Algemeen vluchtelingentopic deel 3

22-10-2015 22:44 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:hollebollegijs schreef op 26 oktober 2015 @ 18:33:

[...]

Inderdaad de ban van een mede-forum lid wordt met tromgeroffel en gepaste trots gemeld in de napraat en dan uiteraard alleen als het om een andere-kijk-op-migratie lid gaat.

Als er in eigen kring een valt is dit standaard: onbegrijpelijk, oneerlijk en uitgelokt.

Ik persoonlijk vind het heel fijn dat openlijk racistische posts verwijderd worden

vind jij dat soort dingen fijn om te lezen dan?
quote:vruchtgebruik schreef op 26 oktober 2015 @ 18:42:

[...]

Ik persoonlijk vind het heel fijn dat openlijk racistische posts verwijderd worden

vind jij dat soort dingen fijn om te lezen dan?Als je tegen een grote instroom van asielzoekers bent, omdat daar heel veel problemen uit voortvloeien dan ben je niet gelijk een racist. Dat is dus een foute conclusie.
quote:Pientjexxxx schreef op 26 oktober 2015 @ 18:47:

[...]

Als je tegen een grote instroom van asielzoekers bent, omdat daar heel veel problemen uit voortvloeien dan ben je niet gelijk een racist. Dat is dus een foute conclusie.Klopt! Dan ben je volgens sommigen een racist, xenofoob en islamofoob. Het zal toch iedereen duidelijk zijn dat zulke grote aantallen asielzoekers ontwrichtend gaan werken, maar dat mag je kennelijk niet zeggen.

[...]

Gijs had gisteren een zin geschreven met een vraagteken erachter.

Daar werd meteen schande overgesproken.

En werd meteen geschreven, bij Gijs en ook bij mij meteen geschreven, hoe krijg je dat uit je toetsenbord.

Zelf heb ik dat vorige week ook gehad, oooh wat een schande dat ik het durfde te schrijven.

Wij werden allebei niet in de ban gedaan,maar het zal vast geprobeerd zijn.
quote:malu3 schreef op 26 oktober 2015 @ 18:49:

[...]

Klopt! Dan ben je volgens sommigen een racist, xenofoob en islamofoob. Het zal toch iedereen duidelijk zijn dat zulke grote aantallen asielzoekers ontwrichtend gaan werken, maar dat mag je kennelijk niet zeggen.

Nee,mag je volgens sommigen niet zeggen.

Want asielzoekers zijn immers, een verrijking voor de samenleving.
net als toen ik zei: ze in een stukje wat ik schreef, was het ook ze.......

Gewoon een sneue manier om woorden te verdraaien en ze proberen uit de tent te lokken.
quote:cijfernerd schreef op 26 oktober 2015 @ 18:50:

[...]

Gijs had gisteren een zin geschreven met een vraagteken erachter.

Daar werd meteen schande overgesproken.

En werd meteen geschreven, bij Gijs en ook bij mij meteen geschreven, hoe krijg je dat uit je toetsenbord.

Zelf heb ik dat vorige week ook gehad, oooh wat een schande dat ik het durfde te schrijven.

Wij werden allebei niet in de ban gedaan,maar het zal vast geprobeerd zijn. Dat 'hoe krijg je dat uit je toetsenbord' sloeg helemaal nergens op; spijkers op laag water zoeken en proberen iemand een ban aan te smeren. Echt geneuzel van de bovenste plank.
quote:hollebollegijs schreef op 26 oktober 2015 @ 18:37:

[...]

De versobering van Halbe en de brief van Dijkhoff zijn efficiënter dan, grensbewaking, de calculerende migrant meld zich toch maar weer in -wir-schaffen-es Merkelland

Terwijl ze het in Merkelland ook niet zo lekker meer schaffen.

Zouden de berichten dat de opvang daar ook geen 5 sterrenhotel is nog niet over social media gaan?
Het is inderdaad prettig als racistische posts verwijderd worden. Dat zijn de posts uit een ver verleden, van mensen die vluchtelingen kakkerlakken noemden, om maar een voorbeeld te noemen.

Wat ik interessant vind, is hoe het kan dat dit topic mij in de linkse hoek heeft doen plaatsen, terwijl ik op zijn vriendelijkst gezegd links-liberaal ben. Helemaal geen 'Iedereen mag hier komen wonen'-gekkie, maar er lijken maar twee smaken te bestaan. Telkens word ik in een fictief kampje geplaatst, waar ik me niet thuisvoel en waarvan ik twijfel of het überhaupt bestaat.

Wanneer er gediscussieerd wordt zonder rare filmpjes, gekke foto's en kwetsende oneliners ("beweer jij altijd zulke flauwekul" "hahaha Gutmensch :rofl:"), zie je ineens dat de meeste deelnemers veel dichter bij elkaar staan dan op het eerste gezicht lijkt.

Ik val echt over bepaalde fraseringen. Is dat echt zo raar? Ik ben een zeikerd met bronmateriaal, maar ik heb niet anders geleerd.
quote:Pientjexxxx schreef op 26 oktober 2015 @ 18:47:

[...]

Als je tegen een grote instroom van asielzoekers bent, omdat daar heel veel problemen uit voortvloeien dan ben je niet gelijk een racist. Dat is dus een foute conclusie.Die conclusie trek ik niet.
quote:vruchtgebruik schreef op 26 oktober 2015 @ 19:23:

[...]

Die conclusie trek ik niet.Gelukkig trek jij die conclusie niet, maar veel anderen hier doen dat wel. Dat gebeurt niet alleen op het forum, maar ook in het dagelijkse leven. Mensen die de opvang van zoveel mensen hier niet zien zitten, worden weggezet als PVV-stemmer, racist, hebben onderbuikgevoelens enz enz.

[...]

Het ging niet om de posts maar om de ban die een forum-genoot krijgt.

Dat kan ook zijn voor op de man spelen, in discussie gaan met de Mods, stemmingmakerij etc.

Ik heb hier nog nooit een racistische post gelezen maar ik lees ook niet alles natuurlijk.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:malu3 schreef op 26 oktober 2015 @ 19:07:

[...]

Dat 'hoe krijg je dat uit je toetsenbord' sloeg helemaal nergens op; spijkers op laag water zoeken en proberen iemand een ban aan te smeren. Echt geneuzel van de bovenste plank.

Sorry maar lacherig doen over je racistische werkgever vind ik niet acceptabel.

Vluchtelingen proberen te vergelijken met een roedel wolven ook niet. Etc etc.

En het feit dat er 1 groep consequent over 'ons' begint en anderen steeds weer in een groep proberen te duwen is al tekenend.

Dat er mensen zijn die zo denken (en lopen op te scheppen/medelijden op te wekken met hun irl contacten onderling), is tot daaraantoe. Ik vind het niveau groep 8.

Maar dat verongelijkte gedoe eromheen en daarom maar voordoen dat het ok is om om je heen te meppen en de jacht in te zetten op bepaalde forummers.

Raadselachtig.

Je zou bijna denken dat er voor sommigen veel van afhangt NIET te discussiëren maar een topic over te nemen. Waarom? Zodat er kan worden gezegd dat de 'stem des volks' wordt vertolkt hier?

Vragen vragen.

En goed vermaak
quote:rosemetijs schreef op 26 oktober 2015 @ 19:09:

[...]

Terwijl ze het in Merkelland ook niet zo lekker meer schaffen.

Zouden de berichten dat de opvang daar ook geen 5 sterrenhotel is nog niet over social media gaan?

Het beleid in Duitsland is anders.

Ik vermoed dat een brief zoals Dijkhoff heeft verzonden (Denemarken deed ook zoiets) onmogelijk is, dat zou door de Gutmensch uitgelegd worden als een anti-open-grenzen actie en die open grenzen vind een deel van de Duitsers nu eenmaal heerlijk.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:vruchtgebruik schreef op 26 oktober 2015 @ 19:37:

[...]

Sorry maar lacherig doen over je racistische werkgever vind ik niet acceptabel.

Vluchtelingen proberen te vergelijken met een roedel wolven ook niet. Etc etc.

En het feit dat er 1 groep consequent over 'ons' begint en anderen steeds weer in een groep proberen te duwen is al tekenend.

Dat er mensen zijn die zo denken (en lopen op te scheppen/medelijden op te wekken met hun irl contacten onderling), is tot daaraantoe. Ik vind het niveau groep 8.

Maar dat verongelijkte gedoe eromheen en daarom maar voordoen dat het ok is om om je heen te meppen en de jacht in te zetten op bepaalde forummers.

Raadselachtig.

Je zou bijna denken dat er voor sommigen veel van afhangt NIET te discussiëren maar een topic over te nemen. Waarom? Zodat er kan worden gezegd dat de 'stem des volks' wordt vertolkt hier?

Vragen vragen.

En goed vermaak Jij leest kennelijk hele andere dingen dan ik.
Nou net op RTL de migranten gaan ons weer verlaten, naar Syrië, Zweden en Duitsland

Was kort maar krachtig.

Namens een deel van het VIVA forum wens ik ze een goede reis en mochten ze onderweg mede-migranten tegenkomen geef die Dijkhoff brief even door.
quote:hollebollegijs schreef op 26 oktober 2015 @ 19:33:

[...]

Ik heb hier nog nooit een racistische post gelezen maar ik lees ook niet alles natuurlijk.Klaarblijkelijk.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Ikquote:Pientjexxxx schreef op 26 oktober 2015 @ 19:30:

[...]

Gelukkig trek jij die conclusie niet, maar veel anderen hier doen dat wel. Dat gebeurt niet alleen op het forum, maar ook in het dagelijkse leven. Mensen die de opvang van zoveel mensen hier niet zien zitten, worden weggezet als PVV-stemmer, racist, hebben onderbuikgevoelens enz enz.

Daar heb je gelijk in.

Mijn zeer belezen en ontwikkelde vriendin zit nooit op internet. Een heel gesprek waarin ze ook haar zorgen uitte. Als zij bepaalde dingen hier had neergezet had ik dat ook zeer sceptisch bekeken.

Les: Je leest inderdaad sommige dingen al 'gekleurd'.

En ik vind het op goede momenten oprecht leerzaam hier.

En blijf aangeven en staffen als ik het idee heb dat er gediscrimineerd wordt of ik racisme zie. En de staffer bepaalt niet he, dat doet de mod.

Daarnaast reageer ik vaak niet eens meer op de poster maar ook om evt nieuwe meelezers niet te laten verzanden in de eentonige paginalange tirades.
quote:malu3 schreef op 26 oktober 2015 @ 19:40:

[...]

Jij leest kennelijk hele andere dingen dan ik.Er wordt ook aardig wat gegumd.
Het wereldbeeld van Merkel:

Did Merkel just "read out Germany's suicide note"?

https://www.youtube.com/watch?v=j_8kc19DL70

Duitsland moet boeten vanwege de gruwelijke misdaden van de nazi's en de rest van Europa is collateral damage. Shit happens.
Ik post hier niet meer.

Mijn zorg is: het sociale vangnet is al overbelast, tot op het bot uitgekleed, en hoe je het ook wendt of keert, het idee dat al die nieuwkomers gewéldig gaan integreren, allemaal een universitaire opleiding hebben en binnen de kortste keren de eigen broek gaan ophouden, vind ik enorm naïef. Laten we wel zijn, 80% van die mensen gaat hier gewoon levenslang een beroep doen op de gemeenschappelijke voorzieningen, hoe dan ook. Dat wijst de praktijk gewoon uit.

Dus mijn vraag is dan: hoe gaan we dat bekostigen, terwijl de mensen die nú in Nederland afhankelijk zijn van de voorzieningen, al jarenlang te horen krijgen dat het "niet betaalbaar meer is". Of het nu om ouderen/AOW-ers gaat, of om mensen die tijdelijk werkloos raken en hun WW de afgelopen jaren alleen maar hebben zien inkrimpen, of om mensen die afhankelijk zijn van een andere voorziening. Het is allemaal "te duur" en "niet meer te betalen". Dus hoe gaan ze deze toestroom dan betalen?

Heb ik al verschillende keren gevraagd. En dan krijg je te horen "jij draait je standaard-riedeltje weer af". Ja, geef dan eens antwoord, dan hoef ik dat riedeltje niet meer af te draaien, of wel?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 26 oktober 2015 @ 20:06:

Ik post hier niet meer.

Mijn zorg is: het sociale vangnet is al overbelast, tot op het bot uitgekleed, en hoe je het ook wendt of keert, het idee dat al die nieuwkomers gewéldig gaan integreren, allemaal een universitaire opleiding hebben en binnen de kortste keren de eigen broek gaan ophouden, vind ik enorm naïef. Laten we wel zijn, 80% van die mensen gaat hier gewoon levenslang een beroep doen op de gemeenschappelijke voorzieningen, hoe dan ook. Dat wijst de praktijk gewoon uit.

Dus mijn vraag is dan: hoe gaan we dat bekostigen, terwijl de mensen die nú in Nederland afhankelijk zijn van de voorzieningen, al jarenlang te horen krijgen dat het "niet betaalbaar meer is". Of het nu om ouderen/AOW-ers gaat, of om mensen die tijdelijk werkloos raken en hun WW de afgelopen jaren alleen maar hebben zien inkrimpen, of om mensen die afhankelijk zijn van een andere voorziening. Het is allemaal "te duur" en "niet meer te betalen". Dus hoe gaan ze deze toestroom dan betalen?

Heb ik al verschillende keren gevraagd. En dan krijg je te horen "jij draait je standaard-riedeltje weer af". Ja, geef dan eens antwoord, dan hoef ik dat riedeltje niet meer af te draaien, of wel?Het eind van het sociale vangnet is al in zicht. Ouderen moeten eraan geloven, steeds minder zorg omdat het ene gat met het andere wordt gevuld. De premie voor de ziektekostenverzekering gaat ook weer omhoog, net als de gemeentelijke belastingen en de huren.
verba volant, scripta manent.
Ik houd mij beroepsmatig bezig met de huidige instroom in de AZC's en ken de dossiers. Het is een fabeltje dat al deze mensen hoog opgeleid zijn en zo aan de slag kunnen. De realiteit is dat ze meestal alleen basisonderwijs hebben genoten en alleen Arabisch spreken. Er wordt ons een rad voor ogen gedraaid.
quote:malu3 schreef op 26 oktober 2015 @ 20:20:

Ik houd mij beroepsmatig bezig met de huidige instroom in de AZC's en ken de dossiers. Het is een fabeltje dat al deze mensen hoog opgeleid zijn en zo aan de slag kunnen. De realiteit is dat ze meestal alleen basisonderwijs hebben genoten en alleen Arabisch spreken. Er wordt ons een rad voor ogen gedraaid.

Precies en jij bent niet de enige die met dit soort cijfers komt.

Maar dankzij de Dijkhoff brief gaan we de goede kant op

Zo'n hel zal het dus wel niet geweest zijn in Syrië
quote:hollebollegijs schreef op 26 oktober 2015 @ 19:41:

Nou net op RTL de migranten gaan ons weer verlaten, naar Syrië, Zweden en Duitsland

Was kort maar krachtig.

Namens een deel van het VIVA forum wens ik ze een goede reis en mochten ze onderweg mede-migranten tegenkomen geef die Dijkhoff brief even door.Waar, wanneer op RTL ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven