreef op 20 oktober 2015 @ 22:48:

Gewoon mens, mag dat ook?Nee, liever niet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven