Februari 2008 uitgerekend!

30-05-2007 23:00 3168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

even een kort beirchtje.

Ukse, hopelijk gaat het goed met je. Nogmaals sterkte.

San, hopelijk is Merel snel weer beter. Zielig en lastig. Flink spoelen met fysiologisch zout? Ik heb ook zo'n "zuigbolletje" liggen om snot uit de neus te zuigen, maar dat heb ik nog nooit gebruikt.

Vanochtend met Tom naar het CB geweest. G 8305 g en 69 cm. Geen reus, maar prima. Hij kruipt super en zit nog niet zelfstandig. We hadden hem al in de kinderstoel (erg gezellig), maar dat is dan toch echt beter van niet. Terug naar de wipstoel. Tom drinkt nog steeds moedermelk. Ik kolf nog 3 keer en omdat Tom ook terug gegeaan is naar drie flessen van ca 220 cc, hou ik nog steeds over. Tom eet goed: brood, fruit en zelfs een vies gifgroen sperziebonenprutje (niet van harte trwouens).

Morgen krijgen we de sleutel van het nieuwe huis. Ik ben heel benieuwd hoe de komende maand gaat lopen. Wordt het een puinhoop of gaat het allemaal wel? We hebben nog weinig voorbereid, maar misschien is dat ook niet erg. De nodige meubelstukken staan al op Marktplaats en ook de kinderkamer van dochter staat er op. Die is wel toe aan een groot bed. Een vraagje degene met al meer kinderen: hoe verloopt die overgang van ledikant naar bed, vooral wat betreft het uit bed komen?? Ik voorzie onrustige nachten, die we nu trouwens ook al regelmatig hebben.

Nog een week werken en dan verlof en per 1-11 aan de slag bij de nieuwe baas. Saai wordt het hier voorlopig nog niet.

Groeten aan iedereen!
ahahah you didn't say the magic word
het gaat hier eigenlijk best wel goed. We hadden eigenlijk veel behoefte aan ritme. Dat heb ik de afgelopen weken best gemist. Kinderen die niet te genieten waren, veel te laat in bed lagen en niet eens in hun eigen bed. Op dat moment voel je moeheid niet, maar die is er nu wel. Vandaar dat ik ook met veel plezier weer ben gaan werken.

Hieronder nog even een korte schets van onze week...

Vrijdag 19/09

als een haas naar huis gegaan, omdat mijn moeder complicaties heeft gekregen en er geen zicht is hoe zich dat verder gaat ontwikkelen. Die nacht waken we voor het eerst en mijn moeder is nog vrij helder.

Zaterdag 20/09

Waar ze 's ochtends nog op de postoel kan plassen, kan ze 's middags al niet meer overeind komen. We besluiten tot het laten plaatsen van een catheter. 's Nachts waken we om de beurt twee aan twee. We krijgen zelfs de kans om te slapen.

Zondag 21/09 begin van de herfst

Mijn vader gaat niet meer slapen, want de toestand veranderd met het moment. Op een gegeven moment klinkt haar ademhaling anders en is ze 15 minuten later overleden. Op het moment van overlijden, neemt ze alle onrust met zich mee en daalt er een serene rust over ons heen. We hebben haar zelf afgelegd en kleding aangedaan.

Op dat moment nog niet wetend wat voor een week we in zouden gaan.

We zijn die week gedragen op verhalen over mijn moeder. Ze heeft thuis gelegen en de mensen hadden de mogelijkheid afscheid van haar te komen nemen. Het was heel mooi. De oudste is ook daar geweest en liep bij oma in en uit als of het de normaalste zaak van de wereld was.

Vrijdag is ze in een blauwe kist gelegd met bloemen uit eigen tuin. In de kerk en op het kerkhof waren heel veel mensen. Op het moment van uitgeleide scheen de zon. Waanzinnig mooi.

Ik ben er inderdaad vrij rustig onder, omdat ik voor mijn gevoel al een tijd geleden afscheid heb genomen van mijn moeder. Ik merk wel dat ik niet meer kan bellen als ik haar iets over de dag wil vertellen. Het is jammer dat ze niets meer van de kinderen zal meemaken, maar aan de andere kant het is goed zo.

Nu gaan we ons voorbereiden op de volgende grote gebeurtenis van deze week, de oudste gaat donderdag voor het eerst op schoolkamp en dat is spannend!!!

Mir, bij Ellemijn was de overgang van klein naar groot bed een ramp. Mevrouw plunderde elke avond haar kast, luiers en luierdoekjes. Dit heeft tot gevolg gehad dat ze nu op een kamer slaapt met alleen muurversiering en een bed. Klinkt heel zielig maar dat was de enige oplossing.

San, kan Merel nog niet zelf uit een rietje drinken? Afgelopen weekend kwamen we er bij toeval achter dat lotje dat kon. Nu denkt ze alleen dat ze ook alles mag drinken....... (wijn is ze ook niet vies van trouwens).

Ben trouwens blij dat lotje nog niet zo snel is, al is het voor haar af en toe wel frustrerend. Ik moet de kinderen is nog bij brengen dat ze nu echt niet alles kunnen laten slingeren. Rollen kan ze prima, zich afzetten in de kinderstoel ook en voorop de fiets zitten vindt ze echt geweldig.

Ga nu weer kindjes redden.........
Ukske, ik moest zo huilen van je verhaal. Maar ik geloof - zoals je zelf schrijft - dat het goed zo is. Hoop dat jullie nog alles hebben kunnen zeggen en dat je echt afscheid hebt kunnen nemen.

De begrafenis klinkt heel sereen (kan er even geen ander woord voor bedenken). Hoop dat je weer een beetje ritme krijgt (helpt ook voor je verdriet). Liefs en een knuffel.

Mir: Bob sliep al met 19 maanden in groot bed. Was in ledikant een ramp en daarom al zo vroeg geprobeerd wat anders te verzinnen. Hij kwam elke nacht toch weer naar pappa en mamma (we zijn nog altijd verbaasd dat Jack ooit gemaakt is). Totdat hij naar school ging. Ook nu vinden we nog regelmatig wat jongens tussen ons in bij het wakker worden. Sterkte!

Succes met verhuizing, baan enzo...
Ukse, de uitvaart klinkt heel mooi, ik ben blij dat jullie er zo'n goed gevoel over hebben.

Wij zijn gisteren avond weer terug gekomen uit Nederland. Vanmorgen zat ik al vroeg bij de dokter, want mijn litteken van de ks was gaan ontsteken. De dokter heeft het opengesneden en waarschijnlijk was het een ontstoken haarvat. Nu morgen weer terug om te kijken of het zo goed is of dat ik aan de antibiotica moet.

Babette is van ideale slaper naar nachtbraker gegaan. Ze komt elke avond rond 3 uur en wil dan vaak spelen. Daarna wordt ze nog wel een aantal keer wakker. Ik leg haar nu als ze wakker wordt aan de borst en val dan meestal in slaap, misschien niet zo handig, maar ben dan zo moe. Ik was natuurlijk al maanden gewend aan een doorslaper.

Verder alles prima, binnenkort gaan we oefenen op het kdv, Babette gaat daar 4x 5 uur naar toe als ik werk. Ze is dol op al het eten wat ik haar voorschotel, maar ze eet niet veel en het drinken gaat de laatste tijd niet geweldig. Ze krijgt 1 x bv en 2 x een fles van 200 ml, maar die drinkt ze nooit leeg. Ik hou haar plasluiers in de gaten om te zien of ze genoeg vocht binnen krijgt.

Verder kruipt en tijgert ze nu soms hele kleine stukjes, echt schattig. Zitten doet ze niet, ook geen pogingen tot.

Groetjes ciao
Hi,

Gistermiddag naar het AZM voor de uitslagen van de echo van Nina's hoofdje. Hiervan verwachtten we dat het goed was, en wat het vocht betreft is het ook goed. Dit is inderdaad afgenomen.

Maar op basis van de grootte van de fontanel, en de vorm van het neusje, vond de neuroloog het nodig om bloed te prikken om te testen op het Zellweger spectrum. Hij zegt daarbij; ik denk niet dat ze dat heeft, want ze is heel alert, en niet zoals Zellweger kindjes zijn, maar ze heeft 2 symptomen, waarvan de oorzaak in het Zellweger syndroom zouden kunnen liggen (of een heel lichte variant ervan), en dat wil ik uitsluiten. Dus 2 buisjes bloed leeggedrukt uit haar voetjes en we moeten nog urine opvangen. 2 Februari krijgen we de uitslag.

En toen kwamen we gisteravond thuis, en gingen op Zellweger googelen. Zo zeg, ze zou nu al niet meer geleefd hebben als ze dat zou hebben... Heel raar dat ze toch in dat spectrum gaan zoeken. De neuroloog denkt dat ze misschien een lichte afwijking heeft in de stofwisseling die de groei van haar schedel beïnvloedt. We hebben elkaar vandaag echt tot de orde moeten roepen, want we draaiden helemaal door in angst, ongerustheid, onzekerheid, onbegrip. We hebben besloten te kijken naar hoe Nina is qua gedrag (heel vrolijk en alert) en gaan er, net als de neuroloog van uit, dat ze niks heeft. Maar het nare onderbuikgevoel blijft aan je knagen omdat ze wel onderzoeken doen. Dat zullen ze ook niet voor niets doen.

En waarschijnlijk blijft ze in de medische molen, want ik heb zo het idee dat als er 2 februari niks aan de hand blijkt te zijn, ze wel met iets anders op de proppen komen dat ze willen onderzoeken.

Pfff best wel heftig, het werpt een schaduw over je jonge-ouders geluk, maar ja daar moeten we ook maar mee leven.

Ukse, wat fijn dat jullie op zo'n mooie manier afscheid van je moeder hebben kunnen nemen. Gelukkig kun je het leven wel weer oppakken, maar ik kan me voorstellen dat je het mist om even de telefoon op te pakken om je moeder te bellen.

Ciaociao, het klinkt best eng dat ze dat litteken van de KS hebben opengesneden. Deed dat geen pijn dan?

San, is Merel ook nog steeds verkouden? Duurt ook lang he.

Ik was vrijdag met Nina bij de huisarts op aanraden van het KDV omdat ze zo naar hoest (en ook al zo lang), en de huisarts hoorde niets vreemd. Ze gaf aan dat die kleintjes er lang over doen om over een verkoudheid heen te komen omdat ze nog weinig weerstand hebben. Beterschap met je kleine meid.
Ukse, wat een mooi verhaal. Mooi dat je het met ons wilde delen.

En oudste op schoolkamp: wat spannend!

Linda, wat een schrik zeg. Poehee, en dan ook nog zo lang wachten tot de uitslag. Ik kan me voorstellen dat het enorm zwaar is, ook al weet je dat het erg onwaarschijnlijk is dat Nina een dergelijk syndroom heeft, het blijft natuurlijk onderhuids kriebelen. En dat wil je als ouder gewoon niet.

Ciao ciao, wat een narigheid zeg van dat litteken. Hopenlijk was het opensnijden voldoende en hoef je verder niet aan de AB. En wat jammer dat Babette ineens wakker is 's nachts. Helemaal als je dat niet meer gewend bent is het superzwaar als je er dan ineens weer uit moet.

Mir, overgang naar groot bed ging hier bij dochter zonder problemen. Maar die was ook al ruim 3 jaar. Wel waren middagslaapjes meteen verleden tijd, maar ze sliep toen toch nog maar 1 a 2 keer per week overdag. Ze komt eigenlijk nooit haar bed uit. Als ze wakker is roept ze ons en wij dan zeggen dat ze eruit mag komen doet ze dat.

Zoon is nu 2.5 jaar en gaat binnenkort naar een groot bed. Bij hem verwacht ik meer problemen, maar ik moet zeggen dat het op vakantie zonder problemen ging in een groot bed. Hij is alleen wel bijna elke avond uit bed gevallen (was een vrij smal bed).
En met de borstvoeding is het hier toch nu bijna over vrees ik. Sinds gisteren kolf ik vrijwel niets meer en volgens mij drinkt Minimeis ook heel erg weinig aan de borst momenteel. Ziet er dus gewoon naar uit dat mijn lijf er zelf de brui aan geeft. Jammer, want ik had graag nog langer gevoed, maar mijn lijf en Minimeis hebben kennelijk samen besloten dat het wel mooi is geweest. Ik ga nu de vriezervoorraad opmaken en daarna gaan we aan de flesvoeding. Voordeel is dan wel dat ik binnenkort niet meer hoef te kolven op het werk. Jippie!
Linda, 4 maanden wachten! Belachelijk gewoon! Ondanks dat er waarschijnlijk niets met jullie meisje is, ben je toch pas helemaal gerust als je een goede uitslag in handen hebt.

Ukse, bedankt voor je update. Je klinkt inderdaad heel 'mooi'. Hopelijk dat je gevoel zo blijft.

Mir, succes met de hectische maand die voor je ligt. Hopelijk gaat alles redelijk rustig inderdaad. Gaan jullie nou ook van woonplaats wisselen? Hoe ver is de reisafstand naar jullie nieuwe huis?

Ciao, jammer dat Babette ineens niet meer door wil slapen. vooral het willen spelen lijkt me erg lastig. Ik zou me niet te druk maken om het weer in slaap helpen met borstvoeding. Waarschijnlijk is het even een fase en gaat het vanzelf weer over en slaapt ze weer door zonder problemen.

Anky, toch een aflopende zaak met de borstvoeding? Als Minimeis niet mee wil, lukt het natuurlijk ook niet meer om de productie op te krikken. Kan me voorstellen dat je het jammer vindt.

Hier is de productie weer helemaal in orde gelukkig. Ik kolfde op mijn werk ook weer zonder problemen 2x 200cc en Eline komt weer minder vaak. In het weekend hadden we familieweekend en dramatische nachten maar nu komt ze weer gewoon 1 of 2 keer tussen 19:30 en 7:30.

We zitten hier trouwens al weken te wachten op tandjes die maar niet door willen komen en waar ze best veel last van lijkt te hebben. Hebben die van jullie allemaal al tandjes? Hebben ze er veel last van gehad voor ze doorkwamen?
Wat een verhalen hier vandaag zeg!

Ukse, het klinkt allemaal heel mooi zoals je het beschrijft. Ik zat hier ook met tranen in mijn ogen te lezen. Moet er niet aan denken mijn moeder nu al te verliezen. Afscheid nemen hadden jullie natuurlijk inderdaad al gedaan, maar toch... Knap dat jullie er op die manier mee om kunnen gaan.

Linda, jeetje, da's ook schrikken! Wat duurt het trouwens lang voor die uitslag er is. Slopend lijkt me dat... Ik ben al zo bezorgd bij een verkoudheidje!

Als Nina verder zo vrolijk is en zich goed ontwikkeld ga je er natuurlijk ook vanuit dat er niets aan de hand is, maar dat ze het toch gaan onderzoeken... Probeer het toch een beetje los te laten, maar ik snap de kriebels! Sterkte voor jullie!

Ciao, dat klink ook al niet zo fijn. Ik ben al niet zo'n held wat betreft ziekenhuizen, bloed en naalden, maar dit klonk wel heel onsmakelijk... de dokter heeft het opengesneden, jakkes!

Ik hoop maar voor je dat het allemaal niet te pijnlijk is.

Anky, wat jammer van de borstvoeding. Niet meer hoeven kolven op je werk is wel heel fijn! Ik ben ook zo blij dat dat niet meer hoeft. Merel krijgt elke dag nog één keer borstvoeding en af en toe een klein beetje tussendoor als ze heel moe is en maar niet in slaap kan vallen. Zo heerlijk dat dat toch nog kan.

Al geniet ik nu wel wat minder van, aangezien ze af en toe haar twee tandjes ook gebruikt... AAUUWW!

Vanmiddag toch maar even neusspray van Otrivin gehaald. Het lijkt een beetje te helpen, het drinken gaat gemakkelijker. Verder was ze vandaag erg vrolijk en kletste werkelijk de oren van mijn hoofd, zo schattig! Het liefst staat ze daarbij op mijn schoot met haar gezicht naar mij toe. Dan kijkt ze zo heerlijk eigenwijs.

Wat ze dan ook leuk vindt is heel hard nee schudden. Het liefst terwijl er een lange slijmdraad aan haar kin hangt... Jakkes, ik zat helemaal onder... Ach, nu mag het nog!

Groetjes!
Hoi hoi,

Ze heeft niet heel het litteken opengesneden hoor, maar een heel klein stukje. Zonder verdoving, dus het doet even pijn, maar dat kan ik wel hebben. Vanmorgen terug geweest en alles was goed, dus geen ab gelukkig.

Linda, ik kan me voorstellen dat jullie in de rats zaten. Lang wachten hoor, op die uitslag, is dat altijd zo?

Oh, ik moet aan de bak.

ciao
Jeetje wat een verhalen allemaal hier zeg!

Ukse, wat heb je dat mooi opgeschreven en wat fijn dat jullie het zo met elkaar kunnen delen. Klinkt allemaal heel mooi en rustig, knap hoor.

Linda, heb net ook even gegoogled op het syndroom, nou ja zeg, kan me NIET voorstellen dat Nina dat heeft zeg!!! Pfff, kan me voorstellen dat jullie even de weg kwijt zijn/waren. Maar als je de beschrijving leest van hoe die kindjes zijn, totaal in de verste verte niet Nina zoals jij haar beschrijft en zoals je haar op de foto's ziet. Waarom duurt het eigenlijk zo lang voordat jullie de uitslag krijgen? Wat ik op een site zag is dat ze de diagnose kunnen vast stellen door weefsel onder een microscoop te bekijken, dat hoeft toch niet 4 maanden te duren zou je zeggen? Dikke knuffel voor jullie, hoop dat de schaduw snel weer optrekt.

Ciao, bah, dat klinkt ook niet fijn. Gelukkig heb je geen AB nodig en gaat het nu beter!

Anky, jammer van de bv hoor. Geniet er nog heel even van zo lang het nog kan.

Fijn Judat dat het bij jou wel weer goed gaat.

Sneu San die verkoudheid. Hopelijk helpt de neusspray wat. Schattig dat nee schudden!

Hier alles goed met Bran. Gister CB, hij weegt nu 8710 en is 71cm. Weer goedgekeurd, geen bijzonderheden verder.

Phoenix, als je dit nog leest, als je wilt wil ik anders wel de tabel van je overnemen? Toch wel leuk als die up to date blijft. Heb totaal geen idee verder hoe dat werkt met zo'n tabel, maar misschien kan je het uitleggen. Alleen als je het over wil dragen hoor, maar zo te lezen heb je er zelf weinig tijd voor dus misschien fijn als ik (of iemand anders als iemand anders wil) het van je overneemt.
Hier ook een bezoekje aan het CB gebracht vandaag.

Eline weegt 7815 gram bij 71 cm. Hiermee volgt ze qua gewicht perfect de borstvoedingscurve. Ze zit al haar hele leventje precies midden op de lijn. Van te voren had ik tegen vriend gezegd; 'let op, ze weegt zo'n 7800 gram want dan volgt ze de lijn' en het klopte precies. Ze heeft dus niets te lijden gehad van mijn dipje,

CB was verder erg tevreden, Eline liet zich van haar beste kant zien en we hadden de verpleegkundige en niet de arts. Ze is erg pro-borstvoeding en veel minder belerend.

De arts vorige keer zei nog dat we nu wel rond de 2 of 3 voedingen per etmaal zouden zitten en de verpleegkundige vindt 6 of meer voedingen en nachtvoedingen bij bv niet meer dan normaal. Fijne vrouw.

Wel heb ik vandaag kunstvoeding gekocht en krijgt ze vanavond eens een flesje kunstvoeding als ze wakker wordt. Eens kijken of ze daar wat langer op slaapt... Als het niet werkt gaan we gewoon weer terug naar voedingen 's avonds laat en als het wel werkt dan is dat mooi en slaap ik wat langer achtereen. Ik ben benieuwd.
Ik heb doorgeslapen! (Eline niet hoor, maar ik wel... )

De laatste tijd kwam ze meestal laat in de avond voor een voeding (ergens tussen 22:00 en 01:00 en dan ergens in de nacht nog een keer. (of vaker, maar meestal 2 keer in totaal)

Dus ik had een flesje klaargemaakt en in de koelkast gezet, klaar om te maken als ze wakker zou worden.

Zul je net zien, wordt ze niet wakker voor een late avondvoeding.

Pas om 03:00 meldde ze zich (volgens vriend, want ik heb er niets van gemerkt) en heeft ze 160cc kunstvoeding gedronken. Ze deed even moeilijk, maar accepteerde het gelukkig wel. Daarna werd ze keurig om 7:45 weer wakker vanochtend.

Dit lijkt de goede kant op te gaan!
Lekker hoor, dat zoiets simpels als een nachtje doorslapen zo heerlijk kan zijn he!

Groetjes Ciao
Ukse: ondanks de ontzettend verdrietige situatie, vertel je er heel mooi en rustig over. Hoe voelt het nu, bijna een week na de uitvaart?

En hoe is het je oudste vergaan met het wegbrengen naar kamp? Wie moest er het harste huilen...;-)

Linda: wat enorm schrikken zeg! Ook ik vaarg me af waarom de uitslag zo ontzettend lang moet duren. Ondanks dat het waarschijnlijk allemaal wel goed is (gezien hoe goed Nina het doet), kan ik me heel goed voorstellen dat het erg blijft knagen totdat je ook zeker weet dat het goed is.

Judat: wat heerlijk dat je hebt doorgeslapen! Dat gaat de goede kant op! Slaapt ze nu op kv langer? Er is nu een topic over de relatie doorslapen en bv. Wel grappig om te lezen.

En wat een verschil soms he, tussen opvattingen van personen bij het CB. Ik neem het allemaal maar niet te serieus.

Ciao Ciao: gelukkig geen ab. Voel je je verder ok?

San: gelukkig dat Merel minder last heeft van verkoudheid. Zo sneu zijn ze dan.

Anky: jammer dat de bv aflopende zaak is. Maarja, als de natuur het zo bepaald, dan is het ook niet anders.

Mir: wat kolf jij dan veel als je voor 3 flessen van 220 nog over houdt. Sowieso heel knap hoor, hoe je door blijft kolven. T is bepaald niet het leukste werk en bv is, naast dat het goed is, ook vooral heel gemakkelijk. Maar dat laatste heb jij dus niet, dubbel werk, getuigt echt wel van doorzettingsvermogen.

Hier gaat het wel. Ik kreeg maandagavond opeens buikgriep. Man, wat voel je je dan belabberd. Gelukkig gaat het wel wat beter nu, alleen nog erg moe en slap. Dochter krijgt er ook wel iets van mee, heeft zondag en vanochtend overgegeven, maar lijkt verder niet ziek, dus toch maar naar het kdv. En als het niet gaat, dan ga ik haar halen. Kan ik vandaag benutten om even wat aan te sterken, want morgen weer 2 kinderen thuis.

Verder geen nieuws. Jasper begint met staan, lukt niet altijd, maar hij is niet te houden, wil zich overal aan optrekken. In het kleine badje is ie niet meer te handhaven, want hij hangt meteen over de rand en probeert zich aan de grote badrand op te trekken, shampooflessen te pakken etc. Enthousiast mannetje.

Verder gaat het bijvoeden wel goed. Fruit gaat er s ochtends goed in. s middags probeer ik nu een boterham met smeerkaas en dat gaat ook goed. s avonds dan een flinke groentehap (heb een hele voorraad gemaakt uit het boek van AH, Opperdepop), soms nog wat yoghurt toe. En tussendoor nog flinke hoeveelheden bv. Ik denk dat ie ook best veel energie verbruikt nu.

Nou, ik ga nog even naar bed toe.
Arme Dextro, van buikgriep kun je je zo ellendig voelen. Haha, Jasper is een ondernemend mannetje zo te lezen.

Judat, wat lekker dat je een nachtje doorgeslapen hebt. Hier ook op dagen dat ik thuis ben nog 6 voedingen hoor.

Minimeis eet ook erg goed. Vanmorgen alweer 1.5 boterham op (ze vindt brood heerlijk, wordt helemaal wild als ze een boterham ziet). Zodadelijk nog 2 stuks fruit en tussendemiddag nog een boterham. Avondeten was even wat minder, totdat ik ontdekte dat ze geen geprakte hap wil maar stukken. Nu geef ik stukken aardappel en groente en dat gaat heel goed. Gisteren was de peen een beetje hard gebleven en ik snap niet hoe ze het weg krijgt zonder tanden (nog helemaal niets hier), maar blijkbaar kauwt ze ook heel goed met haar kaken.

En borstvoeding, tsja, ndat ik gisteren me verzoend had met het feit dat het over was (ik kolfde echt helemaal niets meer), kolfde ik gisteren op het werk ineens weer 240 ml. Raar lijf, ik snap er niets van. Ik bekijk het nu maar van dag tot dag, we zien wel. Volgende maand is mijn kolfrecht op het werk sowieso afgelopen.

Ik zal Minimeis binnenkort ook eens wegen. Hier hoeven we pas weer naar de kinderarts (geen CB hier) als ze een jaar is, maar ik ben wel benieuwd hoe zwaar ze is. Ze was eerst een mollige baby, maar ze is ineens veel slanker geworden sinds ze meer beweegt en meer kan. Ik schat haar op een kilo of 8 nu.
Hoi,

Vriend heeft gisteren de kinderarts in Roermond gesproken, waar we ook al eerder met Nina waren. Hij had dinsdag de hele dag zitten googelen en werd helemaal gek. De kinderarts kon hem gelukkig enigszins geruststellen. Die zei ook dat Nina geen Zellweger heeft, maar dat de neuroloog op dit spectrum zoekt omdat dit heel breed is en alles meegenomen wordt. Laten we ons daar maar op vastpinnen, anders worden die 4 maanden wel erg ondraaglijk. De bloedtesten duren 3 maanden, maar voor we terechtkunnen bij de neuroloog op zijn gecombineerde spreekuur met de metabolenarts, zijn we 4 maanden verder. Wel kunnen we al over 3 maanden telefonisch de bloeduitslagen bespreken.

We gaan er maar van uit dat er niets engs aan de hand is, want Nina doet het gewoon erg goed en er lijkt niets mis met haar.

Anky, wat grappig dat je het ene moment afscheid aan het nemen bent van de BV, en nu alweer zoveel kolfde. Ben benieuwd waar het schip strandt.

Dextro, ben je weer opgeknapt? Balen zeg, die griep. Eet Jasper de recepten uit Opperdepop? Ik had er ook een paar gemaakt, maar die vond Nina niet lekker. Nu vind ze de potjes ook niet meer lekker, dus ben ik zelf maar stamppotten gaan maken en invriezen. Daar smult ze nu echt van. Pasta vindt ze ook geweldig, maar waar ze helemaal van in de "stress" schiet omdat het haar niet snel genoeg gaat, is rode kool met appeltjes. Is ook een beetje zoet natuurlijk.

Wat fijn, Judat, dat je hebt doorgeslapen. Een goede nachtrust is natuurlijk heerlijk. Ik kan me niet voorstellen hoe jullie het trekken om zo weinig nachtrust te krijgen. Gelukkig kun je nu een beetje bijtanken.

Ciaociao, het klinkt ietsje minder eng dat "maar" een stukje van je litteken is opengesneden, maar toch vind ik het nog niet relaxed hoor...

Fenne, Bran is echt een flinke kerel he. Hoe zat hij in de curve qua groei van gewicht en lengte? Misschien kun je Phoenix via haar hyves even vragen of je de tabel kunt overnemen? Denk dat ze die wel regelmatig even checkt.

Haha Sanne, dat verhaal van dat nee-schudden met die kwijldraad aan haar mondje. Dat deed me denken aan onze 2 bulldoggen, haha, die doen dat ook, maar alleen lach je dan niet, als je dat op je krijgt. Wel fijn dat de neusspray heeft geholpen.
Jee, wat veel geschreven ineens weer!

Kom natuurlijk wel als mosterd als ik nu nog op iedereen reageer. Heb er ook niet echt iets anders over te zeggen. Maar toch: Lin wat schrikken! En wat een absurd lange test is dat! Moeten ze cellen gaan opkweken tot een nieuw kindje ofzo

Uks hoe is het? Je schrijft inderdaad heel mooi over de gebeurtenissen rond je moeder.

Ciao, gaat het al beter met je litteken? Vreemd dat het na zoveel maanden gaat klieren, had je nooit last gehad?

Volgende week naar het cb, ben benieuwd. Maar op onze weegschaal is Maartje niet erg veel aangekomen. Nog net geen 7 kilo, terwijl ze niet eet maar vreet! Misschien beweegt ze teveel, ze ligt echt geen moment stil (ook handig met verschonen...) Intussen per dag 2 boterhammen, 2 of 3 stuks fruit, een fiks bord eten, 3 flesen melk en nog wat water en diksap. Vandaag een stukje ontbijtkoek, vond ze ook erg lekker. Liga mag ze niet, zit soja in.
Minimeis is ook getransformeerd van een stevige baby met spekkies in een ranke meid. En zet eet momenteel ook erg veel. Ik denk dat ze toch erg veel bewegen en veel leren en daardoor veel energie verbruiken.

Vanmiddag trok ze zich trouwens ineens in de box (ze had daar al geen eeuwigheid meer in gezeten) op tot stand. Box dus maar gelijk naar beneden gezet. Grappig is dat broer en zus zich op precies dezelfde leeftijd (8 maanden) begonnen met staan. Kruipen was bij de oudste twee met 8.5 maand, dus ik ben benieuwd.

Linda, het blijft toch een gedoe zeg. Ook al weet je dat het waarschijnlijk niets is, het blijft toch kriebelen. En dan is 3 maanden een lange tijd zeg.

Ik moest wel lachen om je opmerking over de bulldoggen: ik zie het al helemaal voor me .

Ik ga nu snel naar bed. Minimeis ligt nog wat te mopperen na de voeding, dus ik wacht nog even totdat ze slaapt voordat ik de kamer weer inga (als ze mij dan hoort, dan gaat ze zeker niet meer slapen).
oh ja, ik kan de tabel ook doen hoor, heb tijd genoeg. Laat maar weten.

ciao
Ukse, hoe is het met je nu?

Mandy,hoe gaat het met Scott zijn nieuwe sonde? Werkt beter zo?

Wauw, wat eten sommigen veel bijvoeding!

Eline begint meestal enthousiast maar van het één op het andere moment is ze klaar en smijt ze alles op de grond.

Veel meer dan een halve boterham en de hoeveelheid van een half potje avondeten gaat er nog niet in. Fruit eet ze helemaal beroerd momenteel. Vers in stukken, vers gepureerd, potje, geprakt, met liga, met pap, op brood, één soort, gemengd - ze kan het allemaal even niet waarderen. Komt vast wel weer denk/hoop ik... Ze vindt het wel erg leuk om ermee te smeren en op de grond te gooien (om dan vervolgens over de rand van de stoel te gaan hangen om te zien waar het terecht is gekomen )

Het is één nacht goed gegaan met slapen, maar de afgelopen 2 nachten kwam ze gewoon weer een paar keer. Gisteravond had ze goed gegeten, toen in bad en 200cc kunstvoeding gehad - boos toen het op was dus nog vrolijk verder aan de borst dus goed vol zou je denken... komt ze alsnog weer om 00:30 en 05:00 en ze dronk nog echt veel ook. Jammer dan

Morgen gaan we een midweekje weg. Lekker naar Belgie in een huisje met sauna en bubbelbad enzo. We hebben er helemaal zin in. Vandaag alleen nog even 1000 dingen doen, daar heb ik wat minder zin in...

Veel plezier Judat!

Wat een pietenweer vandaag. A-man heeft elders verplichtingen, dus ik ga maar eens bedenken wat we vanmiddag gaan doen.
Babette eet ook niet zo veel hoor, 1 stuk fruit, een halve liga of broodkorst, 3 eetlepels groente. Soms nog een rijstekoekje of zo tussendoor.

Veel plezier op vakantie!

Ciao
Hier wordt er trouwens wel veel gegeten.

7 uur: borstvoeding

8 uur: 1 boterham

10 uur: borstvoeding of 170 ml gekolfde melk

11 uur: fruit (2 stuks)

13 uur: boterham

15 uur: borstvoeding of 170 ml gekolfde melk + rijstewafel

18 uur: 1 flinke aardappel met groente (courgette, peen, bloemkool) in stukjes

19 uur: borstvoeding

23 uur: borstvoeding

Lastige is dat ik met borstvoeding niet precies weet hoeveel ze drinkt bij mij. En water wil ze niet echt (een paar slokken). Diksap heb ik nog niet geprobeerd.

MOet nu even meisje gaan troosten, ze is het spelen op de grond zat.
Vandaag voor het eerst gaan zwemmen met Maartje; ze vond het geweldig! Het water was ook lekker warm gelukkig. Ze spartelde als een hondje met armen en benen (net als op de grond ) terwijl ik haar vasthield. Onze oudste was ook mee natuurlijk en dat is een echte waterrat. Met bandjes om haar armen stort ze zich gewoon in het diepe terwijl ze niet kan zwemmen! En gaat van de grote glijbaan met ons, koppie onder. Echt leuk om te zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven