Centraal Moderatortopic

27-05-2015 12:44 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Hier zijn onze algemene voorwaarden en de huisregels van het Viva forum terug te vinden.

Hier zijn de mededelingen van het Viva forum terug te vinden.

Hier is het reactie/bugstopic deel 2 terug te vinden.

Hier kun je de beleidsmededelingen terugvinden.

Hier kan je de `plaatjesplak-functie` aanvragen.

Hier kan je hoofdletters aanvragen.

Hier is het vorige deel van het CM topic te vinden.

Hier vind je de terugkoppeling van de feedbackpop-up

Hier vind je het bantopic

Hier vind je de mogelijkheid om napraten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

*update 11-3-2014: Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:SuzanneSuus schreef op 22 oktober 2015 @ 20:45:

[...]

Waarom doen jullie hier zo vaag over?

Op het forum waar ik mod ben komen dit soort posts ook voorbij. Daar wordt gemeld dat het topic is verwijderd en dat er melding is gemaakt bij de fraudehelpdesk.

De fraudehelpdesk geven we alle info.

Ik begrijp niet dat jullie hier zo vaag over berichten

Beste SuzanneSuus,

Elk geval is anders en wordt na verwijdering beoordeeld door de CM. Wij zullen hier verder niet op in gaan.

Met vriendelijke groeten,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

quote:SuzanneSuus schreef op 22 oktober 2015 @ 20:45:

[...]

Waarom doen jullie hier zo vaag over?

Op het forum waar ik mod ben komen dit soort posts ook voorbij. Daar wordt gemeld dat het topic is verwijderd en dat er melding is gemaakt bij de fraudehelpdesk.

De fraudehelpdesk geven we alle info.

Ik begrijp niet dat jullie hier zo vaag over berichten

Fraudehelpdesk? Waar is die en wat kun je er melden?

Als je aangifte wil doen, kan dat niet als bedrijf, redactie of forum, alleen als particulier. En dat is het forum niet. Maar je kunt als forummer, volgens mij, wel altijd zelf aangifte doen, als iemand iets illegaals zegt/doet op het forum. Als je wil dat ze aangepakt worden dan. Dat kan ook met discriminatie bij het meldpunt. Correct me if I'm wrong.

Maar de fraudehelpdesk ken ik niet. Is dat van Sanoma dan?
Google

En ik denk dat mijn antwoord hier als offtopic wordt geschouwd als ik daarop in ga, zeker gezien het antwoord op mijn vraag vd mod
Je bent zelf een theepot
Het topic "Op zoek naar mama's met een verhaal" is verwijderd ivm een oproepje.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

alle topics over paspoorten en andere documenten zijn verwijderd.

Met vriendelijke groet,

Junior
Het topic 'Bedreigd vanwege werk' is verwijderd ivm commerciële oproep.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva

Het topic "Ben ik zwanger? " is samengevoegd met het algemene topic Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic

Met vriendelijke groet,

JuniorModeratorViva
Het topic " 150 Respondenten Gezocht Masterscriptie " is verwijderd ivm in strijd met de huisregels.

Met vriendelijke groet,

JuniorModeratorViva
Beste moderator, Ik las vandaag in onze krant een groot artikel met de titel: "De vrijheid om niet te geloven". Blijkbaar worden zelfs in dit vrije land ex-moslims bedreigd (vaak door eigen familie) als ze stoppen met het islamgeloof, gaan scheiden of zomerjurkjes dragen. Ik zocht op internet en vond meerdere stukken met soortgelijke verhalen. Ik weet nou niet of ik daar een topic over mag openen?

Daarom vraag ik het bij deze.

Vriendelijke groet, missie M.
LOEP ME MAAR aub.
quote:missie_m schreef op 23 oktober 2015 @ 13:52:

Beste moderator, Ik las vandaag in onze krant een groot artikel met de titel: "De vrijheid om niet te geloven". Blijkbaar worden zelfs in dit vrije land ex-moslims bedreigd (vaak door eigen familie) als ze stoppen met het islamgeloof, gaan scheiden of zomerjurkjes dragen. Ik zocht op internet en vond meerdere stukken met soortgelijke verhalen. Ik weet nou niet of ik daar een topic over mag openen?

Daarom vraag ik het bij deze.

Vriendelijke groet, missie M.

Beste Missie_m,

We beseffen ons dat dit soort onderwerpen vaak gevoelig liggen, maar zolang men zich aan de huisregels houdt, dan is dit topic wat ons betreft prima.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva

Het topic 'Nieuwe product voor kookliefhebbers! (Enquête)' is verwijderd ivm enquête.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva

Goedenavond mods,

Ik krijg net te lezen dat als jullie iemand een ban geven op basis van een stafje, dat jullie er dan ook bijvertellen wie er gestaft heeft, klopt dat?
quote:ModeratorViva schreef op 23 oktober 2015 @ 14:05:

[...]

Beste Missie_m,

We beseffen ons dat dit soort onderwerpen vaak gevoelig liggen, maar zolang men zich aan de huisregels houdt, dan is dit topic wat ons betreft prima.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva
quote:Cateautje schreef op 23 oktober 2015 @ 22:43:

Goedenavond mods,

Ik krijg net te lezen dat als jullie iemand een ban geven op basis van een stafje, dat jullie er dan ook bijvertellen wie er gestaft heeft, klopt dat?Als dit zo ís dan ís dat een zeer kwalijke zaak. Ook als het 'per ongeluk' ís gebeurt.
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
quote:Kia-Ora schreef op 23 oktober 2015 @ 23:00:

[...]

Als dit zo ís dan ís dat een zeer kwalijke zaak. Ook als het 'per ongeluk' ís gebeurt.Inderdaad. En misschien zelfs nog wel erger als 't per ongeluk, en dus zeer onzorgvuldig, gebeurd.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
quote:Cateautje schreef op 23 oktober 2015 @ 22:43:

Goedenavond mods,

Ik krijg net te lezen dat als jullie iemand een ban geven op basis van een stafje, dat jullie er dan ook bijvertellen wie er gestaft heeft, klopt dat?Waar kreeg jij dit net te lezen dan? Riekt wel erg naar stemmingmakerij want het lijkt me heel erg sterk dat dit gebeurt. Maar goed, de mods zullen dit vast voor ons ophelderen.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Ik zou dat een goede zaak vinden, er wordt hier veel te veel gestaft. En vaak is dat alleen maar omdat men geirriteerd raakt. Alleen daarom.

Ik heb serieus nog nooit gestaft, ik heb al eerder gezegd dat ik alleen zou staffen als het gaat om vieze plaatjes plakkers ofzo. Anders los je het maar samen op. We hebben allemaal een mond we kunnen allemaal praten.
quote:Alixane schreef op 23 oktober 2015 @ 23:04:

[...]

Waar kreeg jij dit net te lezen dan? Riekt wel erg naar stemmingmakerij want het lijkt me heel erg sterk dat dit gebeurt. Maar goed, de mods zullen dit vast voor ons ophelderen.En idd dit.
quote:Alixane schreef op 23 oktober 2015 @ 23:04:

[...]

Waar kreeg jij dit net te lezen dan? Riekt wel erg naar stemmingmakerij want het lijkt me heel erg sterk dat dit gebeurt. Maar goed, de mods zullen dit vast voor ons ophelderen.In het topic 'racisme in Nederland' ís dit te lezen.
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
quote:tattou schreef op 23 oktober 2015 @ 23:07:

Ik zou dat een goede zaak vinden, er wordt hier veel te veel gestaft. En vaak is dat alleen maar omdat men geirriteerd raakt. Alleen daarom.

Ik heb serieus nog nooit gestaft, ik heb al eerder gezegd dat ik alleen zou staffen als het gaat om vieze plaatjes plakkers ofzo. Anders los je het maar samen op. We hebben allemaal een mond we kunnen allemaal praten.Zonder het staffen redden de mods het niet hoor, dus die optie is op dit forum hard nodig, anders moeten ze meer mods aan stellen.
quote:Kia-Ora schreef op 23 oktober 2015 @ 23:00:

[...]

Als dit zo ís dan ís dat een zeer kwalijke zaak. Ook als het 'per ongeluk' ís gebeurt.Van mijn kant is het een hypothetische vraag, want ik kan me er niets bij voorstellen en de bijbehorende bewering klopt ook niet.
Ah, hier staat het bericht dat de mods dus de staffers in de mail bekend maken: link naar bericht

Zou fijn zijn als hierover wat opheldering komt, lijkt me een kwalijke zaak als dit inderdaad zo is.
quote:Cateautje schreef op 23 oktober 2015 @ 23:12:

[...]

Van mijn kant is het een hypothetische vraag, want ik kan me er niets bij voorstellen en de bijbehorende bewering klopt ook niet.Ik geloof ook niet dat dit gebeurt hoor, mocht dit wel zo zijn vind ik het een kwalijke zaak.
quote:Alixane schreef op 23 oktober 2015 @ 23:10:

[...]

Zonder het staffen redden de mods het niet hoor, dus die optie is op dit forum hard nodig, anders moeten ze meer mods aan stellen.

Dat snap ik ook, maar er wordt zo vaak gestafd (is dat nou met een d of een t, ik blijf twijfelen en te lazy om het op te zoeken) omdat mensen geirriteerd raken. En dan is staffen een makkelijke oplossing voor sommigen. Ik snap dat persoonlijk niet, in mijn ogen is iemand pas stafwaardig als diegene echt ver ver over de grens gaat. Zoals een claudio met z'n plaatjes.

En om nog even terug te komen op wat SuzanneSuuz vroeg, ik denk dat dat bots zijn, spambots, die vind je op elk forum.
Ik heb bij een waarschuwing of ban echt nog nooit gehoord dat het nav een stafje is en dus al helemaal niet wie er gestaft zou hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven