Mode & Beauty alle pijlers

Het nagellak-kwastje

22-10-2015 22:49 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke, best een non-iets en toch vraag ik het me af en hoe anderen het doen:

Met regelmaat lak ik mijn nagels. Maar waarom hebben de meeste nagellakkwastjes een recht afgeknipte/afgesneden vorm, i.p.v. een halfrond afgesneden kwastje, zoals bijv. een blush kwast?. Ik bedoel, niemands nagels zijn toch geheel recht bij de nagelriem? Met zo’n vierkant kwastje vind ik het lastig om de ronding van mijn nagel te volgen, want óf ik lak deels een stukje op mijn vinger mee, en moet dan weer met een wattenstaafje aan de gang, óf ik kom niet in het ‘hoekje’ van mijn nagel.

Wie heeft dé goede tip/truc om dit te voorkomen?
Krijg motto niet verwijderd :-)
Bekijk eens wat filmpjes op YouTube, dan zie je dat de meeste nagellakkers ook niet beginnen bij de nagelriem.

Mijn nagelriemen zijn niet recht en toch weet mijn nagellakmevrouw ze altijd mooi te lakken. Geen geknoei en geen overgeslagen randjes. Als ik het zelf doe, en dan vooral als ik met links lak, dan wil ik nog wel eens uitschieten, maar dat heeft niks te maken met het kwastje van de nagellak
Wat meer nagellak gebruiken, een druppel is wel rond.
De gellak van Etos (geen blauw lampje nodig en gewoon met remover te verwijderen) heeft een afgerond kwastje. Nee, ik heb geen aandelen en ik gebruik alleen de transparante topcoat.
verba volant, scripta manent.
Als je knoeit met lakken, gewoon laten drogen. Als je een paar keer je handen hebt gewassen heb je die knoeiplekjes zo weg. Alleen niet handig als je haast hebt.
Ik lak bijna nooit mijn nagels, maar ik begin zo dicht mogelijk bij de nagelriem en in het midden en druk dan de kwast wat platter zodat ie breder wordt. Meestal heb ik dan wel mijn hele nagel gelakt, de duim uitgezonderd. Alleen mijn linkerhand wordt een beetje mooi, de rechter ziet eruit alsof ik tijdens een aardbeving heb zitten lakken. Daarom zet ik ook wat wattenstaafjes klaar met remover erop zodat ik het kan bijwerken.
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
quote:HelgaV schreef op 22 oktober 2015 @ 22:54:

Bekijk eens wat filmpjes op YouTube, dan zie je dat de meeste nagellakkers ook niet beginnen bij de nagelriem.

Mijn nagelriemen zijn niet recht en toch weet mijn nagellakmevrouw ze altijd mooi te lakken. Geen geknoei en geen overgeslagen randjes. Als ik het zelf doe, en dan vooral als ik met links lak, dan wil ik nog wel eens uitschieten, maar dat heeft niks te maken met het kwastje van de nagellak Haha, ja, herkenbaar maar dan met rechts idd. Er langs gaat goed maar vanaf de aanzet/begin van mijn nagel, dat wil weleens mis gaan en schiet ik door.
quote:Pigwidgeon_ schreef op 22 oktober 2015 @ 23:01:

Ik lak bijna nooit mijn nagels, maar ik begin zo dicht mogelijk bij de nagelriem en in het midden en druk dan de kwast wat platter zodat ie breder wordt. Meestal heb ik dan wel mijn hele nagel gelakt, de duim uitgezonderd. Alleen mijn linkerhand wordt een beetje mooi, de rechter ziet eruit alsof ik tijdens een aardbeving heb zitten lakken. Daarom zet ik ook wat wattenstaafjes klaar met remover erop zodat ik het kan bijwerken., de aardbeving is als ik mijn leesbril niet op zet. Maar daarom dus, een afgerond kwastje lijkt me dan dus/al beter om mee te werken.
quote:MarianneDavids schreef op 22 oktober 2015 @ 23:00:

Als je knoeit met lakken, gewoon laten drogen. Als je een paar keer je handen hebt gewassen heb je die knoeiplekjes zo weg. Alleen niet handig als je haast hebt.Klopt, werkt zeker. Maar vraag ik me toch af waarom niet alle kwastjes afgerond worden/zijn. Lijkt me toch net wat makkelijker lakken.
Nagellak van Essie heeft ook een rond kwastje.

*controleert even*

Yep. En die van Essence ook.
En er bestaan ´knoeistiften´. Hoewel ik die altijd in Duitsland koop, geen idee of je die in Nederland ook vindt.
Met een rond kwastje kan je geen mooie strakke lijn zetten, als je van boven naar beneden lakt langs je nagelriemen.

Het beste begin je in het midden van boven naar beneden in 1 veeg te lakken. Dan weer boven (rechts) beginnen en je kwastje ietsjes in een half ronde beweging naar beneden lakken zodat je het hoekje bovenin ook mee pakt.

Daarna weer boven (links) beginnen met dezelfde beweging.

Op deze manier lak je je nagels in drie vegen in 1x goed.
quote:Casalinga schreef op 22 oktober 2015 @ 23:13:

Nagellak van Essie heeft ook een rond kwastje.

*controleert even*

Yep. En die van Essence ook.Ah, goed te weten. Dank.
Catrice heeft ook een paar met een rond kwastje. Volgens mij staat het op het flesje.

Ik merk niet zo heel veel verschil, kan met allebei goed lakken.

Goeie tip van Quinty, gewoon wat meer nagellak op je kwastje doen.

quote:yajes schreef op 22 oktober 2015 @ 23:19:

Met een rond kwastje kan je geen mooie strakke lijn zetten, als je van boven naar beneden lakt langs je nagelriemen.

Het beste begin je in het midden van boven naar beneden in 1 veeg te lakken. Dan weer boven (rechts) beginnen en je kwastje ietsjes in een half ronde beweging naar beneden lakken zodat je het hoekje bovenin ook mee pakt.

Daarna weer boven (links) beginnen met dezelfde beweging.

Op deze manier lak je je nagels in drie vegen in 1x goed.

Ook niet als het kwastje breed genoeg is? Techniek van lakken, in het midden beginnen etc., dat lukt goed. Het zijn de stukjes vanaf de aanzet van mijn nagel/zijkanten waar het dan misgaat of ik moet een randje nagel overslaan.

Nu is het wel zo dat mijn nagelriemen, vanaf de groei vanaf mijn vinger dus, al een ietsjes opstaand zijn. Als de lak echt goed uitgehard is, kan ik extra randje nagellak er zo vanaf halen.
Ik vind die ronde kwastjes ook veel handiger, Catrice heeft ze idd sinds een tijd, ideaal vind ik ze. Ik zag iemand iets zeggen over een bijwerkstift, die haal ik altijd bij de Etos. Vul 'm gewoon bij als ie leeg is, totdat het stiftje echt aan z'n eind is
Sometimes good things fall apart so better things can fall together
Dat zou helemaal handig zijn, een nagellak-stift, net als de eye-liner-stift. Gewoon lekker inkleuren, goed in/bij de randjes kunnen, geen plekjes ernaast en nagenoeg gelijk droog.
quote:iceteapeach schreef op 23 oktober 2015 @ 00:06:

Dat zou helemaal handig zijn, een nagellak-stift, net als de eye-liner-stift. Gewoon lekker inkleuren, goed in/bij de randjes kunnen, geen plekjes ernaast en nagenoeg gelijk droog.Die bestaan, of bestonden, ondingen, kwam veel te veel lak uit.
Nagellak vind het prachtig, maar ben er gewoon niet zo goed in. Wat ik doe als ik alweer heb geknoeid

Is een wattenstaafje doordrenken in een beetje remover en dan kan ik er nog wat van maken. Kwastje met idd zo'n kopje als een foundation stik zou handig wezen. Essence en Etos lees ik. Die ga ik ook proberen. Ik weet niet wat het verschil tussen een gel-lak is of een gewone nagellak. blijft de gel beter zitten?
Ik laat een aardig randje over bij mn nagelriemen, zodat je inderdaad niet je hele vingers onder hebt zitten. Maar de kwastjes die ik het fijnst vind, zijn die van Rimmel. Volgensmij zijn die ook allemaal een beetje dik en rond, lakt heel goed! Binnenkort als ze een aanbieidng hebben maar weer eens nieuwe kopen, een aantal kleurtjes zijn op..
Nooit problemen mee gehad. Maar ik lak dan ook niet mijn hele nagel. Aan de zijkanten en langs mijn nagelriem zit ongeveer een millimeter vrij. Dan zijn alle randjes glad en recht. Vind ik mooier staan dan zo'n hele volgelakte nagel.
Nu we t toch over nagellak kwastjes hebben.....

.....,,waarom zijn die dingen altijd van zo'n formaat dat je net voorbij de helft van t potje al niet meer lekker bij de lak kan??

Verder heb ik nooit problemen met de vorm. Heb al jaren altijd gelakte nagels en vlekkeloos lakken lukt me onderhand wel! (Met leesbril inmiddels)
De lak van Essence is super om te oefenen. Het brede kwastje lakt heel makkelijk. Je kunt met 1 streep je hele nagel doen.

De eerste laag heel dun doen. Maakt niet uit of het helemaal egaal is.

Dan een tweede laagje en je hebt prachtige nagels. De donkerrode dekt geweldig en droogt streeploos op.

De gellak topcoat van Essence is trouwens ook heel mooi glanzend.
Essence, had inderdaad van die stiftjes, om geknoei op te ruimen. Nail Polish Corrector Pen.

Ik heb er zelf ooit een paar via ebay besteld. Daar doe ik al jaren mee, bijvulbaar met nagellakremover, en met vervangbare punten.

Tip: Smeer je nagelriemen eerst in, met een crème of wat olie. Dan zit er een vettig laagje op, en dan hecht geknoeide lak in ieder geval niet aan je huid.

en tip 2: Duw je nagelriemen goed naar achteren, met een bokkenpootje oid, voordat je lakt. Als je dan uitgelakt bent, en ze trekken weer terug. Zie je bijna niets meer van het randje dat je vrij hebt gelaten met lakken.
Rimmel pro salon. Die kwastjes zijn vrij breed en plat, en de top is afgerond. Daarmee kan zelfs ik het.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven