Algemeen vluchtelingentopic deel 3

22-10-2015 22:44 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:hollebollegijs schreef op 03 november 2015 @ 16:52:

Voor de personen die denken dat “het wel meevalt”

Net op Radio 1 een reportage over de Griekse eilanden waar momenteel 6000 personen per dag arriveren waaronder steeds meer Afghanen

Duitsland heeft al aangegeven dat mensen uit Afghanistan geen asiel krijgen, goede kans dat ze dus doorreizen naar Nederland

Vanavond een reportage op de journaalsBoffen wij weer even.
Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan!
quote:tinydancer schreef op 03 november 2015 @ 15:29:

Weetje, het is absurd dat mensen die komen vluchten bij je, vanaf dag 1 de dienst uitmaken.

Dat is absurd.

Dat ze geen varkensvlees eten, oké. Maar dat zij willen bepalen hoe wij onze dieren slachten, en dat dan ritueel moet (zonder verdoving, dus extra pijn, en extra angst) dat klopt niet.

Wij mogen ook leven, wij mogen ook keuzes maken.

En die houding van 'wij nemen het hier even over', ja dat gaat wat mij betreft te ver.

Wij mogen ineens geen christelijke symbolen meer uitdragen. Dat is inleveren van je vrijheid.

Waarom ?Helemaal mee eens en volgens gebeurd dat alleen maar in Europa.
Vond dit net toen ik kranten aan het zappen was:

http://www.gelderlander.n ... ang-heumensoord-1.5401307
verba volant, scripta manent.
De mishandeling van de ambtenaar in Enschede heeft volgens politieonderzoek niets te maken met de eventuele komst van een azc.

Bron: NOS journaal
quote:MarianneDavids schreef op 03 november 2015 @ 17:24:

Vond dit net toen ik kranten aan het zappen was:

http://www.gelderlander.n ... ang-heumensoord-1.5401307

Je verwacht het niet he

Zou het door minister Asscher's bezoekje komen van gisteren?

Hij had juist wereldkundig gemaakt dat de opvang sober maar goed was en zie hier een paar uur later...
quote:bungaa schreef op 03 november 2015 @ 18:09:

[...]

Je verwacht het niet he

Zou het door minister Asscher's bezoekje komen van gisteren?

Hij had juist wereldkundig gemaakt dat de opvang sober maar goed was en zie hier een paar uur later...Een scheiding tussen mensen uit verschillende landen kan zoiets voorkomen. Integratie kun je niet afdwingen. Niet iedereen is in staat begrip op te brengen voor de normen en waarden van andere mensen.
quote:MarianneDavids schreef op 03 november 2015 @ 18:14:

Een scheiding tussen mensen uit verschillende landen kan zoiets voorkomen. Integratie kun je niet afdwingen. Niet iedereen is in staat begrip op te brengen voor de normen en waarden van andere mensen.Of je kunt je conclusies trekken met betrekking met wat voor vlees je in de kuip hebt. Geweld is nooit goed te praten.
Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan!
quote:Ikbenanoniem schreef op 03 november 2015 @ 18:08:

De mishandeling van de ambtenaar in Enschede heeft volgens politieonderzoek niets te maken met de eventuele komst van een azc.

Bron: NOS journaalDat was ook een erg rappe conclusie, dat het daarmee te maken zou hebben.
quote:Ikbenanoniem schreef op 02 november 2015 @ 18:19:

Geweld zoals tegen die ambtenaar is trouwens niet goed te praten. Geweld is nooit een oplossing en er is nooit een goede reden voor.

Onzin. Geweld kan wél degelijk een oplossing zijn en heeft derhalve ook goede redenen.

Ik ben het met je eens dat, in onze verlichte maatschappij, geweld niet te prefereren is.
quote:vruchtgebruik schreef op 03 november 2015 @ 16:49:

[...]

Daar ben je toch zelf bij? Heb notabene in een voor en door moslims organisatie gewerkt, meerdere zelfs. Ik droeg en draag lekker waar ik zin in had hoor.

Tuurlijk probeert Men weleens wat te zeggen, net zoals ik ook een autochtoon collegaatje had dat maar bleef mekkeren dat het toch echt veel.verzorgder ks om je wenkbrauwen in een streep te epileren.

Op een gegeven moment geeft men dat gewoon op bij mij.

En at wanneer ik zin had ook. Gebroederlijk de fricandellen (soms) naast de halal lunch te eten. Niks aan de hand. Je houdt rekening met elkaar.

Als 1 positief iets is wat ik uit dit topic haal is dat iedereen het eens is met de vrijheden die we hier hebben. Straal je dat uit en laat je een ander ook in zijn waarde dan komt het echt wel goed.

Ben ik met je eens. Alle moslims zouden verplicht life of Brian van monthy python moeten kijken in kader van de integratie en het liefst daarna een soortgelijke film over de islam met de boodschap dat dat hier normaal is.

Verder ben ik soms ook een beetje bang: in bepaalde wijken ga in s avons niet alleen over straat en als het echt moet alleen in een lange broek.
quote:gewiekst schreef op 03 november 2015 @ 18:20:

[...]

Of je kunt je conclusies trekken met betrekking met wat voor vlees je in de kuip hebt. Geweld is nooit goed te praten.Dat lijkt me niet zo makkelijk. De gewoontes van mensen uit tig verschillende landen wijken nogal van elkaar af.
quote:Ttas28 schreef op 03 november 2015 @ 10:47:

[...]

Het gaat niet om cultuur de hele vluchtelingen kwestie word uit zijn verband getrokken iedereen schreeuwt door elkaar maar er is helemaal geen oplossing. Zoals ik hier lees word er niet over mensen gepraat maar er word over vluchtelingen gepraat alsof ze dieren zijn nog erger zelfs. Ik vind het heel erg schrijnend wat als jij vluchteling was? En de hypocrietie dat het westen heet. Wij zijn een hypocriet volkje dachten we aan de mensen toen we heel het middenoosten in vuur en vlam staken? Dachten wij aan de mensen toen we de hele wereld over gingen om te plunderen? Dachten wij aan mensen toen we mensen kochten en uit hun land te halen en hun gezin kapot te maken eb als slaven behandelden dachten wij toen aan mensen? Dachten we ook aan mensen toen we onze joodse buren gingen veraden dachten we ook aan mensen?

Wie geeft jou het recht om over andermans lot te bepalen? Wie geeft jou het recht? Zover ik weet is niemand eigenaar van de wereld is niemand eigen van NEDERLAND er zijn geen grenzen alleen de mens heeft de ilussie dat grenzen heet. Hypocrietie ten top. Oorlog is oorlog ik heb er geen problemen mee dat mensen hier komen voor een beter leven, if het economisch is of andere zaken no problem. Zelfs de dieren zijn bog beter dan de mensen die gaan met elkaar op zoek naar een drinkplek of naar vruchtbare grond en dat doen ze samen in de savanne ik zie niet dat andere uitgesloten worden.

Zo zie je maar dat de mens gefaald heeft als de dieren beter met elkaar om kunne. Gaan dan de mens. Hebzucht ikke ikke en de rest kan stikken mentaliteit.Dit is werkelijk teveel om tegenin te gaan, maar er klopt geen hol van dit, emotionele, betoog.
In Alphen a/d Rijn hebben 2 asielzoekers een andere asielzoeker mishandeld en beroofd. Ook lekker solidair met elkaar zullen we maar zeggen.
Ik heb moslimfamilie die eten niet eens halal vlees. Geen varkensvlees, maar wel gewoon vlees bij de Nederlandse slager of supermarkt vandaan. Ik begrijp niet dat er in een beschaafd land nog ritueel geslacht wordt. Dat is nog van voor het jaar 0.
quote:ThunderassMan schreef op 03 november 2015 @ 18:43:

[...]

Dit is werkelijk teveel om tegenin te gaan, maar er klopt geen hol van dit, emotionele, betoog.Het hele verhaal slaat inderdaad nergens op.
quote:Pientjexxxx schreef op 03 november 2015 @ 19:07:

Ik heb moslimfamilie die eten niet eens halal vlees. Geen varkensvlees, maar wel gewoon vlees bij de Nederlandse slager of supermarkt vandaan. Ik begrijp niet dat er in een beschaafd land nog ritueel geslacht wordt. Dat is nog van voor het jaar 0.

30-10-2015

De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) adviseert de overheid om het ritueel slachten van dieren te verbieden. Het onverdoofd slachten levert volgens de toezichthouder te veel stress en pijn op bij de dieren.

Dat staat in het rapport Risicobeoordeling Roodvleesketen, over de risico's voor de volksgezondheid en dierenwelzijn. Daarin gaat het onder meer ook over het tegengaan van fraude in de vleessector en besmetting met ziekmakende bacteriën.

Runderen

Vooral runderen ervaren veel stress en pijn bij het ritueel slachten, stelt de NVWA. Dat komt doordat zij minder snel het bewustzijn verliezen dan andere dieren: "Runderen zijn vergeleken met schaap en geit langere tijd bij bewustzijn vanwege verschillen in de anatomie van het bloedvatenstelsel in de hals- en kopstreek. Voor het te slachten dier is het traag intreden van de dood een ernstige aantasting van het welzijn."

Drie jaar geleden leidde de rituele slacht tot een discussie in Nederland. Een initiatiefwetsvoorstel van de Partij voor de Dieren om het onverdoofd slachten te verbieden, werd aangenomen door de Tweede Kamer, maar verworpen door de Eerste Kamer.

Er was toen een flinke lobby van joodse en islamitische organisaties om het ritueel slachten te laten bestaan. Wel kwamen er strengere richtlijnen.

Dierenarts

Volgens de NVWA blijven runderen geregeld langer dan 45 seconden in leven. In het rapport staat: "bij onbedwelmd doden van runderen is er een reëel gevaar dat dieren, na aansnijden, het bewustzijn niet verloren hebben binnen een tijdspanne van 45 seconden. Onderzoek en systematische registraties hierover ontbreken."

CIJFERNERD

Bovenstaande heeft geen nut,als het alleen in NL wordt verboden.

Dan gaat het vee naar belgie,en komt halal geslacht terug.
anoniem_186199 wijzigde dit bericht op 03-11-2015 19:32
Reden: Typ hier de reden van wijziging..
% gewijzigd

[...]

Dit is werkelijk teveel om tegenin te gaan, maar er klopt geen hol van dit, emotionele, betoog.Loepen werkt in dit geval verhelderend.
Did Merkel just "read out Germany's suicide note"?

https://www.youtube.com/watch?v=j_8kc19DL70
Volgens mij zitten er sowieso meerdere halal-slachterijen in Belgie. Over het algemeen is worst voor op brood niet te pruimen hier maar de worst die nog enigzins te rten is en halal is, komt allemaal uit Belgie.

[...]

Dit is werkelijk teveel om tegenin te gaan, maar er klopt geen hol van dit, emotionele, betoog.[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-11-2015 20:30
Reden: Offtopic & op de man
% gewijzigd
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:liubi schreef op 03 november 2015 @ 19:56:

Volgens mij zitten er sowieso meerdere halal-slachterijen in Belgie. Over het algemeen is worst voor op brood niet te pruimen hier maar de worst die nog enigzins te rten is en halal is, komt allemaal uit Belgie.Als je wilt weten hoe het er daar aan toegaat moet je eens kijken op de site van Gaja.
[...]

Het lijkt mij ook heel verstandig dat ze geen kinderen meer opvangt.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-11-2015 20:42
Reden: quote verwijderd
% gewijzigd
quote:Ikbenanoniem schreef op 03 november 2015 @ 15:39:

[...]

Ik grap en grol niet. Ik vind de situatie daarvoor ook veel te ernstig. Ernstig voor ons land, voor Europa en ook ernstig voor alle asielzoekers die via land of via de zee nog steeds proberen Duitsland/Zweden/Nederland te bereiken. De winter is in aantocht en omstandigheden gaan verslechteren.

Ik vind je post een nare post omdat hij impliceert dat iedereen die tegen een forse instroom van asielzoekers is bij "ze" hoort en dat "ze" in jouw ogen allemaal fout zijn. Prima dat je het niet met "ze" eens bent, maar je generaliseert nu zelf ontzettend.

Als jij niet grapt en grolt hoef je je ook niet aangesproken te voelen. Zoals ik al eerder schreef: Wie de schoen past trekke hem aan. Je kunt toch niet ontkennen dat de schaterende smileys en de flauwe grapjes hier regelmatig van het topic rollen?

En verder lees je slecht, want ik zeg niets over mensen die tegen de instroom van asielzoekers zijn. En ik vind mensen helemaal niet "fout" omdat ze een andere mening hebben. Hooguit vind ik de manier waarop ze die mening verwoorden fout. Ik vind het ongepast om te grappen en grollen, omdat de situatie ernstig en treurig is.

Kortom: we zijn het op dit punt helemaal niet oneens met elkaar.
quote:pejeka schreef op 03 november 2015 @ 19:59:

[...]

Ttas is een beetje overspannen, dat weet je toch. Ze kon haar kinderopvang niet meer aan, de rest van haar leven niet meer handelen, dus ook hier reageert ze wat overtrokken. Ze kan (vind ik dan) beter even wat echte rust nemen en aan haarzelf werken.Dat heeft werkelijk niets mee te maken. Ik ben het slachtoffer rol een beetje zat. En de leugens die hier verkondigd worden. Je hebt een dak boven je hoofd elke dag schoon drinkwater er is geen oorlog in nederland de staat zorgt voor je. Je kan douche. Een warm bed. Waarom klaag je dan over andere mensen die niets hebben? Die hutje op mutje op elkaar geplaats worden? Die geen toekomst hebben geen nationaliteit geen huis trauma's. Wat is het probleem waar ben je bang voor? En om mij. Situatie erbij te halen vind ik erg goedkoop en gemeen. Omdat je de discussie niet met mij aan kan hoef je mijn sores niet tegen mij te gebruiken.
quote:Ttas28 schreef op 03 november 2015 @ 20:06:

[...]

Dat heeft werkelijk niets mee te maken. Ik ben het slachtoffer rol een beetje zat. En de leugens die hier verkondigd worden. Je hebt een dak boven je hoofd elke dag schoon drinkwater er is geen oorlog in nederland de staat zorgt voor je. Je kan douche. Een warm bed. Waarom klaag je dan over andere mensen die niets hebben? Die hutje op mutje op elkaar geplaats worden? Die geen toekomst hebben geen nationaliteit geen huis trauma's. Wat is het probleem waar ben je bang voor? En om mij. Situatie erbij te halen vind ik erg goedkoop en gemeen. Omdat je de discussie niet met mij aan kan hoef je mijn sores niet tegen te gebruiken.Om te beginnen kun je hier niet de hele wereld opvangen. Daarnaast nemen al die immigranten de problemen van hun thuislanden mee. De meeste landen in het Midden-Oosten zijn geen pretje om te wonen. Dat ligt niet aan het land, maar aan de mensen die er wonen. Die komen nu in grote aantallen hierheen. Straks wordt het hier net zo onleefbaar als daar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven