Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
Bluester; sterkte meisje! Je staat er positief in en dat moet je ook zo houden! Tot het tegendeel bewezen is is het kindje goed.

Ik duim mee.

Njb: ik hoop voor je dat hij/ zij dan idd wat meer prijs geeft van zichzelf. Die van ons keek ons gewoon aan en we zagen zelfs een oog. Jammer dat het zwart-wit was anders wisten we nu al welke kleur ogen hij heeft.

Fijn Barrel dat je kleine weer naar de kindergarten kan! En beter is.

Mararoulette; succes met het oefenen met de hond. Een goede opvoeding nu scheelt je straks enorm.

Iemand zei dat 4 pakjes voor de beeb niet genoeg is, hoeveel heb je er dan ong. nodig?Ik zit nu op zes geloof ik. En rompers op 8. En hoeveel hydrofiel? Ik had gehoord 12. Ik heb er al 9 geloof ik.

Gisteren maar weer een broek gekocht, een beetje een nette worker, grijs geblokt van noppies. Heel mooi, met daarbij een paars shirt. Ik heb nu 4 broeken en drie jurken/ rokken, ik hoop dat ik het hiermee een week redden kan. Het lukt wel maar had soms het gevoel dat ik altijd hetzelfde aan had of dat ik weer moest wassen omdat ik iets aan wilde.

Ik ben trouwens op naailes ook nog bezig met een leuk shirt. Zwart/ met rode en witte ballen in een vreemd patroon met een soort kolkraag. Heb ook net twee schattige kruikenzakken af. Wat leuk om te doen zeg! Zo klaar en o, zo schattig. En ik ontspan me helemaal tijdens de les, een soort yoga dus voor mij.
Bluester wat een vervelenden nieuws.

Hoop dat het maandag er allemaal goed uit zal zien.

Ik zal voor je duimen, heel veel sterkte deze week.

Liefs B12
Eh, hoeveel heb je nodig? Tja, ik had veel nodig, maar ook omdat ik geen zin had om vaak te wassen. Wat dat doe je toch al stukken meer dan eerst(althans, ik wel)

Dus minimaal 7 rompers(iedere dag 1-minstens! want soms wel 2) dus als je dan 1 keer in de week wast heb je genoeg op 'voorraad' . Handig tip: koop rompers die in de witte was meekunnen maar ook in de bonte/zwarte was.

4 pakjes vind ik idd erg weinig. Ik had er geloof ik ook zo'n stuk of 7, maar de kans is groot dat je ook wel wat krijgt na de geboorte van de kraamvisite. Tip: ik kocht vaak van hetzelfde setje 2 broeken en 2 shirtjes die je dan onderling kon wisselen maar dat het wel leuk staat(bijv 't merk ducky beau heeft dat veel) Kennen jullie kleertjes.com al? nee, ik heb geen aandelen....maar het is super handig en eens in de zoveel tijd mega uitverkoop!(daar wacht ik dus vaak op)

Hydrofielluiers had ik erg wel 8 en heb er later nog meer gekocht. Echt SUPER handig, voor vanalles! (gewoon per 6 geloof ik bij de Hema kopen) Ik heb ook washandjes daarvan gekocht, maar die gebruik ik nauwelijks.

Nog een tip; hoeslakentjes voor wieg passen vaak ook over het aankleedkussen.

Wat ik verder nog handig vond: wikkeldoek in fleece van redcastle voor in de kinderwagenbak. Opmaken van dat ding was niet mijn sterkste kant.

Draagzak van babybjorn met warhoud hoes eroverheen!(los te kopen) dus geen gehannes meer met jaseroverheen ed(wordt vaak te warm)

Ik had niks aan winterjasjes. Kind had het veel te warm in maxi-cosi en zo'n maxi-cosi trappelzak voor erin. Vestje was genoeg. (zweet stond als klein babytje al op zn neus)

Borstvoedingskussen, maar ik had meer baat bij een kleinere ipv die grote worst. Die was alleen lekker om mee te slapen. Voor het voeden heb ik lang een klein rechthoekig kussentje gebruikt.

Als je van plan bent lang borstvoeding te geven(ik heb het ruim 10 maanden gedaan) en je moet kolven op je werk: koop een dubbele kolf. (hoef je niet nu al aan te schaffen, wacht gewoon tot je bevallingsverlof, dan weet je hoe het is, of het lukt ed) Ik heb een enkele kolf....en spijt! Ohja, en doe een borstvoedingscursus via de thuiszorg!!(en weet dat je in de kraamtijd vaak gratis een lactatiedeskundige kunt bellen!! in sommige regio's ook nog daarna zoals bij ons. )
Oh,sorry voor de spelfoutjes, te snel te veel willen posten...

Nog een tip: denk aan jezelf tijdens de kraamtijd! bezoek is leuk, een pasgeboren baby zien ook, maar die is met 24 of 48 uur ook nog hardstikke leuk....een eye-opener voor mij was dat voeden om de drie uur vaak betekent: 1 uur voeden, max 2 uur slapen(dus inslaap vallen, lekker slapen, wakker worden) Da's echt niet veel! troost je, ook met de fles moet dat! (maar dan kan man klein beetje overnemen)

Wij hebben ons toen aangewend om om 09.00u naar bed te gaan, (als zoon ook ging slapen) want zoon sliep in de vroege avond/nacht het langst achter elkaar(al redelijk snel zo'n 5 uur) das toch een stuk lekkerder slapen dan 2 uur!
WHHHAAAAAAA, hoor net dat de vliezen van mijn zus zijn gebroken!!!!!!

Ik word na 7 jaar wachten, hopen, wanhopen, desillusies en vele teleurstellingen dan toch echt tante!!!!!

Zit helemaal emotioneel te stuiteren achter mijn pc-tje. Weet wel dat het nog 2 dagen (in ergste geval) kan duren. Maar gisteren had ik haar al aan de telefoon en dacht ik uit haar verhaal op te maken dat haar weeen waren begonnen. Ooooh hoop het zo. Ze is vandaag precies 38 wkn dus heel netjes.

Sorry ego berichtje maar moest het ergens van de daken schreeuwen
Gefeliciteerd Barrel! Tante zijn is errug leuk!

Dank je wel NJB voor alle tips. Mijn schoonmoeder zei me al dat winterjas onnodig was en in de winkel zag ik ook dat een fleecewikkeldraagzak vaak gebruikt word ipv dekens in de wagen. We hebben zo'n draagzak dus die gaat ook in de wagen. Rompers check, nog wat hydrofiel luiers erbij en idd hoesjes voor het aankleedkussen. Misschien maak ik die wel zelf alhoewel ik ook erg leuke gezien heb. W.b de voeding, het wordt flesvoeding dus al die dingen heb ik niet nodig. Man heeft twee weken verlof dus als ik wil neemt hij alle voedingen op zich en blijf ik slapen maar ik weet nu al dat het in het begin een strijd wordt wie het mag doen. hahaha. Lijkt mij ook leuk en opa en oma en andere familie, iedereen wil mee doen.
wij hebben de 1e week alleen de directe familie in huis gehad en die na een uur ook weer laten weg gaan (handig zo'n kraamzuster) eerst lekker met z'n drietjes en daarna mocht de rst onze wolk binnen komen. ik heb volgens mij echt wel 20 van die hydrofielluiers en gerbuik ze nu nog. Ook de washandjes. Wij doen aan s'avonds badderen en s'ochtends even een lap over d'r gezicht, handen en kont maar die plooitjes moeten ook goed droog, dus gerbuiken we s'ochtends 2/3 van die hydrofiel washandjes (scheelt wassen van de hydrofielluiers) kruiken zakken zijn idd erg hadnig bij winterbabies. en maillootjes. Pakjes, ik klaagde op een gegven moment bij m'n moeder dat ik helemaal niet zovel leuke kleertjes had voor meisje (in maat 50/56) om aan te trekken. dus is m'n moeder naar de zeeman en de wibra gesjeesd en heeft een aantal leuke (en onderling te combineren) setjes gescoord waar ik nog lang mee heb gedaan.

verder nog tips, ws plenty.......(en de belangrijkste, veel dingen kun je ook na de tijd nog aanschaffen, wat je niet hebt gekocht, heb je ook niet nodig en iedereen vindt iets anders weer handig)
Zo het is hier een drukke bende, zoon + nog 4 jongens die druk aan het spelen zijn met; babyspeelgoed... Haha, leuk hoor, de oudste 2 zijn nl 11

Bluestar en heel veel sterkte en succes, duim dat het idd niks is! Hier ook hele goede gedachten voor jullie!!!

Deze baby voelt ook heel anders met schoppen, maar mss komt dat ook wel doordat ik me de keiharde schoppen van zoon nog heel goed herinner!

Meike, het is héérlijk om moeder te zijn!!! Tuurlijk zijn er ook dagen dat ik heel graag iets voor mezelf wil doen en gewoon een keer lekker wil uitslapen. En lekker weg wil zonder me schuldig te voelen! Maar als ik dan m'n kanjer naast me heb liggen als hij net wakker is (met van die kleine oogjes) en ik z'n knuffel een kus moet geven en daarna hem smelt ik echt hoor!

Haha kan wel een heel a-4tje vol schrijven waarom ik hem zo leuk vind

De namen staan hier ook al vast. De meiden/jongensnaam hoor ik helaas steeds meer, zeker op het yes-forum maar ja we weten gewoon geen andere naam en vinden deze al heel erg leuk toen ik zwanger was van zoon dus we laten hem gewoon staan! De 2de jongensnaam (de reserve) heb ik op onze schrijfwijze nog nooit gehoord.

Mama van Mayte (soory ben je naam even kwijt!) Fenna is ook heel erg leuk bij Mayte!

Voor de rest ben ik heel erg blij dat ik niet mer werk en echt, petje af voor jullie hoor! Denk niet dat ik nog erg gezellig zou zijn als ik zoon naar de opvang zou moeten brengen en dan nog 3 of meer dagen moet werken...

Het gaat hier fout, tot later!
Lieve Bluester knuffel, ik heb je een priveberichtje via Viva gestuurd

Barrel gefeliciteerd met je zus!!!!

Nu lekker uit eten met vriend (hij had wat goed te maken met me hahaha).
Hoi!

Bluester dikke dikke Je gaat toch naar zo'n echo toe om gerust gesteld te worden, te horen dat alles oke is met je kind en om nog heerlijk even te kijken. En als je dan zulk nieuws krijgt, is dat echt heel rot. En eigenlijk weet je nog helemaal niks. de kans is nog steeds groter dat het wel goed is, maar je zit je toch ongerust te maken he? Ik stuur ook heeeeeeel veel positieve gedachtes naar je toe!!! Ik geloof ook wel in instinct van de moeder eigenlijk en ken 2 verhalen van 2 vrouwen die ik goed ken en slecht nieuws krgene tijdens de zwangerschap. Zij moesten de zwangerschap ook maar afbreken. Die vrouwen hadden zelf wel een goed gevoel, hebben de zwangerschap uitgedragen. de 1 heeft nu een prachtige dochter van 15 maanden en de andere een zoon van 9 maanden.

Als jij een goed gevoel hebt, dan betekent dat wel iets denk ik.

Ik vind het getrappen van deze baby ook heel anders dan het schoppen van Mileen. Deze is veel drukker Aiai dat belooft nog wat dan Ik voelde deze baby ook al veel eerder. Hij kan soms zo gemeen op mijn blaas trappen. Dan moet ik zooooooo rennen naar de wc. Haha en als ie er dan weer af is, is dat gevoel ook meteen weg. GRappig is dat.

Leuk zeg dat de meesten zo lekker beginnen in de babykamer. En met het aanschaffen van de eerste spullen.

Hydrofielluiers kun je echt wel een berg kopen. Ik had er 8 of 10 ofzo, maar heb er zeker nog 10 bijgekocht. Die kun je echt overal voor gebruiken. Spuugdoekjes moet je niet te klein kopen. Wij hadden van die mooie kleine, maar spuugde mevrouw dus altijd naast . Euh en verder zijn de meeste tips al gegeven. Ik zou zelf geen kolf kopen totdat je weet dat de bv gaat lukken. Om je bv aan te slingeren, heb je (of nou ja, je man of kraamverzorgster) zo een kolf gehuurd.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Barrel, en en ben je al tante???
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Hey meiden,

Bluester, ik stuur ook wat positieve energie op je af. Ik duim met je mee dat a.s. maandag alles in orde is!

Afgelopen weekend wezen babyshoppen. Er staat bij ons nu ook een ledikantje klaar. Heb als ik het zo allemaal bij jullie lees nog een hoop kleding, luiers enz. nodig. Ga morgen eens op zoek naar een kinderwagen.

Namen: omdat man het niet wil weten hebben we zowel een jongens als meisjes naam bedacht die we alletwee leuk vinden en ook klinkt bij de naam van onze dochter.

Groetjes Engel
Helaas nog steeds op de wachtbank.

Hopenlijk vandaag meer actie
Nog geen baby/tante nieuws voor Barrel dus.

vandaag nog lekker een dagje vrij. Heeft toch ook wel z'n voordelen hoor om in de zorg te werken. anyhoe, nog niet echt iets op de planning, Lief is vandaag ook vrij en is nu eerst bij de kapper. (gaat vaker dan ik, de ijdeltuit)

Bij de babydump hebben ze trouwens de autostoeltjes in de aanbieding. een maxicosi voor 125 euro en een priori voor 99 euro! Ik denkdat we daar binnenkort maar eens naar toe moeten, want nieuwe autostoeltjes zijn we wel nodig.

verder weinig nieuws aan de horizon. Lekker geslapen vanacht, babygetrappel in de buik een vrolijk en speels meisje door de kamer aan het dartelen (heeft het rond draaien op muziek ontdekt en vind het dus hilarisch om dan om te vallen) en ik bedacht me dat ik nog maar 12 weken hoef te werken voor ik met verlof ga!
Bluester, ik denk ook aan je!! Spannende daagjes zo tot maandag en ook hier draaien de duimen volop!! Ik hoop zo voor jullie dat alles gewoon ok is!! Dikke knuffel voor jou in elk geval!

Barrel, spannend zeg.. Ik vind het nu al spannend.. Laat staan wanneer we allemaal zelf moeten bevallen..

Ringel, wij hebben ook bij de babydump gekocht, maar kregen een autostoel bij de kinderwagen kado (maar we wilden de cabriofix en moesten toen 45 ¤ bijbetalen..). Het leukste is nog dat onderaan de advertentie overal staat: Met uitzondering van de basic, bugaboo en joolz collectie.. En wat hebben wij: een Joolz.. Maar dus toch het autostoeltje erbij gekregen!

Ik ga ze nu trouwens even bellen, moet ff wat vragen over de factuur.. (die weer eens niet klopt, verkoopster kon niet optellen blijkbaar..)

Nou ik ga aan de bel met b-d....
Allereerst Bleuster een dikke knuffel

Ik zend je ook een postje met postitieve energie. Hopelijk blijkt het maandag dat er niets aan de hand is.

Voor ons was er positief nieuws. De echo was goed. Wat heb ik zitten zweten in de ochtend hopende dat er niets mis was. Ik werd er helemaal zenuwachtig van iedere keer als er iets op gemeten werd zat ik in spanning of dat goed zou zijn. Gelukkig was dat het geval. Bij het binnenkomen vroeg de echoscopiste of het geslacht wilden weten... Dat wisten we toen nog niet. Nou zei ze jullie hebben nog 15 minuten om erover na te denken. Nadat ik 15 minuten lang mij behoorlijk zat te concentreren om hamburgers of gehaktballen te zien vroeg ze nogmaals of we het wilden weten. Vriendlief ging wel raden zei ie. Mooi dacht ik dan wil ik ook weten of hij het goed heeft. Ik dacht namelijk wel wat gezien te hebben. Uiteindelijk bleek de verleiding te groot. Dus we weten het! Ik kan het hier alleen niet zeggen aangezien mijn zusje ook weet dat ik hier op het forum zit en mij te makkelijk kan vinden. We zijn er in ieder geval heel blij mee. Ik zit iedere keer een code te bedenken om het stiekem mee te kunnen delen maar ik heb nog geen idee..

Als kadootje voor mijzelf heb ik gister met mijn beste vriendinnetje een paar postitietruitjes en vesten gekocht. Ik vond het tijd om out en proud te worden. Mijn buikje lijkt in het weekend enorm gegroeid en er valt nu ook al wel wat te zien :-) Tijd dus om het ook een beetje te showen.

Ik ben benieuwd hoe het met Barrels zus gaat. Spannend lijkt mij dat!
bluestar; positieve energie gaat jouw kant op!!

Hier alles goed, vanmorgen naar de verloskundige geweest. De baarmoeder groeit goed. Bloeddruk was ook goed. Even de echo doorgenomen, was ook goed.

Over drie en een halve week mag ik weer terug komen!

Vandaag nog een dagje vrij, ik ga appeltaart en pizza maken. Ik maak pizza altijd van bloem en gist en allemaal verse ingredienten dus dat moet wel gezond zijn!

Lekker prutsen, idd ringel werken in de zorg kent zo zijn voordelen!
net het topic van Riz weer gelezen en haar berichtje van gisteren. wordt er steeds weer erg naar vn en kan me met de beste wil van de wereld niet voorstellen (en ik hoop dt het ook nooit hoeft te gebeuren) hoe dat moet voelen. Je kindje zo lang bij je te dragen en dan net voor de finish........niks. helemaal niks, je staat letterlijk met lege handen. bner helemaal naar van.
quote:ringelding schreef op 01 oktober 2008 @ 15:14:

net het topic van Riz weer gelezen en haar berichtje van gisteren. wordt er steeds weer erg naar vn en kan me met de beste wil van de wereld niet voorstellen (en ik hoop dt het ook nooit hoeft te gebeuren) hoe dat moet voelen. Je kindje zo lang bij je te dragen en dan net voor de finish........niks. helemaal niks, je staat letterlijk met lege handen. bner helemaal naar van.Mijn moeder heeft het zelfde gehad. Het kindje voor mij is met 38 weken overleden in de buik. Helaas (ondanks dat ik er niet bij was) wel herkenbaar voor mij.
He Bluestar, wat een vervelend bericht! Gewoon lekker positief blijven denken en probeer te genieten van je zwangerschap (hoe moeilijk ook). Het zal hopelijk allemaal goedkomen.

In mn omgeving heb ik bij anderen ook wel eens gezien dat de echo er niet helemaal goed uitzagen en dat verder onderzoek nodig was, bij nl een schoonzusje en een een vriendin van mij. Bij schoonzus werd ook gedacht aan verschillende afwijkingen enz. Bij die vriendin was er iets met de bloedvaten van de baby. Hij had er nl te weinig. Voor hen was het ook zeker schrikken tijdens de echo, maar gelukkig waren de zorgen allemaal nergens voor nodig. Het bleken twee kerngezonde baby's te zijn. Uit dit soort ervaringen weet ik dat medici in NL erg kritisch zijn en heel vaak niet durven de patient gerust te stellen (dit begrijp ik ergens wel, want stel dat inderdaad...). Maar ook als de kans ergens heel klein op is, kunnen ze door hun reactie toch snel een ander erg laten schrikken. Probeer je ook lekker te focussen op andere dingen en hopelijk komt t allemaal goed.

Sterkte!
Ik heb het ook gelezen van Riz en ja de tranen schoten bij mij direct in de ogen. Eigenlijk wil ik het helemaal niet lezen en me volledig afsluiten voor deze informatie. Maar ja ik weet helaas als geen ander dat je nooit garantie hebt na 12 wkn, maar dat weerhoudt mij er niet van om heeeeeel positief met deze zwangerschap om te gaan (eigenlijk meer dan ik verwachtte!)

En ja helaas nog steeds geen tante. Morgen om 8 uur gaan ze inleiden. Dus morgen nadat hidde naar school is geweest ci 12,15 uur race ik naar nederland JIHAAAAAA.

Floortje mmmmjammie zelf gemaakte pizza!!! Heb ook pizza gegeten maar dan gewoon van de afhaal.

Mararoulette NIEUWSGIERIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
OOoh pizza!! Wil ik ook.. Hier aardappels, spinazie en een gehaktbal, kan het hollandser??

Spannend Tante Barrel!! Ik heb het idd ook gelezen en denk precies hetzelfde als jij.. Dit wil je eigenlijk niet lezen!!

He Floortje, mag ik ook een stukje van de appeltaart? Ik had een cake, maar die is alweer op...

Zo, ik ben nu totaal ontspannen, ge-yogaat, gedoucht en in pyjama, kopje thee nu erbij en zo mijn bedje in..

Iemand nog een leuke tip voor een vlot, modern (maar ook retro mag) geboortekaartje? Maar wel lief, niet TE stoer.. (veeleisend he..) Ik zit zo eens rond te surfen, maar kan niet echt iets vinden van JAAA, die is het.. MIsschien toch maar boeken halen..
@Meike, laat ik het zo zeggen het is de meerderheid op dit topic. Zo kan mijn zus het niet googlen en kunnen jullie het wel weten Mocht ze het lezen dan heeft ze geluk en moet ze bij deze haar mond maar houden.

@Sjaanie

Die geboortekaartjes zijn inderdaad moeilijk vind ik. Ik kwam er helemaal niet uit. Ik zat zelf te denken om een kennisje van mij te vragen of ze er misschien een wilde ontwerpen. Ze is grafisch ontwerpster en ik vind haar werk heel leuk.
@Mara, volgens mij haal je mij door de war met barrel...:-). Maar begrijp de hint wel, superleuk....! Gefeliciteerd!

Frans en Biaha vandaag de 20-weken echo, leuk. Laten jullie weten hoe het is geweest?

Ga me snel even aankleden, heb zo een afspraak bij de verloskundige voor controle (het hartje horen blijf ik elke keer toch spannend vinden)

Fijne dag allemaal!
quote:Meike_xx schreef op 02 oktober 2008 @ 08:01:

@Mara, volgens mij haal je mij door de war met barrel...:-). Maar begrijp de hint wel, superleuk....! Gefeliciteerd!

Hihi inderdaad... het zullen de hormonen wel zijn. Heerlijk hoe je die overal de schuld van kunt geven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven