Anti-aanbak pan

03-11-2015 12:08 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een nieuwe anti-aanbakpan. Ik kook op gas.

Heb jarenlang Tefal, maar het slijt toch snel.

Ik heb ook eens een dure WMF pan geprobeerd, dat was echt drama en zonde van het geld.

Iemand tips voor een goede anti-aanbak pan?
Vrek in hart en schappen
Nee, geen tips, maar ik lees mee. Heb zowel Tefalpannen als keramische en vindt beide niet fijn. De dure keramische zelfs nog slechter dan de oude Tefal.

Ik wacht dus ook op de gouden tip.

Ik kook op inductie.
Ik gebruik die witte lichtgewicht pannen op het gasstel en met een dikkere bodem om electrisch te koken (inductie). Zijn ze op dan koop ik nieuwe, ook goedkope.

Met de ene (in hetzelfde setje) doe je jaren en met de andere minder dan een jaar.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik heb die van herman de blijker bij blokker gekocht.

Ben dezelfde week ook zijn wokpan wezen halen. Ik heb er enorm

veel plezier van. Nu al twee jaar.

Ik moet wel zeggen, ik zit er nooit met metalen voorwerpen in en ik

was ze met de hand even af.
Ik ben op een gegeven moment van de merk-Tefal (met zo'n rode stip in het midden) overgestapt op de witte keramische lichtgewicht. Ik heb de Tefalpannen nog wel ergens liggen maar ze worden nooit meer gebruikt. Gebruik keramisch sinds 2011. Ik heb ook zware dure keramische van BK maar die worden alleen maar op inductie gebruikt. Ik vind ze te zwaar en te onhandig om te manipuleren.

Wil je echt op zeer hoge temperaturen werken neem dan plaatstaal of gietijzer. Die moet je inbranden en met veel vet gebruiken. Succes.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik heb allure van GERO, die bevallen goed, goed geprijsd en prima kwaliteit.
Aliquando et insanire lucundum est
Ik heb een jaar of 4-5 geleden een koekenpan met anti-aanbaklaag gekocht bij de Kwantum met het idee: ik zie wel hoe lang hij goed blijft.

Lang dus.

Anti-aanbaklaag slijt snel in de vaatwasser heb ik geleerd, dus ik was hem altijd met de hand af. Misschien dat ie daarom zo lang meegaat?
Scanpan
Ik ben overgestapt op gietijzer. Van dat vet wordt je niet dik, van snoepen wel. En anti aanbak leek mij ongezonder.

Ben al 6 jaar blij met mijn keuze.
Ik heb ook een hele mooie demeyer pan, en dat is echt helemaal geweldig.

Maar hier kun je dus niet zo fijn een eitje in bakken.

Hm veel verschillende merken en soorten zie ik al voorbij komen.
Vrek in hart en schappen
Een ei lukt prima in mijn scanpan. Net als de rest. We hadden keramische pannen van Hackman, maar die zijn allemaal vervangen door scanpan. Heb nog nooit gehad dat er iets in vast plakte, bakt altijd perfect (en is wel zwaarder, maar niet loeizwaar).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven