Gezondheid alle pijlers

de pil

28-10-2015 15:45 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen! ik heb net een voorschrift voor de pil en ben van plan die morgen te gaan halen bij de apotheek (ik begin ze dus ook vanaf morgen te nemen) Maar vanaf wanneer ben je net beschermd? Sommigen zeggen direct, anderen zeggen dat de pil pas na een week bescherming biedt. Maar hangt dat niet af van op welk moment in je cyclus je start met ze te nemen? Mijn laatste menstruatie was van 18-24 oktober en ik heb een regelmatige cyclus van 28-29 dagen. Wie kan mij het antwoord bieden?
Volgens mij was het: als je begint op de eerste dag van je ongesteldheid, ben je meteen beschermd.

Maar het is voor mij al ondertussen ruim 6 jaar geleden dat ik met de pil begon, dus ik kan het mis hebben... gewoon even de bijsluiter lezen zou ik zeggen. Daar staat het in.
De bijsluiter die erbij zit morgen sowieso.

Na 7 dagen ben je beschermd.
Als je op de eerste dag van je menstruatie begint ben je meestal gelijk beshermd. Begin je later dan duurt het even. Maar vraag die voor de zekerheid even aan de apotheek, die kunnen het je vast vertellen.
Jij bent al ongesteld geweest. Dus een weekje wachten als je morgen de eerste pil slikt en anders extra bescherming. :-) Maar dat zul je inderdaad morgen gelijk in de bijsluiter kunnen lezen.
Idd klopt. De eerste pil nemen op de eerste dag van je menstruatie en je bent meteen beschermd. Begin je tussen je menstruaties door dan moet je nog zeker 7 dagen een ander voorbehoedsmiddel gebruiken!
Ik hield sowieso altijd een week aan, voor de zekerheid eigenlijk een hele maand, maar dat is wel wat overdreven hoor .
vraag dat gewoon in de apotheek morgen
Ligt aan je pil. Welke pil krijg je?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven