Mode & Beauty alle pijlers

Rood haar, onproffesioneel?

01-11-2015 21:06 35 berichten
Hi Forummers,

Ik ben Lara, 21 jaar, leidinggevende in wording in een in mijn ogen nog redelijk conservatieve winkel, van de oude stempel zeg maar. Ik heb al best een poosje mijn haar opgeschoren aan 1 kant. Nu wil ik het misschien knal rood verven. Het enige wat mij een beetje in de weg zit is, mijn werk. Niet dat zij met woorden zeggen dat het niet mag. (Nog niet althans ;)) maar goed, ik heb dus nog een flink aantal stappen te ondergaan op mijn werk, die ik met alle liefde wil doen want ik ga met veel plezier naar mijn werk. Mijn vraag is dus vooral; zie ik spoken? Of is knal rood kort opgeschoren haar gewoon echt to much?

Thnxxx
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is too much en heel lelijk ook nog eens.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Klinkt alsof je dan een beetje buiten de boot valt met je looks. Maar goed, waarom vraag je het niet even, even peilen hoe men erin zou staan. En op basis daarvan zelf bepalen wat je wilt doen met die informatie.
Als het een conservatieve winkel is is het inderdaad to much
Ja in een coservatieve winkel echt too much. En waarom zou je jezelf dat uberhaupt willen aandoen?
quote:Nouschi schreef op 01 november 2015 @ 21:08:

Ja dat is to much en heel lelijk ook nog eens.Nous!!! Je bent toch niet ziek?
Ik kan me voorstellen dat er bedrijven zijn waar het too much is (bijv banken), maar op basis van jouw OP is niet te zeggen of het bij jou zo is. Hoe lopen je collega's erbij? Ben jij de enige twintiger? Zou je het kunnen bespreken met je leidinggevende, vooraf?
Opgeschoren vind ik sowieso vrij ordi idd als je zo'n soort functie ambieert, laat staan als je dat ook nog rood verft. Dat past meer bij 'n kassameisje dan bij 'n manager.

Op zich kan iets met wat beschaafd rood best mooi staan, maar dan moet je sowieso al 'n stijlvoller kapsel kiezen.

Nadeel van rood is overigens wel dat het lelijk uitgroeit als je er weer vanaf wil.
Shoot first, ask questions later!
Heb je het besproken met jouw leidinggevende? Wat is de manier van kleding/haarstijl bij de anderen hogerop? Als je echt verder wil in het bedrijf dan kun je het beste toch daar op aanpassen.

Soms moet je voor een carrière nu eenmaal wat overhebben en daar past dan (mogelijk) rood, opgeschoren haar niet bij.
Ik vind het zelf wel zo professioneel staan als een leidinggevende ( want dat ga je worden) er representatief uitziet en ik vermoed dat opgeschoren rood haar daar niet zo onder valt....
Find people who will make you better (M. Obama)
Sowieso onprofessioneel om dit woord verkeerd te schrijven
Too onproffesioneel, doe dan gewoon lichtblauw, rose of groen, zoals Mrs. Slocombe.

Moet je ook correspondentie voeren, al dan niet per mail ?

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Opgeschoren aan een kant. En nu knalrood.

En je werkt in een conservatieve winkel.

Denk je even in wat de doelgroep van de winkel van jouw uiterlijk zouden kunnen vinden. Zouden ze je misschien niet om advies vragen? Of de hele winkel mijden? Je bent het visitekaartje van de winkel. Als dat opgeschoren en knalrood is, tja. Kleed je je verder wel naar wat er in de winkel hangt, of ook niet?
quote:vivapimpelmees schreef op 01 november 2015 @ 21:11:

[...]

Nous!!! Je bent toch niet ziek? Engels hè
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:redbuIIetje schreef op 01 november 2015 @ 21:13:

Opgeschoren vind ik sowieso vrij ordi idd als je zo'n soort functie ambieert, laat staan als je dat ook nog rood verft. Dat past meer bij 'n kassameisje dan bij 'n manager.

Op zich kan iets met wat beschaafd rood best mooi staan, maar dan moet je sowieso al 'n stijlvoller kapsel kiezen.

Nadeel van rood is overigens wel dat het lelijk uitgroeit als je er weer vanaf wil.

Eens.

Wat vind je van deze kleur? Die vind ik wel heel mooi en kan gepaard met een mooi kapsel heel professioneel overkomen.

Je kan het best proberen, dan zie je meteen of het lukt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Het gaat er natuurlijk niet om wat wij er hier van vinden, maar wat je eigen leidinggevenden hier van vinden. Dus overleg dat even voordat je je haar onder handen neemt.

Het hoeft namelijk helemaal niet onprofessioneel te staan, als je ook netjes en stijlvol gekleed bent.
quote:marana schreef op 01 november 2015 @ 21:11:

Ik kan me voorstellen dat er bedrijven zijn waar het too much is (bijv banken), maar op basis van jouw OP is niet te zeggen of het bij jou zo is. Hoe lopen je collega's erbij? Ben jij de enige twintiger? Zou je het kunnen bespreken met je leidinggevende, vooraf?Ja goh verschilt nogal per filiaal en inderdaad per functie! Ik ben van nature een heel zelfverzekerd persoon. Ik ben zojuist van filiaal gewisseld voor de groei. ;) en ondanks mijn undercut word ik door klanten in de winkel herkent als leidinggevende. Ik heb voordat ik solliciteerde mijn haar zwart geverfd want hoe het er daarvoor uitzag, zo zou ik mezelf ook niet aannemen. Dus ik deel zeker de mening van enkelen van jullie. Ik voel zo af en toe de druk om mezelf ondanks mijn werkkleding een beetje naar voren te laten komen. Maar idd soms moet je je carrière voor laten gaan.
Wat moet ik mij er precies bij voorstellen?

Zoiets: plaatje?

plaatje

Verder met mary57 eens.
quote:Lanah1980 schreef op 01 november 2015 @ 21:15:

Sowieso onprofessioneel om dit woord verkeerd te schrijven Gelukkig hoef ik niet al te veel te schrijven voor mijn werk. En weet Google een stuk meer dan ik. ;) Ik ken mijn pro's en con's.
Zeker too much.
Lekker kort pittig kapseltje, zeker conservatief,
Silence is golden. Duct tape is silver.
Een rood pittig kapsel past toch prima bij een conservatieve winkel of ben ik nou gek?
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:missmisery schreef op 01 november 2015 @ 21:57:

Lekker kort pittig kapseltje, zeker conservatief,Ja, ik dacht al. Ben ik nou ineens lekker gek geworden?
You know how I know? Because I reeaally think so!
Je hebt rood en je hebt rood. Mooi rood is niet lelijk, knalrood is wel lelijk.

Het kapsel wat Jorien ter Mors nu heeft vind ik wel kunnen voor een jonge vrouw, maar houdt het wel een beetje zakelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven