Thailand Topic 2

15-03-2013 13:56 2937 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sawadee ka!

Deel 1 is dicht. Tijd voor een vers topic!
Volgens mij heb je in Thailand een 3 maandelijkse meldplicht, als buitenlander zijnde, ook al heb je een retirement visa en ieder jaar een nieuw visum aanvragen is een enorme rompslomp (hoor ik van expats).
Even uppen.

Nog steeds geen vlucht geboekt. We staan in twijfel.
Waarom twijfel je, Yasmijn?
Voor een andere bestemming. Mijn man wil wel eens weer op safari in Kenia. Ik heb daar niet zoveel zin in, al zo vaak gedaan. En 2 weken Kenia kost hetzelfde als 4 weken TH en wel meer eigenlijk momenteel.

En 'savonds zit je zo vast als wat ivm de veiligheid, na donker kun je geen kant op. Dat is in Azie toch heel anders.

Ik wil gewoon plat op witte stranden en goddelijk eten. Dat heb je in Kenia ook niet. Eten is er zo saai.
quote:yasmijn schreef op 25 oktober 2015 @ 10:45:

Voor een andere bestemming. Mijn man wil wel eens weer op safari in Kenia. Ik heb daar niet zoveel zin in, al zo vaak gedaan. En 2 weken Kenia kost hetzelfde als 4 weken TH en wel meer eigenlijk momenteel.

En 'savonds zit je zo vast als wat ivm de veiligheid, na donker kun je geen kant op. Dat is in Azie toch heel anders.

Ik wil gewoon plat op witte stranden en goddelijk eten. Dat heb je in Kenia ook niet. Eten is er zo saai.Sri Lanka en dan een combi strand en natuur? Je hebt daar ook allerlei NPs met beesten. Oa olifanten en luipaarden.
quote:erizo schreef op 25 oktober 2015 @ 10:48:

[...]

Sri Lanka en dan een combi strand en natuur? Je hebt daar ook allerlei NPs met beesten. Oa olifanten en luipaarden.

Euh....nope.

Al gedaan.

Dat is het hem, ik ben al wat ouder en heb zoveel al gezien en gedaan
Geef het maar toe Yasmijn, je bent gewoon Thailandverslaafd
Ik zit er nu weer en het is heeeeeeeeeerlijk! Net weer op straat gegeten bij mijn favo streetfoodtentje (3 gerechten met rijst voor 1 euro).
quote:mayou schreef op 25 oktober 2015 @ 15:54:

Ik zit er nu weer en het is heeeeeeeeeerlijk! Net weer op straat gegeten bij mijn favo streetfoodtentje (3 gerechten met rijst voor 1 euro).

Ik ben om

Nu mijn man nog.
quote:yasmijn schreef op 25 oktober 2015 @ 17:35:

[...]

Ik ben om

Nu mijn man nog. Lukt elk jaar toch!
Herken die twijfel wel hoor! Heb ik ook wat last van. Maar het blijft trekken, naar Thailand gaan voelt voor mij als thuiskomen! Maar ja, er zijn ook nog andere landen op het verlanglijstje...
Ze zouden alleen (betere) wijn moeten hebben!
quote:mayou schreef op 26 oktober 2015 @ 12:25:

Ze zouden alleen (betere) wijn moeten hebben!

Zo ontzettend eens. Hoewel bier in Thailand ook wel weer z'n charmes heeft...

Kent iemand dat witte spul, soort vetachtig poeder, dat ze in die oliebrandertjes doen met een theelichtje?

Volgens de 'pharmacie' was het "Karaboe" en we hebben een zakje gekocht met prachtige Thaïse uitleg.

Maar nu het bijna op is en ik google, kan ik het nergens vinden? Weet iemand van jullie hoe dat spulleke heet en vooral, waar het te krijgen is?
Geen idee, ken het niet.

Ben geen bierdrinker, vaak geprobeerd maar het smaakt me gewoon niet.
Dag allemaal,

Ik heb dit forum en het vorige al uren doorgekeken, maar ben toch benieuwd of iemand mij kan/wil helpen.

Mijn vriend en ik zijn van plan om in de zomervakantie voor 3 weken naar Thailand te gaan. Nu hebben we bedacht naar welke plaatsen we willen gaan, maar of dit te lang of te kort is, weten we dus niet. Misschien willen we wel te veel en jullie als experts weten hier vast raad mee ;).

Dit had ik opgesteld:

- 2 dagen aan het begin en 2 dagen aan het eind in Bangkok

- 3 dagen Kanchanaburi

- 1 dag Ayutthaya ('s avonds door met de nachttrein naar CM?)

- 5 dagen Chiang Mai ( incl. dag vlucht naar Surat Thani?)

- 7 dagen Koh Tao, we willen namelijk graag gaan duiken daar.

vanuit Koh Tao (via Samui of Surat Thani terugvliegen naar BKK)

Herkent iemand dit en/of is dit te overzien, of moet ik het hele schema omgooien voor andere leuke dingen?

Ik hoor het graag!
Ziet eruit als een prima schema, precies genoeg tijd overal en ook ruimte om de afstanden af te leggen.

Kanchanaburi zou ik zeker fiets huren en lekker zelf beetje rondtouren over 't omliggende platteland en ook zéker een dag uittrekken voor de Death Railway. Met plaatselijke bus 1,5 uur rijden en zo indrukwekkend! Ik was de enige bezoeker die middag vanwege de hitte, had het niet willen missen!

Ook in Ayutthaya een fiets huren, erg leuk om zo alles te verkennen. Chiang Mai is ook leuk, fijn sfeertje en mooi omgeving. En Ko Tao vond ik erg fijn, heb daar niet gedoken maar gewoon genoten van het ontspannen sfeertje en strand.
quote:Kris33 schreef op 25 oktober 2015 @ 23:23:

Herken die twijfel wel hoor! Heb ik ook wat last van. Maar het blijft trekken, naar Thailand gaan voelt voor mij als thuiskomen! Maar ja, er zijn ook nog andere landen op het verlanglijstje...Hier zelfde verhaal, het voelt als thuis en als ik er niet ben spookt het de hele dag door mijn hoofd. Ben net 3 weken terug en heb nu alweer geboekt, die lui bij de douane in BKK zullen wel denken, heb je hem ook weer. Een paspoort vol met Thailand stempels :-).
quote:Lady666444 schreef op 29 oktober 2015 @ 17:52:

Dag allemaal,

Ik heb dit forum en het vorige al uren doorgekeken, maar ben toch benieuwd of iemand mij kan/wil helpen.

Mijn vriend en ik zijn van plan om in de zomervakantie voor 3 weken naar Thailand te gaan. Nu hebben we bedacht naar welke plaatsen we willen gaan, maar of dit te lang of te kort is, weten we dus niet. Misschien willen we wel te veel en jullie als experts weten hier vast raad mee ;).

Dit had ik opgesteld:

- 2 dagen aan het begin en 2 dagen aan het eind in Bangkok

- 3 dagen Kanchanaburi

- 1 dag Ayutthaya ('s avonds door met de nachttrein naar CM?)

- 5 dagen Chiang Mai ( incl. dag vlucht naar Surat Thani?)

- 7 dagen Koh Tao, we willen namelijk graag gaan duiken daar.

vanuit Koh Tao (via Samui of Surat Thani terugvliegen naar BKK)

Herkent iemand dit en/of is dit te overzien, of moet ik het hele schema omgooien voor andere leuke dingen?

Ik hoor het graag!Waarom niet aan het einde 4 dgn BKK, scheelt een boel gedoe met heen en weer reizen vanaf de airport. Ik blijf altijd een dag of 4 op de terugweg in BKK.
Dankjewel voor de reacties,

Misschien is het inderdaad handiger om aan het eind 4 dagen in BKK te verblijven.

Is het dan een verstandig plan om vanaf het vliegveld gelijk door te gaan naar Kanchanaburi? En hoe werkt dat dan?
4 dagen BKK op de terugweg??? Veel te veel naar mijn idee.

Wij nemen op de terugweg altijd een hotel voor 1 nacht dichtbij het vliegveld.

Vanaf Kancha is het ongeveer 2 uur rijden naar het vliegveld van BKK. Is wel te doen.
quote:Lady666444 schreef op 30 oktober 2015 @ 10:14:

Dankjewel voor de reacties,

Misschien is het inderdaad handiger om aan het eind 4 dagen in BKK te verblijven.

Is het dan een verstandig plan om vanaf het vliegveld gelijk door te gaan naar Kanchanaburi? En hoe werkt dat dan?

Hoi Hoi,

Hoe lang je in BKK verblijft is geheel aan jou, de 1 is er met een dag uitgekeken en de ander vindt het geweldig. Ik kan mij er zeker een dag of 4-5 vermaken. (als je tips wilt wat te doen in BKK hoor ik het graag van je, er zijn meer dan genoeg leuke dingen te doen)

Weet je zeker dat je naar Kanchanaburi wilt, het is allemaal erg touristisch en in mijn ogen stelt het niet zoveel voor. Als je gaat is het misschien leuk om met de trein te gaan, de Nothern Line vertrekt vanaf Hua Lamphong. De nachttrein is trouwens top, let wel op je kunt geen online kaartjes meer reserveren bij Thai Railway, er zijn wel reisbureau's die dit tegen een kleine vergoeding voor je willen doen en de treinkaartjes opsturen. Ik ben eind dit jaar in BKK, ik wil er ook wel wat voor je kopen en opsturen.
Voor Bangkok hadden we inderdaad al een aantal dingen bedacht: fietstocht, tempels, chinatown, winkelen in MBK en we wilden gaan dineren bij de baiyoke sky, is dat een aanrader, ik lees namelijk wisselende reacties...

We wilden eigenlijk 2 dagen aan het begin in BKK blijven zodat we een beetje konden wennen (hoewel ik hier las dat sommigen het vreselijk vonden) en dan aan het eind 2 dagen om te gaan shoppen.

In Kanchanaburi wilde ik vooral heel graag naar de Erawan watervallen, de brug en de Birma spoorlijn.

De TigerTemple lijkt me sowieso helemaal niks en daar wil ik ook absoluut niet heen..
Net een week in BKK gezeten, heerlijk! Me weer helemaal sufgewandeld door alle soi's en langs de klangs. Op de terugweg zeker weer een paar dagen. Als je naar MBK gaat, ga dan op de 6e verdieping in het foodcourt eten (niet de internationale op de 5e!).

Baiyoke Sky ben ik nooit geweest, wel bij Scirocco en Vertigo. Leuk om te borrelen maar niet om te eten (te duur voor wat je krijgt). Als je romantisch en erg lekker wilt eten zou ik naar Harmonique of the Mango Tree gaan bijv.
quote:mayou schreef op 30 oktober 2015 @ 14:10:

Net een week in BKK gezeten, heerlijk! Me weer helemaal sufgewandeld door alle soi's en langs de klangs. Op de terugweg zeker weer een paar dagen. Als je naar MBK gaat, ga dan op de 6e verdieping in het foodcourt eten (niet de internationale op de 5e!).

Baiyoke Sky ben ik nooit geweest, wel bij Scirocco en Vertigo. Leuk om te borrelen maar niet om te eten (te duur voor wat je krijgt). Als je romantisch en erg lekker wilt eten zou ik naar Harmonique of the Mango Tree gaan bijv.

Haha, ook verslaafd aan BKK?, ik heb een keer van 15.00 tot 19.30 in MBK gezeten, food food food, jumie jumie. Chinatown is trouwens ook een aanrader, erg goedkoop en bijzonder lekker.

Heb je nog tips voor een solo reiziger, ik heb veel gezien in BKK maar ben altijd opzoek naar leuke tips.
Ja leuk, nieuwe tips vind ik ook altijd fijn!

Ik vier O&N in Bangkok, iemand daar ervaring mee?

Kom aan op 30 december en vertrek 1 januari eind vd middag alweer naar Myanmar.

Eind januari één nachtje in Bangkok voordat ik doorreis naar Nieuw-Zeeland, iemand een tip voor een fijn hotel bij het vliegveld in de buurt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven