Geen baat bij lexapro

21-10-2015 14:37 15 berichten
Hallo, ik had een vraag ik voel me helemaal radeloos. Ik heb lang en heftige angst en dwanggdachte. Ik slik 15 mg lexapro heb hier totaal geen baat bij. Herkent iemand dit bij dit medicijn en ik ben gewoon bang dat er geen juist medicijn voor mij is. Ik ben heel de dag bezig met mijn dwang en angst. Herkennen meer mensen die heel de dag last er van hadden? Ik ben net met cognitieve gedragstherapie begonnen maar ben gewoon zo bang dat geen medicijn erbij helpt.
Hoe lang slik je dit medicijn al? Bij dergelijke medicijnen duurt het zeker 4 tot 6 weken voordat er een goede 'spiegel' in je bloed is opgebouwd en je echt kan zeggen of een medicijn werkt of niet natuurlijk.

Daarbij komt dat een medicijn ook opgebouwd kan worden dus dat je langzaam de dosering verhoogd met je arts tot een sterkte waarbij je je wel beter voelt.

Ik heb zelf al jaren angststoornissen en behoorlijk OCD (dwangneurose), heb daar jaren Seroxat een hoge dosering voor geslikt, dat hielp wel heel erg goed, ik was weer 'normaal'. Helaas mee moeten stoppen omdat we kinderen wilde, ben nu ruim 7 maanden geleden bevallen en afgelopen vrijdag weer gestart met Seroxat omdat ik weer erg veel klachten kreeg van voornamelijk de OCD.

Ik ben met een normale dosering begonnen, begin het een beetje te merken dat het wel wat doet en ik iets rustiger wordt maar ik weet dat ik minimaal 4 weken geduld moet hebben en dan pas kan zeggen of het voldoende voor me is of dat het verhoogd moet worden.

Je kan wel altijd tussendoor eens naar je arts gaan om erover te praten, die kan je vast alles nog veel beter uitleggen, er zijn genoeg soorten medicatie, er iets heus wel iets wat goed helpt bij jou.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang slik je het nu?

Ik heb Lexapro 10mg en dat duurde zo'n week of zes voordat het werkte.

Ook icm cognitieve therapie vanwege angst.

Overleg anders zsm met je peut.
Huts!
Wanneer ben je begonnen met slikken? Bij mij duurde het zo'n 6 weken voordat ik het effect merkte van Lexapro. Tot die tijd werden mijn klachten eerst een stuk erger. Gelukkig was ik hier goed over voorgelicht!
Ik slikte lexapro een jaar maar had toen nog wel last van pieken en dalen. Toen kwam het zo ernstig terug dat ik paniek aanvallen krijg en hyperfentileer.. Het is nog nooit zo erg geweest als nu. Ik slik nu al bijna 5 maanden lexapro weer en merk niks nog steeds is het zo erg en zie ik niks meer positief walg van mezelf en denk dat ik niet meer te helpen ben
Dan is dit medicijn misschien niet geschikt voor jou. Gelukkig bestaan er nog andere soorten. Ikzelf slik citalopram voor een angststoornis. Het duurde bij mij zeker een half jaar voordat ik merkte dat de angst wat minder werd.
p0miauw bedoel je dat toen pas de medicatie begon te werken?
met wat je beschrijft zou ik zsm een afspraak maken bij je behandelend arts

hij / zij weet ws wel hoe het verder moet, of kan je evt andere medicatie voorschrijven

sta je niet onder controle, en waarom heb je het niet ter sprake gebracht dat het na 5 maanden nog steeds niet beter gaat / zelfs erger wordt?
Ik heb dit al vanaf de basisschool steeds andere onderwerpen. Je word er knettergek van en dit onderwerp ook. Lan nergens meer rust in vinden
itsme1973 het erge is ik roep het al zolang en ze nemen gewoon geen stappen ik heb er weinig vertrouwen in. Ik voel me de enige die er zo last van heeft. Mijn psycholoog begon al misschien kan je zonder medicatie nou snap dat echt niet. Er zijn toch ook mensen met deze klachten die levenslaf medicatie hiervoor moeten
ik geloof niet dat een psycholoog de medicatie bepaalt, daar gaat een psychiater over bij mijn weten

vraag een gesprek aan, geef aan dat dit middel je niet helpt en vraag een ander middel

als dat niet werkt zou ik naar een andere praktijk overstappen

kom een beetje beter voor jezelf op, het lijkt erop dat je dat niet (voldoende) doet
Je moet ook zelf stappen ondernemen. Je moet er niet van uitgaan dat jij met je verhaal bij de HA komt en hij of zij dan zegt dan gaan we dit of dat doen. Je weet nu voor jezelf dat dit niet werkt. Ga op onderzoek uit bij andere mensen met dezelfde klachten en de meds die zij daar voor krijgen en ga met die info terug naar de huisarts.

Ben je bang dat de medicijnen niet bij jou werken omdat je libido ook niet verandert is gezien je andere topic?

En ja, na 5 maanden slikken werd het pas minder. Maar dat is vaker zo bij angdtklachten. Somberheid verminderd wat sneller bij gebruik van ad.
Bel een arts, HA of psychater. Een psycholoog heeft niks over medicatie te zeggen.
Sorry maar wat is een HA? Ja ik weet het niet zo goed wat ik moet doen. Ik vlel me gewoon raar en denk dat ik nooit meer normaal kan worden.. Omdat die gedachtes enzo heel de dag door gaan. Ik heb al zovaal aangegeven dat het niet helpt ik voel me gewoon super wanhopig. En ik vind het inderdaad appart dat het niet op mijn libido werkt. Denk dat elke vrouw dat namelijk wel heeft
Je huisarts. In ieder geval degene die je deze medicatie heeft voorgeschreven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven