Clomid ervaringen
donderdag 9 juli 2015 om 09:02
NaamLeeftijdKindjeRonde CBijzMissy_Ecco29/361e9e 100mgPCOSSkawa29/351eRonde 1 Gonal F PCOS ( 5 rondes Clomid gehadBelle1126/261e4e 150 mgDuna_201530/321e3e 25 mg-Famke8133/341e4e 150mgPCOSMyque32/332e5e ronde 100 mg + Pr + IUICyste, vleesboom en traag zaadElmo198926/271e2e 100 mgPCO'sMissyDee27/321e4e ronde 150 mgPCO'sKorfje28/301e2e 100 mg PCOSLientje8827/301enog niet gestart met c+pregnyl
Wachtbankje:
Duna
Mygue test datum 18-11
Zwanger:
IceAngel
Yentl
Fien86
Lilolalo
Skawa
Korfje
Wachtbankje:
Duna
Mygue test datum 18-11
Zwanger:
IceAngel
Yentl
Fien86
Lilolalo
Skawa
Korfje
where ever you go, go with your heart
zaterdag 24 oktober 2015 om 22:52
Spannend Duna!
Famke er was toevallig vanavond een nieuw topic geopend door een meisje wat ook echt net positief getest had daar heb ik op gereageerd. Ook wel erg benieuwd naar het verloop bij anderen. Ik ga maandag t ziekenhuis bellen ja en even de huisarts op de hoogte stellen maar moet bekennen dat ik al ergens op een roze wolk zweef. Mijn beste vriendin weet het al wij delen altijd alles en zij zei ook pas je nog beetje op wil je niet heel verdrietig zien straks maar dat lukt niet zo ben gewoon zo dankbaar dat ik in elk geval weet dat het werkt.
En ik ben nu net echt kotsmisselijk thuis gekomen uit het werk maar ben dankbaar voor alle misselijkheid.
Famke er was toevallig vanavond een nieuw topic geopend door een meisje wat ook echt net positief getest had daar heb ik op gereageerd. Ook wel erg benieuwd naar het verloop bij anderen. Ik ga maandag t ziekenhuis bellen ja en even de huisarts op de hoogte stellen maar moet bekennen dat ik al ergens op een roze wolk zweef. Mijn beste vriendin weet het al wij delen altijd alles en zij zei ook pas je nog beetje op wil je niet heel verdrietig zien straks maar dat lukt niet zo ben gewoon zo dankbaar dat ik in elk geval weet dat het werkt.
En ik ben nu net echt kotsmisselijk thuis gekomen uit het werk maar ben dankbaar voor alle misselijkheid.
zondag 25 oktober 2015 om 08:44
zondag 25 oktober 2015 om 09:23
Hè dames,
Leuk als jullie hier verhalen blijven delen!
Ik zit nu op CD17 en gisteravond nog getest nog geen positieve ovulatietest, zit er wel aan te komen komende dagen als het goed is vOlgens laatste echo. Maar nu heb ik heel klein beetje donkerbruin bloedverlies, heeft iemand dat ook weleens gehad? Kan dat kwaad? Probeer me niet druk te maken erom heb wel vaker op rare momenten wat bloedverlies maar toch..
Leuk als jullie hier verhalen blijven delen!
Ik zit nu op CD17 en gisteravond nog getest nog geen positieve ovulatietest, zit er wel aan te komen komende dagen als het goed is vOlgens laatste echo. Maar nu heb ik heel klein beetje donkerbruin bloedverlies, heeft iemand dat ook weleens gehad? Kan dat kwaad? Probeer me niet druk te maken erom heb wel vaker op rare momenten wat bloedverlies maar toch..
zondag 25 oktober 2015 om 16:00
Famke, wanneer heb je die afspraak voor t gesprek hoe verder? Net nog met collega gekletst die ook dit traject gehad heeft en van eerste keer gonal f zwanger raakte. Zij zei ook dat werkt echt als een tierelier, als ze voor een tweede ging wilde ze ook gelijk spuiten en geen clomid meer.
zondag 25 oktober 2015 om 19:15
zondag 25 oktober 2015 om 20:09
Is inderdaad geen heel groot verschil! Maar hangt natuurlijk van lichaam tot lichaam af... Het is denk ik logisch om blij te zijn met iets dat goed werkt voor je en op zoek te gaan naar iets anders als het niet goed werkt. Als het dan niet werkt en je hoort gelijkaardige verhalen van anderen die dan met spuitjes van de eerste keer zwanger zijn... Word je daar ook wel wat hoopvol van natuurlijk!
zondag 25 oktober 2015 om 22:35
quote:Skawa schreef op 25 oktober 2015 @ 16:00:
Famke, wanneer heb je die afspraak voor t gesprek hoe verder? Net nog met collega gekletst die ook dit traject gehad heeft en van eerste keer gonal f zwanger raakte. Zij zei ook dat werkt echt als een tierelier, als ze voor een tweede ging wilde ze ook gelijk spuiten en geen clomid meer.Wat goed om te horen! Donderdag afspraak! En morgenavond gaat de eerste Provera-pil er weer in
Famke, wanneer heb je die afspraak voor t gesprek hoe verder? Net nog met collega gekletst die ook dit traject gehad heeft en van eerste keer gonal f zwanger raakte. Zij zei ook dat werkt echt als een tierelier, als ze voor een tweede ging wilde ze ook gelijk spuiten en geen clomid meer.Wat goed om te horen! Donderdag afspraak! En morgenavond gaat de eerste Provera-pil er weer in
maandag 26 oktober 2015 om 01:26
Hallo iedereen,
Na lang twijfelen toch maar een forum opgezocht zodat ik mijn verhaal kwijt kan aan vrouwen die hetzelfde meemaken als mij. In je omgeving kan je er wel over praten maar ze begrijpen het niet zoals jullie doen.
Sinds jan. 2014 mijn spiraaltje laten verwijderen. Na een jaar proberen terecht gekomen bij de huisarts.
Daar de standaard testjes ondergaan en dit leek allemaal in orde.
Hierna doorgestuurd naar de gynaecoloog, ook hier diverse testen moeten ondergaan.
Heb last van een onregelmatige cyclus waardoor ik niet weet wanneer mijn ovulatie is.
Ze weten nog niet precies wat er aan de hand is maar ze denken dat als mijn BMI onder de 30 komt dat mijn cyclussen dan regelmatiger worden.
Nu dus druk bezig met afvallen en gynaecoloog heeft alvast Clomid 50mg voorgeschreven om te kijken of dit helpt om mijn cyclus regelmatig te krijgen.
Afgelopen 5 dagen de pillen ingenomen en morgen heb ik mijn eerste follikel meting.
Geen idee wat me te wachten staat maar dat ga ik morgen allemaal ondervinden.
Na lang twijfelen toch maar een forum opgezocht zodat ik mijn verhaal kwijt kan aan vrouwen die hetzelfde meemaken als mij. In je omgeving kan je er wel over praten maar ze begrijpen het niet zoals jullie doen.
Sinds jan. 2014 mijn spiraaltje laten verwijderen. Na een jaar proberen terecht gekomen bij de huisarts.
Daar de standaard testjes ondergaan en dit leek allemaal in orde.
Hierna doorgestuurd naar de gynaecoloog, ook hier diverse testen moeten ondergaan.
Heb last van een onregelmatige cyclus waardoor ik niet weet wanneer mijn ovulatie is.
Ze weten nog niet precies wat er aan de hand is maar ze denken dat als mijn BMI onder de 30 komt dat mijn cyclussen dan regelmatiger worden.
Nu dus druk bezig met afvallen en gynaecoloog heeft alvast Clomid 50mg voorgeschreven om te kijken of dit helpt om mijn cyclus regelmatig te krijgen.
Afgelopen 5 dagen de pillen ingenomen en morgen heb ik mijn eerste follikel meting.
Geen idee wat me te wachten staat maar dat ga ik morgen allemaal ondervinden.
maandag 26 oktober 2015 om 07:55
Wel fijn om te weten dat het wat lansen betreft niet veel uitmaakt, clomid of spuiten.
@Famke: Spannend donderdag! Veel succes!
@Skawa: Ook spannend om te bellen vandaag, maar wel super fijn om eens met goed nieuws te mogen bellen
@Freek: Welkom! Moet je veel afvallen om je BMI onder de 30 te krijgen?
Spannend morgen je eerste echo
@Famke: Spannend donderdag! Veel succes!
@Skawa: Ook spannend om te bellen vandaag, maar wel super fijn om eens met goed nieuws te mogen bellen
@Freek: Welkom! Moet je veel afvallen om je BMI onder de 30 te krijgen?
Spannend morgen je eerste echo
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
maandag 26 oktober 2015 om 09:07
Wauw Skawa, leuk om te kunnen bellen met goed nieuws.
Famke voor jou hopen dat het snel donderdag is!
Ik dacht toch ook dat de kans van spuiten of slikken gelijk lag. (%)
Welkom Freek, goed dat je toch al mocht starten. Ik hoorde ooit wel eens dat er iemand niet mocht starten voordat het doel berijkt was. Hoeveel is je BMI nu dan?
Is wel typisch volgens mijn gyn dat als je PCOS of soort gelijke hebt, dat je lastiger hebt om binnen de BMI grenzen te blijven. Ik zelf kom van 29,5 en zit nu op 27.7 Maarja dat bewijst niet veel want ik verloor veel vet maar kreeg veel spiermassa bij en dat weegt natuurlijk meer.
Succes alvast!
Famke voor jou hopen dat het snel donderdag is!
Ik dacht toch ook dat de kans van spuiten of slikken gelijk lag. (%)
Welkom Freek, goed dat je toch al mocht starten. Ik hoorde ooit wel eens dat er iemand niet mocht starten voordat het doel berijkt was. Hoeveel is je BMI nu dan?
Is wel typisch volgens mijn gyn dat als je PCOS of soort gelijke hebt, dat je lastiger hebt om binnen de BMI grenzen te blijven. Ik zelf kom van 29,5 en zit nu op 27.7 Maarja dat bewijst niet veel want ik verloor veel vet maar kreeg veel spiermassa bij en dat weegt natuurlijk meer.
Succes alvast!
maandag 26 oktober 2015 om 09:07
Welkom Freek, spannend he die eerste echo.
Sinds vanmorgen echt last van mijn borsten. Mijn bh voelt ook heel naar schuurt langs mijn tepels ofzo. Ook weer misselijk. Maat verwelkom elk kwaaltje met een smile:)
Aangemeld voor moeders voor moeders. Vind toch dat dat t minste is wat ik kan doen nadat ik zelf van de spuiten gebruik maak gemaakt van hun verzamelde urine. Wie weet help ik dan ook een vrouw aan een positieve test.
Sinds vanmorgen echt last van mijn borsten. Mijn bh voelt ook heel naar schuurt langs mijn tepels ofzo. Ook weer misselijk. Maat verwelkom elk kwaaltje met een smile:)
Aangemeld voor moeders voor moeders. Vind toch dat dat t minste is wat ik kan doen nadat ik zelf van de spuiten gebruik maak gemaakt van hun verzamelde urine. Wie weet help ik dan ook een vrouw aan een positieve test.
maandag 26 oktober 2015 om 10:08
Die zamelen urine in van zwangere vrouwen vanaf de zesde week. Krijg je flessen thuis en een keer in de week zet je die buiten ergens uit zicht worden ze opgehaald. Uit de urine word hsg gehaald wat weer gebruikt word voor t maken van de injecties zoals gonal-f die ik gebruikt heb:)
maandag 26 oktober 2015 om 10:16
Wat goed Skawa! Wist helemaal niet dat de hormonen van andere vrouwen worden gebruikt!
Als ik kijk naar de kenmerken van pcos, dan voldoe ik eigenlijk aan weinig. Alleen dat ik geen eisprong krijg uit mezelf en veel vochtblaasjes in m'n eierstokken.
Lijk me pittig om af te moeten vallen en met dit traject te starten!
Als ik kijk naar de kenmerken van pcos, dan voldoe ik eigenlijk aan weinig. Alleen dat ik geen eisprong krijg uit mezelf en veel vochtblaasjes in m'n eierstokken.
Lijk me pittig om af te moeten vallen en met dit traject te starten!
maandag 26 oktober 2015 om 10:26