Algemeen vluchtelingentopic deel 3

22-10-2015 22:44 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:duistercontinent schreef op 27 oktober 2015 @ 12:03:

[...]

Voorlopig is de 'verontruste burger' teveel, te vaak en te agressief aan het woord.Dat is wat de pers laat zien in ieder geval. Die zitten niet op nuance te wachten.
quote:Ikbenanoniem schreef op 27 oktober 2015 @ 12:09:

[...]

Dat is wat de pers laat zien in ieder geval. Die zitten niet op nuance te wachten.Ah ja de pers heeft het altijd gedaan.
quote:duistercontinent schreef op 27 oktober 2015 @ 12:12:

[...]

Ah ja de pers heeft het altijd gedaan.De pers heeft een enorme impact op de beeldvorming van mensen, rondom welk onderwerp dan ook.
quote:Ikbenanoniem schreef op 27 oktober 2015 @ 12:16:

[...]

De pers heeft een enorme impact op de beeldvorming van mensen, rondom welk onderwerp dan ook.

Wat gek dat die sensatiebeluste pers dan nauwelijk incidenten met asielzoekers rapporteert (die volgens de bezorgde burger toch continue de vreselijkste dingen uithalen), en dan ook de vele schanddaden van de niet- tot matig-bezorgde burgers stelselmatig onderbelicht blijven.

Want alle pers is hart-stikke links natuurlijk, dus dat krijgen de bezorgde burgers allemaal niet te horen.
quote:Ikbenanoniem schreef op 27 oktober 2015 @ 12:16:

[...]

De pers heeft een enorme impact op de beeldvorming van mensen, rondom welk onderwerp dan ook.

Daarbij schakel je wel uit dat mensen nog altijd zelf kunnen denken. Maar de 'verontruste burger' is tot een slachtoffer geworden die in zijn eigen val is getrapt. Al meer dan een decennia wordt er door hun geklaagd dat er niet geluisterd wordt en toch is dat niet zo. Nederland is verworden tot een land dat niet meer investeert in vooruitgang maar de discussie over vreemdelingen en aanpassen nog steeds het domein heeft.

Dus dan is het niet zo vreemd als die verontruste burger die te stom is om zijn hersens te gebruiken wordt afgeschilderd zoals het is. Nadat de verontruste burger al jaren internet vol kalkt, jammert bij gs, powned en de pvv. Nou ..het is slecht hoor dat je dan in het nieuws komt.
quote:Crique schreef op 27 oktober 2015 @ 12:22:

[...]

Wat gek dat die sensatiebeluste pers dan nauwelijk incidenten met asielzoekers rapporteert (die volgens de bezorgde burger toch continue de vreselijkste dingen uithalen), en dan ook de vele schanddaden van de niet- tot matig-bezorgde burgers stelselmatig onderbelicht blijven.

Want alle pers is hart-stikke links natuurlijk, dus dat krijgen de bezorgde burgers allemaal niet te horen.

Ik heb nog nooit iets gezegd over de kleur van de pers, voor zover mij bekend.

En blijkbaar mis jij de incidenten die wel degelijk in de pers zijn geweest. Ik noem bijvoorbeeld even een aantal vechtpartijen, intimidatie van GLBT's, protesten tegen de kwaliteit van bed/brood/bad, wat aanrandingen en vrouwen stalken, etc.

Op rechts hebben we de piemelzangers, Oranje en het geweld tegen een BMW, brandbommen op een azc, bedreigingen van wethouders, burgemeesters, etc.

Kijk je geen nieuws of zo vraag ik me af.
Na griekenland nu de vluchtelingen Weg belasting geld
Sex and Whisky
En over een aantal jaren leven er een miljoen illegalen in Nederland. Want ja, uitzetten is moeilijk.

Niemand weet precies hoeveel illegalen er nu in Nederland zijn, die gebruik zouden kunnen maken van een bed-, bad- en broodregeling. Bij de laatste officiële schatting (in 2011) werd het aantal geschat op 100.000 mensen in 2009. Dit zegt de Stichting Landelijk Ongedocumenteerden Steunpunt (LOS)

http://www.spitsnieuws.nl ... en-illegalen-in-nederland
quote:duistercontinent schreef op 27 oktober 2015 @ 11:59:

[...]

Je was Pegida en de NSU moorden vergeten?

Pegida doet niet aan verkiezingen mee, en de NSU moorden zijn misdrijven.

Ik bedoel met PVV achtige stroming de verkiezingswinst van bijvoorbeeld Le Pen (FN) de Pools PiS en de stijgende populariteit van Ukip al heeft dat, door het kiesstelsel, geen zetelwinst opgeleverd.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Crique schreef op 27 oktober 2015 @ 12:22:

[...]

Want alle pers is hart-stikke links natuurlijk, dus dat krijgen de bezorgde burgers allemaal niet te horen.JAZEKER is de pers links. En dat weet je zelf echt wel.

http://xandernieuws.punt. ... rzorgingsstaat-vernietigt

Moet je deze site maar eens lezen. Die benoemt het wel, waar de politiek correcten het af laten weten. Stel je voor dat de waarheid toch eens heel anders is als wat jij zou willen horen.

Je moet het alleen wel willen zien, dat het een grote puinhoop gaat worden , als het inmiddels al niet zover is.

Heel veel mensen zijn allang niet meer in gevaar. Ze komen hier voor het geld, en niets anders.

En nee die hoef ik hier niet.
quote:jo-elise schreef op 27 oktober 2015 @ 13:06:

[...]

JAZEKER is de pers links. En dat weet je zelf echt wel.

http://xandernieuws.punt. ... rzorgingsstaat-vernietigt

Moet je deze site maar eens lezen. Die benoemt het wel, waar de politiek correcten het af laten weten. Stel je voor dat de waarheid toch eens heel anders is als wat jij zou willen horen.

Je moet het alleen wel willen zien, dat het een grote puinhoop gaat worden , als het inmiddels al niet zover is.

Heel veel mensen zijn allang niet meer in gevaar. Ze komen hier voor het geld, en niets anders.

En nee die hoef ik hier niet.Ik zou de telegraaf, powned en het ad allang niet meer politiek correct noemen.
quote:duistercontinent schreef op 27 oktober 2015 @ 13:17:

[...]

Ik zou de telegraaf, powned en het ad allang niet meer politiek correct noemen.

Mmmmmmmm dat is arbitrair

Als ik de commentaren bij de NOS soms zie met teksten, ik citeer: Mensen op de vlucht voor een wrede dictator.

En dan filmen ze een groep migranten.

Of ze hebben het over: Doodsbange mensen

Punt een komt op de Balkanroute nagenoeg iedereen uit het veilige Turkije, dus dan zou de NOS beweren dat ze op de vlucht zijn voor Erdogan

Punt is bekend dat zo rond de 50% van deze migranten gelukszoekers zijn dus niet op de vlucht zijn voor iets maar op zoek naar een beter / ander leven.

Pure indoctrinatie van de NOS dus.

RTL 4 gebruikt meestal zinnen als: Migranten op weg naar Noord Europa etc.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 27 oktober 2015 @ 13:32:

[...]

Mmmmmmmm dat is arbitrair

Als ik de commentaren bij de NOS soms zie met teksten, ik citeer: Mensen op de vlucht voor een wrede dictator.

En dan filmen ze een groep migranten.

Of ze hebben het over: Doodsbange mensen

Punt een komt op de Balkanroute nagenoeg iedereen uit het veilige Turkije, dus dan zou de NOS beweren dat ze op de vlucht zijn voor Erdogan

Punt is bekend dat zo rond de 50% van deze migranten gelukszoekers zijn dus niet op de vlucht zijn voor iets maar op zoek naar een beter / ander leven.

Pure indoctrinatie van de NOS dus.

RTL 4 gebruikt meestal zinnen als: Migranten op weg naar Noord Europa etc.

Dat bedoel ik dus; het geneuzel. Als je wil kan je kiezen naar welke zender, krant of blad je wil gaan. Van links tot rechts. En toch is het niet genoeg. Juist diegenen die het hardst roepen dat het allemaal 'links' is hebben schijnbaar nog niet genoeg. Juist hun toon is de afgelopen jaren gehoord.

Dat is niets nieuws onder de zon het is weid verspreid maar je kan je afvragen; de scheidslijn is dun, in principe is het vreemdelingenhaat light maar het kan overslaan naar heavy. Door de angst van de politiek om de 'verontruste burger' terug te winnen.
Ik sta achter crique en Merano.
Nou ja zeg het is ook nooit goed:

http://nos.nl/artikel/2065308-beieren-b ... chaos.html

De Duitse grensplaats Passau is opnieuw overspoeld met duizenden vluchtelingen. Gisteravond staken in een keer meer dan 2000 mensen de grens tussen Oostenrijk en Duitsland over, nadat ze aan de Oostenrijkse kant waren gedropt. In totaal kwamen gisteren zo'n 8000 vluchtelingen aan in Passau.

De Duitse politie spreekt van chaotische toestanden. Gezien de enorme aantallen was het niet mogelijk om iedereen goed op te vangen. Lokale politici klagen dat Oostenrijk de komst van de vluchtelingen niet had aangekondigd. De toch al volle opvangcentra puilden daardoor uit.

De burgemeester van het Duitse grensdorp Wegscheid vindt dat Oostenrijk schaamteloos handelt. "De Oostenrijkers weten heel goed dat we zulke aantallen niet aankunnen", zegt hij. "Het zit me tot hier." Ook de Beierse minister van Binnenlandse Zaken vindt de gang van zaken onverantwoord.
Je hoeft niet naar de Nederlandse zenders te kijken of alleen maar de Nederlandse kranten te lezen. Bijna heel Nederland kijkt digitaal en heeft Internet dus er is genoeg keuze waar het buitenlandse media betreft. Door eens een keertje buiten de deur te kijken krijg je een objectiever beeld van wat er plaatsvindt.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 27 oktober 2015 @ 13:47:

Je hoeft niet naar de Nederlandse zenders te kijken of alleen maar de Nederlandse kranten te lezen. Bijna heel Nederland kijkt digitaal en heeft Internet dus er is genoeg keuze waar het buitenlandse media betreft. Door eens een keertje buiten de deur te kijken krijg je een objectiever beeld van wat er plaatsvindt.Dit artikel sluit mooi aan bij jullie discussie:

Op 10 augustus werd een 55-jarige vrouw en haar 28-jarige zoon door een illegale asielzoeker vermoord in de Ikea. Dat zijn de feiten, daar kon niemand omheen.

Maar wat gebeurde er werkelijk daar in de Ikea? Al gauw ging het gerucht dat de vrouw was onthoofd. Dat ‘gerucht’ houdt tot op de dag van vandaag aan. Ook omdat er een foto op internet circuleert en omdat antwoorden uitblijven. De politie bevestigt noch ontkent de onthoofding. De pers is terughoudend en komt zelfs de dag na de moord met het artikel: After all, deadly violence is on the declineTja....
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
quote:duistercontinent schreef op 27 oktober 2015 @ 13:41:

[...]

Dat bedoel ik dus; het geneuzel. Als je wil kan je kiezen naar welke zender, krant of blad je wil gaan. Van links tot rechts. En toch is het niet genoeg. Juist diegenen die het hardst roepen dat het allemaal 'links' is hebben schijnbaar nog niet genoeg. Juist hun toon is de afgelopen jaren gehoord.

Dat is niets nieuws onder de zon het is weid verspreid maar je kan je afvragen; de scheidslijn is dun, in principe is het vreemdelingenhaat light maar het kan overslaan naar heavy. Door de angst van de politiek om de 'verontruste burger' terug te winnen.

Dat de Vara "links" is snap ik, daar liggen hun wortels.

Van de NOS verwacht ik een objectieve berichtgeving.

Komende vanuit het veilige Turkije ben je geen: wanhopige, doodsbange vluchteling opgejaagd door een wrede dictator.

Dit zo melden is misleidend en vermoedelijk bedoeld om de publieke opinie te beïnvloeden en laat dat dus net niet de taak van de NOS zijn.
quote:hollebollegijs schreef op 27 oktober 2015 @ 14:41:

[...]

Dat de Vara "links" is snap ik, daar liggen hun wortels.

Van de NOS verwacht ik een objectieve berichtgeving.

Komende vanuit het veilige Turkije ben je geen: wanhopige, doodsbange vluchteling opgejaagd door een wrede dictator.

Dit zo melden is misleidend en vermoedelijk bedoeld om de publieke opinie te beïnvloeden en laat dat dus net niet de taak van de NOS zijn.Precies, ze behoren precies de feitelijke situatie te laten zien en negen van de tien keer doen ze dat niet.
Een leuke aanvulling. HBG de meningen verschillen nu eenmaal en het 'veilige'Turkije met Erdogan?

http://www.nrc.nl/nieuws/2015/10/27/gee ... hter-sorry
quote:Cateautje schreef op 27 oktober 2015 @ 13:45:

Ik sta achter crique en Merano.Niet echt verrassend he.
De Polen kiezen onder andere tegen massa-immigratie: De extreemrechtse PiS-partij heeft 39 procent van de stemmen behaald en kan alleen gaan regeren.

http://www.trouw.nl/tr/nl ... d-van-Europese-Unie.dhtml
foutje
quote:duistercontinent schreef op 27 oktober 2015 @ 14:46:

Een leuke aanvulling. HBG de meningen verschillen nu eenmaal en het 'veilige'Turkije met Erdogan?

http://www.nrc.nl/nieuws/2015/10/27/gee ... r-sorryNou "wir schaffen es" Merkel vind Turkije reuze veilig.

Ze wil zelfs dat Erdogan migranten opneemt die uit gereisd zijn naar Duitsland
quote:Francelle schreef op 27 oktober 2015 @ 14:44:

[...]

Precies, ze behoren precies de feitelijke situatie te laten zien en negen van de tien keer doen ze dat niet.

Inderdaad

Ongeveer 80% van de migranten op de Balkanroute zijn jonge mannen Jeroen Akkermans zei dit gisteren in Pauw en een hulpverlener schreef dit van de week op een blog dat opgetekend werd door het AD

Maar kijk de foto’s eens op nu.nl NOS of de filmbeelden van het journaal en Nieuwsuur

Kindjes in de modder, kindjes op een deken, kindjes bij papa op de nek, kindjes in kinderwagens, kindjes in de regen enz.

Als je deze media mag geloven hebben we hier te maken met een heuse Kinderkruistocht zoals omschreven in Thea Beckmans Kruistocht in spijkerbroek

Je gaat bijna in het fabeltje van Merkel geloven dat “wir sie brauchen” om de vergrijzing tegen te gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven