Algemeen vluchtelingentopic deel 3

22-10-2015 22:44 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:malu3 schreef op 31 oktober 2015 @ 21:42:

[...]

Dit is een goed voorbeeld. Zweden is het eerste land dat geïslamiseerd wordt.Ofwel: hoe je iets positiefs toch weer in het negatieve kunt trekken.
quote:gedanst schreef op 31 oktober 2015 @ 21:29:

[...]

De eerste persoon die hier antwoord geeft op de vraag wat hijzelf zou doen als er oorlog zou zijn in het land waar hij woonde is TAM.

Hij zou ook vluchten. Maar dan wel naar een land met dezelfde culturele achtergrond als het thuisland.Als je mij vraagt wat ik het liefst op de snelweg zou doen is een andere dan wettelijk toegestaan.

Het gaat er niet om wat we willen maar wat we mogen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:rosemetijs schreef op 31 oktober 2015 @ 21:45:

[...]

Hoezo,de vluchtelingen komen in Europa toch juist niet in landen met dezelfde culturele achtergrond?

Want dát is namelijk wat TAM zegt dat hij naar een land zou vluchten met dezelfde culturele achtergrond.En als je buurlanden nou eens een heel andere cultuur hebben dan het land waarin jij woont?
quote:meivogel schreef op 31 oktober 2015 @ 21:41:

[...]

Ik ben even in de war; is dit een echt voorbeeld of heb je dit verzonnen?

verzonnen.

Een schrijversdingetje: een tegenstelling vergroten (Stoere zelfstandige meds met eigen willetje uit Nederland versus ellendige vluchteling uit syrie) om een punt te maken.

Ik begrijp dat ik m'n woorden met zorg moet kiezen hier.
quote:gedanst schreef op 31 oktober 2015 @ 21:37:

[...]

En wij als Europa moeten de buurlanden maar aan hun lot overlaten?

Duitsland en Zweden

Absoluut, geen poot uitsteken naar dat soort idioten.

Hun aanzuigende beleid heeft Europa in deze crisis gestort.

Laat ze het fijn zelf oplossen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:gedanst schreef op 31 oktober 2015 @ 21:42:

[...]

Dat is al een heel klein stapje in de goede richting. Valt me niet tegen.

Maar die miljoenen vluchtelingen kunnen niet allemaal in de buurlanden terecht. Verspreiding over Europa lijkt mij een veel beter plan, dus niet alleen de buurlanden verantwoordelijk stellen omdat ze nou eenmaal de pech hebben buurlanden te zijn, maar samen de verantwoordelijkheid nemen.

Maar verspreiding is nu juist het probleem dat willen veel Europese landen én vluchtelingen ook niet.

De top 3 landen Duitsland,Zweden en Nederland zijn de eindbestemmingen en die beginnen overvol te raken.
quote:hollebollegijs schreef op 31 oktober 2015 @ 21:47:

[...]

Duitsland en Zweden

Absoluut, geen poot uitsteken naar dat soort idioten.

Hun aanzuigende beleid heeft Europa in deze crisis gestort.

Laat ze het fijn zelf oplossen.En dit is dus het verschil. De een wil vluchtelingen opvangen, de ander wil ze aan hun lot overlaten en de buurlanden opzadelen met miljoenen vluchtelingen.
quote:gedanst schreef op 31 oktober 2015 @ 21:47:

[...]

En als je buurlanden nou eens een heel andere cultuur hebben dan het land waarin jij woont?

Dat is voor Syriërs nou niet echt het geval hè zoals dat voor Nederlanders die naar Duitsland of België zouden moeten vluchten ook niet het geval is.

Dat komt qua cultuur en geloof allemaal aardig overeen.
quote:gedanst schreef op 31 oktober 2015 @ 21:47:

[...]

En als je buurlanden nou eens een heel andere cultuur hebben dan het land waarin jij woont?Dat is vrijwel onmogelijk; culturele uitingen houden niet spontaan allemaal op bij een landsgrens. Een enkele Noord-korea uitgezonderd. Er is altijd overlap.
Ik ga tv kijken. Fijne avond verder.
quote:gedanst schreef op 31 oktober 2015 @ 21:49:

[...]

En dit is dus het verschil. De een wil vluchtelingen opvangen, de ander wil ze aan hun lot overlaten en de buurlanden opzadelen met miljoenen vluchtelingen.

Laat maar, ik hoor het wel als je een keer een serieus debat wilt.

Duik eens in de cijfers, het gaat in Duitsland nauwelijks om vluchtelingen, het gaat om gelukszoekers.
quote:ThunderassMan schreef op 31 oktober 2015 @ 21:52:

Ik ga tv kijken. Fijne avond verder.

Precies, lastig debatteren met iemand die en geen achtergrond informatie heeft maar er ook niet voor open staat.

a waste of time
quote:hollebollegijs schreef op 31 oktober 2015 @ 21:55:

[...]

Precies, lastig debatteren met iemand die en geen achtergrond informatie heeft maar er ook niet voor open staat.

a waste of time

Jij leest niet goed.

Maar fijne avond verder inderdaad.
quote:ThunderassMan schreef op 31 oktober 2015 @ 21:47:

[...]

verzonnen.

Een schrijversdingetje: een tegenstelling vergroten (Stoere zelfstandige meds met eigen willetje uit Nederland versus ellendige vluchteling uit syrie) om een punt te maken.

Ik begrijp dat ik m'n woorden met zorg moet kiezen hier.

Geeft niet Maar er gaan zoveel verhalen rond dat het ook wel een echt verhaal had kunnen zijn, vandaar.

Je kunt de situaties niet met elkaar vergelijken en ik denk dat je ook nooit echt kunt weten wat je zelf zou doe. Maar daar ging het niet om. Het ging er volgens mij om de motivatie te begrijpen van vluchtelingen die besluiten de opvangkampen te verlaten en door te reizen naar Europa. En als je dan naar jezelf kijkt, en je afvraagt wat je zelf zou doen, is het niet onbegrijpelijk dat mensen proberen om voor de beste optie te gaan, toch?
quote:meivogel schreef op 31 oktober 2015 @ 21:59:

[...]

Het ging er volgens mij om de motivatie te begrijpen van vluchtelingen die besluiten de opvangkampen te verlaten en door te reizen naar Europa. En als je dan naar jezelf kijkt, en je afvraagt wat je zelf zou doen, is het niet onbegrijpelijk dat mensen proberen om voor de beste optie te gaan, toch?

Dan moeten die zelfde mensen ook accepteren als Europa daar andere ideeën over heeft.

Maar nee ze breken door grenzen, weigeren zich te registreren, liegen over hun identiteit en mikken hun papieren weg.

Europa heeft een sterke leider nodig een Viktor Orbán (Hongarije) die zich niet laat chanteren.
quote:hollebollegijs schreef op 31 oktober 2015 @ 22:04:

[...]

Dan moeten die zelfde mensen ook accepteren als Europa daar andere ideeën over heeft.

Maar nee ze breken door grenzen, weigeren zich te registreren, liegen over hun identiteit en mikken hun papieren weg.

Europa heeft een sterke leider nodig een Viktor Orbán (Hongarije) die zich niet laat chanteren.Juist Gijs..
Viktor Orban zei enkele maanden geleden: we moeten de grenzen sluiten.

Angela Merkel zei enkele dagen geleden: hee misschien moeten we de grenzen sluiten, en ondertussen is er een vrij serieus conflict met Oostenrijk.

Treurig...
quote:liubi schreef op 31 oktober 2015 @ 22:08:

Viktor Orban zei enkele maanden geleden: we moeten de grenzen sluiten.

Angela Merkel zei enkele dagen geleden: hee misschien moeten we de grenzen sluiten, en ondertussen is er een vrij serieus conflict met Oostenrijk.

Treurig...

Juist Roos en Liubi

Orban werd uitgelachen met zijn hek maar voorlopig is hij het enige politiek leider die deed wat zijn bevolking van hem mocht verwachten, ze beschermen.

En er gaan zelfs in Duitsland stemmen op voor een hek

quote:hollebollegijs schreef op 31 oktober 2015 @ 22:04:

[...]

Europa heeft een sterke leider nodig een Viktor Orbán (Hongarije) die zich niet laat chanteren.Waar moet die sterke leider vandaan komen?
verba volant, scripta manent.
quote:hollebollegijs schreef op 31 oktober 2015 @ 21:54:

[...]

Laat maar, ik hoor het wel als je een keer een serieus debat wilt.

Duik eens in de cijfers, het gaat in Duitsland nauwelijks om vluchtelingen, het gaat om gelukszoekers.Asielszoekers zijn mensen geen cijfers.
Ik denk dat een hek langs Duitsland een beetje gevoelig ligt, ze waren ook niet blij met de muur.
quote:MarianneDavids schreef op 31 oktober 2015 @ 22:18:

[...]

Waar moet die sterke leider vandaan komen?

Goed punt

Orban is een stevige.

Donald Trump bellen?
quote:MarianneDavids schreef op 31 oktober 2015 @ 22:18:

[...]

Waar moet die sterke leider vandaan komen?

Farage vind ik ook wel een goede..

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... l#comments

Farage. De Juggernaut. De Sledgehammer. De Iron Fist of Democratic Fury. Gesel Gods voor alles en iedereen dat EU is. Die Farage, mocht weer even speechen. En zoals genoegzaam bekend, is dat aan hem besteed. Vanaf 3:25 gooit iemand 'em een soort Sovjet-godwin voor de voeten, maar ook die wordt weer kundig gepareerd. Kijkon!
Ik kijk nu naar Nieuwsuur. Iran is toch niet zo onveilig als Syrië? Er worden verscheurde paspoorten uit Iran gevonden.
quote:MarianneDavids schreef op 31 oktober 2015 @ 22:20:

Ik denk dat een hek langs Duitsland een beetje gevoelig ligt, ze waren ook niet blij met de muur.Margaret Thatcher zei altijd: TINA There is no alternative

Misschien nu niet maar over 100.000 migranten wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven