Mode & Beauty alle pijlers

Weave haar stinkt !

21-10-2015 11:57 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds 2 maanden heb ik na jarenlang losse extensions , weave haar.

Ik ben zeer tevreden en denk alleen maar dat had ik eerder moeten doen.

Alleen er zit een nadeel aan ik vind het zo stinken???

Ik dacht dit op te lossen met eenstevige wasbeurt maar nee hoor als het nat is stinkt het nog erger......

Wat is dat toch en wat kan ik er tegen doen?

Het is echt goor ......

Misschien weet iemand hier een oplossing ?

Mijn kapster heeft deze klacht nog niet eerder gehad, hoe kan dat nou?
Ik vind dat degene die dit product aan u verkocht heeft het moet kunnen verhelpen. Zo niet u een nieuwe weave moet aanbieden.
Ik heb ook extensions maar die van mij stinken absoluut niet.

Als ik het was met shampoo ruikt het juist dagenlang heerlijk fris.
.
Ik zou een nieuwe weave nemen denk ik, niets is zo smerig als stinkend haar.
.
Buffelhaar.
Dat ken ik. Heb zelf twee keer weave gehad. Langer dan twee maanden dragen zou ik sowieso nooit aanraden.

Ik draag nu clip extensions precies om dezelfde reden: weave gaat na een tijdje stinken. Shampoo kan gewoon niet helemaal tot de vlechten doordringen en daardoor word je eigen haar wat zit ingevlochten vies en plakkerig. Ik kan me nog herinneren hoe smerig mijn haar eruit zag na het uithalen van weave. Moest het twee keer achter elkaar wassen omdat het zo vet was. Nooit meer voor mij.

Oh trouwens, als je echt niet zonder weave kan. Ik weet wel dat er parfum bestaat speciaal voor haar/extensions. Maar dat maskeert de geur dus alleen maar.
Via pinterest gelezen:

Nachtje laten weken in wasverzachter en dan uitwassen met babyshampoo.

Ik heb dit wel vaak gedaan om de haren van de Barbiepoppen te redden. Dan is het weer glad en glanzend (en ontklit).
Oh, en ik zou er ook mee terug gaan (verkoper/kapper).
Mijn kapster heeft dit in 9 jaar nog nooit meegemaakt.

Toen het er 2 dagen in zat begon het al te stinken.

Het zit met microringen vast.

Het is jammer want verder gaat het prima.
quote:Farida999 schreef op 21 oktober 2015 @ 14:04:

Mijn kapster heeft dit in 9 jaar nog nooit meegemaakt.

Toen het er 2 dagen in zat begon het al te stinken.

Het zit met microringen vast.

Het is jammer want verder gaat het prima.Ik zou deze er dan uit laten halen en een nieuwe weave zetten, want dan ligt het misschien wel gewoon aan het haar. Vind zij het ook stinken?
.
Dinsdag heb ik een afspraak ben benieuwd wat ze er van vindt..
quote:lemoos2 schreef op 21 oktober 2015 @ 13:47:

Via pinterest gelezen:

Nachtje laten weken in wasverzachter en dan uitwassen met babyshampoo.

Ik heb dit wel vaak gedaan om de haren van de Barbiepoppen te redden. Dan is het weer glad en glanzend (en ontklit).Oh.... had ik dit jaren geleden maar geweten!!!! 😟
Het is mooi glad en glanzend dat is het probleem niet alleen.....die lucht! Het lijkt nog het meest op nat hooi brrrr.

Weken in wasverzachter hoe doe je dat als het op je hoofd zit?
Oh jij hebt het zeker echt in je haar 'vastgezet'. Misschien kun je alsnog wasverzachter in je haar doen en het daarna uitspoelen.

Weet niet echt of het werkt maar kennelijk hebben mensen hier ervaring mee.

Hoe vaker ik mijn haar waste hoe droger het juist werd is mijn ervaring met extensions.
.
Ik weet dat het al een aantal maanden geleden is maar wellicht ook voor een ieder die hetzelfde heeft meegemaakt of mee maakt.

Als haar-styliste kom ik in aanmerking met veel verschillende soorten haar extensions.

-Allereerst hoort een weave/extension nooit te stinken. Sommige extensions hebben enkel een popcorn achtige geur als ze al voor-gevervd zijn of als er gebruik is gemaakt van een silicone coating om bijvoorbeeld de krul in golvend haar langer in stand te houden.

-Haar extensions die uitdrogen na het wassen zijn vaak niet van de puurste kwaliteit, MAAR hier wel een kantekening aan: haarextensions/weave dienen met shampoo en conditioning gewassen te worden omdat shampoo alleen het haar kan uitdrogen net zoals dit met ons eigen haar het geval kan zijn (afhankelijk van haar type).

- Haar in wasverzachter doen weken kan de geur verminderen, maar nogmaals dit zou je met nieuwe haar niet hoeven doen. Vermaskeren met geurende leave-in coditioners of parfum kan ook een tijdelijke oplossing zijn.

- Zoek altijd naar haar leverancies die transparant zijn over het haar dat verkocht wordt en onder Remy of Virgin haar wordt verkocht Een betrouwbare leverancier van echt Remy haar in Nederland is The Fablane (https://thefvblane.com/collections/hair-weft). Zij handelen niet met de massa en kunnen daarom betere kwaliteit leveren. Zo zijn er nog een aantal andere leverancies (vaak wel in het buitenland) die aan bovenstaande voorwaarden voldoen.

Langer bericht dan ik had gehoopt maar ik krijg hier altijd zoveel vragen over/zo vaak mee te maken! Nou, succes!
Het probleem is inmiddels opgelost. D geur werd steeds minder en is uiteindelijk helemal verdwenen.

Ik vind het heel prettig dit soort haarverlenging na jaren losse extensions.

Het haar valt heel mooi niet in van die sliertjes wat je veel zie bij extensions.

De kwaliteit is ook heel erg goed. Ik kan hier heel lang mee doen.
Becker
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven