Centraal Moderatortopic

27-05-2015 12:44 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Hier zijn onze algemene voorwaarden en de huisregels van het Viva forum terug te vinden.

Hier zijn de mededelingen van het Viva forum terug te vinden.

Hier is het reactie/bugstopic deel 2 terug te vinden.

Hier kun je de beleidsmededelingen terugvinden.

Hier kan je de `plaatjesplak-functie` aanvragen.

Hier kan je hoofdletters aanvragen.

Hier is het vorige deel van het CM topic te vinden.

Hier vind je de terugkoppeling van de feedbackpop-up

Hier vind je het bantopic

Hier vind je de mogelijkheid om napraten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

*update 11-3-2014: Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:tattou schreef op 23 oktober 2015 @ 23:17:

[...]

Dat snap ik ook, maar er wordt zo vaak gestafd (is dat nou met een d of een t, ik blijf twijfelen en te lazy om het op te zoeken) omdat mensen geirriteerd raken. En dan is staffen een makkelijke oplossing voor sommigen. Ik snap dat persoonlijk niet, in mijn ogen is iemand pas stafwaardig als diegene echt ver ver over de grens gaat. Zoals een claudio met z'n plaatjes.

En om nog even terugkomen op wat SuzanneSuuz vroeg, ik denk dat dat bots zijn, spambots, die vind je op elk forum.

Ik staf

Jij staft

Hij stafte

Zij heeft gestafd

D als verleden tijd

Ik doe het met een t.
Dat zijn geen mensen dat zijn gewoon programaatjes die los gelaten worden of fora.

Zelfde als goldsellers in games. Ik speel nogal lang games dus ik ken al die taktieken, je ziet ze overal dus ook op fora.
quote:tattou schreef op 23 oktober 2015 @ 23:17:

[...]

Dat snap ik ook, maar er wordt zo vaak gestafd (is dat nou met een d of een t, ik blijf twijfelen en te lazy om het op te zoeken) omdat mensen geirriteerd raken. En dan is staffen een makkelijke oplossing voor sommigen. Ik snap dat persoonlijk niet, in mijn ogen is iemand pas stafwaardig als diegene echt ver ver over de grens gaat. Zoals een claudio met z'n plaatjes.

En om nog even terug te komen op wat SuzanneSuuz vroeg, ik denk dat dat bots zijn, spambots, die vind je op elk forum.Staffen wil niet zeggen dat er een sanctie komt hè. Dat wordt altijd nog door een mod beoordeeld.
staffen is een zwak werkwoord en de f zit in 't kofschip. Gestaft lijkt me dus.
Gestafd met een d ziet er zo raar uit...
Zie? Verwarring alom haha
quote:barbaracartland schreef op 23 oktober 2015 @ 23:22:

staffen is een zwak werkwoord en de f zit in 't kofschip. Gestaft lijkt me dus.Lijkt mij ook.
quote:tattou schreef op 23 oktober 2015 @ 23:23:

Gestafd met een d ziet er zo raar uit...Ja, vind ik ook.
Ik schrijf het met een t vanaf nu, dat is beter for the eye ^^
quote:Moiren_ schreef op 23 oktober 2015 @ 23:22:

[...]

Staffen wil niet zeggen dat er een sanctie komt hè. Dat wordt altijd nog door een mod beoordeeld.Klopt, ik ben zo blij dat ik geen mod ben wat dat betreft, het lijkt me zo moeilijk om totaal en dan echt totaal neutraal te blijven.
Want de meeste mensen zijn dat simpelweg niet.

Moet dit niet naar napraat trouwens? ^^
De mods vertellen niet wie gestaft heeft maar wel voor welke reactie je een waarschuwing/ban krijgt. Dat lijkt me onvermijdelijk, anders weet je niet waarom je een ban/waarschuwing krijgt. Ik denk dat de verwarring is ontstaan omdat pepjeka kon afleiden aan de hand van de reactie wie hem/haar gestaft heeft. Dat kan gebeuren. Ik stafte een keer iemand die op mijn reactie reageerde en die snapte natuurlijk meteen dat dat van mij afkomstig was. Ik hoop dat deze reactie niet als off-topic (jongens ughe.. ughe.. ahum regels enzo) wordt beschouwd.
quote:Chiefseattle schreef op 23 oktober 2015 @ 23:30:

De mods vertellen niet wie gestaft heeft maar wel voor welke reactie je een waarschuwing/ban krijgt. Dat lijkt me onvermijdelijk, anders weet je niet waarom je een ban/waarschuwing krijgt. Ik denk dat de verwarring is ontstaan omdat pepjeka kon afleiden aan de hand van de reactie wie hem/haar gestaft heeft. Dat kan gebeuren. Ik stafte een keer iemand die op mijn reactie reageerde en die snapte natuurlijk meteen dat dat van mij afkomstig was. Ik hoop dat deze reactie niet als off-topic (jongens ughe.. ughe.. ahum regels enzo) wordt beschouwd. Ik heb geen enkele post van Pejeka gestaft, dus....
Ik snap het staffen nooit zo, waarom staffen jullie dan? In een claudio geval snap ik het enorm, in een terugkerend persoon zoals matt ook nog wel, al denk ik dat negeren beter helpt in dat geval, maar anders?

Omdat je geirriteerd raakt? Pure haat, puur rascisme zou ik nog snappen, maar omdat iemand anders een andere menig heeft dan jij hebt?
quote:ModeratorViva schreef op 23 oktober 2015 @ 14:05:

[...]

Beste Missie_m,

We beseffen ons dat dit soort onderwerpen vaak gevoelig liggen, maar zolang men zich aan de huisregels houdt, dan is dit topic wat ons betreft prima.

Met vriendelijke groet,

Moderator VivaDank u wel!
LOEP ME MAAR aub.
quote:Chiefseattle schreef op 23 oktober 2015 @ 23:30:

De mods vertellen niet wie gestaft heeft maar wel voor welke reactie je een waarschuwing/ban krijgt. Dat lijkt me onvermijdelijk, anders weet je niet waarom je een ban/waarschuwing krijgt. Ik denk dat de verwarring is ontstaan omdat pepjeka kon afleiden aan de hand van de reactie wie hem/haar gestaft heeft. Dat kan gebeuren. Ik stafte een keer iemand die op mijn reactie reageerde en die snapte natuurlijk meteen dat dat van mij afkomstig was. Ik hoop dat deze reactie niet als off-topic (jongens ughe.. ughe.. ahum regels enzo) wordt beschouwd. Gaat ook niet op. Er heeft ook wel eens iemand een van gekregen nav een reactie op mij en ik had echt niet gestaft.
quote:tattou schreef op 23 oktober 2015 @ 23:38:

Ik snap het staffen nooit zo, waarom staffen jullie dan? In een claudio geval snap ik het enorm, in een terugkerend persoon zoals matt ook nog wel, al denk ik dat negeren beter helpt in dat geval, maar anders?

Omdat je geirriteerd raakt? Pure haat, puur rascisme zou ik nog snappen, maar omdat iemand anders een andere menig heeft dan jij hebt?Nee, niet om een andere mening. Wel soms om een opmerking die echt niet kan.
quote:tattou schreef op 23 oktober 2015 @ 23:38:

Omdat je geirriteerd raakt? Pure haat, puur rascisme zou ik nog snappen, maar omdat iemand anders een andere menig heeft dan jij hebt?Dat iemand staft omdat hij of zij een andere mening is toegedaan is toch alleen maar een aanname van jou?
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
quote:tattou schreef op 23 oktober 2015 @ 23:28:

Moet dit niet naar napraat trouwens? ^^

Dank je, ik wilde het net zeggen

mvg,

Junior.
quote:Cateautje schreef op 23 oktober 2015 @ 22:43:

Goedenavond mods,

Ik krijg net te lezen dat als jullie iemand een ban geven op basis van een stafje, dat jullie er dan ook bijvertellen wie er gestaft heeft, klopt dat?

Beste forummers,

Even voor de duidelijkheid, er wordt nooit doorgegeven wie er gestaft heeft, deze informatie is echt pertinent onjuist.

En als jullie hierover inderdaad in het Napraattopic over verder zouden willen praten, dan zou dat erg fijn zijn, dank!

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:Alixane schreef op 23 oktober 2015 @ 23:56:

[...]

Dat iemand staft omdat hij of zij een andere mening is toegedaan is toch alleen maar een aanname van jou?

Nee dat is het niet, sommige dingen kunnen echt niet, maar vaak wordt er gestaft terwijl het eigenlijk wel kan.

En dan gaat het wel degelijk om de irritatie grens van de staffers.

Don't get me wrong, als mensen gaan schelden, als mensen rascistisch worden, als mensen echt ver over de schreef gaan mag je van mij echt staffen, maar vaak wordt in mijn ogen de staf te vaak geb ruikt om onnozele zaken.
Excuzes moi, ik reageerde nog net even hiero ^^
Bedankt voor de verduidelijking mods.
quote:ModeratorViva schreef op 24 oktober 2015 @ 00:24:

[...]

Beste forummers,

Even voor de duidelijkheid, er wordt nooit doorgegeven wie er gestaft heeft, deze informatie is echt pertinent onjuist.

En als jullie hierover inderdaad in het Napraattopic over verder zouden willen praten, dan zou dat erg fijn zijn, dank!

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forumDan mag ik toch hopen dat jullie dergelijke stemmingmakerij de kop in drukken of betreffende forummer aanspreken op leugenachtig gedrag?
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Daar heb ik de vraag niet voor gesteld en wens daar dan ook niets mee te maken te hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven