Clomid ervaringen

09-07-2015 09:02 1848 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindjeRonde CBijzMissy_Ecco29/361e9e 100mgPCOSSkawa29/351eRonde 1 Gonal F PCOS ( 5 rondes Clomid gehadBelle1126/261e4e 150 mgDuna_201530/321e3e 25 mg-Famke8133/341e4e 150mgPCOSMyque32/332e5e ronde 100 mg + Pr + IUICyste, vleesboom en traag zaadElmo198926/271e2e 100 mgPCO'sMissyDee27/321e4e ronde 150 mgPCO'sKorfje28/301e2e 100 mg PCOSLientje8827/301enog niet gestart met c+pregnyl

Wachtbankje:

Duna

Mygue test datum 18-11

Zwanger:

IceAngel

Yentl

Fien86

Lilolalo

Skawa

Korfje
where ever you go, go with your heart
Jc2 dat is heel plots! Dikke knuffel!
Ik zeg: wijntje en chocola!
O no JC wat klote!!! Knuf voor jou ook en idd ik zeg trek een fles Hugo open!

Ik voel ook mijn ongesteldheid aankomen lage rugpijn kramp en hoofdpijn denk dat ik t morgen ben:(

Weer een ronde waarbij we geen zwangere toe kunnen voegen aan ons lijstje. Vind dat er best weinig namen op gekomen zijn bij start van dit topic:(
Vooral veel nieuwe dames, maar nog weinig met succes.. :( waar blijven die vruchtbare maanden?!
Dames,

Snel een berichtje na een rottige dag die veel te lang duurde en waarbij ik doodga van de pijn in mijn onderrug.

1 ding is positief, we hebben nu allemaal samen onze regels op een paar dagen verschil. Dus laat ons hopen dat die baby's even aanstekelijk werken. Toch?

Ik heb alvast deze avond een zak chips soldaat gemaakt en erna enkele latten chocolade. Mijn vriend staarde nogal. Hij zei dat lang geleden was dat ik zo boefte maar dat ik het verdiende Ochja... Nu bed in. Morgen mag ik de eerste slikken. Best s avonds zeker? In de hoop dat ik dan minder last heb van bijwerkingen? Maandag 2 november mag ik naar de gyn voor dan een echo. Tis begonnen!

Knuffels voor iedereen die het hier nodig heeft! Ik las mee maar ga niet op iedereen persoonlijk antwoorden wegens moe en suf van de pijnstiller die ik net nam.

Kop op, positieve vibes!

X
quote:Skawa schreef op 22 oktober 2015 @ 20:18:

Famke ik zou gaan spuiten waarom mag je geen gonal f spuiten? Die hoef je niet te mengen hele handige pen. En pregnyl helpt ook om je eitje nog een stoot te geven en je baarmoeder slijmviws

Het ziekenhuis heeft dat andere merk op nummer 1 staan, zelfde stof, alleen goedkoper merk. (Geldkwestie dus).

Assistent zei dat er tussentijds bij dosering aanpassing wel wordt overgestapt op gonal, omdat dat makkelijker is met knopje draaien is. Kreeg dan het idee dat aanpassing dosering met kleine stapjes dan de reden is om over te stappen naar gonal en dat het dan verkoopbaar is naar management.
Ongestelde dames, houd jullie taai!

Ik heb vandaag ook maar eens een wijntje gepakt. Ik kan 'tante Rosa' over 2 weken weer tegemoet zien. De conceive die morgen bezorgd moet worden, hebben we de komende weken niet nodig! Ik baal ervan dat je met zo'n Provera-kuur weer 14 dagen verder bent. Weer een halve maand verder, voordat je nieuwe ronde in gaat.

Ik neig op dit moment idd ook naar spuiten. Of de Gyn moet volgende week met een goed alternatief komen om te willen proberen.

Ik heb namelijk gelezen op andere fora dat ze nog Met.. (Ben naam vergeten) geven tegelijk met clomid, voor het geval je teveel insuline aanmaakt, waardoor clomid onderdrukt wordt. Teveel insuline aanmaken kan je resistent maken. Naar mijn weten maak ik niet teveel insuline aan (waar zou ik dat aan moeten merken?) en ben ik er ook niet op geprikt dit jaar. Wel paar jaar geleden toen met pco constateerde in andere ZKH. Maar heb geen diabetes ofzo.
@ famke metformine heet dat, idd ook voor suikerziekte. Denk dat je het wel merkt als je die verschijnselen hebt, maar heb er geen ervaring mee.. Bij mij ook niet getest, ook nooit naar gevraagd.

Ik zou ook neigen naar spuiten, ook omdat ik weet hoe het is (voelt) als clomid bijna niet werkt. Wilde er ook Al aan beginnen maar de gyn wilde de 150 Mg nog een kans geven..

@ skawa idd jammer dat het zwangeren lijstje niet groeit.. Hoop echt dat daar snel verandering in komt!

Ik had vanochtend mega buikpijn in m'n onderbuik. Zelfs plassen gaf te veel druk. Ben benieuwd of het door de duphaston komt..

Dikke digi groepsknuffel, volgens mij zijn we bijna allemaal een beetje down en pcos-moe!
Ha meiden! Wat een rotberichten allemaal :(

Ik heb de laatste dagen meegelezen, maar weinig geschreven. Weinig te vertellen en erg druk op werk. Ik moet morgen bloedprikken en dan krijg ik over anderhalve week de uitslag. Verder probeer ik er niet al te veel mee bezig te zijn.

Zijn Skawa en ik nu de laatsten op het wachtbankje? mocht je morgen niet ongesteld worden, wanneer ga je dan testen Skawa? Ik zal duimen dat je t verkeerd aanvoelt...
@skawa en korfje, we blijven positive energie naar jullie toesturen!

Ik ben inmiddels ongesteld. Ik had voor de zekerheid nog een testje klaargelegd voor vanochtend, maar werd al wakker met kramp en nu weinig twijfel meer. Heb deze keer ontzettende buikpijn! maar zondag weer met clomid verder: ronde 9 clomid 100 mg voor in de tabel.
Idd metformine famke. Die metformine kun je ook zelf kopen bij de apotheek zonder recept onder de naam inositol. Als ik niet zwanger ben nu ga ik dat volgende maand ook proberen.

Heb ook nooit een test gehad op insuline ofzo, denk dat ze dat meten aan overgewicht die daardoor veroorzaakt word en ik ben wel ietsje te zwaar nu maar zeker niet dik. Beetje chubby.

Inositol moet je drie keer per dag slikken ook al staat op t doosje 1x en het is goed om te combineren met vitD

Mijn gyn het doosje laten zien hij geloofde er niet in maar t kon ook geen kwaad zei hij

Wat naar missy! Bah hele weekend lekker wijntjes drinken en chocola eten!

Hier is t gevoel weer even weg dat ik ongesteld word behalve wat lage rugpijn. Ik ga zondag testen. Heb mezelf er vanmorgen op t nippertje kunnen weerhouden te testen
@Famke: Ik zou ook overgaan op spuiten als je de keuze hebt.

@jc2: shit!

@Skawa: Zou wel enorm balen zijn als je menstruatie dan vandaag komt :(

@missy ecco: ook kl*te voor jou dat je nu weer ongesteld bent geworden

@korfje: Jij bent onze laatste hoop voor deze maand dan! ;)

@hier: Gisteren avond eindelijk een positieve ovulatietest Dus na het weekend officieel op het wachtbankje... verwachte testdatum 9 november (uitgaande van een LF van 17 dagen)
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Spannend Duna!

@skawa, ik ben wat huiverig met al die extraatjes.. Ik wil het ook gewoon niet nodig hebben denk ik! Vind die clomid al vervelend genoeg! Succes met wachten nog even!! Geduld is het codewoord hier ;)
@missy, je zit al aan ronde 9 via clomid... Wat zegt je gyn hierover? Willen ze nog niet verder kijken?

Ik mag maximaal 6 maanden proberen met clomid...
Wat fijn duna!

Snap ik missy dat heeft mijn vriend ook heel erg daarom ben ik ook gestopt met de inositol. Hij had het zelfs bij foliumzuur. Wat voor onzin slik je nu weer moet je niet doen bla bla toen heb ik hem toch ff in t zh laten vragen of dat nodig was. Dat accepteert hij nu wel haha.

Trouwens wel ruk famke dat t een kosten plaatje is waarom je dan zelf mengen. Ik ben begonnen met 50 eenheden spuiten denk dat er niets veranderd aan deze dosis komende ronde
@jc2, mijn arts zegt max 12 maanden clomid. Hoe bedoel je verder kijken? De arts zegt dat ze zovaak mogelijk op deze manier een kans wil creëeren. Dit omdat je anders sneller bent uitbehandeld. Sperma van mijn vriend is gecheckt en goed, ik heb een eisprong en mijn eileiders zijn goed doorgankelijk. Daar kan het dus niet aan liggen. Ook is een jaar proberen niet heel raar, zijn ook best veel vrouwen pas na 10 of 11 maand zwanger.
quote:missy_ecco schreef op 23 oktober 2015 @ 08:53:

@jc2, mijn arts zegt max 12 maanden clomid. Hoe bedoel je verder kijken? De arts zegt dat ze zovaak mogelijk op deze manier een kans wil creëeren. Dit omdat je anders sneller bent uitbehandeld. Sperma van mijn vriend is gecheckt en goed, ik heb een eisprong en mijn eileiders zijn goed doorgankelijk. Daar kan het dus niet aan liggen. Ook is een jaar proberen niet heel raar, zijn ook best veel vrouwen pas na 10 of 11 maand zwanger.

Welja, ik bedoelde dus om uw vriend eens te laten nakijken, maar is blijkbaar al gebeurd...

Mijn gyn zegt max 6 pogingen, waarom weet ik niet... Zal ook wel weer van gyn afhangen... Of hij bedoelde 6 pogingen om een eisprong uit te lokken en dan met spuiten te proberen... Bij nader inzien klinkt dit laatste misschien wel logischer...

Als de sperma in orde is, je hebt een eisprong en de eileiders zijn goed doorgankelijk, Is er dan eigenlijk nog een reden waarom het niet kan lukken?
Dar vraag ik me ook wel eens af, maar ik zou het niet weten. Ik heb wel een collega bij wie het bij de innesteling niet goed ging. Maar hoe dat komt, geen idee! Ik ga er maar gewoon vanuit dat ik pech heb.. :(
Thnx. Ik moet eerlijk zeggen dat ik gister een dip had, maar gaat nu best goed. Kan morgen best anders zijn, maar we maken er gewoon weer een gezellige maand van ;)
Bij ons zeggen ze ook zes pogingen tenzij je echt gewoon een mooie eisprong hebt met clomid dan kan t tot een jaar en dat heb jij dus missy.

Ik ben mezelf helemaal aan t gek maken heb net toch een action test gedaan maar was eigenlijk niets te zien toch als ik hem heeeel schuin voor t raam hou lijkt een beetje alsof ik een streepje zie maar dat is weer weg als k m recht hou. Dus ik weet eigenlijk nog niets gewoon zondag maar weer testen dus zoals eigenlijk al moest,
ja missy, ik heb vandaag mijn dip... Word helemaal gek...

Ik heb al het doemscenario in mijn hoofd dat ivf ook niet werkt en dat ik een kinderloos leven tegemoet ga... En dat na 1 mislukte cyclus
@skawa, steepje is een streepje dacht ik?
Hoe plaats je een foto?
Dat klopt JC maar dit is niet echt een streepje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven