Kind in je Uppie - Deel 6

19-11-2014 21:46 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 6 van kind je uppie.

We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies

Ww: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Isala Zwolle

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst

NaamLeeftijdKliniekStatusSnoopy7736Rijnstate Arnhemintake nov. 2014Linnie_198332UMCwachtlijst sinds feb. 2015Deb8727UMCUwachtlijst sinds juli 2014Sammetje1985?UMCwachtlijst sinds 5 meiHope198035MaasstadIntake januari 2016Blij_ei32GeertgenIntake 16 maart 2016

Fase 2: ZI/IUI/IVF

NaamLeeftijdKliniekStartNODWies34ZInov. 2014Novaa37GeertgenIUI start jun. 2014LKN32Geertgenstart IUI mei 2015Dinobaby29Geertgenstart IUI mei 2015Ocean198035Rijnstatestart IUI juli 2015Walmart34ZIstart juni 201520 juniRosings38ZI (bekende donor)start januari 2014member7935ZI/IUI/IVFstart september 2015honeybaby31Rijnstate Arnhemstart IUI juni 2015san9223Geertgenstart IUI september 2015Bamma34AMCstart IUI november 2015anniebammer32UMCUstart januari 2016Hope198035Maasstadstart IUI januari 2016

Fase 3: Zwanger!

NaamLeeftijdKliniekStartUitgerekendVlinder0928Geertgenmei 2014LKN32geertgenapril 201518-04-2016Becauseiamhappy32Rijnstate Arnhemstart IUI feb 2015JustJiggles35Bekende donoriui juni 201529-04-2016wannabe7936IsalaIUI juli 2015Noa-Lynn32GeertgenStart mei 2015

BAMmers die ons voorgingen:

2016 - Chica-1983, Char-ade, Frizz - 2015 - thefiepie - 2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007 - 2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, NYC, E123 - 2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild - 2011 - Chilles

Voorgaande delen:

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... ges/197365

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... s/183569//

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... #m11707554

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 9#m9870869

Kind in je uppie?
Bij mij worden de behandelingen ook vergoed uit de basisverzekering. Misschien moet je je polis er nog even goed op naslaan, en anders in januari overstappen (als je dat natuurlijk wilt) naar een andere verzekeraar die het wel vergoed. (en een contract heeft met Geertgen)
Wat stom kyka bij mij werd t wel vergoedt vanuit de basisverzekering . Mijn verzekering was een restitutie polis en had een contract met geertgen. Ik zou iig in januari overstappen naar een verzekering die het wel vergoed. Succes.
Welkom kyka80,

Bij mijn verzekering (menzis)wordt 70% vanuit de basis vergoed, ik heb echter wel ook zo'n brief gehad,ik was vergeten de verwijzing van de huisarts door te sturen,toen ze die eenmaal hadden was het goed:-)

Zou nog even contact opnemen met je zorgverzekering als ik jou was,geertgen heeft volgens mij ook een moment waarbij je dit soort dingen kunt bespreken en dan kijken hun hoe of wat, misschien is dat iets voor je 😃

Liefs san
Bij mij werd het ook vergoed, wel eerst even risico betalen en belangrijk dat je een verwijsbrief had, maar verder werd het volledig vergoed.
Kyka80

Bij behandeling bij Nij Geertgen is het heel verstandig om een restitutie verzekering te nemen, let wel op dat de zorgverzekeraar niet marktconform vergoed, maar de werkelijke kosten, dat scheelt veel geld.

IUI kost je anders zo'n ¤250,- per behandeling.

Neem eens contact op met Nij Geertgen, zij kunnen een goed advies geven.

Succes!
Kyka iui behandelingen zitten in de basisverzekering, dit klopt dus niet. Nou moet je bij Geertgen wel een restitutie polis of verzekerd zijn bij de enige verzekeraar waar zij een contract mee hebben om het volledig vergoed te krijgen, anders 75%.

Wannabe gefeliciteerd! Wat een mazzel!

Ik heb geen brief van Geertgen gehad maar ik heb het idee dat er eea niet goed zit..bizar slechte communicatie iig. En na het gedoe bij het MCK sta ik nl op scherp..:(
Ik krijg dus nu maar 75% marktconform vergoed en alleen de intake kost mij al ¤200, echt belachelijk
Hoi allemaal,

Even niet geweest en zie dat er weer wat aanpassingen voor de tabel zijn. Ik zal dit vanavond ff aanpassen als ik achter een computer zit :-)

Wannabe wat een goed nieuws! Gefeliciteerd!

En welkom hier voor de nieuwe meiden!

Groetjes linnie
Hoi,

Dank voor jullie reacties!!

Ik was ook in de veronderstelling dat het vergoed zou worden vanuit de basisverzekering. Dit heeft mijn zorgverzekeraar eerst ook toegezegd, maar daar komen ze nu op terug. Reden is dat ik alleenstaand ben...

Dit stond in de mail: Uit het dossier is naar voren gekomen dat jij alleenstaand bent, conform de strekking van de zorgverzekeringswet is er dan geen recht op vergoeding van een IUI behandeling omdat er geen sprake is van een ziekte, stoornis of een aandoening.

Geertgen zegt dat ze de regel van het zorginstituut verkeerd interpreteren, dus hier gaan zij mee bezig.

Mag ik nog 2 vragen stellen?

1. Had jullie huisarts in de verwijsbrief gezet dat je alleenstaand bent? Die van mij wel en dat is nu de reden waarop de zorgverzekering niet wil vergoeden.

2. Ik begrijp dat jullie het wel vergoed krijgen. Ben nu ook al aan het kijken naar een andere zorgverzekering. Waar zijn jullie verzekerd?

Geertgen heeft idd in december mogelijkheden om advies te krijgen over zorgverzekeringen, dus dit houdt ik ook even in gedachten! Dank voor de tip!

Tot slot een tip voor anderen: Ik zit nu bij Salland Zorgdirect. Dit valt onder Eno en hieronder vallen nog een paar andere verzekeraars. Zij vergoeden dus niet...! Ik begreep van Geertgen dat zij ook al een andere client hebben die ook onder Eno valt en geen vergoeding krijgt..

Mocht je van zorgverzekeraar wisselen, dan kun je dus beter niet naar een verzekeraar die onder Eno valt.
Vraag me af wat er zou gebeuren als je zoiets bij het meldpunt discriminatie meldt.
bedankt allemaal!

het besef begint hier wat te komen dat het echt waar is.

@kyka: ik ben bij vgz verzekerd en heb laatst en rekening gekregen om mijn eigen risico te betalen voor "Isala" en verder heb ik ook (nog) niets hoeven betalen. voor zover ik weet zit iui inderdaad gewoon bij de basis in.

bij mijn verwijsbrief stond inderdaad onder andere dat ik alleenstaand ben, dus dat lijkt me niet een reden om dan de rekening maar omhoog te gooien.

enne, je mag wel honderd vragen stellen hoor ;)
@Kyka; Ik ben bij CZ verzekerd en heb geen restitutiepolis maar een natura-polis (heet dit wel zo?) en ik krijg inderdaad maar een gedeelte vergoed.. En betaalde dus zo'n 250 euro per iui-behandeling. Ik hoop dat ik van de belastingdienst een gedeelte van mijn eigen bijdrage kan terugkrijgen
Ik ben bij Zilverenkruis Achmea verzekerd, ben echt heel tevreden over hun.
Ik ben verzekerd bij Interpolis, nooit problemen mee gehad. Wat er precies in de verwijsbrief stond weet ik niet, aangezien dit bij ons digitaal gaat. Maar ik verwacht dat er gewoon ingestaan heeft dat ik alleenstaande ben. Heb hier vooraf ook met de verzekering over gebeld en dit was verder geen probleem, zolang ik maar naar een ziekenhuis ging waar zij een contract mee hadden.
Hee dames,

Ik ben weer bij geertgen geweest,helaas heb ik nu teveel follikels dus het wordt deze maand wederom niets dat was wel even een flinke teleurstelling.

Nu moet ik volgende cyclus 25 mg clomid nemen,in de hoop dat het dan goed komt.

Ik heb vanochtend ook een spuit pregnyl gekregen om te zorgen dat mn menstruatie dan nu wel gewoon komt,iemand enig idee hoeveel dagen na die spuit je menstruatie komt?

Alvast bedankt!

Liefs san
@san ik weet niet hoe het zit met de medicatie, maar ik hoop voor je dat je de volgende ronde wel kan beginnen!
Ik menstrueerde altijd na 13 dagen ongeveer, San. Ik duim dat je de volgende ronde mag starten!
Ik zit bij Energiek van Eno en heb dit voor ik mijn traject begon nagevraagd en krijg gewoon vergoeding. Je moet gewoon enorm opletten waar je de behandelingen laat uitvoeren. Er moet een contract zijn en aangezien Geertgen met maar 1 verzekeraar of zo een contract heeft zal dat de doorslag geven. Ik heb nog geen rekeningen gehad in ieder geval... maar dat kan ook soms lang duren.
Hoi dames, ik meld mij ook op dit forum. Ik ben bijna 28 en weet al zowat mijn hele leven dat ik moeder wil worden, maar ben gelukkig zonder relatie. Ik heb vorige week de knoop doorgehakt en besloten om een BAM moeder te worden. Gisteren aangemeld bij Nij Geertgen en vandaag al gebeld voor intake. Ik kon eigenlijk al dinsdag aanstaande terecht, maar dat was me net iets te snel haha. Het is nu 20 november geworden. Vind het allemaal super spannend en ben blij dat er een bijzonder actief forum bestaat
Ik zie t nu pas wat super wannabe gefeliciteerd.
dank je.

begint toch steeds meer te bezinken hier.

ik heb het mijn ouders gister verteld en dat maakt het nu wat echter, aangezien het nu een wat meer open geheimpje is.

ik hoop dat het bij iedereen hier in het topic ook snel raak mag zijn!
Heb a.s. woensdag mijn intakegesprek voor KID in het UMC, brrr, spannend! Hadden degenen die al in het traject zitten op het moment van hun intake al helder hoe ze alles tzt praktisch zouden oragniseren met oog op oppas, werk etc? Zijn dat vragen die je krijgt? Ik neem aan dat het vooral relevant is dat ze zien dat je een weldenkend mens bent dat geen overhaaste beslissingen maakt en een basis hebt die redelijkerwijs voldoende is om een thuis te creëren voor een kind? Hoor graag wat jullie ervaringen zijn!
ik moest naast de intake ook bij de psycholoog langs ivm mijn verleden, daar gingen ze wel wat meer in op dit soort vragen.

bij de intake zelf gingen ze niet echt diep graven ofzo.

volgens mij was dat meer waarom je het wil, of je het al langer wil, verder je medische gegevens.

volgens mij stond ik met dat gesprek na hooguit een kwartier weer buiten.

dus maak je niet te druk ;) en succes woensdag!
Hi allemaal,

Wat fijn om te lezen dat er meer vrouwen zijn die alleenstaande moeder willen worden.

Ik hoop dat ik jullie een vraag mag stellen.

Ik zou graag willen weten of de wachttijden heel lang zijn overal. Hoe zit het bijvoorbeeld bij nij geertgen?

Alvast bedankt.
Hee naalaa, bij geertgen kun je vrijwel direct terecht,

Liefs san

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven