gestopt met de pil

25-10-2015 16:47 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Mijn vriend en ik hebben besloten te stoppen met de pil. Toen ik aan de pil was, slikte ik meestal 2 strips achter elkaar en dan had ik een stopweek.

Ik heb nu 1,5 strip afgemaakt en ben toen gestopt. Op woensdag de laatste pil gehad. Hebben zaterdag nog wel onbeschermd seks gehad. Nou is het zo dat ik eerst mijn lichaam even goed wil laten ontpillen voor ik zwanger wil worden.

Ik ben een dag later (vandaag, zondag) wel gewoon ongesteld geworden. Kan ik nu alsnog zwanger zijn? Of zat mijn lichaam nog in de "stopweek-modus".
Ja, ik denk dat je lichaam denkt dat hij weer in stopmodus moet, omdat je bent gestopt middenin.

Ontpillen heb ik ook niet gedaan, na 1 maand zwanger en alles is goed en ben nu in de 18de week! Succes!
Oké... je wil eerst "ontpillen" maar je hebt wel onbeschermde seks.

En als je ongesteld bent, ben je dus niet zwanger.

http://www.ovulatie-berek ... pil-om-zwanger-te-worden/

Na het stoppen met de pil kan het wel even duren voordat je lichaam weer voor een eisprong zorgt en je weer vruchtbaar bent. In de volksmond wordt dit ook wel ontpillen genoemd. Je lichaam was al die tijd gewend aan de hormonen van de pil die de eisprong onderdrukten. Vanaf nu moet je lichaam hard aan het werk om zelf de hormonen te produceren die nodig zijn voor een ovulatie; de eierstok moet door de hormonen in werking worden gezet om een eicel te laten rijpen en vrij te laten. Sommige vrouwen hebben geluk en ovuleren binnen 1 of 2 weken, terwijl het bij anderen enkele maanden duurt

..
Waarom stop je ? En heb je daarna onbeschermd seks.
Wij kiezen er bewust voor om nu te stoppen maar nog even rustig aan te doen.

En idd niet handig van ons maar ik dacht dat het nog wel kon.

Neem idd aan dat omdat ik ongesteld ben het gewoon goed is gegaan.

Hierna gewoon beschermd
Volgens mij is dit gewoon een onttrekkingsbloeding omdat je afgelopen woensdag de laatste pil hebt genomen.
quote:Nushy schreef op 25 oktober 2015 @ 17:46:

Volgens mij is dit gewoon een onttrekkingsbloeding omdat je afgelopen woensdag de laatste pil hebt genomen.

Dankje. Denk ik zelf eigenlijk ook hoor. En hierna gewoon beschermd want dan ben je natuurlijk gewoon vruchtbaar.

Alles is gewoon zo nieuw en spannend. Ook al willen we niet meteen zwanger worden.

Ben wel al erg blij met deze eerste grote stap
Als je niet meteen zwanger wil worden zou ik het inderdaad met condoom doen. Ik ken genoeg mensen die meteen na het stoppen met de pil niet meer ongesteld werden en meteen zwanger bleken te zijn.
Ze liggen al op het nachtkastje ;)

En ik ben nu "gelukkig" gewoon ongesteld. Ach en als het wel zo was geweest hadden we het ook niet erg gevonden. Je stopt niet voor niets.
Als je de pil de afgelopen weken goed heb geslikt geldt deze week (vanaf afgelopen woensdag) als stopweek, dus kun je de eerste 7 dagen toch niet zwanger worden.
Ik heb hem altijd (al bijna 10 jaar) goed geslikt. Nooit seks gehad als ik het niet vertrouwde omdat ik wat grieperig was etc.

Wel al een aantal jaren 2 strips achter elkaar en dan een stopweek maat nog nooit klachten gehad.

Nu maar wachten heel erg benieuwd wat mijn lichaam gaat doen de komende periode.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven