De perfecte cheesecake...

01-10-2008 16:16 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Je kent 'm misschien wel van Bagels & Beans: een stevige cheese die een beetje op de tong blijft hangen *yummie* (al klinkt het misschien een beetje ranzig...)

Er zijn uiteraard genoeg recepten te vinden, maar misschien is hier wel een keukenprins(es) die het heeft geprobeerd tot het is gelukt en heel dicht bij het resultaat is gekomen van bovengenoemde cheesecake

Hoe maak ik dé perfecte cheesecake?
deze is voor mij (en volgens velen die hem hier gegeten hebben) de lekkerste!

new york cheesecake
Ik maak deze, heerlijk en nog makkelijk te maken ook:

New York Cheesecake recept
Ohhh die recepten klinken heerlijk! Moet er al van watertanden als ik de ingrediënten lees

Bedankt voor jullie snelle reacties
Als je eens in de US komt moet je maar ns langs the Cheesecake Factory, YUMMIE!!! Wil je echt cheesecake proeven dan moet je naar Starbucks (zit in NL helaas alleen nog op Schiphol)en de Blueberry Cheesecake nemen. WOW wat lekker!! en tenminste de originele drogere kwark.
Kijk... daar komt m'n baan makkelijk van pas (zweefdoos/stewardess). Ik zit ongeveer 1x per maand in de US en ben idd 's bij The Cheesecake Factory geweest. Niet normaal hoeveel soorten ze daar hebben

Bedankt voor de tip, want ik was 'm al vergeten
Die cheesecake van Smulweb maak ik zelf ook. Erg lekker.

Maar wat nog het allemaal nog lekkerder maakt:

Doosje frambozen koken met wat suiker, door een zeef halen en dat bij/op/naast/over/in de cheesecake serveren. Zooooooooo lekker
Ik heb het smulweb recept gemaakt- maar iets aangepast.

Echte vanille was er niet in de super (en ga voor 1 dingen niet op pad naar de markt), heb er citroenschil ingedaan van 2 citroenen. Man zei dat ik volgende keer rasp erin moet doen ipv sliertjes. De suiker heb ik vervangen door equivalent zoetstof, en 1 ei extra erbij gedaan.

Het was gewoonweg verrukkelijk
In Rotterdam kun je voor de lekkerste cheesecake naar de Koekela.

Heb ik ook gedaan, en na dat geproefd te hebben durf ik zelf geen taarten meer te bakken.
Idd die van Starbucks!! Mijn favoriet als ik een cheesecake wil eten ergens. Als ik 'em zelf maak, is Nigella Lawson's recept het beste (heb het al eens gezegd ;)).
Ik heb bij Bagels&Beans gewerkt en weet dat de bodem van Bastogne koeken gemaakt wordt.
Ik ben sinds mn eerste bezoek aan de Starbucks al verslingerd aan de white chocolate-cheesecake met framboos. Gelukkig heb ik in Zurich weer mn hart op kunnen halen :D

Zelf maak ik ook geregeld cheesecake, heb alleen mn eigen recept bedacht hiervoor. Zal die eerste ook eens proberen, in witte sjokola variatie. Want alhoewel de mijne echt heel lekker is, mis ik een beetje de structuur van de Starbucks

Ik gebruik overigens alleen roomkaas... zouden kwark en zure room echt zoveel invloed hebben op de structuur?

Zijn er nog andere tips?
Ohhhh heerlijk klinkt het!! Ik heb een keertje een recept uit de Allerhande gehaald, die is ook zooo lekker :-D
quote:strawberry_cheesecake schreef op 19 februari 2009 @ 14:09:

Idd die van Starbucks!! Mijn favoriet als ik een cheesecake wil eten ergens. Als ik 'em zelf maak, is Nigella Lawson's recept het beste (heb het al eens gezegd ;)).Dat recept wil je vast met ons delen
@leveline1: dat recept uit Allerhande is inderdaad geweldig!!! Heb jij die toevallig nog? Ik heb hem helaas weggegooid, en het was echt de lekkerste cheesecake die ik ooit gemaakt had...
Heb ik Kun je trouwens ook zo van de website van de AH afplukken. Heb het recept wel een beetje eigen gemaakt.

Wat heb je nodig:

- 1 pak countrycookies - 600 gr roomkaas

- 100 gr roomboter - 50 ml sinaasappelsap

- 150 gr suiker - 75 gr witte chocolade

- 3 eieren - 1 zakje vanillesuiker

Hoe te doen:

Verkruimel de koekjes (ik doe er altijd 4 ofzo in een theedoek en dan op de aanrecht slaan ) en meng dit met zachte boter. Druk dit stevig op de bodem van de met bakpapier bedekte springvorm.

Mix de roomkaas, sinaasappelsap, suiker, gesmolten chocolade, vanillesuiker en de eieren door elkaar. Doe dit in de springvorm, en bak dit in ca 50 min op 175 graden gaar.

En smullen maar!!!
Me so happy now....dank leveline!!!!
Mag ik het antwoord op je vraag geven TO?

Het recept voor 'de cheesecake' van B&B staat namelijk gewoon op hun website !

Ik heb het recept even voor je gekopieerd:

Bagels & Beans Cheesecake

sap van ½ verse citroen

2 ½ zakje vanillesuiker

1 eetlepel bakpoeder

90 gram custard

300 gram witte basterdsuiker

1 kilo magere kwark

200 gram boter

1 ei

4 eidooiers

1 pak bastognekoeken

Vet een springvorm in, verkruimel de bastognekoeken en verdeel ze op de bodem van de bakvorm. Klop de boter tot het romig is en klop er de suiker, de eieren afzonderlijk en daarna alle overige ingrediënten geleidelijk doorheen.

Bak het geheel op 170 graden C gedurende 40 minuten in een voorverwarmde oven

Haal de cake uit de oven en laat het afkoelen. Verpak de cake in plastic folie en laat het geheel in ruim 2 uur in de koelkast koud worden.

Eet smakelijk!
Heb 'm vrijdag gemaakt voor m'n verjaardag en hij viel weer goed in de smaak!! (Tenminste, iedereen zei dat hij lekker was, of ze dat ook echt vonden )
Ook lekker met Riccotta.
Ik vind cheesecake heerlijk maar het aller allerlekkerste is een goed gebakken cheesecake met een dunne laag kaasvulling en vervolgens een fikse laag vers (rood) fruit erop. Hebben jullie ervaring met het bakken van zo'n ding?
Dit is toch niet normaal..Ik open dit topic, lig nog in bed en krijg nu al zin om een cheesecake te maken en op te eten!!! Stout forum!
Ik heb een boek gekregen met daarin...jawel....

het recept van mn white chocolate cheesecake with a raspberryswirl er in

Me is so happy! Ga hem dit weekend uittesten, nu heb ik geen zin in kokkerellen maar mjam... het idee al!
ananya, overbodig te zeggen dat we bij gebleken succes héééél graag het recept willen?
De Bakkerswinkel (o.a. Warmoesstraat, A'dam) heeft ook goddelijke cheesecake Daar reis ik speciaal voor naar Amsterdam..

Als iemand daar het recept van heeft kunnen bemachtigen hoor ik het graag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven