Algemeen vluchtelingentopic deel 3

22-10-2015 22:44 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Ariellle schreef op 26 oktober 2015 @ 22:41:

[...]

Waar, wanneer op RTL ?Zal ook nog wel even voorbijkomen in het RTL 4 nieuws van 23.35
anoniem_186199 wijzigde dit bericht op 26-10-2015 22:46
Reden: Typ hier de reden van wijziging..
% gewijzigd
quote:Ariellle schreef op 26 oktober 2015 @ 22:41:

[...]

Waar, wanneer op RTL ?Half 8

http://www.rtlnieuws.nl/n ... d/ik-wil-terug-naar-syrie

Valt allemaal tegen hier, ze gaan naar Zweden, Duitsland en Syrië
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:cijfernerd schreef op 26 oktober 2015 @ 22:45:

[...]

Zal ook nog wel even voorbijkomen in het RTL 4 nieuws van 23.35Bedankt.
quote:pejeka schreef op 26 oktober 2015 @ 20:06:

Ik post hier niet meer.

Dus mijn vraag is dan: hoe gaan we dat bekostigen, Door een gezamenlijk europees belastingtarief te maken voor bedrijven zodat starbucks en Ikea gewoon belasting betalen net als ieder bedrijf in het mkb, door TTIP niet te ondertekenen zodat grote bedrijven ons straks niet voor miljarden kunnen sue-en, door geen bedrijven meer te privatiseren zodat de prijzen voor de resterende diensten die nog in overheidshanden zijjn laag blijven, door de HRA versneld af te bouwen zodat de huizenprijzen dalen, wonen betaalbaar wordt en we uiteindelijk 11 miljard per jaar besparen, door pensioengeld te investeren in hypotheken die af te sluiten zijn zonder tussenkomst van banken en in huurwoningen die we gewoon door een woningcorporatie laten beheren, of door mensen toe te staan een deel van hun opgebouwde pensioen te gebruiken voor de aflossing van de hypotheek op hun huis, door te investeren in schone energie zodat we straks niet afhankelijk zijn van de schaarser (dus duurder) wordende voorraden olie en gas, door te investeren in kennis en de patenten op nieuwe producten zoals medicijnen die met overheidsgeld zijn ontwikkeld zelf te houden waardoor de prijzen laag blijven, en we zelfs winst kunnen maken, door in te zetten op duurzame en kwalitatief goede producten zodat we als consument minder vaak nieuw hoeven te kopen en er meer van ons inkomen overblijft voor andere nuttige zaken, ik kan nog wel 100 manieren bedenken om geld te vinden of te besparen zodat we die asielzoekers kunnen bekostigen.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

http://www.trouw.nl/tr/nl ... ede-van-Steenbergen.dhtml

In Trouw een achtergrond artikel over de vrouw die nogal prominent in beeld was in Steenbergen
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:merano schreef op 27 oktober 2015 @ 01:11:

[...]

Door een gezamenlijk europees belastingtarief te maken voor bedrijven zodat starbucks en Ikea gewoon belasting betalen net als ieder bedrijf in het mkb, door TTIP niet te ondertekenen zodat grote bedrijven ons straks niet voor miljarden kunnen sue-en, door geen bedrijven meer te privatiseren zodat de prijzen voor de resterende diensten die nog in overheidshanden zijjn laag blijven, door de HRA versneld af te bouwen zodat de huizenprijzen dalen, wonen betaalbaar wordt en we uiteindelijk 11 miljard per jaar besparen, door pensioengeld te investeren in hypotheken die af te sluiten zijn zonder tussenkomst van banken en in huurwoningen die we gewoon door een woningcorporatie laten beheren, of door mensen toe te staan een deel van hun opgebouwde pensioen te gebruiken voor de aflossing van de hypotheek op hun huis, door te investeren in schone energie zodat we straks niet afhankelijk zijn van de schaarser (dus duurder) wordende voorraden olie en gas, door te investeren in kennis en de patenten op nieuwe producten zoals medicijnen die met overheidsgeld zijn ontwikkeld zelf te houden waardoor de prijzen laag blijven, en we zelfs winst kunnen maken, door in te zetten op duurzame en kwalitatief goede producten zodat we als consument minder vaak nieuw hoeven te kopen en er meer van ons inkomen overblijft voor andere nuttige zaken, ik kan nog wel 100 manieren bedenken om geld te vinden of te besparen zodat we die asielzoekers kunnen bekostigen.Nou, dan zou ik zeggen: laten dan éérst die 100 dingen maar eens regelen, en dán pas allerlei mensen binnenhalen die we dán kunnen bekostigen, of niet?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 27 oktober 2015 @ 08:44:

[...]

Nou, dan zou ik zeggen: laten dan éérst die 100 dingen maar eens regelen, en dán pas allerlei mensen binnenhalen die we dán kunnen bekostigen, of niet?

Eh nee?

Dat kan prima tegelijkertijd, zoals iedereen met een functionerend brein en/of hart zelf ook wel kan bedenken.
quote:Crique schreef op 27 oktober 2015 @ 09:07:

[...]

Eh nee?

Dat kan prima tegelijkertijd, zoals iedereen met een functionerend brein en/of hart zelf ook wel kan bedenken.

Eh nee?

Je moet éérst het geld hebben, dán kun je het pas uitgeven, zo leerde mijn wijze grootmoeder mij altijd...
quote:pejeka schreef op 27 oktober 2015 @ 09:12:

[...]

Eh nee?

Je moet éérst het geld hebben, dán kun je het pas uitgeven, zo leerde mijn wijze grootmoeder mij altijd...Zo wijs was je grootmoeder dus blijkbaar niet, als ze niet begreep dat er een groot verschil bestaat tussen de huishoudportemonnee en de nationale economie. Vast een schat van een mens, maar wel een beetje simpel.
quote:Crique schreef op 27 oktober 2015 @ 09:19:

[...]

Zo wijs was je grootmoeder dus blijkbaar niet, als ze niet begreep dat er een groot verschil bestaat tussen de huishoudportemonnee en de nationale economie. Vast een schat van een mens, maar wel een beetje simpel.

De nationale economie is niks anders dan een huishoudportemonnee in het groot. En in die portemonnee zit al járen niet genoeg geld meer om alle voorzieningen in stand te houden, zo werd en wordt ons herhaaldelijk verteld door de knipbeheerders.

Best mogelijk dat er geld vrij te maken is door het bij andere posten weg te halen. Maar dan moet je dat éérst doen, lijkt me, en dan pas kun je het gaan herbestemmen. Niet eerst uitgeven en vervolgens gaan kijken hoe je het moet oplossen.
quote:Crique schreef op 27 oktober 2015 @ 09:19:

[...]

Zo wijs was je grootmoeder dus blijkbaar niet, als ze niet begreep dat er een groot verschil bestaat tussen de huishoudportemonnee en de nationale economie. Vast een schat van een mens, maar wel een beetje simpel.Dat is dus het grote verschil met vandaag de dag.

Vroegah spaarde men het geld en gaf het pas uit zodra de menden het hadden. Dat is nu niet het geval. Nu wordt het eerst uitgegeven en dan bedenkt men nog eens of ze het geld wel hebben.

Als het er niet is, kin je het niet uitgeven. Simpel, maar waar.
quote:pejeka schreef op 27 oktober 2015 @ 09:26:

[...]

De nationale economie is niks anders dan een huishoudportemonnee in het groot. En in die portemonnee zit al járen niet genoeg geld meer om alle voorzieningen in stand te houden, zo werd en wordt ons herhaaldelijk verteld door de knipbeheerders.

Best mogelijk dat er geld vrij te maken is door het bij andere posten weg te halen. Maar dan moet je dat éérst doen, lijkt me, en dan pas kun je het gaan herbestemmen. Niet eerst uitgeven en vervolgens gaan kijken hoe je het moet oplossen.Inderdaad wat je niet hebt kan je niet uitgeven, niet uit je huihoud portemonai en niet uit de staatskas.
Een land is eerder een bedrijf dan een gezin, jongens.

Er gelden andere regeltjes. Je moet zaaien om te kunnen oogsten, investeren om winst te kunnen maken. Het uitgeven van belastinggeld genereert werk en inkomens.

Als het halve land zich niet had laten wijsmaken dat we geen begrotingstekort of staatsschuld mogen hebben (alsof dat ooit gaat gebeuren) was Nederland niet kapotbezuinigd geraakt en waren we jaren geleden al uit de crisis geweest.

Maar goed, als we de economie als de huishoudportemonnee gaan benaderen, dan staan ons nog heel wat gezellige bezuininging, kortingen en privatiseringen te wachten. Koop maar vast een kleinere portemonnee, zou ik zeggen.
quote:jo-elise schreef op 27 oktober 2015 @ 09:27:

[...]

Dat is dus het grote verschil met vandaag de dag.

Vroegah spaarde men het geld en gaf het pas uit zodra de menden het hadden. Dat is nu niet het geval. Nu wordt het eerst uitgegeven en dan bedenkt men nog eens of ze het geld wel hebben.

Als het er niet is, kin je het niet uitgeven. Simpel, maar waar.Inderdaad. En dat is een probleem voor heel veel mensen. Er wordt te pas en te onpas geld uitgegeven wat men niet heeft.
quote:Crique schreef op 27 oktober 2015 @ 09:38:

Er gelden andere regeltjes. Je moet zaaien om te kunnen oogsten, investeren om winst te kunnen maken. Het uitgeven van belastinggeld genereert werk en inkomens.

Als het halve land zich niet had laten wijsmaken dat we geen begrotingstekort of staatsschuld mogen hebben (alsof dat ooit gaat gebeuren) was Nederland niet kapotbezuinigd geraakt en waren we jaren geleden al uit de crisis geweest.

Maar goed, als we de economie als de huishoudportemonnee gaan benaderen, dan staan ons nog heel wat gezellige bezuininging, kortingen en privatiseringen te wachten. Koop maar vast een kleinere portemonnee, zou ik zeggen.

Mijn wijze grootmoeder zei ook altijd dat het geen zin heeft goed geld naar kwaad geld te smijten. Ofwel: investeren in iets dat nooit geld gaat opleveren, maar alleen maar geld gaat kosten (zoals het binnenhalen van een grote groep mensen die voor het het grootste deel structureel, levenslang afhankelijk zullen zijn van de overheid en nooit iets zullen bijdragen), is niet wijs.

Oma was zo gek nog niet.
quote:pejeka schreef op 27 oktober 2015 @ 09:42:

[...]

Mijn wijze grootmoeder zei ook altijd dat het geen zin heeft goed geld naar kwaad geld te smijten. Ofwel: investeren in iets dat nooit geld gaat opleveren, maar alleen maar geld gaat kosten (zoals het binnenhalen van een grote groep mensen die voor het het grootste deel structureel, levenslang afhankelijk zullen zijn van de overheid en nooit iets zullen bijdragen), is niet wijs.

Oma was zo gek nog niet.Zelfs je vooroordelen zijn over de datum.
Vanochtend in het nieuws dat de asielcrisis de verschillen in Europa op scherp zet. Europa is te verdeeld om effectieve oplossingen te bedenken om de migantenstroom in te dammen. Als er niets veranderd zullen er over een paar maanden 3 miljoen asielzoekers Duitsland binnen gekomen zijn, volgens een Duitslandcorrespondent vanochtend op tv.

Er onstaan bij veel mensen steeds meer anti Europa gevoelens en hang naar nationale soevereiniteit. De voormalige Oostbloklanden blieven gewoon geen moslimvluchtelingen en zeggen dat ook gewoon hardop (ik ben benieuwd naar de toon van het debat op hun fora maar kan het helaas niet lezen) in het Europese parlement en voor de wereldpers.

De asielzoekers op hun beurt willen alleen naar Duitsland en Zweden en zij die nog niet van de proza van Dijkhoff gehoord hebben willen nog wel naar Nederland. Litouwen schijnt opvang gereed te hebben maar er zit geen kip. En op sommige Griekse eilanden is de pleuris compleet uitgebroken omdat er per dag duizenden migranten in bootjes blijven aankomen.

Ik vraag me af waar dit gaat eindigen...
quote:Crique schreef op 27 oktober 2015 @ 09:47:

[...]

Zelfs je vooroordelen zijn over de datum.De toekomst zal de houdbaarheid uitwijzen.
quote:Ikbenanoniem schreef op 27 oktober 2015 @ 09:50:

Vanochtend in het nieuws dat de asielcrisis de verschillen in Europa op scherp zet. Europa is te verdeeld om effectieve oplossingen te bedenken om de migantenstroom in te dammen. Als er niets veranderd zullen er over een paar maanden 3 miljoen asielzoekers Duitsland binnen gekomen zijn, volgens een Duitslandcorrespondent vanochtend op tv.

Er onstaan bij veel mensen steeds meer anti Europa gevoelens en hang naar nationale soevereiniteit. De voormalige Oostbloklanden blieven gewoon geen moslimvluchtelingen en zeggen dat ook gewoon hardop (ik ben benieuwd naar de toon van het debat op hun fora maar kan het helaas niet lezen) in het Europese parlement en voor de wereldpers.

De asielzoekers op hun beurt willen alleen naar Duitsland en Zweden en zij die nog niet van de proza van Dijkhoff gehoord hebben willen nog wel naar Nederland. Litouwen schijnt opvang gereed te hebben maar er zit geen kip. En op sommige Griekse eilanden is de pleuris compleet uitgebroken omdat er per dag duizenden migranten in bootjes blijven aankomen.

Ik vraag me af waar dit gaat eindigen...

Ik ook.!

Er zal heel snel iets moeten gebeuren anders breekt de pleuris echt los..
quote:merano schreef op 27 oktober 2015 @ 01:11:

[...]

Door een gezamenlijk europees belastingtarief te maken voor bedrijven zodat starbucks en Ikea gewoon belasting betalen net als ieder bedrijf in het mkb, door TTIP niet te ondertekenen zodat grote bedrijven ons straks niet voor miljarden kunnen sue-en, door geen bedrijven meer te privatiseren zodat de prijzen voor de resterende diensten die nog in overheidshanden zijjn laag blijven, door de HRA versneld af te bouwen zodat de huizenprijzen dalen, wonen betaalbaar wordt en we uiteindelijk 11 miljard per jaar besparen, door pensioengeld te investeren in hypotheken die af te sluiten zijn zonder tussenkomst van banken en in huurwoningen die we gewoon door een woningcorporatie laten beheren, of door mensen toe te staan een deel van hun opgebouwde pensioen te gebruiken voor de aflossing van de hypotheek op hun huis, door te investeren in schone energie zodat we straks niet afhankelijk zijn van de schaarser (dus duurder) wordende voorraden olie en gas, door te investeren in kennis en de patenten op nieuwe producten zoals medicijnen die met overheidsgeld zijn ontwikkeld zelf te houden waardoor de prijzen laag blijven, en we zelfs winst kunnen maken, door in te zetten op duurzame en kwalitatief goede producten zodat we als consument minder vaak nieuw hoeven te kopen en er meer van ons inkomen overblijft voor andere nuttige zaken, ik kan nog wel 100 manieren bedenken om geld te vinden of te besparen zodat we die asielzoekers kunnen bekostigen.

Het GROEN LINKS gehalte is wel hoog he

De meeste produkten komen uit het buitenland.

Afschaffen van de HRA? Het gevolg zal zijn een instortende huizenmarkt/economie.

Een stabiele huizenmarkt levert veel banen op.

Pensioengeld voor het aflossen gebruiken,is korte termijn denken maar op de lange termijn erg slecht voor de economie .

En ik kan wel een paar dingen bedenken,waar wij eventueel het uitgespaarde geld voor kunnen gebruiken.

Voor onze ouderen en een betere gezondheidszorg.

Asielzoekers staan bij mij helemaal onderaan de lijst.
quote:Crique schreef op 27 oktober 2015 @ 09:38:

Je moet zaaien om te kunnen oogsten, maar 1 mislukte oogst is te overzien maar geen meerdere achter elkaar.

Begrotingstekort is niet erg,maar moet binnen de perken blijven.

Anders gaan wij Griekenland achterna.

In vergelijking met andere landen in de EU,zijn wij heel redelijk uit de crisis gekomen.
quote:rosemetijs schreef op 27 oktober 2015 @ 09:55:

[...]

Ik ook.!

Er zal heel snel iets moeten gebeuren anders breekt de pleuris echt los..

Het zal leiden tot opheffen van de vrije grenzen.

De euro kunnen wij wel behouden.
quote:jo-elise schreef op 27 oktober 2015 @ 09:27:

[...]

Dat is dus het grote verschil met vandaag de dag.

Als het er niet is, kin je het niet uitgeven. Simpel, maar waar.

Het is zo verdomd makkelijk tegenwoordig om geld te lenen.

Kijk maar is naar al die kredietkaarten.

Velen weten niet meer wat er in en uitgaat,bij pinnen hoef je helemaal niet meer na te denken.

Mijn opa kwam thuis met zijn loonzakje,oma betaalde de huur en de verzekering kwam ook geld aan huis ophalen. De bakker kreeg ook meteen geld(of oma kocht een zak meel) met 10 kinderen was zij de hele dag aan het bakken.

Er werd gespaard om in de winter een paar zakken kolen te kunnen kopen,of opa kocht het goedkoop als de mussen van het dak vielen.

Eigen moestuin en een boomgaard vol met fruit,en een varken in het mesthok.

En water kwam uit de waterput,afvalstoffingheffing kenden zij niet.

En oma wist precies, wat zij overhield uit het bruine zakje .

Er was een beetje luxe,suiker in het weekend.

En voor opa natuurlijk pruimtabak. .
anoniem_186199 wijzigde dit bericht op 27-10-2015 10:38
Reden: Typ hier de reden van wijziging..
% gewijzigd
quote:cijfernerd schreef op 27 oktober 2015 @ 10:36:

[...]

Het is zo verdomd makkelijk tegenwoordig om geld te lenen.

Kijk maar is naar al die kredietkaarten.

Velen weten niet meer wat er in en uitgaat,bij pinnen hoef je helemaal niet meer na te denken.

Mijn opa kwam thuis met zijn loonzakje,oma betaalde de huur en de verzekering kwam ook geld aan huis ophalen. De bakker kreeg ook meteen geld.

Er werd gespaard om in de winter een een paar zakken kolen te kunnen kopen.

Eigen moestuin en een boomgaard vol met fruit,en een varken in het mesthok.

En water kwam uit de waterput,afvalstoffingheffing kenden zij niet.

En oma wist precies, wat zij overhield uit het bruine zakje .

Er was een beetje luxe,suiker in het weekend.

En voor opa natuurlijk pruimtabak. .

huis heb ik nog een ansichtkaart

Waarop een kerk een kar met paard

Een slagerij J. van der Ven

Een kroeg, een juffrouw op de fiets

Het zegt u hoogstwaarschijnlijk niets

Maar het is waar ik geboren ben

Dit dorp, ik weet nog hoe het was

De boerenkind'ren in de klas

Een kar die ratelt op de keien

Het raadhuis met een pomp ervoor

Een zandweg tussen koren door

Het vee, de boerderijen

Refrein:

En langs het tuinpad van m'n vader

Zag ik de hoge bomen staan

Ik was een kind en wist niet beter

Dan dat 't nooit voorbij zou gaan

Wat leefden ze eenvoudig toen

In simp'le huizen tussen groen

Met boerenbloemen en een heg

Maar blijkbaar leefden ze verkeerd

Het dorp is gemoderniseerd

En nou zijn ze op de goede weg

Want ziet, hoe rijk het leven is

Ze zien de televisiequiz

En wonen in betonnen dozen

Met flink veel glas, dan kun je zien

Hoe of het bankstel staat bij Mien

En d'r dressoir met plastic rozen

Refrein

De dorpsjeugd klit wat bij elkaar

In minirok en beatle-haar

En joelt wat mee met beat-muziek

Ik weet wel het is hun goeie recht

De nieuwe tijd, net wat u zegt

Maar het maakt me wat melancholiek

Ik heb hun vaders nog gekend

Ze kochten zoethout voor een cent

Ik zag hun moeders touwtjespringen

Dat dorp van toen, het is voorbij

Dit is al wat er bleef voor mij

Een ansicht en herinneringen

Toen ik langs het tuinpad van m'n vader

De hoge bomen nog zag staan

Ik was een kind, hoe kon ik weten

Dat dat voorgoed voorbij zou gaan
Ik vind de moderne versie van Harry Pater mooier..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven