Clomid, Wel en wee wie kletst er mee?????

28-03-2008 07:52 1474 berichten

Nieuwe schrijfsters natuurlijk welkom.
Alle reacties Link kopieren
oh Doenja, wat een goed nieuws zeg!

@Felientje, een spannende week voor jou. Ik duim voor je!
Hai!

wat een spannende ontwikkelingen ook bij veel anderen! t wordt nu wel tijd voor weer een groen balkje he!

ik heb nog niet getest.... ik durf gewoon ook niet goed. ben zo bang voor een teleurstelling. m'n vriend zei net ook, anders wacht je toch gewoon nog even. hoe langer je menstruatie uitblijft, hoe meer kans je hebt op een positieve test natuurlijk,... ik weet dus nog niet zeker of ik morgen ga testen. missch wacht ik wel zo lang ik kan, of totdat ik ongi word. dat hoop ik niet natuurlijk, maar ik geloof er door alle toestanden en negatieve testen ook eigenlijk niet meer zo in..

maarrrr,...ik hou jullie op de hoogte! fijn dat jullie allemaal zo meeleven!
Dory33, bedankt voor je berichtje!
Marinde ik begrijp wel dat je het testen zo lang mogelijk wil uitstellen hoor! Ik durf na woensdag ook niet zo snel te testen denk ik.... veel te bang voor weer een negatieve test!

Maar ik ben wel heel benieuwd hoor of je nu zwanger bent. In ieder geval positief dat je nu nog niet ongesteld bent!!! Ik hoop dat die bij mij ook uitblijft deze week!!

ik zal voor je duimen!
update: vanochtend klein beetje bruin slijm en gisteravond een heeeel klein beetje lichtrood, maar eigenlijk te verwaarlozen. dus...... alweer gejankt... nu moet ik echt aan die prikken gaan geloven.. had nog zo gehoopt op een beetje spontane zwangerschap..

sorry voor ego
@Marinde, is het echt al doorgezet? Of valt het nog mee, misschien innestelingbloeding? Ik heb toch nog hoop voor je deze ronde!

@Felientje, Hopelijk heb je goede eisprong gehad! Spannend hé die wachtweken, ik zit er ook midden in. Ik kan v/d week ook bellen voor de bloeduitslag, maar ik denk zelf dat ik op verkeerde tijdstip heb laten prikken.

@Doenja, super dat het goed gaat, ben wel jaloers hoor! Geniet er lekker van!

@Shinzy, jammer dat er nog geen eitje aan het groeien is, maar kan natuurlijk nog! Welke dag zit je? Bij mij komen ze altijd wat traag op gang en is pas op dag 13 iets te zien. Maak je ook niet te druk als je misschien over een tijd moet gaan spuiten, is totaal niet pijnlijk! Maar zover ben je natuurlijk nog lang niet, misschien is het deze ronde wel raak!! Wat is Laparoscopie eigenlijk?

@Ellen, ik kan nu gelukkig ook al eerder bellen voor de bloeduitslag. Eind v/d week weet ik waarschijnlijk meer. Gelukkig heb je een eisprong gehad, dat is al 1 ding, hopelijk ook een bevruchting!

A.s. woensdag NOD??

Nog meer dames bijna bij hun NOD?

Hier zit ik ook nog steeds in wachtbank. Ik denk zelf dat volgende week woensdag m’n NOD is. Tenminste als ik eisprong gehad heb, waar ik ook nog aan twijfel. Ik kan eind v/d week wel bellen voor bloeduitslag, maar ik denk zelf dat het prikken te vroeg is gebeurd.

Doei!
Oh Marinde, dat is echt balen!!! Ik hoop inderdaad ook voor je dat het niet helemaal doorzet... Wel balen hoor!! Leef met je mee meis!

Ker, fijn dat je nu toch eerder mag bellen voor je bloedtest, ik ben benieuwd?! Bij mij hadden ze in eerste instantie ook te vroeg geprikt.. ik heb inderdaad morgen mijn nod! spannend! Maar ben nu aan het werk en voel me grieperig worden...bah! Maar ja het heerst blijkbaar..

Ik denk ook niet dat ik morgen al ga testen, wacht nog even af denk ik...wel spannend! Jij denkt dat je wel eisprong hebt gehad toch? ook ovulatietesten gedaan? wel spannend allemaal, steeds meer meiden binnenkort hun nod dan..!

En Felientje hoe ver ben jij? Wanneer is jou Nod?

ik ga maar snel weer verder, pauze is voorbij, hihi
hai,

nou, tis echt zo'n eerste dag, steeds een beetje slijm met bloed. krijg ook wat krampen dus morgen zal het wel echt doorzetten. heb vanmiddag meteen het ziekenhuis gebeld en kan morgen al komen voor de intake-afspraak voor het prikken! heb echt een shitdag gehad, maar nu gaat het wel weer. mijn vriend blijft altijd alles van de positieve kant zien en daar knap ik ook altijd van op! we gaan er gewoon voor! in de eerste ronde, net als sneeuwwitje!! haha.

vanmiddag m'n recept afgegeven bij de apotheek, morgen is het er, maar kan het pas halen als ik thuiskom. de gyn heeft niet gezegd dat ik de medicijnen mee moest nemen naar de intake,..dus zal wel goed zijn. hoe ging dat bij de meiden die ook prikken???
@Marinde, ontzettend balen voor je zeg. Ik had echt gedacht dat het bij jou wel raak zou zijn. Maar helaas. Je hoeft medicijnen niet mee te nemen naar het ziekenhuis, hun hebben een proefspuit waar iets anders inzit dan de dure medicijnen. Tenminste bij mij was dat zo. Zie er niet tegen op hoor, ik vind het totaal niet hinderlijk om te spuiten, je merkt ook minder van al die rot hormonen. Heb ik eigenlijk helemaal niks van gemerkt de eerste ronde. Succes ermee!
@Marinde
Hallo allemaal!

Allereerst; Marinde, wat ontzettend balen zeg! Ik had echt goeie hoop dat jij het volgende groene balkje zou worden! In ieder geval veel succes met het spuiten!

Verder veel dames dicht bij de NOD; druk op het wachtbankje! Mijn NOD is 9 of 10 oktober. Vrijdag moet ik bloedprikken maar tijdens mijn echo vorige week was te zien dat er een eisprong was geweest. Ik snap dus eigenlijk niet waarom er nu ook nog bloed geprikt moet worden; weten jullie dat?

Ik sta ook op de wachtlijst voor IUI en kreeg gisteren vragenformulieren voor de intake. Wat een vragen zeg! Ook over je familie, of daar problemen zijn met vruchtbaarheid e.d.. Dat weet ik allemaal niet, en aangezien mijn ouders en schoonmoeder niet weet dat we bezig zijn, kan ik dat ook niet vragen... Ik vul maar in "niet bekend"...

Shinzy; ik lees bij jou dat eiblaasjes heel normaal zijn bij PCOS. Ik heb zelf ook veel kleine eiblaasjes, maar daar krijg ik - zodra ik ongesteld ben geworden en niet zwanger blijk te zijn - antibiotica tegen. Wat vreemd dat alle ziekenhuizen daar op hun eigen manier mee om gaan zeg!

Nou meiden, succes ermee!
Hoi Meiden,

Allereerst Marinde, balen zeg

Krossie, misschien is nu dan het moment om het er toch met je (Schoon)moeder over te gaan praten. al die vragen zijn natuurlijk niet voor niets. succes ermee

Hier gaat het nog steeds goed, ik heb gisteren de verloskundige gebeld en ik krijg volgende week vrijdag nog een echo, das dan dus met elf weken dus dan is er nog meer te zien. ik hou jullie op de hoogte.
Hier nog geen tekenen van ongesteldheid, dus spannend! Maar zit op dit moment wel ziek thuis: griep! Dus dat is wat minder!

Krossie, begrijp ook niet waarom je weer bloed moet prikken?? Misschien om te kijken of je zwanger bent?? al lijkt me dit wel erg vroeg..

Marinde, hoe was je gesprek bij de gyneacoloog? Viel het prikken mee? Hoop dat het mee zit deze ronde voor je/jullie!!

en voor iedereen hier natuurlijk!!
@ Krossie, bloed prikken is meestal nodig omdat ze bij een echo nooit helemaal 100% zeker weten of het echt een eisprong is geweest. Ik moet het ook iedere keer, vorige week vroeg ik of ik niet op een stokje kon plassen, maar helaas, het moet echt via bloed prikken.

@ Marinde, he meid, wat jammer voor je . Ik dacht ook echt dat jij de volgende ging worden. Maar wees gerust, het prikken is echt niet erg en jij gaat gewoon Sneeuwwitje na, eerste ronde raak!

@ Doenja, fijn om te horen dat alles goed gaat met je en met de kleine. Hou je ons op de hoogte?

@ Ellen, Ker en Krossie, succes op het wachtbankje, ik duim voor jullie.

Heb zelf nog steeds niet de uitslag gekregen omdat het nu Eid is en alles dicht is. Hopelijk morgen....

Heb ook nog gelachen bij de gyn, toen ze zei dat ik waarschijnlijk een eisprong heb gehad vroeg ze of ik wel 'contact' had gehad. Het duurde gewoon even voordat ik door had waar ze het over had. Daarna kwam ze met de tips, na de sex minimaal twee tot drie uur blijven liggen met een kussen onder je kont. Ja inderdaad, met je benen in de lucht kon ook, maar dat wordt zo ongemakkelijk na een tijdje dus dat was niet echt nodig. Mijn man kon er minder om lachen, helemaal toen ik voorstelde dat hij me een kop thee met chocolade koekjes zou brengen aangezien ik (op dokters advies) niet uit bed mocht
wat een lieve meiden zijn jullie toch! fijn dat je altijd hier je hart kan luchten he?

het intake gesprek ging goed. op de echo zag ook alles er goed uit, niks staat een zwangerschap in de weg zei de gyn (behalve dan die rottige PCO dacht ik toen..). dus dat vond ik wel fijn om te horen. het slijmvlies zag er goed uit en ook geen cystes te bekennen, dus we gaan er maar weer gewoon voor!! heb meteen de medicijnen opgehaald bij de apotheek en moet morgen beginnen met prikken, best spannend, maar vind het helemaal niet eng ofzo. de gyn raadde aan om 's avonds voor het slapen gaan te prikken. altijd rond dezelfde tijd. hoe doen jullie dat??

go Ellen!! misschien ben jij het groene balkje wel!! wat zou het leuk zijn he!

en voor jou wordt het ook spannend krossie! ik duim voor jullie!

leuk hoor, zo'n echo doenja! lijkt me echt geweldig!

ik was eigenlijk van plan om vanavond tegen m'n ouders te gaan vertellen over het prikken, maar ik doe het denk ik toch maar niet. ik vind het dan zooo jammer dat de verrassing eraf is... dus ik probeer het gewoon een ronde en als het nou echt allemaal veel langer gaat duren dan ga ik het missch wel vertellen. hoe hebben jullie dat gedaan? verteld of niet verteld??
@Sanne, twee tot drie uur blijven liggen met een kussen onder je kont?! Mijn gyn zei dat dat soort dingen echt helemaal niet nodig is. Ik mag zelfs na de inseminatie na 5 tot 10 minuten gewoon weer alles doen. T zou wat wezen zeg als ik daar elke maand een halve ochtens zou moeten blijven liggen.

@Marinde, t is echt niet pijnlijk hoor het prikken. viel mij zo reuze mee. Succes!

Alle NOD-ers zet em op!!
Vreemd, typ net een heel verhaal, en opeens is ie weg....

Maar hier nog geen tekenen van ongesteldheid, had gisteren mijn nod... ik ben nog steeds ziek thuis.. flinke griep.

Gisterenavond een testje er tegenaan gegooid omdat ik er nog 1 had liggen en een vriendin van mij al positief had getest voor haar nod.. Maar helaas, negatief! Nu dus maar gewoon een paar dagen wachten met testen.... ik ben benieuwd!

Sanne, ik kan me ook niet voorstellen dat je echt drie uur moet blijven liggen met een kussen onder je kont. Volgens mijn gyneacoloog hoeft dat niet en is dit een fabeltje... zou ook wel wat zijn toch, hihi! Maar je weet het natuurlijk niet..

Marinde, fijn dat alles goed is en dat er (naast je pco) niks een zwangerschap in de weg staat! Ik hoop dat het deze ronde raak is en het prikken je meevalt!

Ker, heb je je uitslag van de bloedtest al??
mijn ouders en schoonouders zijn trouwens wel op de hoogte van het feit dat wij zwanger willen worden en het niet helemaal wil lukken. Ik merk dat ik het ook heel fijn vind om hierover met hen te praten....
@Ellen, ik hoop voor je dat je alsnog positief test!
@Ellen, er is nog hoop!

@Marinde, ik spuit altijd tussen 18:00 en 19:00 uur. Mijn ouders en schoonouders weten er allemaal van. Ik vind dat juist wel fijn.

Ik heb zonet het ziekenhuis gebeld voor uitslag op progesteron, en wat ik dus al dacht was die niet hoe die had moeten zijn. Ik had gezegd dat de eisprong naar mijn gevoel (gevoelige tepels) woensdag is geweest (2 dagen later bloed geprikt) (daarom uitslag niet goed, zei ik) maar dat zou kunnen maar niet echt goed volgens haar, omdat die die vrijdag al 22 mm was. Dus had die dat weekend al moeten springen. Ze zei wel dat ik waarschijnlijk wel uit mezelf ongesteld zou worden, ik hoop het wel anders moet ik weer aan die rot provera pillen en duurt zo'n cyclus weer zoooo lang. Wel dan op CD3 echo om te kijken of er een cyste is..... Volgende ronde gaan ze dus nog meer sleutelen enzo..... maarja ff nog anderhalve week afwachten dan weer afspraak bij eigen gyn en weet ik of ik uit mezelf ongi ben geworden.
Mijn ouders en schoonouders weten er ook van. Maar dat komt doordat ik in Maart positief getest had en wij dat nieuws meteen met onze ouders gedeeld hadden. Helaas kwamen we er een week later achter dat de test het fout had. Was niet zwanger, ook nooit geweest. Gewoon een CB test die niet goed werkte. Dus toen wisten ze het meteen en we hebben het er regelmatig over. Ik ben zelf enigskind en mijn moeder ook, dus het zal wel in de familie zitten.... Vind het ook fijn om het er af en toe over te hebben, maar niet iedere week!
Hoi dames,

Even een update:

Ben vandaag voor een tweede FM geweest (CD15). Helaas was er nog steeds niet veel te zien. Had ik ook al wel verwacht! Ik denk dat 100mg niet werkt bij mij. Ik moet op CD19 nog een keer terug voor nog een meting en als er echt niets is dan moet ik weer verder met de volgende stap.

De gyn heeft het spuiten voorgesteld maar wilt dat liever niet omdat de kans op meerling relatief groot is. Ikzelf zou dat niet erg vinden maar er zijn uiteraard complicaties die daarmee gepaard gaan.

Ook heeft hij nogmaals over laparoscopie gehad. Dat gebeurt onder algehele narcose. Voor zover ik het begrepen heb worden de eiblaasjes aangeprikt met een naald (electrisch geladen?) zodat ze weggaan.

Hij zei dat dat mischien een optie is voor mij.

Behalve PCO moet er verder niets in mijn weg staan om zwanger te worden.

Hoop a.s. maandag meer zekerheid te hebben over vervolgbehandeling (dinsdag ga ik op vakantie!)

@Marinde: jammer dat het niet gelukt is deze ronde! Veel succes met spuiten, ben erg benieuwd hoe dat zal gaan bij je!

@Doenja: ben zo blij voor je dat alles goed was tijdens je echo! Al bijna weer 11 weken, gaat snel joh!

@Felientje: weet je al of je een eisprong hebt gehad?

@Ker, hoop dat je snel zekerheid of er wel/niet een eisprong is geweest. Ik haat die Provera tabletten trouwens ook zo erg!

@ Ellen, Oh ik hoop zo voor je dat je te vroeg hebt getest! Blijf geduldig he, en we duimen voor je :-)

@Sanne: hehehe, ik blijf meestal zo'n 15 min liggen na het klussen. Succes met wachten!

@Krossie: Ik heb nog nooit anti biotica gehad voor overmatig eiblaasjes. Grappig dat er verschillende methodes worden gehanteerd. Nou ik slik liever anti biotica dan een laparoscopie laten doen :-/

Meiden heel veel geduld en succes gewenst!
hoi allemaal,

ik dacht komende zondag mijn NOD te hebben, maar vandaag ben ik gebeld door het ziekenhuis dat ik GEEN eisprong gehad heb, dus zit goed te balen.. Ik had zelfs een positieve ovutest (smiley), maar mn waardes waren gewoon 0. Bah! wat een rotkwaal is dit toch.... en dit met 100 mg. Nu moet ik komende donderdag terug komen en dan ging ze me er pilletjes bijgeven??, maar dat hoor ik dan allemaal.. Nu kan ik alleen maar even balen.......

Wie zit er verder nu wel echt dicht bij zn NOD?

sorry voor het ego berichtje, maar soms baal ik zo hiervan...
ellen, ik was ook een heel verhaal aan het typen woensdag en toen was deze ook zomaar weg.

Succes en mag je een plusje krijgen op de test.

@ felientje ik leef met je mee.

Ik ben afgelopen dinsdag naar de gyn geweest en al mijn kwaaltjes met de clomid besproken.

4 kg zwaarder, buikpijn, stemmingswisselingen en dan ook nog eens niet altijd een eisprong.

Ook vroeg ik hem over het slijmverlies op dag 14. Dit betekend dat je vruchtbaar bent en dus moet klussen die dagen.

Nu stelde hij voor, omdat ik na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap een eileider moet missen, zelfs met één eileider en 1 keer clomid was ik zwanger van onze jongste zoon, Dus het kan wel.

Dat ik aan de gonal prikjes moet. Hij gaat dit overleggen met een collega en belt mij binnen 2 weken terug.

Ik ben dan beter te controleren en het klussen verplicht hoeft dan minder.

Zondag is mijn NOD, ik hem meegedeeld. Moest hij lachen. Nou als ik je bel dan en je bent positief dan maken we toch gelijk een afspraak voor een echo.

Duim duim.

groetjes en ik hoor jullie. Sorry moest het allemaal even kwijt.

Kan er met niemand over praten. Mijn moeder is er niet meer en mijn schoonmoeder begrijpt het allemaal niet.
je hoeft je niet te verontschuldigen hoor beppe! lucht maar lekker je hart!

zo! hierzit de eerste prik erin! vond het nog best lastig gaan. kreeg die naald er niet meteen goed op. toen moest ik voor het eerste gebruik een druppel krijgen, dat gebeurde niet. dan moest je het nog een keer herhalen, toen kwam er een hele straal uit, zo op tafel! nou ja, terwijl ik het toch precies volgens het boekje had gedaan,...raar. toen kreeg ik ook nog eens de naald er niet makkelijk af,.. nou, hoop dat het morgen toch iets soepeler gaat.. de prik zelf, daar voelde ik helemaal niets van.

volgens de gyn moet het steeds op hetzelfde tijdstip, maar wat nou als dat een keer niet lukt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven