Kind in je Uppie - Deel 6

19-11-2014 21:46 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 6 van kind je uppie.

We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies

Ww: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Isala Zwolle

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst

NaamLeeftijdKliniekStatusSnoopy7736Rijnstate Arnhemintake nov. 2014Linnie_198332UMCwachtlijst sinds feb. 2015Deb8727UMCUwachtlijst sinds juli 2014Sammetje1985?UMCwachtlijst sinds 5 meiHope198035MaasstadIntake januari 2016Blij_ei32GeertgenIntake 16 maart 2016

Fase 2: ZI/IUI/IVF

NaamLeeftijdKliniekStartNODWies34ZInov. 2014Novaa37GeertgenIUI start jun. 2014LKN32Geertgenstart IUI mei 2015Dinobaby29Geertgenstart IUI mei 2015Ocean198035Rijnstatestart IUI juli 2015Walmart34ZIstart juni 201520 juniRosings38ZI (bekende donor)start januari 2014member7935ZI/IUI/IVFstart september 2015honeybaby31Rijnstate Arnhemstart IUI juni 2015san9223Geertgenstart IUI september 2015Bamma34AMCstart IUI november 2015anniebammer32UMCUstart januari 2016Hope198035Maasstadstart IUI januari 2016

Fase 3: Zwanger!

NaamLeeftijdKliniekStartUitgerekendVlinder0928Geertgenmei 2014LKN32geertgenapril 201518-04-2016Becauseiamhappy32Rijnstate Arnhemstart IUI feb 2015JustJiggles35Bekende donoriui juni 201529-04-2016wannabe7936IsalaIUI juli 2015Noa-Lynn32GeertgenStart mei 2015

BAMmers die ons voorgingen:

2016 - Chica-1983, Char-ade, Frizz - 2015 - thefiepie - 2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007 - 2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, NYC, E123 - 2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild - 2011 - Chilles

Voorgaande delen:

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... ges/197365

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... s/183569//

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... #m11707554

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 9#m9870869

Kind in je uppie?
@san helemaal top! succes morgen.
Hee dames,

Vanmiddag de iui gehad,

Het viel me enorm mee!

Dus nu afwachten, als ik de 11e nog niet menstrueer mag ik testen :-)

Bedankt voor het meeleven! Liefs san
Eindelijk san en nu duimen en anders hopen dat je snel weer mag. Succes
quote:Betsy_01 schreef op 23 november 2015 @ 19:25:

[...]

Mag ik vragen hoe lang je moest wachten in het maasstad? Hebben zij ook een eigen spermabank?

Begin november heb ik gebeld, kon 2 weken later al terecht voor de intake maar ik heb er zelf voor gekozen om pas in januari te starten. Ze hebben geen eigen spermabank, er wordt samen gewerkt met Cryos.

@san, spannend! Ik duim voor je..
Ik duim voor je San! Spannend zeg!
@jo_anna super goed dat je de keuze hebt gemaakt. wachttijden lopen nogal uiteen. geertgen reinier de graaf zijn naar mijn weten het minst lang.

ik heb goed nieuws, eindelijk me brief van umcu in bus💟hoop eind December /Januari me eerste iui te hebben. spannend maar heb er zoveel zin in!!!!

kunnen starten met foliumzuur dat maakt het nog echter😅

yes!!!!! hier heb ik het voor gedaan

groetjes!
krijg geen spijt, volg je hart!
@anniebammer helemaal top dat je nu (bijna) mag starten!

ik was vorig jaar al begonnen met foliumzuur
...
Al een poosje niets meer geschreven. Maar wel zo nu en dan de up date gelezen hoor meiden.

Wat is het voor sommige van jullie snel gegaan. Aan de andere kant is het voor mij alweer bijna een jaar geleden dat ik voor het eerst hier kwam kijken. Ik ben vooral heel benieuwd hoe het nu met Rosings gaat? Spreekt iemand haar nog?

Ik zie ook nieuwe namen erbij. Welkom meiden, wat leuk! En goed dat jullie je orienteren of zelfs de stap al durven te nemen.

Hier blijft een beetje een twijfel hangen omtrent het financiele plaatje. Op dit moment gaat het prima op mijn werk en is het al 2 jaar stabiel. Maar ik heb geen zekerheden en dat is best eng. Vraag me dan ook af of ik wel bij deze werkgever moet blijven of me moet gaan orienteren op hoe verder.....
@san92 > Goed nieuws, hoe is het nu met je?

@anniebammer > Wat spannend. Hoelang heb je eigenlijk op de wachtlijst gestaan?

@suziequatro > Dus als ik het goed begrijp ben je nog niet begonnen met de behandelingen?

Het leven geeft nooit garanties, is zo ongelooflijk onvoorspelbaar. Dus doen wat je hart je ingeeft.

Ik wil graag wat info, zijn hier meiden die gebruik gemaakt hebben van de donorbank van Geertgen?

Hoelang is na intake de wachttijd en wat de kosten per rietje? toegang tot donorbank en eventuele verzendkosten en opslag? En heeft iemand ervaring met 'wederkerigheid'?

Wat zijn de kosten van het totaalplaatje wanneer je gebruik van een Deense Donor?
Hee jo_anna ,

Wat betreft geertgen na de intake heb ik (zo uit mn hoofd) 4 weken moeten wachten op een gesprek met de psycholoog, daarna 6 weken wachten om een gesprek i.v.m. Donor keuze, 2 weken later weer een afspraak om de keuze vast te leggen, toen heeft het 8 weken geduurt voordat het zaad binnen was, de kosten voor het zaad was ¤75 per buisje,¤250 inschrijf kosten en ¤50 administratie kosten.

Ik heb in april mijn intake gehad en zou in september mijn eerste iui gehad hebben als mijn cyclus normaal was.

Verder voel ik me eigenlijk niet anders, afgelopen dinsdag heb ik heel erge steken onder in mijn buik gehad en gister had ik een heel klein beetje bloed met het afvegen,, ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn, dat is me door andere omstandigheden ook goed gelukt:-)

Wel heb ik gister een test gedaan puur om te kijken of de pregnyl de test nog beïnvloede, deze was dus negatief dus waarneer ik mag testen kan het sowiezo niet vals positief zijn..

Even een vraagje , heeft iemand hier wel eens een vroege test gedaan? En zoja klopte dit resultaat? Ik vindt het wel erg lastig om me in te houden wetende dat er een test bestaat wie je 5 dagen voor je nod al kan doen.. Dat zou dus morgen al kunnen.

Liefs san
Dank je wel. Spannende tijd. Hopen dat het snel lukt. Hoe heb je IUI behandeling zelf ervaren?

Jij kon dus gebruik maken van hun donorbank zonder wederkerigheid?

Heb er zelf wel over nagedacht, maar heb ook gelezen dat er risico's aan zitten en het dus niet wordt aangeraden bij vrouwen die nog kinderen willen krijgen. Maar laat me nog wel even informeren.
Nou er wordt natuurlijk wel gevraagd of je er voor openstaat om eicellen te doneren, ik heb aangegeven dat wel ooit te willen doen,puur omdat ik dan het gevoel heb dat ik wat terug doe, maar hier zijn ze erg makkelijk in, je kunt dat bij wijze van spreken ook pas over 5 jaar doen,wanneer jij er klaar voor bent daar zit dus geen enkele druk op.

De iui zelf was totaal niet wat ik ervan verwacht had , in de zin van je verwacht toch iets spannends( ik kan niet eens echt zeggen wat ik verwacht had)

Het was heel simpel en snel klaar ;zitten eendenbek erin en spuitje erin,het was zo klaar je voelt dat ze bezig zijn maar geen pijn ofzo, ergens had ik zoiets van o dit is het dus waar we al maanden druk voor zijn, ik was dan ook totaal niet gespannen,misschien is het wat lastiger of pijnlijker als je strak staat van de zenuwen :-)

Als je nog wat wilt vragen mag je me ook een pb sturen.

Liefs san
San wat spannend eerste iui vroeg getest was negatief klopte ook. Toen t echt zover was 4e poging dacht geloof er niks van netjes tot 16 dagen na iui gewacht omdat ik ook niks bijzonders merkte meestal zeker wel dag 14 ongi. Maar toch dacht ik van niet en toen 16 e dag redt om 6 uur in de ochtend omdat ik die dag met nucleaire stoffen moest werken ik denk toch maar voor de zekerheid. En bam positief.
quote:wannabe79 schreef op 03 december 2015 @ 12:37:

@anniebammer helemaal top dat je nu (bijna) mag starten!

ik was vorig jaar al begonnen met foliumzuur

Dank je wel! aftellen!😊!

ik slikte a tm z vitamine maar die mag ik niet meer ook niet vòòr je zwangerschap...zat ook 400mg in dus heb dat jaar ook wel gehaald haha....

groetjes!
quote:Jo_Anna schreef op 04 december 2015 @ 11:47:

@san92 > Goed nieuws, hoe is het nu met je?

@anniebammer > Wat spannend. Hoelang heb je eigenlijk op de wachtlijst gestaan?

@suziequatro > Dus als ik het goed begrijp ben je nog niet begonnen met de behandelingen?

Het leven geeft nooit garanties, is zo ongelooflijk onvoorspelbaar. Dus doen wat je hart je ingeeft.

Ik wil graag wat info, zijn hier meiden die gebruik gemaakt hebben van de donorbank van Geertgen?

Hoelang is na intake de wachttijd en wat de kosten per rietje? toegang tot donorbank en eventuele verzendkosten en opslag? En heeft iemand ervaring met 'wederkerigheid'?

Wat zijn de kosten van het totaalplaatje wanneer je gebruik van een Deense Donor?

ik heb tot aanstaande afspraak bij umcu 1 jr en 2 mnd op de wachtlijst gestaan. inmiddels is dat 2 mnd langer staat op de site...

groetjes!
@san ik heb gehoord dat je met kruidvat zwangerschaptest

2 voor 5 euro (vroeger) kunt testen. hou nog even vol!

succes

groetjes!
@anniebammer

Ik heb inderdaad besloten om maar te wachten, het is nu nog maar 4 dagen incl vandaag tot mn nod :-)

Ik heb besloten er gewoon vanuit te gaat dat ik ongesteld wordt.

Bedankt voor het meeleven!

Liefs san
Spannend San,

Ik heb je nog een PM gestuurd enkele dagen geleden, denk dat je die nog niet gezien hebt.
Die had ik inderdaad niet gezien, je hebt wat terug:-)
Ik heb een paar vragen voor alle bewuste alleenstaande mama's!

- Hoelang heb je erover nagedacht om het alleen te gaan doen?

- Heb je ook nooit zo'n sterke behoefte gehad om een man te vinden en alles samen te doen?

- Hoe ga je om met al die mensen die super burgerlijk in het leven staan en vinden dat je met een man samen MOET zijn om een gezinnetje te zijn en je als een soort misdadiger afschilderen als je graag zélf kinderen wil?

- Wat was voor jou het juiste moment om het te gaan proberen (zwanger raken)?

Het klinkt misschien heel raar omdat ik vrij jong ben, maar ik denk er al jaren over na. Met mijn beste vriend had ik het er zo'n 5 jaar geleden al over. Dat ik, wanneer ik eind twintig / begin dertig ben, graag kinderen wil krijgen en of hij me daarbij wil helpen. Hij zei meteen ja. Hij zegt dan ook bij de bevalling te willen zijn en een rol te willen spelen in de opvoeding. Dat laatste is echt iets wat hij wil, van mij moet dat niet. De laatste tijd zit ik weleens te denken om toch eerder te beginnen. Verschillende factoren spelen hierbij een rol. We denken daar allebei nog heel goed over na. Hij denkt vooral na over hoe hij zijn verantwoordelijkheid hierin gaat nemen. Wat mij het meest doet twijfelen is het onbegrip waarmee ik te maken zal krijgen als ik vrij jong bewust alleenstaande moeder besluit te worden. Hoe kijken jullie hier tegen aan?
quote:Libra1990 schreef op 06 december 2015 @ 19:15:

Ik heb een paar vragen voor alle bewuste alleenstaande mama's!

- Heb je ook nooit zo'n sterke behoefte gehad om een man te vinden en alles samen te doen?

- Hoe ga je om met al die mensen die super burgerlijk in het leven staan en vinden dat je met een man samen MOET zijn om een gezinnetje te zijn en je als een soort misdadiger afschilderen als je graag zélf kinderen wil?

Het klinkt misschien heel raar omdat ik vrij jong ben, maar ik denk er al jaren over na. Met mijn beste vriend had ik het er zo'n 5 jaar geleden al over. Dat ik, wanneer ik eind twintig / begin dertig ben, graag kinderen wil krijgen en of hij me daarbij wil helpen. Hij zei meteen ja. Hij zegt dan ook bij de bevalling te willen zijn en een rol te willen spelen in de opvoeding. Dat laatste is echt iets wat hij wil, van mij moet dat niet. De laatste tijd zit ik weleens te denken om toch eerder te beginnen. Verschillende factoren spelen hierbij een rol. We denken daar allebei nog heel goed over na. Hij denkt vooral na over hoe hij zijn verantwoordelijkheid hierin gaat nemen. Wat mij het meest doet twijfelen is het onbegrip waarmee ik te maken zal krijgen als ik vrij jong bewust alleenstaande moeder besluit te worden. Hoe kijken jullie hier tegen aan?

Hoi Libra,

Ik zit pas net in het traject, maar wil wel antwoord geven op je vragen.

Eigelijk al 2 jaar, heb me er toen helemaal in verdiept, van alles uitgezocht, maar nooit de knoop durven doorhakken. Was bang voor de meningen van andere omdat men toch een verwachtingspatroon heeft, dus het naast me neergelegd. Heb me nog paar keer in relaties gestort die op niks uitliepen. Vorig jaar voor de kerst is mijn ma overleden, inmiddels bijna een jaar geleden en ben mezelf kei hard tegengekomen. Mijn kinderwens is ook alleen maar sterker geworden Het leven geeft geen enkele garanties en is zo onverschrikkelijk onvoorspelbaar. Ben de laatste jaren alleen met de zorg voor mijn familie bezig geweest, dat ik mijn eigen prioriteiten aan de kant geschoven heb. Nu is mijn tijd gekomen, nadat ik de knoop doorgehakt heb ben ik direct mijn familie gaan inlichten, allemaal erg ruimdenkend en staan voor de volle 200 procent achter me, vertel nu langzaam andere in mijn omgeving wat mijn plannen zijn. Er is ook zo een last van me afgevallen en voel me enorm opgelucht.

Vroeger zag ik mezelf wel met een man en een paar kinderen, maar dat beeld is langzaam aan verdwenen, ben overigens onafhankelijk en erg zelfstandig, verbouw mijn eigen huis, sluit netwerken aan en met de auto kom ik ook een heel end, vind het heerlijk alleen en wil dus helemaal geen relatie

Tegen dit probleem ben ik nog niet aangelopen, zelfs de burgerlijke mensen staan achter mijn keus, leven en laten leven toch. Zelfs in relaties waar de man en vrouw bewust voor kinderen kiezen biedt dit nog steeds geen garantie voor een lang gelukkig leven, daarom altijd je hart volgen! En als er wel vooroordelen komen, jammer dan! je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen geluk!

Ik heb zelf de 16e december (dacht eerste de 9e) mijn intake, geloof met het onderzoek bij de psycholoog en Gynacealoog, plus het wachten op zaad al snel zo een 4 maanden verder bent, wel bij Geertgen overigens, want genoeg andere klinieken of ziekenhuizen hebben langere wachttijd. Heb in maart en mei nog 2 vakanties staan, dus dacht in Juni dat ik wil starten, maar even kijken hoe het allemaal loopt.

De twijfel die jij hebt begrijp ik wel. Heb ik zelf ook heel lang gehad, maar heb ik mij dit jaar overheen gezet. Leven geeft nooit geen enkele garantie, als jij er klaar voor bent, is dat zo. Ik heb overigens wel voordat ik mensen ging inlichten alles tot op de puntjes uitgezocht, financieel, opvang, eventuele toeslagen, kosten waar ik tegen aan ga lopen ivm opvoeding, en ga zo maar even door. Bovendien als jij zelf een goed standpunt hebt om dit te gaan doen, heeft een ander er toch weinig over te zeggen? Bij de buren lijkt het gras altijd groener toch?
@Libra1990

moedig besluit om dit te beslissen.fijn dat n vriend je wil helpen. ondanks goede vrienden stel n contract op ...

daarin kun je vooral jou wensen vastleggen. al is zo'n contract schijnbaar wettelijk niet bindend :(

totdat ik me ging inschrijven ging 1 1/2 jr overheen dus ben persoonlijk bijna 3 jr verder nu.

...weet je mensen hebben altijd n mening, en dat is niet altijd fijn maar ik probeer het naast me neer te zetten, en dat is zkr moeilijk. Gelukkig heb genoeg vriendinnen en jonge mensen om me heen die me voor 100% steunen en dat geeft me kracht!n vriendin gaat met me naar komende afspraak donoren uitkiezen:)

Ik ben zelf nu aan t eind van me wachttijd na 1 jr 2 mnd en helpt wel voor toch soort van rouw van wat niet is gelukt.(relatie)..maar anderzijds dat is voor mij meer n gevoel dat andere die inderdaad (vinden) je met man, moeder worden.

Ik ben niet zo goed in relatie en ben liefst alleen en daar gelukkig mee. Ik weet zkr dat n kind met 1 ouder niets te kort hoeft te komen.. want als je kijkt naar al die scheidingen dat is nog veel lastiger voor n kind.

Ik ga geen spijt krijgen omdat andere het vreemd vinden het blijft nogal n taboe helaas. ben blij dat het meer in media is laatste tijd. Zoals 'villa bammam' succes met je besluit. volg je hart

@san succes met wachten

groetjes
Bedankt voor jullie reacties! Heel fijn om te lezen.
nou...ik kom ook maar s even kijken op dit forum. net op n ander forum geschreven dat ik wel kinderwens heb maar geen BAM wil worden maar moet toegeven dat ik daar toch wel vaak over na heb gedacht. Ik ben nu eind 30 en heb heel lang geleden een kindje verloren. dat was de hel. daarna nog wel wat relaties gehad waarvan een met een man die zeker nog een kindje wilde en toen ineens niet meer...op zich ben ik zelfstandig genoeg om BAM te worden. Ben financieel in orde, heb een goede woning en mijn kinderwens is erg groot. Toch zit ik zelf met het dilemma dat ik het idee heb dat ik het niet kan maken voor het kind om geen vader te hebben. Dat is in mijn ogen wat anders dan een vader die dood is of een vader die de benen heeft genomen (niet dat ik dat laatste goedpraat, dat wil je natuurlijk niet, maar er is dan wel duidelijk wie de vader is). het laatste wat ik zou willen is dat mijn kind elke keer met Vaderdag of als er dingen zijn die leuk zijn met vaders veel verdriet heeft. Dat is eigenlijk alleen maar erger geworden toen ik een paar keer spangas had gezien met de fictieve juliette. zij wilde zo graag weten wie haar vader was en nam het haar moeder ook kwalijk. hoewel natuurlijk fictief wil ik niet in zo'n situatie komen, niet voor mijzelf niet voor mijn kind. natuurlijkk kan het ook goed gaan, maar de angst blijft.

hoe kijken jullie daar tegenaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven