Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic

12-10-2015 14:55 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.

Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.

Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
ja ik slik de pil netjes, heel af en toe vergeet ik er een maar dat is zelden.

wel gebruik ik movicolon voor m'n stoelgang waardoor ik dus eens diarree heb. dus het zou kunnen dat de werking minder is lijkt me. maar ik kan daar op internet niks over vinden of movicolon daar effect op heeft
quote:elonie87 schreef op 02 november 2015 @ 11:06:

Dames,

Even een vraagje. Komt het vaak voor dat je als je een vroege test doet en die is negatief je toch zwanger blijkt te zijn?

Heb namelijk zaterdag test gedaan en die was negatief maar ben kots misselijk en mijn borsten zijn heel gevoelig. Heb morgen mijn Nod.

Thanks!!!

Ja hoor, dat kan. De enige test is gevoeliger dan de andere en soms is de streep die je moet zien wel aanwezig, maar zo licht dat je hem bijna niet ziet. Mijn eerste test was met twee dagen overtijd nauwelijks zichtbaar. Eventueel kun je zo'n digitale ClearBlue-test kopen, die zeggen alleen zwanger/niet zwanger.

Succes!
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
quote:love444 schreef op 02 november 2015 @ 17:22:

ja ik slik de pil netjes, heel af en toe vergeet ik er een maar dat is zelden.

wel gebruik ik movicolon voor m'n stoelgang waardoor ik dus eens diarree heb. dus het zou kunnen dat de werking minder is lijkt me. maar ik kan daar op internet niks over vinden of movicolon daar effect op heeftDiarree is geloof ik achterhaald, maar eventueel zou je dat in de bijsluiter kunnen vinden. Heb je toevallig deze maand een pil vergeten? En wat maakt deze maand anders? Alleen de symptomen?
quote:honingbijtje schreef op 02 november 2015 @ 17:21:

[...]

Zeg nou gewoon "nee, totaal onwaarschijnlijk. stel je niet aan".

sheit.

Nee hoor, totáál onwaarschijnlijk. Stel je niet aan, muts! (zoiets?)

En waarom ben je er zo bang voor? Reden om aan te nemen dat je het bent?
quote:lionlily schreef op 02 november 2015 @ 17:48:

[...]

Nee hoor, totáál onwaarschijnlijk. Stel je niet aan, muts! (zoiets?)

En waarom ben je er zo bang voor? Reden om aan te nemen dat je het bent?

Nouja, er is zaad in het rond gespoten, en ik ben wat aangekomen, last van borsten, emotioneel, afscheiding, veel darmbewegingen 's avonds.

Ik vind 1 kind gewoon al echt verschrikkelijk zwaar en wil zeker geen tweede. Bovendien slik ik geen foliumzuur en drink ik af en toe een glaasje wijn en ik heb net gelezen dat je dan al een kindje met FAS kan krijgen....
quote:lionlily schreef op 02 november 2015 @ 17:47:

[...]

Diarree is geloof ik achterhaald, maar eventueel zou je dat in de bijsluiter kunnen vinden. Heb je toevallig deze maand een pil vergeten? En wat maakt deze maand anders? Alleen de symptomen?

neee ik ben geen pil vergeten,

inderdaad de symptomen maken me ongerust. omdat ik deze symptomen normaal niet heb!
quote:honingbijtje schreef op 02 november 2015 @ 17:55:

[...]

Nouja, er is zaad in het rond gespoten, en ik ben wat aangekomen, last van borsten, emotioneel, afscheiding, veel darmbewegingen 's avonds.

Ik vind 1 kind gewoon al echt verschrikkelijk zwaar en wil zeker geen tweede. Bovendien slik ik geen foliumzuur en drink ik af en toe een glaasje wijn en ik heb net gelezen dat je dan al een kindje met FAS kan krijgen....Al een testje gedaan? Een embryo is nog te verwijderen, he, als je het zooo graag niet wilt... Een kind wat minder makkelijk.
quote:lionlily schreef op 02 november 2015 @ 17:57:

[...]

Al een testje gedaan? Een embryo is nog te verwijderen, he, als je het zooo graag niet wilt... Een kind wat minder makkelijk.Elke maand een testje doen lijkt me wel wat overdreven. Ik heb het twee keer gedaan maar het wordt nu wel een maandelijkse hobby...
quote:honingbijtje schreef op 02 november 2015 @ 17:59:

[...]

Elke maand een testje doen lijkt me wel wat overdreven. Ik heb het twee keer gedaan maar het wordt nu wel een maandelijkse hobby...Dat schrijf je toch niet? Hoe moet ik dat weten?
Ik ben al 6 dagen overtijd en normaal heb ik regelmatige cyclus van 33 dagen. Ik heb in de afgelopen dagen al verschillende testen gedaan en deze zijn telkens negatief!

Iemand hier wel is hetzelfde meegemaakt? Ben ik gewoon te ongeduldig?
Ik denk dat je gewoon moet afwachten helaas en anders als het te lang duurt even bloed laten prikken bij de dokter.
quote:lionlily schreef op 02 november 2015 @ 18:16:

[...]

Dat schrijf je toch niet? Hoe moet ik dat weten?Touchy, bij deze dan. Maar bedankt voor je advies, misschien gewoob wel weer doen. Bij de kruidvat hebben ze goedkope.
Bedankt GateKeeper! Ik ga morgen weer maar is een test doen... Hopelijk weet ik snel waar ik aan toe ben! Maar het wachten duurt zooo lang...
miss marie het zou ook kunnen dat je geen eisprong gehad hebt dan word je ook niet ongesteld Bij zes dagen over tijd moet je echt onderhand wel positief testen.
where ever you go, go with your heart
Daar heb ik nog niet aan gedacht Skawa! Ik gebruik geen ovulatietesten dus ik weet inderdaad niet of ik een eisprong heb gehad.. Is het dan verstandig om gwn te wachten tot ik vanzelf weer ongesteld wordt of kan ik beter over een paar dagen een afspraak bij de huisarts maken? Of is het normaal om af en toe geen eisprong te hebben?
Skawa heeft een punt ja. En het komt vaker voor dat een eisprong wordt overgeslagen. Als je volgende test negatief is, zou ik gewoon een week erna weer testen. Irritant wel als je niet weet waar je aan toe bent. Succes!
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga gwn morgenochtend nog een keer testen en als deze weer negatief is dan ga ik proberen om het te laten rusten.. Mja dat is waarschijnlijk makkelijker gezegd dan gedaan!
Dan zou ik even je huisarts bellen hij kan je dan iets geven om ongesteld te worden bv provera. Ik heb geen eisprong van mezelf en zonder pro Vera werd ik pas na zes maanden weer eens ongesteld. Daarom slikte ik altijd de pil maar eenmaal in de mm om zwanger te worden vaak provera gekregen als ik weer eens geen eisprong had
where ever you go, go with your heart
De huisarts zal dat niet zo snel doen, zeker als je verder een normale menstruatie hebt. Ik zou dan toch afwachten en de ha bellen als je je toch zorgen maakt.
-
JackyJ, dezelfde vraag heb je gisteren ook gesteld en weer weggehaald...
Als je komend weekend ongesteld zou moeten worden, zou ik volgende week woensdag ofzo testen, dan weet je het meteen. Of al eerder, mocht je ongesteld worden.
quote:vivapimpelmees schreef op 02 november 2015 @ 22:53:

JackyJ, dezelfde vraag heb je gisteren ook gesteld en weer weggehaald...

Ja en? Wat wil je ermee zeggen dat ik het niet nog een keer mag vragen.. Ik hoopte alleen maar of je iemand hier in zich zou herkennen.. Aangezien er vele berichten na mij komen dacht ik vraag het nog eens.. maar niet dus.

Ik haal het weer weg. En wie weet vraag ik het morgen weer ;)
quote:Wintertime16 schreef op 02 november 2015 @ 23:12:

Als je komend weekend ongesteld zou moeten worden, zou ik volgende week woensdag ofzo testen, dan weet je het meteen. Of al eerder, mocht je ongesteld worden.

Bedankt voor je antwoord,

Kan ik nu ook al testen (4dagen van te voren)

Ik heb normale testen in huis.
Jacky Ja heb ik ook gedaan, maar er is dan wel een kleine kans dat t vruchtje alsnog wordt afgestoten en je alsnog ongesteld wordt! En dat je dan blij bent met eigelijk niks

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven