Clomid, Wel en wee wie kletst er mee?????

28-03-2008 07:52 1474 berichten

Nieuwe schrijfsters natuurlijk welkom.
Alle reacties Link kopieren
@Ellen, welkom hier! Ik heb vandaag ook bloed laten prikken, maar ik denk dat ik pas afgelopen woensdag eisprong heb gehad, dus vraag me af of ze dat dan wel in m'n bloed kunnen zien. Ik moet nog 2 weken afwachten op uitslag want dan heb ik pas weer afspraak bij gyn.

@Krossie, super je hebt een eisprong gehad!! SLT zegt toch niet alles, dus misschien zijn de goede zwemmers al lang er door heen!!! Gelukkig kan je wel doorgaan met de clomid!
Dag meiden,

Wilde even laten weten dat ik ook nog meelees. Toch gelukkig weer veel geschreven laatste dagen. Ik was al bang dat iedereen het voor gezien zou houden hier. Goed te horen van onze zwangeren, vind het zo mooi dat ook nog te kunnen blijven volgen van jullie, want daar doen we het toch allemaal voor!!

Over een dikke twee weken vlieg ik ook weer terug naar nederland, sta dus weer helemaal stand by om ook weer te kunnen starten!!

@Ellen: Welkom hier! dat het maar snel raak is bij jullie. Ik heb op het moment even geen antwoorden op je vragen..

@Dory: kom maar op met die tweeling dus!! Groot gelijk dat jullie wel gewoon geklutst hebben. Ik hoop op in elk geval 1 sterk zaadje. Wat leuk dat je ook binnenkort naar New York gaat! Ik ga er volgend weekend heen!

@Beppe: succes met je examen! Ik heb geloof ik wat gemist afgelopen tijd, heb je links geen eileider meer? Ik duim iig voor een zaadje met goed richtingsgevoel.

@Marinde: poe, meid, je maakt het altijd wel spannend hoor! Ik ben heel hard aan het duimen dat het spuiten niet meer nodig is voor jou!!

@Sanne, Krossie en Ker: alvast veel succes met de HSG komende maand!!

@Shinzy: succes deze ronde!!

@Krossie: Tja, zoals al vaker gezegd, die slt zegt lang niet alles. En met een goede eisprong en tenminste 1 sterke zwemmer hoop ik dat er vanacht iets moois is gebeurt daaro! Zoniet, dan hoop ik voor jullie dat vakantie en nog een paar maandjes clomid zijn werk doen!!

Ik heb besloten dat ik volgende week alvast ga bellen naar de gyn, of ik meteen de eerste week dat ik terug kom langs mag komen/ mag beginnen met provera en daarna clomid 150. Heb nu wel lang genoeg gewacht, al zeg ik het zelf....

Tot snel!!
lieve meiden, allemaal bedankt voor het duimen!! ik hoop dat het helpt! nog geen bruinigs tot nu toe en ook geen ongi-krampen! wel rare steken in m'n borsten en laag in m'n baarmoeder aan 2 kanten. maar ja, we will see!! blijf maar duimen!

welkom ellen!!

ik voel trouwens altijd heel erg duidelijk m'n eisprong. het begint een dikke week van te voren te zeuren bij mn eierstokken en dat wordt steeds een beetje erger. het voelt een beetje alsof de boel op knappen staat (klopt ook wel natuurlijk) en op de dag van de eisprong dan is dat gevoel het heftigst. ik voel het dan ook heeeel duidelijk tijdens het klussen. net of ie ergens tegenaan botst! hihi.

ps: gezellig dat er zo veel geschreven is, dacht hetzelfde als daantje.. wat is de tijd snel gegaan he, daantje, over 2 weken al weer thuis!! de tijd vliegt!
He marinde wat jij beschrijft, voel ik precies, al enkele dagen een zeurende pijn in mijn rechtereierstok, alsof hij op springen staat inderdaad, dus misschien moet mijn eisprong nog komen dan... Ik ben benieuwd! ik wacht maar gewoon af..

maar dan zou de clomid niet goed zijn werk doen, aangezien ik al op dag 26 zit.. en ze de eisprong verwachtte rond dag 12-14...

hoe ging dat bij jullie allemaal? Wanneer vond bij jullie gemiddeld de eisprong plaats bij gebruik van clomid?? zou het dan toch kunnen dat mijn eisprong nog komt?

Leuk trouwens dat jullie allemaal zo reageren op elkaar, voel me gelijk erg welkom hier! gezellig hoor! Zijn er ook mensen die bijna op hun nod zitten? Ben benieuwd! Hoop dat we allemaal snel zwanger zullen worden!!

ik lees ondertussen gezellig mee en zal dan ook eens op jullie gaan reageren! Maar ben nu aan het werk, heb slaapdienst, dus kan niet te lang online blijven : )
En ker, wel raar en vervelend trouwens dat je twee weken moet wachten op je eisprong?? Ik krijg na twee weken de uitslag telefonisch?? zo zie je maar dat het bij iedereen verschilt.
@Ellen; allereerst natuurlijk welkom bij dit forum; erg fijn om soms van je af te schrijven en te lezen dat je niet de enige bent! Ik heb net de tweede ronde clomid achter de rug. De eerste ronde had ik geen eisprong, de laatste ronde wel, dat was waarschijnlijk op dag 21. Bij een gemiddelde cyclus heb je idd je eisprong op dag 12-14, maar als je cyclus langer duurt, dus later. Het is iig altijd 14 dagen voor je menstruatie. Die als het goed is natuurlijk uitblijft...
ellen, als je eisprong zo laat komt, dan werkt de clomid niet voldoende en moet je een hogere dosering. ik heb eerst 50 mg gehad, dat werkte helemaal niet. toen 3 x 100 mg, dat werkte wel, maar inderdaad ook zo'n late eisprong op dag 27 ofzo. en daarna 1 x 150 mg waarvan ik nu op m'n NOD zit te wachten en die is al morgen! spannend! nog steeds niks bruinigs. maar ik ga er maar gewoon vanuit dat ie dan maandag komt ofzo. als ik nu niet zwanger ben, dan moet ik beginnen met hormoonspuitjes. de clomid werkt gewoon niet voldoende bij mij. had deze laatste ronde ook weer een cyclus van 44 dagen. dat vindt de gyn veel te lang en daarom moet ik gaan prikken. ik denk inderdaad dat jouw eisprong nog moet komen ellen, want dat is precies het gevoel dat ik ook altijd heb. flink klussen dus! succes
Hallo Meiden,

Even weer een teken van leven van mij. Af en toe lees ik nog even mee omdat ik graag wil weten hoe het met jullie gaat en of er al weer nieuwe zwangeren bij zijn.

Momenteel is het bij ons erg rustig. We mogen nog niet klussen aangezien de heup van vriend nog niet voldoende genezen is. We hebben het natuurlijk wel over andere manieren gehad maar daar willen we toch maar niet aan. Dat voelt wel erg onnatuurlijk en misschien is het wel even beter om het allemaal wat meer los te laten en wat meer te genieten van het leven. In overleg met de gyn ben ik daaarom ook gestopt met de Clomid. Als we er weer aan toe zijn en het fysiek weer mag, dan kan ik er weer beginnen.

Voordat ik weer begin wil ik wel eerst een gesprek met de gyn. Het gekke is dat ik met de eerste keer 100 mg een keurige cyclus van 33 dagen had. Toen had ik regelmatig een FM. De tweede ronde met 100mg had ik geen FM en had ik een cyclus van 45 dagen.

Is dat te lang voor een cyclus met 100 mg clomid? Marinde, ik kan me herinneren dat jouw gyn daar toen iets over gezegd heeft. Weet jij hoe dat zit?

Verder had ik nog een vraag: weet iemand hoe lang Clomid in je lichaam blijft zitten nadat je gestopt bent?

@Marinde: wat spannend! Ik hoop het zo voor je!

@Dory:wat een teleurstelling voor deze ronde zeg! Kop op!

@doenja: hoe gaat het nu met je? Wanneer krijg je een echo?

Alle andere meiden: Veel succes met alles!

lfs
Marinda: ik lees weer eens te snel haha. Heb je net je verhaal aan Ellen uitgelegd, stel ik dezelfde vraag.
haha! geeft toch niks sannieme! leuk om weer eens wat van je te horen! ik hoop dat je vriend weer heel snel op de been is!! de gyn vond dat er met zo'n lange cyclus gewoon te weinig kansen in een jaar zijn om zwanger te worden en daarom hebben zij als grens dat de cyclus niet langer dan 35 dagen mag duren. zit wel wat in vind ik,..we wachten de hele tijd al zo lang...
Marinde, ik ben heel benieuwd hoe het bij jou gaat verlopen???!!! Weet je al iets? Spannend hoor!!!

En inderdaad wij klussen gewoon door, wie weet komt de eisprong nog! Maar ik zal de volgende ronde wel aan de 100mg moeten denk ik..

Even de uitslag bloedtest afwachten, deze krijg ik morgenvroeg..

Krossie, hoeveel mg gebruik jij dan??

Fijne zondag nog allemaal:) wat gaat het weekeind toch snel h
hai ellen, lief dat je er naar vraagt! ik begin onderhand behoorlijk zenuwachtig te worden,.... er hangt nu gewoon zo veel vanaf. als ik niet zwanger ben moet ik beginnen met die prikken, dus erg vaak naar het ziekenhuis, moet ik het vertellen op m'n werk en ook aan mijn ouders..pff,..daar zie ik namelijk allemaal best wel tegenop. het zou dus ook echt geweldig zijn als het deze keer gelukt is,...maar ja, ik ga er toch maar niet vanuit,. vind het wel erg moeilijk, want ik heb nog steeds geen aankondiging van een naderende ongesteldheid. geen krampen, geen bruinverlies, geen pukkels....

ik heb voor mezelf besloten dat ik maandag nog afwacht en als ik maandag nog niet ongesteld ben geworden, dat ik dan dinsdag ga testen.

enne,..weekend is inderdaad te snel voorbij he,.. maar ja, voor mij kan de tijd nu niet snel genoeg gaan!!
Dory wat vervelend dat het allemaal zo tegen zit. Wordt wel eens tijd voor goed nieuws. Sterkte en succes!

Daantje eindelijk kun je ook weer bijna beginnen! Alvast een goede terugreis en veel succes met de clomid!

Marinde erg spannend!! Hoop op heel goed nieuws voor je. Ik ga voor je duimen!

Hier gaat het allemaal erg goed. Ben nu bijna 14 weken. Afgelopen week voor het eerst bij verloskundige geweest. Die heeft ook nog een echo gemaakt, weer erg speciaal om te zien. Het is nu al echt een klein kindje en hoeft alleen nog maar heel veel te groeien. Ik voel me nu ook veel beter, niet meer misselijk alleen een beetje moe. Het genieten is nu echt begonnen!
@Marinde, tjee wat maak je het hier spannend zeg! Pff we blijven duimen!

@sneeuwitje, wat fijn om te horen dat je zwangerschap zo goed gaat! Stiekem ben ik jarloers op je! Geniet ervan!
@ Ellen, welkom bij de groep van moeders in spe. Als je cyclus zo lang is komt dat inderdaad doordat de Clomid niet goed genoeg werkt. Was bij mij ook zo. Maar wees gerust, er zijn nog genoeg andere dingen die ze kunnen

@ Dory, kans dat je baarmoeder scheurt? Auw, dat klinkt niet goed. Maar ik hoop voor je dat je zwanger bent en als het er wel meer dan 1 zijn dan vinden ze daar ook wel weer een oplossing voor.

Even snel een update van hier. Was vanochtend weer bij de gyn en die zei dat ik een eisprong heb gehad. Zeker wist ze het natuurlijk niet, dus moest weer een bloedtest doen. Daar krijg ik morgen de uitslag van. Eigenlijk geloof ik helemaal niet dat ik een eisprong heb gehad, geen afscheiding, geen pijnlijke tepels, geen krampen. Als nou morgen blijkt dat ik geen eisprong heb gehad, dan is deze ronde dus voorbij. Ik moet nu ook aankomende donderdag beginnen met Duphaston. Mocht er dan geen eisprong zijn geweest, dan wordt ik in ieder geval ongesteld.

Ben wel blij dat de vakantie eraan komt. Even een maandje geen pillen, injecties, inwendige echo's en gestress. Heb er echt zin in!
Hallo dames,

Ik schrijf sindskort mee op 'na 1 jaar nog niet zwanger', maar heb een clomidvraag! Dus ik kom even 'gluren bij de buren' (met jullie permissie uiteraard!).

Ik vraag me namelijk af of meer mensen door clomid een te dun slijmvlies hebben. Ik ben nu met de 4e ronde klaar (50,100,150,150) en er is nu al 2 keer een eisprong geweest met de 150. Maar toen ik kwam voor de slt, zei de gyn dat mijn slijmvlies te dun is door de clomid?! Grrr...lukt het een (eisprong), lukt het ander niet (slijmvlies), einde van het liedje is dus dat het doel nog steeds niet is behaald!!! Heeft iemand van jullie dit ook? En wa word er aan gedaan? Mij gyn zei dat ik het nog 1 maand moet proberen en als het dan weer te dun is, ik iets anders dan clomid krijg. Maar wat dan?

Ik hoop op jullie antwoord, alvast hartstikke bedankt!
Hoi Yasemine, het komt idd wel vaker voor dat er een te dun baarmoederslijmvlies ontstaat door clomid. Het is ook bekend dat dun baarmoederslijmvlies kan ontstaan door clomid. De volgende stap zal waarschijnlijk zijn dat je en ander medicijn zult gaan krijgen. Waarschijnlijk puregon o.i.d. deze zul je moeten gaan spuiten. Ik gebruik nu zelf ook puregon. En nog een aantal dames hier. Maak je geen zorgen om het prikken. Stelt echt helemaal niets voor. Net als met insuline in de buik.

Succes verder!
Hoi Sannieme, vanmiddag om 13.45 uur heb ik mijn echo ik begin nu de zenuwen wel een beetje te voelen. spannend hoor.

ik zal zodra ik thuis ben een update geven maar ik heb een hoop te doen vanmiddag.
Marinde al nieuws?? heb je al getest??? spannend!!

En Sanne weet je al of je een eisprong hebt gehad??

En Ker, ik bedoelde dat ik na twee dagen telefonisch al de uitslag krijg van een bloedtest, vreemd dat jij daar twee weken op moet wachten..

Ik heb trouwens goed nieuws te horen gekregen vanochtend. De gyneacoloog belde en ik heb toch een eisprong gehad!! Jaja!! Ik ben weer helemaal blij, want nu is er toch weer een kleine kans! De gyneacoloog zei dat mijn eisprong iets na dag 14 heeft plaatsgevonden en dat kan kloppen, want ik had op dag 16 een pos ovulatietest.. Ik heb me dus helemaal voor niks zorgen lopen maken na het telefoontje van vorige week..

Maar dit houdt dus in dat woensdag mijn nod is! (tenminste als mijn eisprong inderdaad de 16e was) Spannend dus! De gyneacoloog zei wel dat wanneer mijn cyclus langer dan vijf weken duurt, ik met haar contact op moet nemen. Dan ben ik of zwanger of mijn clomid moet verhoogd worden. Precies over een week zit ik op vijf weken, dus ik ben benieuwd. Maar wel vreemd dat ik een paar dagen lang het gevoel heb gehad of er iets op klappen stond rechtsonder in mijn buik... en heb al ruim een week zere borsten en tepels...!!

Hoe gaat het verder allemaal met jullie?
Eh Larkie, hoe zit het eigenlijk bij jou?? Las dat je vandaag/morgen kan testen of je wel of niet zwanger bent!

Spannend, ik duim voor je!
@Marinde, en..? Is het geen bericht goed bericht, of heb je slecht nieuws? Ik duim nog steeds voor je..
Ik ben vanochtend naar zkh geweest voor de eerste FM deze ronde. Helaas was er niet veel aan de hand. Ik had heel veel kleine eiblaasjes (normaal bij PCOS) maar op dit moment nog geen dominante (>10mm) follikel.

Jammer, was erg teleurgesteld. Ik heb donderdag weer een FM. Hoop dat er dan wat te zien is.

Omdat dit nu mijn vijfde ronde Clomid is heb ik nog de optie om dosis te verhogen naar 150mg. Als dat niks is dan gaan we waarschijnlijk over tot spuiten (puregon?!).

De gynaecoloog had het ook over een eventuele laparoscopie. Ik vind dat heel eng klinken en hoop dat het niet zover hoeft te komen.

Overigens, even om jullie mening vragen.

Er was vandaag ook een arts in opleiding aanwezig. Toen de gynaecoloog (oudere man) haar voorstelde vertelde hij erbij dat het zijn dochter was.

Ik weet niet hoe jullie er over denken maar ik vond het toch een beetje een vreemde situatie. Ik zou me erg ongemakkelijk voelen als ik als dochter 'mee mocht kijken' tijdens het uitvoeren van een FM :-/

Marinde: report back please :-D

Doenja: ik hoop dat het allemaal goed is gegaan vandaag!!

Ellen: wekom!

ALle dames erg veel succes!
@Shinzy, wat jammer nou. Op naar donderdag. Bij mij werkt de puregon veel beter dan de clomid. Ik had met 50IE puregon al overstimulatie. En dit is al een hele lage dosering! volgende ronde 25IE.
Hoi Dames, alles is goed gegaan vandaag, het is er gelukkig maar 1 en het hartje klopt. en ik mag gewoon onder controle bij de verloskundige dus lekker klaar met het ziekenhuis voorlopig, wat is dat een fijne gedachte.
Hoi allemaal,

Ik kom hier ook maar weer s kijken :-)

Moest weer even bijlezen om alles weer te weten! Soms dan lukt het me een aantal weken om er even niet zo mee bezig te zijn, maar vooral in tijden van het wachtbankje, lukt dat niet altijd...

@Doenja, wat fijn dat het allemaal zo goed is gegaan vandaag!

@ Marinde, wat spannend zeg!! laat je morgen meteen ff wat weten!

@Daantje, jeetje alweer bijna naar huis! niet normaal, zo snel als dat gegaan is (voor jou misschien niet, dat kan natuurlijk

@Dory, wat jammer van de afgelopen ronde, maar kop op!!

Ik ben inmiddels op dag 23 aanbeland in deze 4e ronde clomid. Inmiddels wel met 100 mg omdat laatste cyclus te lang duurde. Ik voelde nu bij dag 14/15 wel dat er wat rommelde, dus hoop gewoon een eisprong te hebben gehad. Daarvoor afgelopen vrijdag en vanochtend bloed laten prikken en nu heb ik eind deze week een tel. afspraak met de gyn. Komende zondag zou mijn NOD zijn, als ik het goed heb, dus dit wordt weer een spannend weekje! voel wel van alles, dus wie weet! Nou, allemaal veel liefs en nieuwe dames, WELKOM!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven