Algemeen vluchtelingentopic deel 3

22-10-2015 22:44 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:malu3 schreef op 01 november 2015 @ 08:45:

[...]

Ach, jij vindt islamisering dus ook geen leuk vooruitzicht?Ik vond het eerder een voorbeeld van iemand die prima is geïntegreerd.
quote:rosemetijs schreef op 31 oktober 2015 @ 22:22:

[...]

Farage vind ik ook wel een goede..

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... l#comments

Farage. De Juggernaut. De Sledgehammer. De Iron Fist of Democratic Fury. Gesel Gods voor alles en iedereen dat EU is. Die Farage, mocht weer even speechen. En zoals genoegzaam bekend, is dat aan hem besteed. Vanaf 3:25 gooit iemand 'em een soort Sovjet-godwin voor de voeten, maar ook die wordt weer kundig gepareerd. Kijkon! Hadden wij maar zo'n waardige opvolger van Fortuyn. Farage is een verademing. No nonsense en to the point. Veegt de vloer aan met de EU puppets en hun naïeve aanhangers.
Duitsland gaat uit van 1 miljoen migranten in 2015

Stel nu dat hier de helft van kan blijven

Dan heb je 500.000 nieuwe EU burgers

Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaar daar ben je er niet mee

In Duitsland gaan ze er van uit dat iedere migrant 4 tot 8 familieleden laat overkomen

laten we uitgaan van 4 (we blijven bescheiden) dan heb je alleen al over 2015 2,5 miljoen "nieuwe Duitsers"

Dan gaat van de uitgeprocedeerde ongeveer de helft niet meer weg

Dus een bonus van 250.000 illegalen
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:meivogel schreef op 31 oktober 2015 @ 21:45:

[...]

Ofwel: hoe je iets positiefs toch weer in het negatieve kunt trekken.Laten we het allemaal positief zien en positief houden.

Coa is bang voor radicale Moslims op het AZC

https://youtu.be/hmtJtbUGzXQ

Gepubliceerd op 22 jun. 2015

Ik ben een asielzoeker en ik woon op het AZC in Gilze en Rijen. Op mijn AZC wonen veel Syrische Muslims. Deze Moslims hebben ons het leven zuur gemaakt. Ik ben gevlucht uit mijn land van herkomst zodat ik hier vrij en veilig kan zijn. Maar toch moet ik mij hier ook schuilen. Ik heb hulp gezocht bij COA (Centraal Orgaan opvang asielzoekers) maar ook zij doen er niets aan om mij te helpen. Ik weet nu niet meer bij wie ik moet aankloppen.
LOEP ME MAAR aub.
quote:hollebollegijs schreef op 01 november 2015 @ 09:44:

Duitsland gaat uit van 1 miljoen migranten in 2015

[afbeelding]

Stel nu dat hier de helft van kan blijven

Dan heb je 500.000 nieuwe EU burgers

Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaar daar ben je er niet mee

In Duitsland gaan ze er van uit dat iedere migrant 4 tot 8 familieleden laat overkomen

[afbeelding]

laten we uitgaan van 4 (we blijven bescheiden) dan heb je alleen al over 2015 2,5 miljoen "nieuwe Duitsers"

Dan gaat van de uitgeprocedeerde ongeveer de helft niet meer weg

[afbeelding]

Dus een bonus van 250.000 illegalen

Gezellige boel wordt dat,hoe meer zielen hoe meer vreugd.

Meer meer meer geld en ruimte zat..
Ook leuk, het gaat even niet om de problemen die er waren maar kan iemand mij proberen uit te leggen wat Marokkanen en een Egyptenaar van 14 in een asielzoekerscentrum doen

Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:missie_m schreef op 01 november 2015 @ 09:47:

[...]

Laten we het allemaal positief zien en positief houden.

Ik ben een asielzoeker en ik woon op het AZC in Gilze en Rijen. Op mijn AZC wonen veel Syrische Muslims. Deze Moslims hebben ons het leven zuur gemaakt. Ik ben gevlucht uit mijn land van herkomst zodat ik hier vrij en veilig kan zijn. Maar toch moet ik mij hier ook schuilen. Ik heb hulp gezocht bij COA (Centraal Orgaan opvang asielzoekers) maar ook zij doen er niets aan om mij te helpen. Ik weet nu niet meer bij wie ik moet aankloppen.

Dit is heel triest maar toch denk ik dat het ook deels ligt bij hoe mensen worden opgevangen.

Ik merk dat op mijn werk: Elk schooljaar weer een andere 'dominante' groep die ineens spastjes krijgt.

Als instelling maak je dan heel duidelijk waar je zelf voor staat.

Kijk ook maar naar dit topic en je ziet dat het daar al misgaat. Niemand in de politiek of als leider neemt stelling en we blijven verzanden in de meest gekke discussies.

Het probleem ligt niet bij moslims of bij christenen of wie dan ook. Het probleem is dat mensen met een vastomlijnd idee van hoe ze het wensen en een grote scheur, veel ruimte krijgen dominant te worden.

Hier is dat club zwemvest/economischevluchteling/ waar blijft mijn pensioen.

Op een andere plek heb ik ooit meegemaakt dat homo's expres preutse moslims wegtreiterden met halve aanrandingen en verbaal geweld.

Zet daar een slome bedrijfsleider/mod of manager opvang bij en je krijgt recht van de grootste schreeuwer.

Laat dit dus een waarschuwing zijn om oog en oor te houden voor de grootste meerderheid die het gewoon respectvol aanpakt.
OMG ik weet nog niet goed wat ik hier nou van moet vinden:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2468 ... fte__.html

VNL doet aangifte om asielbeleid

DEN HAAG -

Bram Moszkowicz, partijleider van VoorNederland (VNL), doet maandag aangifte tegen het kabinet. VNL wil zo proberen een einde te maken aan het huidige asielbeleid.

Oud-advocaat Moszkowicz zet in op twee artikelen uit het Wetboek van Strafrecht die volgens hem worden overtreden, artikel 99 en 104. In artikel 104 gaat het om het opnemen, verbergen of voorthelpen van de vijand, in een tijd van oorlog. "Nederland neemt Syrische asielzoekers op, daar zitten mogelijk IS-jihadisten tussen. Het kabinet brengt Nederland daarmee niet alleen in gevaar maar maakt zich bovendien schuldig aan een strafbaar feit", aldus Moszkowicz. Volgens hem is Nederland in oorlog met IS.

Verder vindt hij dat het wetsartikel wordt overtreden waarin wordt gesteld dat een persoon die een aan hem opgedragen onderhandeling opzettelijk ten nadele van de staat voert, strafbaar is. "Hiervan is sprake gezien het resultaat van de door premier Mark Rutte gevoerde onderhandelingen met de overige EU-lidstaten over de verplichte herverdeling van duizenden asielzoekers in Nederland".

Bram Moszkowicz en Joram van Klaveren (VNL) doen maandag samen aangifte, meldt de partij zondag. Eerder werd bekend dat de Duitse partij Alternative fur Deutschland (AfD) bondskanselier Angela Merkel wil aanklagen vanwege het Duitse asielbeleid.
quote:sabbaticalmeds schreef op 31 oktober 2015 @ 21:30:

[...]

grappig dat je niet in gaat op wat ik zeg. jouw gelukszoekers krijgen hier geen asielDat klopt, maar als de aanvraag is afgewezen krijg je ze ook niet zomaar het land uit. De illegaliteit lonkt.
quote:ThunderassMan schreef op 01 november 2015 @ 10:52:

[...]

Dat klopt, maar als de aanvraag is afgewezen krijg je ze ook niet zomaar het land uit. De illegaliteit lonkt.Daarnaast wordt hun verblijf hier eindeloos gerekt door alle procedures die ze voeren. Vervolgens vinden mensen het dan weer zielig voor de kinderen als ze uiteindelijk toch weg moeten.
quote:meivogel schreef op 31 oktober 2015 @ 21:59:

[...]

Geeft niet Maar er gaan zoveel verhalen rond dat het ook wel een echt verhaal had kunnen zijn, vandaar.

Je kunt de situaties niet met elkaar vergelijken en ik denk dat je ook nooit echt kunt weten wat je zelf zou doe. Maar daar ging het niet om. Het ging er volgens mij om de motivatie te begrijpen van vluchtelingen die besluiten de opvangkampen te verlaten en door te reizen naar Europa. En als je dan naar jezelf kijkt, en je afvraagt wat je zelf zou doen, is het niet onbegrijpelijk dat mensen proberen om voor de beste optie te gaan, toch?Ik maak onderscheid tussen oorlogs-, of geweldsvluchtelingen wiens enige directe zorg veiligheid is en die huis en haard helemaal niet willen verlaten en zsm terug willen (die blijven wss in de 'buurt' hangen) en migranten die welbewust afwegen waar het meeste te halen valt.
quote:rosemetijs schreef op 01 november 2015 @ 10:22:

OMG ik weet nog niet goed wat ik hier nou van moet vinden:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2468 ... fte__.html

VNL doet aangifte om asielbeleid

DEN HAAG -

http://pauw.vara.nl/nieuw ... strafrechtelijk-vervolgen

Arnold Karskens heeft een zelfde aanklacht aangekondigd, of hij het daadwerkelijk doet weet ik niet.

Op zich is aangifte prima, afgelopen week hebben de fractievoorzitters nog opgeroepen om het debat te normaliseren en ipv schreeuwen en geweld gebruikt te maken van de democratische middelen.

Dat doet Moszkowicz dus niets mis mee.

Het een slimme publiciteits-campagne en daar zal het zeer zeker om te doen zijn, wedden dat hij bij Pauw zit maandag.

Verder dwingt hij de overheid de kaarten op tafel te leggen, dat hoort zo in een proces.

* Wat zijn de werkelijke kosten?

* Waar komen ze precies vandaan (landen herkomst)

* Hoeveel hebben er GEEN identiteitsbewijs

* Hoeveel hebben er gelogen over hun naam / land herkomst

* Waarop baseert de overheid dat er wel / geen IS strijders tussen de migranten zitten

Etc. Etc. Etc
quote:Pientjexxxx schreef op 01 november 2015 @ 10:57:

[...]

Daarnaast wordt hun verblijf hier eindeloos gerekt door alle procedures die ze voeren. Vervolgens vinden mensen het dan weer zielig voor de kinderen als ze uiteindelijk toch weg moeten.Yep en dan schakel je SBS6 en Pauw in en hup toch maar weer een verblijfsvergunning..
quote:ThunderassMan schreef op 01 november 2015 @ 10:52:

[...]

Dat klopt, maar als de aanvraag is afgewezen krijg je ze ook niet zomaar het land uit. De illegaliteit lonkt.En waar blijven die illegalen? Ons klimaat is niet bepaald uitnodigend om in een park of onder een brug te slapen, de opvangplaatsen zijn overvol en lang niet altijd gratis.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 01 november 2015 @ 11:02:

[...]

En waar blijven die illegalen? Ons klimaat is niet bepaald uitnodigend om in een park of onder een brug te slapen, de opvangplaatsen zijn overvol en lang niet altijd gratis.Wij zijn verplicht ze BBB aan te bieden, dus er zal dan toch voor onderdak gezorgd moeten worden.
quote:MarianneDavids schreef op 01 november 2015 @ 11:02:

[...]

En waar blijven die illegalen? Ons klimaat is niet bepaald uitnodigend om in een park of onder een brug te slapen, de opvangplaatsen zijn overvol en lang niet altijd gratis.In dit soort projecten

http://www.nrc.nl/nieuws/ ... -vandaag-is-de-ontruiming

En de overheid is VERPLICHT Bed, Bad, Brood te verstrekken.

Verder bij familie etc.

En krijg ze maar eens het land uit, hier een voorbeeld van een jongen die 9 verschillende identiteiten heeft opgegeven.

quote:Pientjexxxx schreef op 01 november 2015 @ 11:07:

[...]

Wij zijn verplicht ze BBB aan te bieden, dus er zal dan toch voor onderdak gezorgd moeten worden.Maar iemand die volledig in de illegaliteit wil verdwijnen zal daar misschien geen gebruik van willen maken. Die zoekt zijn eigen weg.
verba volant, scripta manent.
Voor deze vluchtelingencrisis was het regelmatig in het nieuws.

http://m.parool.nl/parool ... ST&pageType=articleDetail

Dit is het groepje dat veel in het nieuws kwam.

http://www.nrc.nl/nieuws/ ... eprocedeerde-asielzoekers

"7.440 uitgeprocedeerde asielzoekers misschien nog in Nederland"
Bedenk ook dat ze geld kunnen krijgen als ze terug moeten, dit bedrag kan oplopen tot duizenden euro's blijkbaar.
Het eerste dat ik kreeg toen ik bovenstaande beweringen googlede was deze link, ook bevestigd vanuit mijn eigen ervaringen op professioneel gebied.

http://www.devluchtkerk.nl/over-ons/faq

Uitgeprocedeerde mensen worden geklinkerd.

Er zijn wel regelingen voor repatriering maar een grote groep mensen komt daar dus niet voor in aanmerking.

Wederom is het een heel ingewikkelde situatie en kun je daar geen algemeen negatief ingekleurd verhaal van maken.

Waarom bewust mensen dehumaniseren? Waarom expres gekleurde info posten?
Gekleurde info en dan zelf met een link van De Vluchtkerk komen..

Goh...
quote:vruchtgebruik schreef op 01 november 2015 @ 11:54:

Het eerste dat ik kreeg toen ik bovenstaande beweringen googlede was deze link, ook bevestigd vanuit mijn eigen ervaringen op professioneel gebied.

http://www.devluchtkerk.nl/over-ons/faq

Uitgeprocedeerde mensen worden geklinkerd.

Er zijn wel regelingen voor repatriering maar een grote groep mensen komt daar dus niet voor in aanmerking.

Wederom is het een heel ingewikkelde situatie en kun je daar geen algemeen negatief ingekleurd verhaal van maken.

Waarom bewust mensen dehumaniseren? Waarom expres gekleurde info posten?

"7. Is er een kans dat de vluchtelingen alsnog een verblijfsvergunning krijgen?

In het verleden is dat wel voorgekomen: toen de uitgeprocedeerde asielzoekers uit de Vluchtkerk werden gezet, is opnieuw naar hun dossiers gekeken. Van de 159 asielzoekers die daar zaten, hebben ongeveer 20 alsnog een verblijfsvergunning gekregen. Er zijn ook een aantal vluchtelingen teruggegaan naar hun geboorteland. Wie vrijwillig vertrekt kan op een herintegratiebijdrage rekenen van een paar honderd tot een paar duizend euro, afhankelijk van de gezinssamenstelling en de verblijfsduur."

Uit het artikel van het parool
@Vruchtgebruik: wat is hier zo gekleurd aan?

Sinds gisteren(ofzo) gebruik je graag de term dehumanisering voor tegenstanders.

Daarmee ga je nog een stapje verder dan roepen dat de tegenstanders xenofoob, racistisch of gewoon een beetje bang zijn.

Dehumanisering is wat IS doet bijvoorbeeld. Dat is wat er in Israel gebeurd. Dat is waar extremisten veelvuldig gebruik van maken. Kom op! Doe niet zo overdreven.
Ik vraag mij dan af, over de vermeende IS-gangers en oorlogsgespuis.

Ik weet niet hoe die organisatie in elkaar zit, maar ze voeren oorlog in het midden-oosten. Is het dan handig om je strijders hiereen te sturen?

Zijn die oorlogsmisdadigers en IS'rs niet gewoon ook op de vlucht? Teleurgesteld en bang voor hunzelf?

Dachten voor hun idealen op te komen, maar uiteindelijk viel het tegen? Want dat komt natuurlijk ook voor.

Met de exodus die gaande is, is het makkelijk nu europa binnen te komen. Maar met de middelen die terreur organisaties tot hun beschikking hebben, kunnen ze dat natuurlijk altijd al. Zie hoe makkelijk het is. Al jarenlang.

Waarom zouden ze nu opeens massa's aan strijders naar Europa sturen?

Waarom niet Rusland?

Dat wil ik trouwens niet gaan meemaken, dat er inderdaad aanslagen gaan plaatsvinden. Die kentering die dan gaat plaatsvinden in de samenleving. Dat gaat echt niet goed aflopen.
quote:missie_m schreef op 01 november 2015 @ 09:47:

[...]

Laten we het allemaal positief zien en positief houden.

Ik ben een asielzoeker en ik woon op het AZC in Gilze en Rijen. Op mijn AZC wonen veel Syrische Muslims. Deze Moslims hebben ons het leven zuur gemaakt. Ik ben gevlucht uit mijn land van herkomst zodat ik hier vrij en veilig kan zijn. Maar toch moet ik mij hier ook schuilen. Ik heb hulp gezocht bij COA (Centraal Orgaan opvang asielzoekers) maar ook zij doen er niets aan om mij te helpen. Ik weet nu niet meer bij wie ik moet aankloppen.Treurig. Ik vind dat de Nederland (IND en COA) mensen met een risicoprofiel (zoals christenen, atheïsten, homoseksuelen, gehandicapten) voorrang moet geven in de procedure. Allereerst lopen zij gewoon het grootste risico. Daarnaast passen ze beter in de Nederlandse samenleving. Hoe kan het IND en COA nou zo blind blijven voor religieuze uitwassen. Het is erg naïef om te denken dat je niet op basis van levenshouding of levensovertuiging beleidsmatige beslissingen zou mogen maken; als je het niet doet dan maakt de Islam wel die beleidsmatige keuzes voor ons.
Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. - Steven Weinberg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven