Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic

12-10-2015 14:55 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.



Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.



Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.



Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Rowiee_17 schreef:
30-08-2017 13:48
Een lichte streep op een ovulatietest betekent niets. bij een positieve ovulatietest is de teststreep even donker of zelfs donkerder als de controlestreep. Wanneer en of je je eisprong gehad hebt is dus niet duidelijk.

Wij kunnen niet zeggen of je zwanger bent dus helaas zal je toch echt af moeten wachten.
Bedankt voor je reactie Rowiee! Aan deze informatie heb ik wat. :-) Hartstikke bedankt voor je snelle reactie! Vriendelijke groet!
Alle reacties Link kopieren
nirza schreef:
30-08-2017 14:07
Weet je mensen, laat maar. Ik ben niet achterlijk en weet echt wel hoe en wat. Mag een mens niet gewoon even haar hart luchten? Even een kletspraatje met andere vrouwen die misschien dit hebben gehad? Iets waar een Forum voor is toch?
Wat een nare mensen hebben we op de wereld zeg om zo rot te reageren. Jullie hebben zeker niks anders te doen in jullie leven dan alleen maar andere mensen afzeiken of belachelijk maken? Waarom vraag ik me in gods naam af? Maar het zal wel....
Mensen die wel normaal hierop reageerde; in ieder geval hartstikke bedankt dat jullie wel de moeite namen om mijn vraag netjes en normaal te beantwoorden. :-)
ah weet je, daarom is dat Algemene Ben Ik Zwanger topic,
al die losse topics vervuilen het forum
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
30-08-2017 14:11
ah weet je, daarom is dat Algemene Ben Ik Zwanger topic,
al die losse topics vervuilen het forum
Hai! Ja dat snap ik nu. Bedankt dat je mij deze tip gaf. Ik zit nooit op het Forum, maar dacht nu... goh, laat ik eens gek doen. Dus dat er een apart iets bestond voor dit soort vragen wist ik natuurlijk niet. :hello: Jammer dat mijn 1e ervaring dan meteen zo moet verlopen. Nogmaals bedankt Lililinda! Nu weet ik het wel. :-D
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, een ovulatietest werkt heel anders dan een zwangerschapstest. Bij een zwangerschapstest is een lichte streep zwanger, bij een ovulatietest is het pas als het echt knalt.

Maar we kunnen er echt niets van zeggen zo. Roze afscheiding kàn duiden op innestelingsbloed maar aangezien je niet zeker bent van je eisprong, ook op bv wat spotting bij eisprong of gewoon nog andere redenen.

Maar vooral belangrijk, de eerste fase is de allermoeilijkste, dus zelfs als het nu goed gaat wil het niet zeggen dat je effectief zwanger wordt. Je kan misschien signalen hebben dat het eitje aan het innestellen is, maar daar lopen de meeste zwangerschappen fout. Ondanks het dus misschien van een innesteling is, kan het zijn dat het direct loslaat en je gewoon je menstruatie krijgt. Je bent dan héél even zwanger geweest (en het kan zijn als je een test doet dat je een licht streepje krijgt), maar je hebt er niets van gemerkt. Daarom is het ook best te wachten tot de dag dat je normaal ongesteld bent om te testen, omdat je anders valse hoop kan hebben.

En trust me on this, als je pas begint ben je zo enthousiast en zo hoopvol dat elke scheet die je laat je doet denken dat je zwanger bent, want "zo ruikt hij anders toch nooit?"
En dan kom je op een punt dat je niets meer geloofd en niets bijzonders voelt en tadaa..

Al duim ik natuurlijk voor je mee dat het gewoon direct raak bij je is en je alle ellende van vanalles denken te voelen en vals te hopen niet moet meemaken.
Alle reacties Link kopieren
Butterscotch schreef:
30-08-2017 14:19
Inderdaad, een ovulatietest werkt heel anders dan een zwangerschapstest. Bij een zwangerschapstest is een lichte streep zwanger, bij een ovulatietest is het pas als het echt knalt.

Maar we kunnen er echt niets van zeggen zo. Roze afscheiding kàn duiden op innestelingsbloed maar aangezien je niet zeker bent van je eisprong, ook op bv wat spotting bij eisprong of gewoon nog andere redenen.

Maar vooral belangrijk, de eerste fase is de allermoeilijkste, dus zelfs als het nu goed gaat wil het niet zeggen dat je effectief zwanger wordt. Je kan misschien signalen hebben dat het eitje aan het innestellen is, maar daar lopen de meeste zwangerschappen fout. Ondanks het dus misschien van een innesteling is, kan het zijn dat het direct loslaat en je gewoon je menstruatie krijgt. Je bent dan héél even zwanger geweest (en het kan zijn als je een test doet dat je een licht streepje krijgt), maar je hebt er niets van gemerkt. Daarom is het ook best te wachten tot de dag dat je normaal ongesteld bent om te testen, omdat je anders valse hoop kan hebben.

En trust me on this, als je pas begint ben je zo enthousiast en zo hoopvol dat elke scheet die je laat je doet denken dat je zwanger bent, want "zo ruikt hij anders toch nooit?"
En dan kom je op een punt dat je niets meer geloofd en niets bijzonders voelt en tadaa..

Al duim ik natuurlijk voor je mee dat het gewoon direct raak bij je is en je alle ellende van vanalles denken te voelen en vals te hopen niet moet meemaken.
Dankje dankjewel voor je bericht! :worship:
Je hebt helemaal gelijk! Ik heb al twee gezonde kindjes, maar elke zwangerschap is anders. Zeker als je wat ouder wordt. Bij de eerste twee ben ik er ook niet zo mee bezig geweest. En nu... pppffff om gek van te worden! Raar he.... Ben er nu zo ontzettend mee bezig. :whistle:
In ieder geval onwijs bedankt voor je reactie, ontzettend fijn. :bigkiss:
Een lichte streep is geen positieve ovulatietest. Er is een LH piek voor de ovulatie (12-72 uur ervoor). Een lichte streep is een lager LH-niveau. Verder kan afscheiding van alles betekenen.
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Dit topic heeft de 3000 berichten bereikt, hierbij een linkje naar een nieuwe topic:
zwanger/het-algemene-ben-ik-zwanger-of- ... ges/389692

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven