***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Hmm, ik doe gek en gok voor Muis ook alvast, namelijk op 14 November. Da's mooi 3 weken voor de verwachting.
Morgen!

Wat vervelend dat Ole en Luna slecht geslapen hebben! Misschien ligt het aan het weer? Voor alles wat ik niet verklaren kan, heb ik twee oorzaken: het weer of een sprongetje. Overigens geldt dit voor zowel volwassenen als kinderen!

Poezie! Wat leuk om weer wat van je te horen! Jij hebt het volgens mij ook apedruk! Wat fijn dat alles goed gaat met Kieran. Volgens mij hoef je je echt niet zo heel druk te maken over het niet lopen van Kieran: er lopen hier nog wel meer kindjes niet. (Steijn is een week ouder dan Kieran en loopt ook nog maar net)

Ick, Karlijn is zo'n leuke naam! Ook de combinatie met Ruben vind ik mooi. Mocht je Karlijn er niet doorheen krijgen, dan ga ik voor Eva: mooie naam en het zijn altijd errug leuke mensen die Eva heten! Als Eva niets wordt (wat ik me niet voor kan stellen, maar goed), dan kan je nog gaan voor:

Aimee (vond ik mooi, A. vond het niets. Overigens bedenk ik me net dat ik een erg stomme Aimee ken)

Nynke (een van mijn favorieten!)

Maud (zo had Steijn geheten!)

Eline (de meisjesnaam van Hugo)

Cate (de meisjesnaam van Ernie)

Annemijn (wilde ik voor Ernie, maar A. vond het niets)

Isabelle (blijft mooi)
Wat gaan jullie doen vandaag? Het is hier zulk takkeweer, dat ik denk dat wij niets doen. Okee, straks even wat boodschappen doen en daarna moet ik door naar het ziekenhuis voor een ctg (bah), maar dat is het dan.

Echt, ik ben dol op de herfst, maar dit is niets!
Ik vind die namen van Muis ook mooi! Hoe spreek je Cate uit? Als het Engels is, dan vind ik Cato leuker.

Fachat, wat een nare nacht zeg... En hoe heeft Luna het vannacht gedaan?

Wat een rotweer. Zo maar eens even Puks poncho zoeken en dan op naar de creche en naar kantoor.
Goedemorgen!

Redelijke nacht hier.

Idd rotweer "gelukkig" moet ik werken!

Ik moet weg, fijne dag allemaal!
Vind Maud en Eline ook mooi trouwens.

Cato vind ik ook leuk!
Bij de bovengenoemde namen staat onze meisjesnaam. Zal straks ff op msn zetten.

Hier gelukkig ff geen last van sprongetjes ofzo. Koen slaapt de laatste nachten weer heerlijk (na zijn verkoudheid).

Sterkte voor de meiden die wel een beetje slaap kunnen gebruiken.

T weer is echt slecht. Ga denk straks ff met een vriendinnetje afspreken. Koen is naar de creche dus ik zou ook iets in huis grondig schoon kunnen gaan maken, maar daar heb ik eigenlijk helemaal geen zin in. Zaterdag komt mijn mama een dagje helpen in huis dus ik denk dat ik het allemaal maar ff laat liggen.

Laar: Heb je nog tiramisu gehad. mmmmmmmm.

Muis: Ik ben eigenlijk nog wel van plan om binnenkort een keer naar D af te reizen naar mijn broertje. Moeten we ook maar ff meeten. Wordt vervolgd.

Zo ga ff naar msn.
Kate vind ik zo'n geweldige meisjesnaam! Past alleen niet bij onze achternaam. Katja vind ik ook leuk, maar ik ken verder niemand die dat een leuke naam vindt. Allebei ook niks voor Icke trouwens. Verder: Isabel, Eva, Janna.

Ik zal eens gaan nadenken over de bevaldata. Niet dat ik er goed in ben of zo...

Zijn er weer sprongetjes? Dat zou Morris z'n gedrag kunnen verklaren. Hij gaat niet meer rustig slapen 's avonds, maar blijft eerst een half uur roepen. Valt nog wel mee hoor, maar het viel me wel op. Verder zijn er waterpokken op de psz, en het zou nu echt vreselijk slecht uitkomen als de kinderen het kregen...

Layla en Buitenmeisje, heel gek, maar Nina werd op de echo's ook heel groot geschat! Beetje het formaat van Morris (4350 bij de geboorte). Ik verwachtte ook echt weer zoiets, daarom wilde ik niet weer twee weken overtijd zijn. Uiteindelijk was ze maar zo klein (3400).

Maandag ben ik bij de weeginloop geweest en ze is goed op gewicht. Na twee weken moeten ze in ieder geval weer op hun geboortegewicht zijn en ze woog 3650. Fijn om te weten dat het goed gaat.

Ik heb een topic geopend over mirena en borstvoeding, ik hoop dat er mensen reageren. Hebben jullie hier ervaring mee?

Even teruglezen als het lukt.
Ik dacht dat bij Mirena alsnog wat hormonen in de melk terecht kwamen? Waarom neem je dan niet een koperspiraaltje?

Ik wilde na 6 weken een koperspiraal laten zetten, maar later bleek dat ik nog langer moest wachten omdat je baarmoedermond dan nog wat week is en je er dan doorheen kunt prikt. Weet niet meer precies hoe lang ik toen moest wachten, maar ik weet wel dat het langer was dan ik dacht (en hoopte). Het plaatsen zelf vond ik alleen een beetje naar en niet pijnlijk en dat was na 1 bevalling. Na 3 bevallingen zal het helemaal meevallen denk ik.

BM: neeeee! Vriend las de sms pas toen hij al bijna thuis was. Hij wilde nog terug rijden -de lieverd-, maar dat hoefde nu ook weer niet.
Lara, wat spannend dat je een sollicitatie hebt lopen! Ik ben erg benieuwd waar het is, ook op zo'n toplocatie?

Muis, ik zit met hetzelfde probleem wat betreft opvang: Ik ben een mietje en wil m'n kinderen het liefst dicht bij me hebben! Ik heb per 1 januari een crecheplek voor Lars en Morris, en per 1 april voor Nina. Dat laatste vind ik sosieso veel te vroeg, dat weet ik nu al. Ik ben er nog helemaal niet uit wat ik wil! Jij gaat dus voor een oppas? Ik vind het zo moelijk om hierover te beslissen.
Lara, ik was altijd erg heftig ongesteld en daar heb ik geen zin meer in, en bij een koperspiraal schijn je ook heftig te bloeden. Bij een koperspiraal schijn je gemiste miskramen te hebben omdat je bevrucht wordt en die bevruchting meteen teniet wordt gedaan en dat vind ik een naar idee. En volgens de vk werken de hormonen van de mirena plaatselijk en zijn dus niet van invloed op de melk. Maar ik weet het dus niet zeker!

Wanneer liet jij je spiraal uiteindelijk plaatsen?
Ja, maar wel iets dichter in de buurt.

Tsja, dat is waar want je kunt een bevruchting hebben. Ik merk er overigens niks van en ben ook niet erg ongesteld.

Ben al lang blij van de hormonen af te zijn. Nuvaring vond ik ook al geen heel prettig idee, Ik heb toch het idee dat ik mijn lichaam beter alles zelf kan laten doen en dat een eisprong onderdrukken niet gezond kan zijn, ik weet het niet. Vast allemaal onzin want het gata om weinig hormonen, maar toch.

Ik weet niet meer wanneer het was gezet. Moet ik het even opzoeken voor je? Heb het vast ergens opgeschreven.
Lara, ik vind Cato persoonlijk ook mooier, maar het had echt niet gekund met onze achternaam! (vind ik dan) Vandaar dat het Cate "op z'n Engels" zou zijn geworden.

BM, meetje is een goed idee! Laat maar weten wanneer je komt, dan hou ik er rekening mee!

Michie! Wat fijn dat alles zo goed gaat met Nina! Ik vind het trouwens ook fijn om te horen dat jij ook zo'n watje bent als het gaat om creches en oppas, want af en toe ben ik echt bang dat ik de enige ben die zo is. Alhoewel...Ik heb een vriendin die met haar dochtertje al drie keer de creche heeft geprobeerd, maar haar er na een week of twee weer vanaf haalt. Volgens haar omdat dochtertje het niet leuk vindt, volgens mij omdat ze er zelf moeite mee heeft.

Ik heb net een prachtig ctg gehad volgens de arts! Wat ik denk dat er aan de hand is, is het volgende: ik zie mijn buik bewegen en weet rationeel dat Ernie erg bewegelijk is, maar ik voel dus niets. Dit is sinds een week zo en het is ook een week geleden dat ik te horen kreeg dat ik zwangerschapsdiabetes heb. Ik denk dat ik onbewust (nou ja...) zo teleurgesteld ben in mijn lichaam, dat ik denk dat ik Ernie niet voel. Ik maak het mezelf dus wijs! De arts kon zich hier redelijk in vinden, maar vindt het wel belangrijk om Ern en het bewegen toch in de gaten te houden.
Mich : fijn dat Nina al zo goed is aangekomen

Muis : zeer goed dat je arts af en toe een ctg maakt, stelt je ook gerust he

Poez : fijn dat je weer eens komt aanwaaien, als ik jou was zou ik ook eens naar de arts gaan, ik zou me ook zorgen maken. Maar zoals je hierboven al leest lopen lang alle kindjes nog niet. Xander loopt nog maar sinds een maandje.

Hier weer half het kruidvat leeggekocht, vindt het toch zo een fijne winkel. Vooral de shampoos en de douchegels vind ik leuk om daar te shoppen, ze hebben zoveel keuze ...
Voor de poule.

Buitenmeisje : 10 november

Layla : 15 november
Och Muisje toch Ik wou dat je meer kon genieten van je zs (ik weet ook niet hoe je dat doet, maargoed), maar dat is moeilijk met zo'n voorgeschiedenis. Fijn dat dokter B. zo betrokken is!

Wat een weer. Bah.
Jakkes, volgens mij is Hugo ook aan het springen. Hij heeft om de haverklap een driftbui waar menig peuter jaloers op is, hij jengelt, zeurt, klaagt, moppert steen en been en heeft nergens zin in. Steijn mag niet bij me zitten, Steijn mag niet met de Duplo spelen en eigenlijk mag Steijn niets van Hugo.

Ik vind er echt geen zak aan. Hij ligt nu anderhalf uur in bed, waarvan hij welgeteld 20 minuten stil is geweest! Ik ben al een paar keer wezen kijken en hij is dan overduidelijk moe, maar slapen is voor watjes!

Wie mijn lieve, grappige Huugje heeft gevonden mag het zeggen, ik kan hem niet vinden.
Dames, succes met alle moeilijke kindjes met hun sprongetjes.

Ik hoop dat die weer erg snel over zijn.

Heb niet gehoord of Finn er ook last van heeft.

Zal anders lachen worden, want Finn moet volgende week naar een nieuwe creche, nadat hij welgeteld 6 weken onder de hoede van ouders en grootouders is geweest. Dat beloofd wat!
Laar, Puk was gister toch ook zo mopperig? Hugo was net echt aan het mopperen om het mopperen en ik ben niet meer bij hem gaan kijken. Ik was er echt even helemaal klaar mee! Hoe heb jij dat opgelost?
He bah Muis, wat naar! Ik heb hem veel afgeleid, tot 10 geteld en eigenlijk de dag uitgezeten...tot hij om half 4 ging slapen en toen was het goed. Sterkte!

Ik ben het feit dat hij nooit op dezelfde tijden slaapt wel wat zat, dus we hebben een plan: hij gaat nu op 2 tijden naar bed (dezelfde tijden waarop hij op de creche wel slaapt) en dan blijft hij gewoon in bed. Elke 10 minuten dat hij huilt leg ik hem even recht, maar hij blijft er gewoon 1 1/4e uur in, of hij slaapt of niet. Hopelijk werkt het.

Er is namelijk geen pijl op te trekken met hem en hij verzet zich gewoon tegen de slaap, hoe moe hij ook is.

Denk dat er een paar zware dagen aankomen, maar hopelijk werkt het...
Laar, zo doe ik het dus ook met Hugo: hij gaat na de boterham naar bed (en geloof me: daar is hij aan toe!) en moet drie uur in zijn bedje blijven liggen. Zo komt hij aan zijn 15 uur slaap per etmaal en meestal gaat dat dus hartstikke goed. Meestal dus, behalve vandaag. Ik hoor aan hem dat hij vreselijk moe is, maar hij verzet zich met alles wat hij heeft tegen de slaap. Bah!

*Kan niet wachten tot Ernie er is: dan kan ik een sigaret roken om even weg te zijn van alles als er weer eens heel de dag wordt gezeurd!*
Hier ook al zo'n mopperig meisje. Nou is ze vanmorgen wel gevallen, gewoon terwijl ze op schoot zat! Ik weet niet hoet het gebeurde maar ze maakte een onverwachte beweging en ik kon ze niet meer opvangen. Ze viel dus op haar zij op de stenen vloer! Echt zielig hoor, ze heeft best lang gehuild, maar meer van de schrik denk ik. Ze is de hele dag al een beetje uit haar hum, ze heeft van half 12 tot half 2 op bed gelegen en ik denk dat het niet lang genoeg was want ik heb ze om half 4 weer teruggelegd. Nu ben ik mooi aan het koken, voor morgen een kip/champignon pastagerecht en voor nu pannekoeken! Heb ik morgen een lekker makkelijk dagje.
Arme Zahra!

Ah, Muis. Dat sterkt me wel dat jij dat ook doet. Hoe lang houdt Hugo het vol om te protesteren? Want daar zie ik dus tegenop... Puk is niet een van de kinderen die na 10 minuten ophoudt met huilen (ik herhaal vaak voor mezelf dat doorzetten later een mooie eigenschap is ). For the record: ik laat hem echt niet aan een stuk huilen, maar ik leg hem alleen elke 10 minuten recht en haal hem er iet uit.

En geef je hem dan iets te spelen mee, of is het gewoon alleen liggen en slapen?
Hey meiden, ben ik ook weer even.

Ik heb nog niet terug gelezen, dat ga zometeen even op mijn gemakje doen, maar ik zag dat er weer 2 poules zijn en daar wil ik natuurlijk ook wel even aan meedoen:

Layla - 12 november

'BM- 10 november

Hier gaat het goed. Meisje is erg rustig en meldt zich alleen met wat klagelijk gejammer als het etenstijd is.

De borstvoeding is nu goed op gang (nu erge stuwing, auw!) met behulp van tepelhoedjes...wat een uitvinding!

Ze wilde steeds niet happen, snapte er niets van, dus ik kolfde steeds alles af en gaf dat met een spuitje.

Gisteren heb ik tepelhoedjes geprobeerd, ze voelde iets hard in haar mondje en voila, ...mevrouw heeft het ineens helemaal door. Ze is een volleerd borstdrinkster intussen.

Ze is vrij veel afgevallen doordat ze zo weinig binnenkreeg de eerste dagen en heel veel troep had binnengekregen tijdens de bevalling, maar sinds vandaag is ze alweer 70 gram aangekomen gelukkig.

Mich, wat jij zegt over de bevalling van Morris heb ik de eerste dagen heel erg gehad. Ik moest zo aan haar wennen, voelde me meer alleen verzorgster als moeder, zo erg!

Nu alles op gang is, begint dat ook te veranderen, maar ik voel me er wel schuldig over, ze is zo lief!

Ik ga even op mijn gemak teruglezen, tot later!
Laar, ik heb Hugo dus uiteindelijk laten mopperen vandaag. Het was echt klagen om het klagen en hij had gewoon nergens zin in! Hij heeft het twee uur volgehouden...(arme ik!) Vervolgens begon hij mij te roepen en dat weet ik dat hij echt uit bed wil zijn fruitje te eten. Stort die kleine gek in na een half uur! Ik heb hem wakker gehouden en uiteindelijk was hij enorm gezellig en vreselijk knuffelig. Gekke Malenoewie!

Hugo had trouwens een mijlpaaltje vandaag: zijn eerste, echte, heuse bloedneus! Met dank aan Broer Steijn! Het zat zo: ik was aan het koken en Steijn en Hugo stonden naast me de keukenlaatjes open en dicht te doen. (met veel geweld) Steijn kwam niet meer bij van het lachen, maar ineens zag ik Hugo tegen de vlakte gaan doordat hij een kastje tegen zijn hoofd kreeg. Vervolgens kukelde hij voorover, zo boem, plat op zijn neus. Voila bloedneus! Man, wat kan zo'n klein neusje bloeden zeg!

Vandaag heb ik trouwens sloffen voor de jongens gekocht. Het zijn van die sokken met een leren zool er aan vast en ze zijn heerlijk warm voor die kleine voetjes! Ick, had jij ook niet laatst zoiets gekocht voor Ruben?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven