Algemeen vluchtelingentopic deel 3

22-10-2015 22:44 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:rosemetijs schreef op 27 oktober 2015 @ 10:40:

Ik vind de moderne versie van Harry Pater mooier.. https://youtu.be/LIytg82VoHQ
quote:pejeka schreef op 27 oktober 2015 @ 09:12:

[...]

Eh nee?

Je moet éérst het geld hebben, dán kun je het pas uitgeven, zo leerde mijn wijze grootmoeder mij altijd...

Eh nee. Je moet eerst een omslag in denken hebben voor we ons met zijn alleen realiseren dat er te weinig geld overblijft voor de noodzakelijke voorzieningen voor burgers en te veel verdwijnt in winsten.

Multinationals betalen veel te weinig belasting, potten het geld op en herinvesteren niet, of keren het uit aan hun aandeelhouders. Maar nergens in dat geheel staat het belang van de arbeid of de consument centraal. Er worden geen nieuwe banen gecreëerd, hooguit in lage lone landen, want het doel van het internationale bedrijfsleven is winst en niet goedbetaalde banen, er worden geen producten gecreeerd die we echt nodig hebben en die ook betaalbaar zijn voor ons. Het doel is winst, dus de producten die gemaakt worden zijn zo goedkoop mogelijk gemaakt en gaan snel stuk of verouderen, zodat we er zoveel mogelijk van kopen.

Producten en diensten die we echt nodig hebben zoals medicijnen, huizen, gezonde voeding, vervoer, zorg, financiële diensten, verzekeringen, zijn allemaal schreeuwend duur.

Hoe meer zaken onbetaalbaar worden en hoe verder de verzorgingsstaat afbrokkelt, hoe meer het helder wordt dat we dáár iets aan moeten doen.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:merano schreef op 27 oktober 2015 @ 10:43:

[...]

Eh nee. Je moet eerst een omslag in denken hebben voor we ons met zijn alleen realiseren dat er te weinig geld overblijft voor de noodzakelijke voorzieningen voor burgers en te veel verdwijnt in winsten.

Multinationals betalen veel te weinig belasting, potten het geld op en herinvesteren niet, of keren het uit aan hun aandeelhouders. Maar nergens in dat geheel staat het belang van de arbeid of de consument centraal. Er worden geen nieuwe banen gecreëerd, hooguit in lage lone landen, want het doel van het internationale bedrijfsleven is winst en niet goedbetaalde banen, er worden geen producten gecreeerd die we echt nodig hebben en die ook betaalbaar zijn voor ons. Het doel is winst, dus de producten die gemaakt worden zijn zo goedkoop mogelijk gemaakt en gaan snel stuk of verouderen, zodat we er zoveel mogelijk van kopen.

Producten en diensten die we echt nodig hebben zoals medicijnen, huizen, gezonde voeding, vervoer, zorg, financiële diensten, verzekeringen, zijn allemaal schreeuwend duur.

Hoe meer zaken onbetaalbaar worden en hoe verder de verzorgingsstaat afbrokkelt, hoe meer het helder wordt dat we dáár iets aan moeten doen.Eens helaas duurt dat nog een lange tijd voor dat er wat gebeurt.
quote:merano schreef op 27 oktober 2015 @ 10:43:

[...]

Hoe meer zaken onbetaalbaar worden en hoe verder de verzorgingsstaat afbrokkelt, hoe meer het helder wordt dat we dáár iets aan moeten doen.

En waarom brokkelt de verzorgingsstaat af?

Het is niet meer te betalen.

De verhouding werkenden/niet werkenden gaat de verkeerde kant op,en zal alleen nog maar erger worden.

Nederland heeft gegooid met geld.

Bijvoorbeeld de WAO is ingevoerd in 1967,in 1985 maakten daar al 760000 mensen gebruik van.

Heel Nederland was ziek geworden.

In het buitenland dacht men ,dat wij een zwak en ziek volk waren.
anoniem_186199 wijzigde dit bericht op 27-10-2015 11:02
Reden: Typ hier de reden van wijziging..
% gewijzigd
quote:cijfernerd schreef op 27 oktober 2015 @ 11:00:

[...]

De verhouding werkenden/niet werkenden gaat de verkeerde kant op,en zal alleen nog maar erger worden.

Bijvoorbeeld de WAO is ingevoerd in 1967,in 1985 maakten daar al 760000 mensen gebruik van.

Het is zo te lezen nog niet tot je doorgedrongen, maar zowel de jaren 50 als de jaren 80 zijn alweer een hele tijd voorbij.

Waarom plaats je trouwens de hele tijd van die domme smileys bij dingen die helemaal niet grappig zijn? Heb je geblowd of zo?
quote:Crique schreef op 27 oktober 2015 @ 11:05:

[...]

Het is zo te lezen nog niet tot je doorgedrongen, maar zowel de jaren 50 als de jaren 80 zijn alweer een hele tijd voorbij.

Waarom plaats je trouwens de hele tijd van die domme smileys bij dingen die helemaal niet grappig zijn? Heb je geblowd of zo?

Het was een voorbeeld waarom de verzorgingsstaat afbrokkelt,en nog verder zal afbrokkelen.

Ik vond het wel grappig,hoe men over ons dacht in het buitenland.
quote:cijfernerd schreef op 27 oktober 2015 @ 11:00:

[...]

Daar zijn werkgevers net zo schuldig aan cijfernerd. Mijn vader mopperde destijds dat het veel te makkelijk ging, mankeerde iemand dan werd die werknemer de WAO ingeschoven. Laat nu vandaag in de krant staan dat diezelfde werkgevers chronisch zieke werknemers het onmogelijk maakt om terug te keren. Dat er in de WAJONG genoeg jong gehandicapten zich die goed geschoold zijn en graag een baan willen maar op een muur stuiten.

Dat heeft toch met een instelling te maken en daar mag best wat aan gedaan worden.
http://www.volkskrant.nl/ ... c-inspraakavond~a4171869/

Wel ooit hadden we nog iets van beschaving dat is nu verleden tijd. De 'verontruste burger' is teveel verwend.
quote:Crique schreef op 27 oktober 2015 @ 09:47:

[...]

Zelfs je vooroordelen zijn over de datum.Je verwart economisch besef met vooroordelen. Daar valt dan natuurlijK niet over te discusseren met jou.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:cijfernerd schreef op 27 oktober 2015 @ 11:08:

[...]

Het was een voorbeeld waarom de verzorgingsstaat afbrokkelt,en nog verder zal afbrokkelen.

Ik vond het wel grappig,hoe men over ons dacht in het buitenland.

Oké, je leeft dus nog de vorige eeuw.

Geen wonder dat je die smileys zo leuk vindt.
quote:duistercontinent schreef op 27 oktober 2015 @ 11:08:

[...]

Daar zijn werkgevers net zo schuldig aan cijfernerd. Mijn vader mopperde destijds dat het veel te makkelijk ging, mankeerde iemand dan werd die werknemer de WAO ingeschoven. Laat nu vandaag in de krant staan dat diezelfde werkgevers chronisch zieke werknemers het onmogelijk maakt om terug te keren. Dat er in de WAJONG genoeg jong gehandicapten zich die goed geschoold zijn en graag een baan willen maar op een muur stuiten.

Dat heeft toch met een instelling te maken en daar mag best wat aan gedaan worden.

Jouw vader had gelijk.

In de jaren 70 is een neef van mij afgekeurd,op het feit dat hij niet ''onder een baas kon werken''.

Kreeg een WAO uitkering,ging zwart erbij werken in de antiekhandel.

Reed rond in een mercedes,kon allemaal in die tijd.

Werkgevers stuiten op een muur van regels bij de garantiebanen ,was gisteren nog een reportage over in nieuwsuur.
quote:Crique schreef op 27 oktober 2015 @ 11:14:

[...]

Oké, je leeft dus nog de vorige eeuw.

Geen wonder dat je die smileys zo leuk vindt.

Nee,ik geef alleen maar aan hoe gek wij zijn geweest in NL.

En dat het feest voorbij is.
quote:cijfernerd schreef op 27 oktober 2015 @ 11:19:

[...]

Jouw vader had gelijk.

In de jaren 70 is een neef van mij afgekeurd,op het feit dat hij niet ''onder een baas kon werken''.

Kreeg een WAO uitkering,ging zwart erbij werken in de antiekhandel.

Reed rond in een mercedes,kon allemaal in die tijd.

Werkgevers stuiten op een muur van regels bij de garantiebanen ,was gisteren nog een reportage over in nieuwsuur.

Misschien weer on topic?

Want al die beschimmelde spruitjeslucht van minstens 40 jaar oud zegt natuurlijk helemaal niets over ons vermogen om in 2015 mensen in levensgevaar een veilige haven te bieden.
quote:Crique schreef op 27 oktober 2015 @ 11:23:

[...]

Misschien weer on topic?

Want al die beschimmelde spruitjeslucht van minstens 40 jaar oud zegt natuurlijk helemaal niets over ons vermogen om in 2015 mensen in levensgevaar een veilige haven te bieden.

Ons vermogen raakt uitgeput,letterlijk en figuurlijk.

Het gros komt hier alleen voor de welwaart.
anoniem_186199 wijzigde dit bericht op 27-10-2015 11:27
Reden: Typ hier de reden van wijziging..
% gewijzigd

[...]

Misschien weer on topic?

Want al die beschimmelde spruitjeslucht van minstens 40 jaar oud zegt natuurlijk helemaal niets over ons vermogen om in 2015 mensen in levensgevaar een veilige haven te bieden.Beschimmelde spruitjes lucht? Sterk argument!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:cijfernerd schreef op 27 oktober 2015 @ 11:27:

[...]

Ons vermogen raakt uitgeput,letterlijk en figuurlijk.

Het gros komt hier alleen voor de welwaart.Welke welvaart?
verba volant, scripta manent.

[...]

Misschien weer on topic?

Levensgevaar????

Je bent slecht geïnformeerd.

Wat we aan migranten krijgen komt maar voor een gedeelte uit Syrië en daarvan komt weer het merendeel uit de opvang in de regio.

Van levensgevaar is dus maar in enkele gevallen sprake.

Dan heb je het over een enkele Afghaan, wat Syrieers en een verdwaalde Irakees
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Ikbenanoniem schreef op 27 oktober 2015 @ 09:50:

Vanochtend in het nieuws dat de asielcrisis de verschillen in Europa op scherp zet. Europa is te verdeeld om effectieve oplossingen te bedenken om de migantenstroom in te dammen. Als er niets veranderd zullen er over een paar maanden 3 miljoen asielzoekers Duitsland binnen gekomen zijn, volgens een Duitslandcorrespondent vanochtend op tv.

Dat is goed nieuws en ik zal uitleggen waarom.

Duitsland onder leiding van het ongeremde projectiel mutti Merkel heeft min of meer de grenzen open gezet.

Wat nodig is om de zaak op orde te krijgen is een chaos waardoor Merkel zal moeten aftreden en radicale partijen aan het puinruimen kunnen.

Om die chaos te creëren heb je meer migranten nodig en die zijn onderweg.

Duitsland is een van de weinige landen zonder sterke PVV achtige stroming.

Binnen nu en een paar maanden hebben ze dat gegarandeerd wel.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 27 oktober 2015 @ 11:51:

[...]

Duitsland onder leiding van het ongeremde projectiel mutti Merkel heeft min of meer de grenzen open gezet.

Wat nodig is om de zaak op orde te krijgen is een chaos waardoor Merkel zal moeten aftreden en radicale partijen aan het puinruimen kunnen.

Binnen nu en een paar maanden hebben ze dat gegarandeerd wel.Je was Pegida en de NSU moorden vergeten?
quote:hollebollegijs schreef op 27 oktober 2015 @ 11:51:

[...]

Binnen nu en een paar maanden hebben ze dat gegarandeerd wel.

Ik zit niet te wachten op een totale politieke chaos.

Maar als men zo doorgaat in Duitsland,zal dit wel het scenario worden.
quote:duistercontinent schreef op 27 oktober 2015 @ 11:10:

http://www.volkskrant.nl/ ... c-inspraakavond~a4171869/

Wel ooit hadden we nog iets van beschaving dat is nu verleden tijd. De 'verontruste burger' is teveel verwend.Ik vind het te kort door de bocht om nu al te zeggen dat dit gedaan is door 'verontruste burgers' en gerelateerd is aan het asieldebat. De politie moet nog onderzoek doen.
quote:Ikbenanoniem schreef op 27 oktober 2015 @ 12:00:

[...]

Ik vind het te kort door de bocht om nu al te zeggen dat dit gedaan is door 'verontruste burgers' en gerelateerd is aan het asieldebat. De politie moet nog onderzoek doen.Voorlopig is de 'verontruste burger' teveel, te vaak en te agressief aan het woord.

[...]

Misschien weer on topic?

Want al die beschimmelde spruitjeslucht van minstens 40 jaar oud zegt natuurlijk helemaal niets over ons vermogen om in 2015 mensen in levensgevaar een veilige haven te bieden.Ik heb bij deze stroom asielzoekers mijn vraagtekens bij dat levensgevaar.
quote:duistercontinent schreef op 27 oktober 2015 @ 12:03:

[...]

Voorlopig is de 'verontruste burger' teveel, te vaak en te agressief aan het woord.Ik zie het nog gebeuren dat het helemaal niet de tegenstanders zijn van de asielzoekers maar juist de voorstanders die de auto's in de fik hebben gestoken om de tegenstanders nog meer in discrediet te brengen.
quote:Ikbenanoniem schreef op 27 oktober 2015 @ 12:04:

[...]

Ik heb bij deze stroom asielzoekers mijn vraagtekens bij dat levensgevaar.+1

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven