Details accessoires badkamer

27-10-2015 16:39 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zucht.. dat kost een tijd.. die kleine dingen.. Ik ben dus op zoek naar badkamer accessoires.. Toiletrolhouder, borstel houder en handdoeken ding... Maar wát een keuze..

Wat hebben jullie zoal in de badkamer ? Ik zit vooral met de reserve rollen en handdoeken.. die zijn het lastigst.. WIj zijn met 5 personen, dus 5 handdoeken.. We hebben geen designradiator straks.. Waar laat je die dingen ? Ze moeten nl. wel drogen. Hang je die van aan van die stengels of op en haakje..

En waar laten jullie je shampoo etc. ?Nu hebben we er een spuuglelijk hangrekje .. dat komt niet meer terug. Nis kan niet (daar hadden we al aangedacht).. Maar wat dan wel ? Op de grond lijkt me niet praktisch.. Er staan dan 4 flessen shampoo (we hebben allemaal eigen spul), 2 flessen douchespul (dochter en ik gebruiken hetzelfde en man en zoons ook) , scheerschuim en scheermesje van dochter en mijzelf.. Dat staat nu dus in dat hangding..

Ben benieuwd wat jullie zoal hebben ..
Ik ga eens zoeken . Leuk hoor al die tips
Ik zou een mooie toiletrolhouder naast de verwarming doen(rechts van het toilet) en een toiletborstelhouder recht naast het toilet tegen de achterbuurt. Als je die laatste een afgesloten exemplaar neemt kun je een reserverolhouder op het handvat zetten. Borstel gebruik je toch niet na elk toiletgebruik, ik niet tenminste. Ik zou voor een afgesloten toiletborstelhouder kiezen, staat nette en als je even goed zoekt koop je er eentje waarvan je de borstel kan vervangen.

In het nisje leuke handdoeken. Die kun je tijdens het douchen over de deurknop van de cabine hangen of over de douchewand en dan pak je hem zo na het douchen.

Is er niet iets moois te koop voor aan de radiator waaraan je wat handdoeken kan hangen?

Ik had in mijn vorige badkamer in de hoek van de douche twee hoekplanchetjes, zeg maar kwart van een ronde glazen plaat en dat steunde op rvs-steuntjes.
hoekplanchet
Dank kippetje. Bleef bij die

Planchet de houders roestvrij ?
quote:poldervrouw schreef op 27 oktober 2015 @ 22:46:

Dank kippetje. Bleef bij die

Planchet de houders roestvrij ?

Kies RVS, zoiets als dit.

Aan de tekening te zien kun je er makkelijk 4 kwijt.

klik
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Maar dat soort rekjes moet je bevestigen op je tegels. Man ziet dat niet zitten
quote:poldervrouw schreef op 28 oktober 2015 @ 08:03:

Maar dat soort rekjes moet je bevestigen op je tegels. Man ziet dat niet zitten

Een vriendin heeft zo´n soort rekje, maar dan met een soort schuifsysteem. Je schroeft een kleine achterwand op de tegels (doe dat in de voegen, is makkelijk bijwerken) en het rekje wordt er dan opgeschoven. Dan kun je het eraf halen om te poetsen.

Maar er zijn ook rekjes die je aan een wand/deur kunt hangen.

En denk eraan; rvs/glas is poetswerk. Nieuwe badkamer is leuk, maar op glas en rvs zie je alles. Hier thuis moet iedereen die doucht even de deur afdrogen en bij vrienden hoor ik hetzelfde. Anders krijg je de kalk er nog niet meer vanaf. Sommigen drogen zelfs dagelijks de hele cabine.

En ik zou in jouw geval denk ik kijken voor een radiatorrekje. Dan kunnen daar handdoeken op drogen. Naast de hoge kast kun je nog wat haakjes kwijt, daar kunnen handdoeken aan hangen die wat minder nat zijn (een puberella met lang haar heeft meestal een nattere handdoek dan een knul met een tondeusekapsel). En tussen badmeubel en toilet kun je ook een rekje kwijt.

Een vriendin van mij heeft een heel mooi wijnrek (met ´dichte´ vakken) waar schone handdoeken opgerold in liggen. Ziet er erg leuk uit en spaart weer kastruimte, want met vijf personen heb je elke cm nodig die je kunt vinden.

En een tip; zorg voor zoveel mogelijk dezelfde kleur. Dat oogt minder rommelig.
quote:poldervrouw schreef op 28 oktober 2015 @ 08:03:

Maar dat soort rekjes moet je bevestigen op je tegels. Man ziet dat niet zittenIn de voegen boren dus.
Op geborsteld RVS zie je trouwens niets hoor, chroom weer wel.
quote:Tickel schreef op 28 oktober 2015 @ 11:51:

[...]

In de voegen boren dus.

In de meeste moderne badkamers zijn de voegen veel te smal voor een schroef, al helemaal als je een plug nodig hebt. Dan heb je 2 beschadigde tegels.

Beter werk je met goede lijm. Ze lijmen zelfs vliegtuigen in elkaar tegenwoordig, een shampoorekje aan de muur werkt prima (wel laten door de badkamerbouwer, die hebben van die mooie 2-componentenlijm, die je later met een speciaal oplosmiddel weer kunt loshalen zonder schade).
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Hier een rvs stang tussen 2 muren(ong 150 cm waar de ganddoeken over hangen.

Zeepspullen in nis van de douche.

Toiletrollen in zo'n inbouw reserverollen houder.

Handdoeken en voorraad in kast en lades onder wasbak (2x70cm).

Wij hebben een gloednieuwe badkamer;1 week oud.
Die planchetjes bleven bij mij heel mooi. Af en toe wat azijn erover tegen de kalk en ze waren weet als nieuw. Je kunt tegenwoordig ook een soort tape kopen dat veel gewicht aankan. Is zo weer te verwijderen en geen schade op je tegels. Die rekjes vind ik zelf al snel goedkoop eruit zien, zonde van je mooie badkamer.
http://eenigwonen.nl/ladder-badkamer/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
http://dehuismuts.com/handdoek-ophangsysteem/
http://www.tesa.nl/consumenten/zelfklevende_haken
http://www.wonenonline.nl ... -grohe-shower-tablet.html
http://www.tegelstudio-re ... nchet-diagonaal-39cm.html
Best lastig nog. We hebben wen aantal dingen opgeschreven en zaterdag gaan we op pad ervoor.
Hier heeft ook iedereen zijn eigen spul. Vier keer verschillende douchespul/shampoo/cremespoeling/scrubjes/scheerspul etc..

Als dat allemaal in de badkamer moet wordt het een rommelige zooi als je niet voldoende opbergruimte hebt.

Wij hebben ieder een eigen mandje met toiletspullen en dat neemt iedereen mee naar zijn eigen kamer als hij/zij klaar is in de badkamer. Ook de handdoeken. Die hangt iedereen in zijn eigen slaapkamer te drogen over stoel/kastdeur/voeteneinde bed of gewoon bij de vuile was.

Badkamer is altijd opgeruimd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven