Postcrossing, deel 11

08-08-2015 20:04 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) zie hier deel 10

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Later is nu
Zo, het loopt weer lekker bij jullie. Leuk! Per ongeluk een adres aanvragen is iets dat mij ook zou kunnen overkomen.

Fijn ook om te vernemen dat Cocomo het leuk heeft. The big five, fantastisch. Ik wil zelf heel graag een keer giraffes in het wild zien. Ik las hier dat ik niet de enige ben die giraffes verzamelt. Leuk!

Ik vond net een leuke kaart uit de Oekraïne in mijn bus. Er stond een lekker gebakje op de voorkant.

Qua Hurray's is het doodstil. Ik heb er acht onderweg die er in theorie allemaal al zouden kunnen zijn.
Sorry voor de overkill aan het woord 'leuk', maar ik ben een beetje moe.
quote:Famke21 schreef op 21 oktober 2015 @ 18:28:

Iedereen gaat best goed hier volgens mij! Lekker actief. Sturen/ontvangen/hurrays alles komt voorbij haha.

Jeetje Kookwekkertje, dat is wel heel erg toevallig! Grappig ook om te bedenken dat ze tegelijk aangevraagd zijn en tegelijk aangekomen, dus gezellig de hele reis samen in de postzak gezeten haha.

Mijn kaartjes naar Australie en Taiwan zijn aangekomen inmiddels. Ze waren beiden geloof ik redelijk tevreden. Nu alleen nog mijn kaartje naar China onderweg, 55 dagen op reis alweer. Ik vrees dat het hem niet meer gaat worden, zal dan mijn tweede expired kaartje zijn. Beiden naar China! :(

Ja, leuk hè!? De een is 10 oktober verstuurd, de ander 12 oktober. Gezellig wel samen op reis.

Mijn expired kaartje (dat is de verwachting) is er ook een naar China. 😕
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
quote:Mitsig schreef op 21 oktober 2015 @ 18:33:

Sorry voor de overkill aan het woord 'leuk', maar ik ben een beetje moe.

Hahaha daar betrap ik mijzelf ook vaak op in dit topic. Blijkbaar is Postcrossing gewoon "leuk".

Jammer dat er zoveel kaarten naar China expiren. Al is de kans nog aanwezig dat ie alsnog aankomt. Althans dat is wel mijn ervaring. Mijn éénnalaatste kaart naar China deed er 61 dagen over.

Ik had zojuist toch nog een Hurray. Uit Canada, Quebec: dus in het Frans . Ze schreef dat ze het geweldig vind dat ik Frans spreek en dat mijn kaartje verreweg haar favoriete kaartje is. (Maar misschien schrijft ze dat wel vaker, hahaha. )

Ik heb nu nog 7 kaarten "travelling" waarvan ik de laatste (naar China) nog moet schrijven. Ga ik morgen doen.
quote:labellei schreef op 21 oktober 2015 @ 19:46:

[...]

Hahaha daar betrap ik mijzelf ook vaak op in dit topic. Blijkbaar is Postcrossing gewoon "leuk".

Jammer dat er zoveel kaarten naar China expiren. Al is de kans nog aanwezig dat ie alsnog aankomt. Althans dat is wel mijn ervaring. Mijn éénnalaatste kaart naar China deed er 61 dagen over.

Ik had zojuist toch nog een Hurray. Uit Canada, Quebec: dus in het Frans . Ze schreef dat ze het geweldig vind dat ik Frans spreek en dat mijn kaartje verreweg haar favoriete kaartje is. (Maar misschien schrijft ze dat wel vaker, hahaha. )

Ik heb nu nog 7 kaarten "travelling" waarvan ik de laatste (naar China) nog moet schrijven. Ga ik morgen doen.Dat vraag ik me ook altijd af!! Dit is de leukste kaart die ik ooit heb ontvangen, je schrijft zo veel. Ergens geloof ik het wel, want er hebben al veel mensen gevraagd naar mijn adres. Dan sturen ze iets terug. Vind ik oprecht leuk. (Het is dan ook echt leuk, leuk, leuk!)
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Ik ga het wel doen, mijn kaartjes gespreid uit de brievenbus halen! Er lagen er gisteren weer 4, vind dat niets aan, doe je er zolang over om weer voor te lopen krijg je in 1 klap dit. Mijn hurrays komen ook heel gespreid en soms krijg ik zoveel dat ik meteen 3 weken geen post meer krijg.

Die kaartjes liggen er nog steeds, keek even snel voor ik ging werken maar heb de brievenbus beneden dus heb ze laten zitten, na het werk had ik zoveel pijn dat ik er geen puf meer voor had. Ik heb ze nog niet gelezen maar pak er straks gewoon 2 uit. Ik weet wel uit welke landen ze komen (dat was weer heel standaard ook).

Gisteren is na 2 dagen al mijn kaartje in Frankrijk aangekomen, ze was heel erg blij en ook met de postzegels. Tja, moet binnenkort nieuwe bestellen zag ik al.... China, Duitsland en wit Rusland zijn er nog steeds niet, China gaat vast net als mijn vorige China kaartje expired. Fijn, dan is er dus nog nooit een kaartje in China aangekomen. Wat is dat met die 16 jarige meisjes daar? Deze is dus nooit online.

Duitsland is nu 27 dagen onderweg en belarus 24 ofzo. Nou, we zien wel wat er gaat gebeuren. Ik heb nu trouwens voor het eerst een dubbel land (met uitzondering van expired kaartjes) in mijn lijst, Rusland.
Ik vond vanmorgen een berichtje in mijn mailbox met een bedankje voor mijn uitgebreide hurray. Leuk!
Dat is leuk, Jusa (ja, leuk ja.. dat is postcrossing )

Wat goed van je HappyOwl, dat je gewoon 2 kunt laten liggen! Ik zou mijn nieuwsgierigheid echt niet kunnen bedwingen!

Sterkte met je pijn, hoop dat het vandaag weer minder is.
Later is nu
Haha, ik ging net de post ophalen, er lagen alweer meer kaartjes. Heb beetje rondgevoeld en er 2 uitgetrokken! Kijken hoelang ik het volhoud, er ligt nog aardig wat. Zal beetje proberen de onderste te pakken, als ik morgen weer kaartjes krijg dan moeten de eerste zolang wachten. Maar gisteren even snel gekeken en het waren allemaal Europese kaartjes die van t weekend verstuurd waren, dus die wachten maar even.

Vandaag heb ik dus twee kaartjes gekregen!!! Whoehoe, wie had dat gedacht? Uit Finland en Frankrijk, ga xe meteen registreren.

Het is vandaag nog niet zo goed Dreamer, zit een beetje met de ellende. Mijn ene werk wil ik weer oppakken, dat is 12 uur over 3 dagen. Normaal gesproken werk ik ook wel vaak meer, maar wil dus in elk geval die 12 uur pakken. Ze hebben daar veel computerklussen e.d. voor mij apart gelegd en ik kan zelf ook genoeg bedenken wat ik wel kan. Mijn andere werk moet ik staan en met mijn handen werken. En het gaat gewoon niet. Ik mag met werken een uur staan met tussendoor pauze. Maar ze willen dus dat ik 3 uur werk en dan het liefst twee keer per week. Normaal werk ik daar 8,5 uur op een dag. Dit contract is dus 17 uur en daarmee mijn eerste werkgever. maar het gaat niet en ik wil bij mijn tweede werkgever volledig werken. Dit zorgt voor nogal wat gedoe. Mijn fysio zegt ook: trek je er niets van aan, het is heel ander werk en heel logisch dat het ene wel en het andere niet kan. Bij mijn andere werk moet ik normaal ook wel staan en actief zijn maar daar denken ze gewoon mee en kan ik dus mijn uren nu even anders invullen. Gevolg is dat ik dus een uur of 12 daar werk, maar mijn andere werk ook van alles verwacht. Dat gaat helemaal fout. Gisteren kon ik niet meer, zat op de bank te huilen van de pijn. Dus de kaartjes bleven liggen. Ga dus vandaag alleen naar mijn tweede werkgever waar ik dus weer volledig wil werken en de rest van de week niets meer!

Ben blij dat ik weer een klein beetje mag werken maar had het graag anders gezien in opbouw....
kort berichtje: I'm still alive!!

ik heb heel veel zin in de meeting!!!

volgende week laatste werkweek, dus in november gaan er weer kaartjes verstuurd worden!
Sja.. ook bij mijn werkgever wordt altijd eerst gezocht naar werk dat de 'arbeidsuitgedaagde' wel kan, HappyOwl. In feite kun je dus ook terugkoppelen met "wat hebben jullie voor mij, dat ik wél kan doen" maar dat wil je natuurlijk ook niet. 2 werkgevers is in zo'n situatie als dat van jou natuurlijk ook erg lastig.

Sterkte

En wow.. wat een kaartjes ineens!
Later is nu
Rosekapje

sterkte die komende weken
Later is nu
@jusa: wat leuk dat je bedankt werd voor je Hurray. Volgens mij heb ik dat zelf ook ooit één keer gedaan toen iemand een écht hele uitgebreide en enthousiaste en aardige Hurray had gestuurd.

@Rosekapje: succes met je laatste werkweek!

@HappyOwl234. Sterkte met je werk- en gezondheidsperikelen. In ieder geval wel fijn dat je 2 kaartjes in de bus had liggen. Met een beetje mazzel krijg je deze week nog meer. Zou mooi zijn!

Het is me gelukt om mijn kaartje naar China te beplakken (adres en washitape), te schrijven en te pimpen. Ik was eerst bang dat het met die ellenlange adressen niet zou passen, maar uiteindelijk paste het nét. Het is best wel weer een kunstwerkje geworden, en er is nauwelijks wit te zien. Hopelijk komt ie een beetje snel aan (binnen 60 dagen dus ).

Ik had alweer 1 kaartje in de brievenbus. Volgens mij leest mijn postbode hier mee, hahaha. Het was een kaartje van Sarah Kay (Holly Hobby-achtig). Uit Duitsland, gestuurd door een 6e klas van een lagere school. Er was een standaard getypt verhaaltje op geplakt, vind ik toch wel jammer. Die scholieren kunnen toch wel gewoon schrijven? (Dat hoop ik toch wel.)

Ik sta nu 1 voor met ontvangen. Heb nog 7 kaarten onderweg, maar ik ga de komende dagen geen nieuwe adressen meer aanvragen. Waarschijnlijk zondag weer.
Zo, ik heb even de kaartjes geschreven.

Naar Hamburg gaat een kaartje van de film Rear Window. Ze wilde John Steward of Alfred Hitchcock, nu heeft ze beide

Naar Taiwan gaat een kaartje met haar eerste letter. (ook mijn eerste letter) Ze houdt van het alfabet

Naar USA gaat een kaartje waarop je deels een handgeschreven recept ziet. Ze wil oa kaartjes waarop een handschrift te zien is. Meer dan 2000 kaartjes bekeken om te zien of deze er echt niet tussen zat. Hoop dat ik 'm niet over het hoofd zag, want bij zoveel kaartjes wil mijn aandacht wel eens wat afdwalen.
Later is nu
Overigens had ik bij de action een doosje met stempels gekocht, oa omdat er een stempel met een kader in zat, zodat ik daar mooi het ID in kon schrijven. Is de stempel te groot voor het stempelkussen, dat ook in het doosje zit Nouja.. het is action, zullen we maar denken. 't Kost geen drol, tenslotte.
Later is nu
Happy Owl & Rosekapje: veel sterkte gewenst. Als het niet gaat, Happy Owl, dan gaat het niet. Heel goed dat jij jouw grenzen aangeeft. Ik hoop dat je snel minder pijn hebt.

Dreamer, wat stom van die stempel. Kun je hem niet alsnog gebruiken als je zelf een kussen maakt van een schuursponsje ofzo?

Hier verder geen nieuws, alle kaarten zijn nog op reis.
HappyOwl, wat rot dat je zoveel pijn hebt zeg! En dan ook zo'n werkgever... Sterkte!

Hier opeens veel activiteit. Nog twee Hurrays, uit Finland en Japan, en een kaartje uit de US. Er zitten vooral veel mooie postzegels op maar ook een klein verhaaltje. Leest wel een beetje alsof ze dat er vaker opschrijft maar het is in ieder geval handgeschreven Aangezien ik toch nog postzegels had liggen gelijk twee nieuwe adressen getrokken: Duitsland en Maleisië.

Ik kwam trouwens bij de plaatselijke boekhandel en kijk daar: kaarten van de grote kerk hier op het dorp. Betere cityview van dit dorp ga je niet krijgen dus daar heb ik er maar een paar van meegenomen Er gaat er een naar Duitsland en een naar Polen, naar Maleisië gaat een kat. Dat was de enige kat die ik in mijn collectie had maar volgens mij moet ik er meer aanschaffen, ik heb het idee dat er best vaak om gevraagd wordt. Of zit ik mis?
Pffff... gekkenhuis hier deze week! Niet qua postcrossing, maar qua werk... Iedere dag om acht uur 's ochtends de deur uit en pas na tienen 's avonds thuis, pfff.... Gelukkig nog maar één dagje en dan is het herfstvakantie. Over 36 uur zit ik in het vliegtuig naar Barcelona

Tussendoor wel wat hurrays voorbij zien komen, maar eigenlijk nauwelijks tijd / energie gehad om dat bewust te registreren. Ben er nu toch maar even voor gaan zitten, want ik wil natuurlijk nog wel wat kaartjes de deur uit doen voordat ik op vakantie ga. De ontvangen hurrays kwamen uit Tsjechië (25 dagen), Maleisië (26 dagen) en Duitsland (3 dagen). Ben nu bezig met nieuwe kaartjes schrijven: naar Litouwen (nieuw land!) gaat een landkaart van Nederland, naar Uzbekistan (ook een nieuw land!) een "Keep calm and read books" en voor Duitsland (geen nieuw land ) moet ik zo nog even een kaartje uitzoeken.

Sta nu weer gelijk met verstuurd en ontvangen, dus wellicht binnenkort ook weer eens een kaartje in de bus. Nog vier hurrays te gaan; dan zit ik op 50 verstuurde kaarten en mag ik er weer eentje extra onderweg hebben

Net even snel het forum bij gelezen, houd het voor nu even bij een paar korte reacties.

@Kookwekkertje: grappig om twee 'opeenvolgende' kaarten (qua post-ID) te ontvangen; heb ik ook eens gehad vanuit de USA. Maar dan wel vanuit heel verschillende staten. Dat ze bij jou ook nog allebei van hetzelfde festival zijn is wel heel bijzonder!

@Cocomo: Zuid-Afrika klinkt gaaf, geniet ervan!

@HappyOwl: sterkte met de pijn

Lekker Neliba, Barcelona. Ben een béétje jaloers. Misschien kan HappyOwl nog tips geven

De Finse heeft de olifanten geregistreerd en ik kreeg een hurray in hoofdletters met 'thank you for lovely card and stamps'.

Mitsig, ik denk dat een iets groter stempelkussen, dat ik mogelijk nog heb, genoeg is, maar ik vond het raar in zo'n setje

Overigens, nu ik eraan denk: ik heb nog zo'n setje en daar zit wel een groter stempelkussen in.
Later is nu
CAPSLOCKDAG TOCH VANDAAG DREAMER?!
JA, DAAR MOEST IK OOK GELIJK AAN DENKEN!

Maar ik ga er toch liever van uit dat ze het deed, omdat ze best wel blij was met het kaartje
Later is nu
Hier is Snorhaar, uw razende reporter in Warschau. Ik vind het maar niks dat mijn allereerste(!!) kaart naar Polen na 30 dagen nog steeds niet geregistreerd is, dus ik ga op onderzoek uit.

Nog meer kaartjes die gezocht moeten worden in Poolse loodsen?
Tot mijn verbazing: Nee. Niets onderweg naar Polen, momenteel. Wel 2 expired kaartjes naar Hong Kong, waarvan 1 al 341 dagen en de ander 118. Zal ik die eens gaan zoeken

Mijn olifanten zijn wel gefavoriet.

En ik moet nog 4 kaartjes sturen, want ik heb er nu 6 onderweg en er zijn 590 geregistreerd. Dus.. nog 10 en heb een mooi rond getal en mag weer een kaartje extra laten reizen (denk niet dat ik dat nog doe, maar het kán)
Later is nu
quote:Snorhaar schreef op 23 oktober 2015 @ 08:17:

Nog meer kaartjes die gezocht moeten worden in Poolse loodsen?Ja! Stukje naar het noorden afreizen graag. Mijn kaartje naar de puistige puber in Nowy Staw is al 36 dagen onderweg.
Donk jullie voor alle lieve woorden. Vandaag ben ik gelukkig thuis en kan ik mooi beetje uitrusten.

Qua tips voor Barcelona, het wijst wel voor zich. Ik heb een oud collega daar wonen en wel naar wat tips voor eten gevraagd. Oa kregen wij de tip 'la Luna' en daar hebben we echt overheerlijk gegeten. Zeker omdat het lastig is te zoeken, vrij veel is toeristisch, hier hebben we echt het lekkerst gegeten! Verder kun. je kaarten voor veel dingen online kopen, wij hadden dat voor sagrada familia gedaan. Makkelijk want je kunt meteen doorlopen. Bij parc guell kan dat ook, alleen die hebben wij te plekke gekocht (de kaartjes hadden we snel maar moesten wel 2 uur wachten voor we er in mochten, prima, zijn toen even gaan lunchen) Maar je kunt dat dus ook gewoon daar kopen als je wat langer wil wachten.

Qua postcrossing ;ik mag straks weer 2 kaartjes uit de brievenbus halen. Er liggen er in elk geval nog 3, maar misschien brengt een post vandaag nog meer. Maar die laat ik dan liggen voor morgen.

Mijn kaartje naar Duitsland is eindelijk aangekomen na 28 dagen. Ik had gisteren ook nog een adres getrokken, die ging toevallig ook naar Duitsland toen die andere nog niet geregistreerd was.

Verder verwacht ik vandaag niet zoveel meer, belarus en China zijn nog onderweg, al veel te lang, maar die twee zijn er dus nooit dus geen idee of die nog geregistreerd worden, China verwacht ik dat die wel expired gaat. Verder nog een aantal kaartjes die ik de afgelopen twee weken gestuurd heb dus die nog niet zo lang onderweg zijn.

Snorhaar, wat leuk dat je in warschau bent! Leuke stad! (Ook ergens heerlijk gegeten maar denk dat ik dat niet kan uitleggen want geen naam bij)

Neliba veel plezier in Barcelona!

Elliot, er wordt inderdaad wel vaak om katten gevraagd. Ik heb er okk altijd wel een aantal op voorrraad. Goed dat je kaartjes van je dorp hebt gevonden. Hier zijn ook geen singleviews te krijgen terwijl ik best in een grote stad woon. Moet nog een keertje op pad daarvoor om goed te zoeken, hoewel ik zo ongeveer naast de stad woon kom ik er weinig de laatste tijd,

Pffff bijna 600 kaartjes Dreamer! Dat wordt taart eten e 21e! Ja, als je eenmaal zoveel tegelijk onderwerk mag hebben is het geen doen. Ik merk dat nu met 10 al, heb nu ook bijna dagelijks wel een hurray en trek miet meer meteen een nieuw adres. Terwijl ik dat eerdr wel deed want toen was het echt wachten. Met meer kaartjes gaat het ineens echt veel sneller. Wel lekker, als je dan een kaartje wilt sturen dan is daar bijna altijd wel ruimte voor.

Mijn postzegels zijn bijna op. Kan nog wel wat versturen maar moet echt bij bestellen. Alleen t geld is net als de postzegels ook bijna op. Dus ga nog even bedenken hoeveel en wanneer ik ga bestellen. Op zich kan ik wel iets bestellen maar omdat er ook verzendkosten zijn heeft 10 niet zoveel zin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven