Gezondheid alle pijlers

Ervaringen met Persona?

26-09-2007 18:57 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mede-forumsters,

Zoals vele anderen op dit forum ben ik de pil zat. Ik denk er over om Persona te gaan gebruiken. Ik weet dat de betrouwbaarheid hier van iets minder is dan die van de pil, maar ben wel in de gelegenheid om dat voor lief te nemen.

Wie heeft er ervaring met het gebruik van Persona? Hoe bevalt het? Is het een beetje gebruiksvriendelijk?

Groetjes,

Y.
Een vriendin van mij had 'm ook; haar zoon is inmiddels 8 (niet betrouwbaar dus!)
Hoi!

Ik heb de Persona in totaal zo'n 10 jaar gebruikt.

Ik heb 'm 6 jaar gebruikt voor onze eerste zwangerschap en nooit problemen gehad.

Toen wij zwanger wilden worden was het direct raak!

Na de bevalling weer trouw de Persona gebruikt en na 2 1/2 jaar wederom gepland zwanger geworden. Ook nu weer direct raak.

Daarna nog een paar jaar de Persona gebruikt om vervolgens een knoop te leggen.

Ik ben super vruchtbaar volgens mij maar heb nog nooit een probleem gehad tijdens de Persona periode.

Een vriendin van mijn gebruikt 'm nu ook en die is ook super tevreden.

Wil je nu helemaal voor safe gaan, slik dan de pil, gebruik condoom, gebruik Persona en laat je sterriliseren......en zelfs dan..........

doegie!
Ik wil ook met Persona starten. Ik wil namelijk geen hormonen, maar ook geen spiraal, want wij willen in 2009 wel weer voor een kindje gaan.

'Probleem' is dat ik nog borstvoeding geef aan mijn 14-maanden oude zoon. Dat kán je cyclus beïnvloeden weet ik, maar ik ben nu 3 maanden weer heel regelmatig ongesteld en ben de bv ook niet aan het opvoeren (eerder verminderen). Volgens de infolijn van Persona spoort de computer het lh-hormoon op, dus eigenlijk zijn het ovulatietesten. Dat hormoon kan worden beïnvloed door het hormoon prolactine (borstvoedingshormoon) alleen speelt dat hormoon vooral in het begin van de borstvoedingsperiode een belangrijke rol. Daarna nemen je borsten die functie over begreep ik uit de verschillende bv-literatuur.

Heeft iemand ervaring met borstvoeding en Persona?
Hey,

Ik heb ook van de Persona gehoord, het lijkt mij wel wat. Slik geen pil en doe het nu met condoom in mijn vruchtbare periode, anders gebruik ik niks...mijn cyclus is heel regelmatig, op de dag af en voel ook mijn eisprong. Herken ook dat die eraan komt zodra ik meer afscheiding krijg die steeds helderder wordt, na mijn eisprong is de afscheiding weer normaal en minder. Dus in die tijd doe ik het dus veilig met een veiligheidsmarge van een paar dagen eromheen (doe het eigenlijk alleen week voor menstruatie en 1-2 dagen erna onveilig). Persona zou het wat veiliger kunnen maken.

Alleen ik vraag mij af, zaadcellen kunnen in je lichaam een paar dagen blijven leven, als je dan een groene dag hebt en je doet het onveilig kan je dan niet zwanger raken als je bv. drie dagen later een rode dag hebt? Dat je het dan dus niet mag doen maar toch zwanger kan raken van die 'oude' zaadcellen? Las wel dat er wat dagen omheen gebouwd zijn maar hoeveel dagen in de maand heb je dan gemiddeld een rode dag?
Ik zelf denk ook over om de Persona te gaan gebruiken!

Ik ben van de pil af en we gebruiken alleen nog condooms..

Dit bevalt ons niet helemaal en ben op zoek naar een ander voorbehoedsmiddel. Zwanger raken is niet een groot probleem, alleen nu nog niet handig... Alleen mijn cyclus is niet helemaal regelmatig. De ene keer ben ik ongesteld op dag 27, dan weer dag 29, of dag 34... Dus het schommelt wat! Valt dit dan onder onregelmatige cyclus? Ik weet wel wanneer ik ongeveer mijn eisprong heb (kleine 2 dagen afscheiding). Tel ik daar 14 dagen bij op, dan ben ik ongesteld. Alleen die eisprong wisselt dus nog welles... Is dus dan de Persona wel handig ingebruik?
Ik gebruik Persona nu enkele maanden en heb een vraag die ik nergens terug kan vinden! Misschien dat er hier gebruiksters zijn die het antwoord weten?

De gebruiksaanwijzing zegt dat er 7 dagen achtereen wordt gevraagd om een test. Dit was inderdaad zo in de eerste maanden, maar deze maand vraagt het apparaat niet meer om een teststaafje, na maar 4 dagen! Gaat dat nog wel gebeuren op een ander punt in deze cyclus, of is hij er klaar mee voor deze maand..? Als iemand hierop het antwoord weet, heel graag!
Hoi Luxx....Dit is heel normaal en je zult zelfs zien dat hij het de volgende maand weer op andere dagen zal vragen en misschien ook weer vaker/minder. Heb er vertrouwen in!

Goed letten op groen en rood, dan is het een prima voorbehoedsmiddel.
Ok, dank je! Toch vreemd dat er in de manual staat dat het 7 achtereenvolgende dagen zijn!
Ja idd apart, maar in mijn gebruik gedurende 9 jaar, nooit meegemaakt.

Geen zorgen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven