Postcrossing, deel 11

08-08-2015 20:04 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) zie hier deel 10

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Later is nu
Succes met in de Poolse loodsen Snorhaar. Mijn kaartje naar Polen is nog maar een paar dagen onderweg, dus ik hoop dat die gewoon op tijd aankomt en dus niet eerst in een loods belandt.

Fijn dat je een single view kaartje van jouw dorp hebt gevonden Elliot. En wat raarrrrr dat er van jouw stad geen single views zijn HappyOwl234.

Ik had gisteravond nog een Hurray uit Taiwan. Een heel verhaal in gebrekkig Engels, maar hij wilde volgens mij vertellen dat de fiets in Taiwan nog niet zo populair is. (Hij heeft fietsen als hobby. )

Goede vrijdag iedereen en Neliba alvast een fijne vakantie.
Goedemorgen allemaal!

Hoe gaat het bij jullie?

Ik had vanochtend een blije Hurray uit de USA! Na 41 dagen! Daar ben ik dus erg blij mee!

Verder had ik gisteren nog een blije Hurray uit Duitsland.

Nu nog maar 4 kaartjes onderweg. Waarvan alleen Polen op korte termijn nog kan aankomen.

Vandaag ga ik trouwens naar Amsterdam, naar het Van Gogh Museum. Ik hoop dat ik daar nog wat kaartjes kan kopen. En dan morgen maar weer een nieuw adres aanvragen.
Goedemorgen labellei, leuk dat je naar het van Goghmuseum gaat. Ik loop vandaag en morgen stage en ga maandag weer naar school. Maar stage is wel leuk, dus dat is niet erg.

Gisterenavond kreeg ik een Hurray uit Schotland. Ik las zijn bericht ook automatisch met een Scots accent

Nu kan ik weer een nieuw adres aanvragen. Ik heb ook nog 7 kaarten onderweg die theoretisch al lang aan hadden kunnen komen. Duitsland 10 dagen en Rusland 35, maar ik zal geduld moeten hebben.
@Lallebei: leuk dat je naar het van Gogh gaat, gaat helemaal goedkomen met kaartjes kopen daar! Ik heb er vorig dat ik er was ook een paar gekocht. Het enige jammere vond ik dat de meeste kaarten zo somber waren (maja dat ligt natuurlijk aan de sombere schilderijen :P).

Ik kreeg gisteren een 'hurray' uit Rusland en it's a favorite! Zulke feedback is altijd leuk om te krijgen, het gevoel dat het echt gewaardeerd wordt wat je hebt gestuurd.

Ik ben deze week voor het eerst in een echte kaartenwinkel geweest. Halleluja, kaartenbakken met kaarten allemaal gesorteerd op onderwerp. Voor mij was het dus de eerste keer in zo'n speciaalzaak dus ik vond het een bijzondere ervaring. Ik heb hier eindelijk Jip & Janneke kaarten kunnen kopen, ik had die wel eens voorbij zien komen als voorkeur maar niet kunnen vinden. Misschien stuur ik alsnog iemand wie ik al lang en breed een andere kaart heb gestuurd een Jip & Janneke kaart als verassing.

Op dit moment 3 kaartjes om te versturen:

- USA (die wilde kaarten met nagellak...die heb ik helaas niet kunnen vinden in die kaartenwinkel!)

- Belarus

- Duitsland
People throw rocks at things that shine
Oooh Labellei, veel plezier!

Ik had het er gisteren nog over met een vriendin, dat het zo jammer is dat het Rijks en het Van Gogh zo ver van ons weg zijn. 'Dan ga je toch een dagje', was haar reactie. Goed idee, maar dat is voor mij nogal een aanslag op m'n energie, helaas. Maar misschien moet ik het gewoon eens doen. Nog een keer. Het héle Rijks hoef ik tenslotte niet meer te bekijken, dat heb ik vorig jaar al gedaan in 2 dagen. Heerlijke ervaring! Toen ik een dag later ook nog het Van Gogh bekeken had (met een dagje rust er tussen) kon ik niet meer lopen.. moest eerst een uur uitrusten op een terras, voordat ik weer in m'n hotel kon komen.

Bah.. gedoe al.

Maar goed, VEEL PLEZIER!! Ik kocht in het Van Gogh zo'n boekje met meerdere kaarten, is een stuk goedkoper.

En wat goed dat je hurrays kreeg.

En die extra waardering, of dat gevoel, van een gefavoriet kaartje is inderdaad altijd fijn
Later is nu
Hoi!

Even een kort berichtje vanuit de trein. Wi-Fi werkt wel op dit moment, maar niet denderend.

Het is superdruk in de trein trouwens (sardientjes in een blik idee), gelukkig konden we vanaf Zwolle zitten. Amsterdam was uiteraard ook heel erg druk. Maar ik had me daar wel psychisch op voorbereid, dus dat scheelt.

Van Gogh was supergeweldig! Maar ik ben dan ook enorm fan van zijn werk. Ik heb nu al mijn favo werken in het echt kunnen bewonderen. Héérlijk! Ook nog De Schreeuw van Munch gezien.

Qua kaartjes heb ik me ingehouden. Heb uiteindelijk wel het boekje laten liggen en losse kaartjes gekocht, maar voor een paar Euro meer had ik ook het boekje kunnen kopen. Beetje spijt dus, maar ach, soit.

Wilde op de wandeltocht terug naar het station nog wel wat molen- en tulpenkaarten scoren, maar het was zo extreem druk en ik was ook een beetje moe en had zere voeten dus we hebben geen kaartenwinkel meer gezien van binnen.

Nu dus lekker naar huis, en gelukkig hebben we een uurtje extra en kan ik morgen rustig aan doen. En kaartjes schrijven.

Ben benieuwd of er ook wat in mijn brievenbus ligt. Ik sta nu 2 voor met verzenden, dus wie weet....

Tot later!
Ik kreeg vandaag twee Hurray's; eentje uit Taiwan en de ander uit China. De enorme eisenlijst van de Chinees had me eerder bijna tot wanhoop gedreven. Ik heb gelukkig aan zijn eisen weten te voldoen, maar helaas schreef hij dat de kaart een beetje verlept aan was gekomen omdat ie onderweg nat was geworden . Ook vond hij dat ik de postzegels te goed had vastgeplakt. Maar gelukkig vond hij de kaart en de postzegels mooi.

Drie nieuwe kaarten gaan naar de Oekraïne, Amerika en Finland.

De Oekraïense hield van illustraties, paars en 'lots of stamps' dus heb ik haar een kaart met een afbeelding van een mooie vogel gestuurd en er een heleboel paarse postzegels opgeplakt naast m'n gewone 'eigen' internationale zegel.

Finland wilde schapen en krijgt dus twee lammetjes. Amerika wilde alleen maar ruïnes of specifieke cityviews, waar ik er gelukkig nog een van had liggen.

Morgen heb ik nog een hele lange stagedag en maandag ga ik weer fijn naar school en dan doe ik die kaarten ook op de post. Als ik het nu doe liggen ze te lang in de koude brievenbus, dat wil ik ze niet aandoen.
quote:Mitsig schreef op 24 oktober 2015 @ 20:30:

Ik kreeg vandaag twee Hurray's; eentje uit Taiwan en de ander uit China. De enorme eisenlijst van de Chinees had me eerder bijna tot wanhoop gedreven. Ik heb gelukkig aan zijn eisen weten te voldoen, maar helaas schreef hij dat de kaart een beetje verlept aan was gekomen omdat ie onderweg nat was geworden . Ook vond hij dat ik de postzegels te goed had vastgeplakt. Maar gelukkig vond hij de kaart en de postzegels mooi.

Drie nieuwe kaarten gaan naar de Oekraïne, Amerika en Finland.

De Oekraïense hield van illustraties, paars en 'lots of stamps' dus heb ik haar een kaart met een afbeelding van een mooie vogel gestuurd en er een heleboel paarse postzegels opgeplakt naast m'n gewone 'eigen' internationale zegel.

Finland wilde schapen en krijgt dus twee lammetjes. Amerika wilde alleen maar ruïnes of specifieke cityviews, waar ik er gelukkig nog een van had liggen.

Morgen heb ik nog een hele lange stagedag en maandag ga ik weer fijn naar school en dan doe ik die kaarten ook op de post. Als ik het nu doe liggen ze te lang in de koude brievenbus, dat wil ik ze niet aandoen.

Apart typje hoor die Chinees. Persoonlijk zou ik dat soort dingen ook nooit in een Hurray zetten. Maar fijn dat het kaartje is aangekomen. En de Hurray was in ieder geval niet leeg!

Ik heb ook 3 adressen aangevraagd. 3 leuke profielen en ze hebben alledrie een uitgebreide wensenlijst. Ik kan daar wel wat mee.

- Duitsland. Krijgt puppies.

- Japan. Toen ik haar profiel las dacht ik meteen aan een kaart met allemaal theepotten van Nouvelles Images. Nu kom ik er net achter dat ze die ook heeft gefavoriet én nog niet heeft ontvangen. Mooi!

- Frankrijk (de Elzas). Krijgt schapen.

En ik had nog 1 kaartje in de brievenbus. Ik ben trots op mijn postbode: ze doet het perfect!

Kaartje komt uit Taiwan en is een schilderij van een groen landschap/berg/heuvel. Alleen jammer dat het Facebookadres van de kaartjesproducent iets te aanwezig is. (Op voorkant kaartje). Ze had wel lekker veel geschreven en een klein detail: ze had mijn naam in het oranje geschreven.
Aangestoken door Labellei's enthousiasme heb ik net besloten in het voorjaar met mn dochter en haar vriendin naar A'dam af te reizen om het Rijks aan te doen en mogelijk het Van Gogh. Overnachten we in een Stayoke, waarschijnlijk. NU al zin in!
Later is nu
Leuk Dreamer!

Er zit ook een Stayokay bij het Vondelpark. Ik heb zelf eens in een Stayokay in Haarlem overnacht. Was ook leuk.

Ik heb even de kaart van Mitsig bekeken die naar China is gestuurd. Maar ik zie dat de postzegels er ook opstaan. Waaronder ook Chinese postzegels? Dat snap ik niet zo goed...
Ja, die van Vondelpark wil ik dan ook in zit je echt heerlijk centraal.

In Haarlem zat ik vorig jaar in een heerlijk hotel op de Grote Markt.
Later is nu
Ik heb hier een kaartje dat naar China moet. Staat in haar profiel:

" In the small town I live in, the postmen can not read English. Please write the address in Chinese. Thanks!”

Alsof die postbodes mijn Chinees wel kunnen lezen
quote:labellei schreef op 24 oktober 2015 @ 21:40:[/b

Ik heb even de kaart van Mitsig bekeken die naar China is gestuurd. Maar ik zie dat de postzegels er ook opstaan. Waaronder ook Chinese postzegels? Dat snap ik niet zo goed...Hij spaarde Chineze zegels, volgens zijn profiel. Ik had er nog een paar liggen.
Okay Mitsig!

Wat attent van je.

Werkze vandaag.

Wel netjes tekenen/overtrekken/schrijven hè Caspy!

Eerder schreef ik bij kaartjes naar China alleen het Engelse adres. Tegenwoordig print ik het Chinese adres ook uit en plak ik het erbij. Wel een geprop, maar ik kan het me ook voorstellen dat zo'n Chinese postbode niet veel met een Engels adres kan.

Das inderdaad een superlocatie daar bij het Vondelpark Dreamer. Ik heb een zwak voor Stayokays. De sfeer is zo er zo lekker relaxed.
Ik ga eigenlijk alleen in groepen naar de Stayokays, dus dit wordt iets nieuws. Inmiddels is de 'groep' geslonken tot dochter en ik Heb er nu al zin in! Nu nog de vraag of we in februari gaan of in de meivakantie. Bij de eerste kan er sneeuw liggen (onhandig en koud) bij de 2e zal het een stuk drukker zijn, schat ik in.

Ooh.. en als ik denk aan Amsterdam, denk ik ook gelijk aan Nemo, waar we nog nooit zijn geweest. ~zucht~ Misschien maar een jaarlijks uitje van maken

Maar goed.. postcrossing. Niets gebeurd nog.

Chinees adres zou ik uitprinten, doe ik ook eigenlijk wel. Soms plak ik niet eens het Engelse adres. Als je er China op zet, weten ze bij de Nederlandse posterijen genoeg, volgens mij. Komt ie in de 'Chinazak' en mogen ze daar in het verre oosten verder uitzoeken. Maar.. ik weet nooit meer hoe ik het gedaan heb, dus géén idee of op de expired kaarten nou wel of niet een Engels/Chinees adres stond.
Later is nu
Wat leuk dat je in Amsterdam bent geweest Labellei! En dat jij gaat, Dreamer! Nu heb ik ook zin om weer eens te gaan ik ga over 2 weken een weekendje Brussel doen met beste vriendinnetje, we zouden naar dublin, maar omdat ik nog moeite heb met lopen vinden we dat toch zonde. Brussel zijn we al eens geweest, dus we hoeven daar ook niet alles te doen.

Verder heb ik een drukke week gehad en moet ik vandaag nodig kaartjes schrijven want heb er nog maar 6 onderweg. Veel hurrays gekregen dus, want ik had dinsdag nog aangevuld tot 10. Vandaag kreeg ik een hurray uit hong kong, na 5 dagen! Helemaal niet verwacht want ik had pas 1 keer naar hong kong gestuurd en die deed er 28 dagen over (ok, was ook op vakantie) maar wist niet dat het ook zo snel kon. Verder 2 Duitse hurrays van de week, mijn zorgenkaartje na 28 dagen (maar dat had ik geloof ik al gezegd) en mijn andere na 3 dagen al. Vanmiddag ga ik 4 nieuwe adressen trekken. Verder kreeg ik mail van cardcetera die jarig zijn en korting geven, en nieuwe kaartjes in de collectie hebben, dus ga ik ook even kijken of ik nog wat thema's moet aanvullen. En ik moet okk echt nieuwe postzegels hebben.

Ik vind het wel raar hoor mitsig dat iemand in zijn hurray zet dat je de postzegels te vast hebt geplakt. Dan doe je je best en gaat iemand hierom zeuren. Ik stuur nooit negatieve dingen in hurrays al denk ik soms echt , euhm ok, je had wel een beetje je best mogen doen. Maar ja, volgende keer beter en dan stuur ik alleen een thank you ofzo.

Qua China heb ik geen tips, mijn eerste is expired en mijn tweede gaat dezelfde kant op. Ik heb bij beide zowel het adres in Engels als Chinees, dus daar ligt het niet aan. Meer aan het niet actief zijn van de ontvanger ben ik bang.
Goed nieuws voor alle mensen die kaartjes onderweg hebben naar China: mijn kaartje is na 60 dagen éindelijk geregistreerd dus er is altijd hoop! De hurray was kort maar krachtig: THANK YOU I LIKE IT. haha.
Leuk om te lezen dat jullie zo lekker actief blijven. Hier verdringt de studie het kaartjes schrijven maar nu ik toch een week vrij van school ben.. Ik heb er maar even gebruik van gemaakt en 4 kaartjes geschreven!

Mijn kaartje naar Hongarije, wat ik naar familie gestuurd had deed er toch nog lang over, tenminste zo leek het. Nu bleek het kaartje al een tijdje bij de buren te liggen. Achteraf gezien deed het kaartje er een week over. Mijn timing was goed geweest als de postbode de juiste brievenbus had gebruikt, maar hoe dan ook, ze waren er blij mee!
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
quote:Famke21 schreef op 25 oktober 2015 @ 11:51:

Goed nieuws voor alle mensen die kaartjes onderweg hebben naar China: mijn kaartje is na 60 dagen éindelijk geregistreerd dus er is altijd hoop! De hurray was kort maar krachtig: THANK YOU I LIKE IT. haha.Oh, fijn!! Ben benieuwd. 😊
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Nou Jusa, het was een prima idee om naar het noorden van Polen af te reizen (ik moest daar ook heen voor mijn kaartje) want het was helemaal prachtig! Alleen, ik vrees dat het niet het gewenste effect gehad heeft, want ik ben onze kaartjes niet op het spoor gekomen. Ik heb wel ontdekt dat er in Polen een grote stad met de naam Łódź ligt Ik vrees het ergste!

HappyOwl, ik snap helemaal wat je met lekker eten bedoelt hier. Ik denk dat het nog even duurt voor ons avondeten zover gezakt is dat we ook naar bed kunnen Ik moet trouwens enorm lachen om jouw plan om elke dag twee kaartjes uit de bus te pakken

Herinneren jullie je trouwens nog de mysterieuze hark language? Ik heb zojuist na 32 dagen het antwoord gekregen! En het is eigenlijk jammergenoeg niet zo spannend als het allemaal klonk: "I was wrong: not hark language - a hard language."
quote:Snorhaar schreef op 25 oktober 2015 @ 22:40:

Nou Jusa, het was een prima idee om naar het noorden van Polen af te reizen (ik moest daar ook heen voor mijn kaartje) want het was helemaal prachtig! Alleen, ik vrees dat het niet het gewenste effect gehad heeft, want ik ben onze kaartjes niet op het spoor gekomen. Ik heb wel ontdekt dat er in Polen een grote stad met de naam Łódź ligt Ik vrees het ergste!

HappyOwl, ik snap helemaal wat je met lekker eten bedoelt hier. Ik denk dat het nog even duurt voor ons avondeten zover gezakt is dat we ook naar bed kunnen Ik moet trouwens enorm lachen om jouw plan om elke dag twee kaartjes uit de bus te pakken

Herinneren jullie je trouwens nog de mysterieuze hark language? Ik heb zojuist na 32 dagen het antwoord gekregen! En het is eigenlijk jammergenoeg niet zo spannend als het allemaal klonk: "I was wrong: not hark language - a hard language."

Wat een teleurstelling Snorhaar!

Klinkt ook als een mooie trip naar Polen. Was je toevallig in dat natuurgebied met die oerbossen waar ook de wisent leeft?

Leuk dat jij ook weer wat nieuwe kaartjes onderweg hebt morgana81!
Een hele leuke Hurray van de Fillippijnen gekregen! Ze vond mijn kaart met koeien mooi en de envelop was mooi en de stickers ook. Ik had ook een theezakje meegestuurd, want ze wilde iets kleins uit het land van de verzender. Ze was er blij mee, want ze was een theeliefhebster.

Vandaag gaan Finland, USA en Oekraïne de deur uit en ga ik op zoek voor mijn nieuwe ontvanger in China.
He wat een domper snorhaar, ik had wel een leukere uitleg van hork taal verwacht dan alleen een typefout

Ik heb dus vorige week elke dag een paar kaartjes uit de brievenbus gepakt, nu is de bus leeg en het is maandag dus moet even afwachten weer. Maar sta nu ook gelijk qua verzenden en ontvangen dus verwacht geen stapels meer deze week.

Gisteren heb ik kaartjes geschreven:

Naar Duitsland gaat een hond

Naar Engeland een pot en kop thee

Naar USA een kaartje met allemaal Nederlandse dingetjes

En naar Japan een Disneykaartje

Ik ga zo naar het werk en dan post ik ze onderweg even. Ik heb dan weer 10 kaartjes onderweg.

Geen postzegels en kaartjes meer besteld, deze maand gaat financieel beetje zwaar worden. En omdat ik volgende week naar Brussel ga heb ik het allemaal hard nodig. Volgens mij heb ik nog wat van die standaard postzegels en nog een paar leuke van pmk, dus eerst maar alles echt opmaken. En misschien wat minder versturen deze maand. Maar misschien dat een kaartje of 10 nog moet lukken. (En misschien bestel ik ze later alsnog wel, ik denk het wel:p)

Ik ga in elk geval deze maand weer gedeeltelijk werken en heb nu al uitzicht op de nodige overuren dus hopelijk zijn binnenkort de gaatjes weer gedicht, ach het hoort er allemaal bij!

Nou, nog even lunchen en dan aan t werk. Belarus en China zijn nog steeds niet aangekomen...... Ik hoop dat het nog gaat gebeuren, China gaat denk ik expired, van belarus hoop ik dat ze gewoon op vakantie is ofzo.
Halllloooo allemaal lege brievenbussen vandaag. Jammerrrr..

Knap HappyOwl, dat je dat kunt, elke dag een kaartje pakken. Hier ligt alles gewoon op de mat, laten liggen staat dan ook zo raar

Verder geen activiteiten. Geen kaartjes in de bus, de afgelopen dagen. Ook niets gepost nog. Misschien morgen, maar m'n vrije woensdag gaat altijd zo snel voorbij met noodzakelijke bezigheden, waar nu ook steeds dringender huiswerk bij zit, dat ik niets beloof
Later is nu
Goedemiddag allemaal!

Ik had gisteravond nog een blije Hurray uit Finland. En kreeg zelfs nog de "comment" "lovely", niet van de Finse maar van iemand anders. Was een kaartje van Edgar Degas van een ballerina. (Finse doet aan ballet.)

Gisteravond weer een nieuw adres getrokken. Een leuk profiel in de USA. Heeft geen specifieke wensen, maar ze houdt van fotografie. Ik heb dan ook een "fotografie-kaartje" voor haar uitgezocht.

Verder lag er niets in de brievenbus vandaag. Ik sta nu wel 2 voor met verzonden, dus ik hoop dat mijn postbode mij morgen weer een (1!) kaartje zal brengen.

Ik heb nu 7 kaarten onderweg, van de 14. Donderdag heb ik weer wat tijd om te schrijven, dus dan zal ik waarschijnlijk ook weer een paar adressen aanvragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven