Algemeen vluchtelingentopic deel 3

22-10-2015 22:44 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Ttas28 schreef op 03 november 2015 @ 13:30:

[...]

Spreekt toch voor zich ze worden omschreven als moordenaars profiteurs. Ondankbare mensen.Niet happen ttas. Ze ruiken bloed. Laat van je mening niet iets lelijks maken.
quote:mienietjefietje schreef op 03 november 2015 @ 12:35:

Er komen er nog veel meer:

Bron Volkskrant:

Islamisten Libië dreigen Europa met meer migranten

Libië dreigt 'honderdduizenden' extra migranten naar Europa te sturen als Brussel de islamistische regering in Tripoli niet erkent. Een woordvoerder van de islamisten zegt in de Britse krant The Telegraph dat ze boten kunnen huren en grote aantallen migranten over de Middellandse Zee kunnen laten varen.

Jamal Zubia, de woordvoerder van het islamistische regering, zei dat Libië op dit moment tientallen miljoenen uitgeeft om migranten tegen te houden als ze de Middellandse Zee over willen steken. Als Europa blijft weigeren om hun autoriteit te erkennen, zou dit kunnen veranderen.

Ik acht de kans dat ze het werkelijk doen niet zo groot.

Als je ziet wat voor aanzuigende werking een generaal pardon al heeft kan je op je vingers natellen wat er met Libië gebeurd als ze gratis overtochten naar Europa aanbieden.

Ik denk dat een paar miljoen totaal kansarme Afrikanen Libië overspoelen.

Ze zullen zelf het eerste slachtoffer worden van hun dreigementen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:vruchtgebruik schreef op 03 november 2015 @ 13:39:

[...]

Niet happen ttas. Ze ruiken bloed. Laat van je mening niet iets lelijks maken.Oké dankje
quote:meivogel schreef op 03 november 2015 @ 13:28:

[...]

Niet letterlijk nee. Maar zoals jijzelf laatst schreef (ik citeer uit mijn hoofd): "het blijft maar aan land komen". Dat klinkt niet echt alsof je het over mensen hebt. Misschien bedoel je het niet zo, maar zo komt het wel over. En zo zijn er wel meer voorbeelden. (Maar als je het niet erg vindt, heb ik niet veel zin om het hele topic nog eens door te spitten. Ik heb nog andere dingen te doen vanmiddag )Ik schreef ZE blijven aan land komen, gewoon een Nederlands woord voor meervoud.

Kom nu eens met bewijzen dat er ontkend wordt dat het mensen zijn.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 03 november 2015 @ 13:46:

[...]

Als je ziet wat voor aanzuigende werking een generaal pardon al heeft kan je op je vingers natellen wat er met Libië gebeurd als ze gratis overtochten naar Europa aanbieden.

Ze zullen zelf het eerste slachtoffer worden van hun dreigementen.Eigen schuld hadden ze khadaffi niet moeten vermoorden het westen.
quote:Ttas28 schreef op 03 november 2015 @ 13:30:

[...]

Spreekt toch voor zich ze worden omschreven als moordenaars profiteurs. Ondankbare mensen.

Waar?

Dat generaliseren heb ik niet gelezen.

Maar eerlijk is eerlijk ik lees niet alles.
quote:Ttas28 schreef op 03 november 2015 @ 13:49:

[...]

Eigen schuld hadden ze khadaffi niet moeten vermoorden het westen.Khadaffi is niet vermoord door Het Westen.
quote:hollebollegijs schreef op 03 november 2015 @ 13:49:

[...]

Waar?

Dat generaliseren heb ik niet gelezen.

Maar eerlijk is eerlijk ik lees niet alles.Ik wel
quote:meivogel schreef op 03 november 2015 @ 13:22:

Niemand werpt je iets voor de voeten; het is een kwestie van historisch besef hoe bepaalde "toestanden" in de wereld zijn ontstaan. En in feite is het nog steeds aan de gang, via de macht van multinationals bijvoorbeeld. Het klopt dat wij daar als gewone mensen geen enkele invloed op kunnen uitoefenen. Maar als je je erin verdiept, dan kun je wel beter begrijpen waarom de mensen daar leven in de omstandigheden waarin ze leven.

Het is inderdaad niet verkeerd om stil te staan bij de omstandigheden waarin deze mensen leven en na te denken wat wij als samenleving voor deze mensen kunnen betekenen. Ik denk dat er ook maar weinig mensen in dit topic meeschrijven die geen begrip hebben voor het feit dat ze hier naartoe willen. Maar deze mensen met hun rugzakjes hier naar toe laten komen is wat mij betreft geen oplossing. Opvang in de regio, mede gefinancierd door Nederland/Europese Unie is waar ik voor pleit:

De kosten per asielzoeker liggen daar veel lager. Met hetzelfde geld kun je dus veel meer mensen helpen.Er is daar veel meer fysieke ruimte, ondanks dat daar al 95% van de vluchtelingen wordt opgevangenHet cultuurverschil is minder groot. Asielzoekers hoeven zich dus niet aan Nederlandse normen en waarden aan te passen en Nederland hoeft geen rekening te houden met mogelijke gevoeligheden van asielzoekers.De taalbarriére is fors lager.Tussen de asielzoekers die hierheen komen, zitten ongetwijfeld rotte appels. Die blijven Nederland bespaard.Economische migranten worden niet langer beloond en zullen dus thuisblijven.Mensensmokkelaars kunnen op zoek naar ander werk.
Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan!
quote:gewiekst schreef op 03 november 2015 @ 14:02:

[...]

Het is inderdaad niet verkeerd om stil te staan bij de omstandigheden waarin deze mensen leven en na te denken wat wij als samenleving voor deze mensen kunnen betekenen. Ik denk dat er ook maar weinig mensen in dit topic meeschrijven die geen begrip hebben voor het feit dat ze hier naartoe willen. Maar deze mensen met hun rugzakjes hier naar toe laten komen is wat mij betreft geen oplossing. Opvang in de regio, mede gefinancierd door Nederland/Europese Unie is waar ik voor pleit:

De kosten per asielzoeker liggen daar veel lager. Met hetzelfde geld kun je dus veel meer mensen helpen.Er is daar veel meer fysieke ruimte, ondanks dat daar al 95% van de vluchtelingen wordt opgevangenHet cultuurverschil is minder groot. Asielzoekers hoeven zich dus niet aan Nederlandse normen en waarden aan te passen en Nederland hoeft geen rekening te houden met mogelijke gevoeligheden van asielzoekers.De taalbarriére is fors lager.Tussen de asielzoekers die hierheen komen, zitten ongetwijfeld rotte appels. Die blijven Nederland bespaard.Economische migranten worden niet langer beloond en zullen dus thuisblijven.Mensensmokkelaars kunnen op zoek naar ander werk.Cultuurverschil? Ik heb geen last van de moslim cultuur. Ze vallen mensen er niet mee lastig hoor? Er wonen 60 jaar nislims in nederland. Ik zid het probleem niet zo.
quote:Ttas28 schreef op 03 november 2015 @ 13:49:

[...]

Eigen schuld hadden ze khadaffi niet moeten vermoorden het westen.

Tats82 als groot voorstander van een dictatuur?

Lees ik dat goed?

Khadaffi was misschien niet de meest wrede dictator van het Midden Oosten maar op het moment dat de VS en later de NAVO ingrepen was hij wel bezig opstandelingen af te slachten.

En nu blijft het altijd lastig om te bepalen wanneer er wel of niet ingegrepen wordt maar het ingrijpen toen had een humanitaire reden.

Dan is het een beetje flauw om daar achteraf kritiek op te hebben.

En ja ik ken de verhalen over olie belangen maar of dat in het geval Libië klopt betwijfel ik.

Wel verdiend de afhandeling geen schoonheidsprijs, er was geen plan om van Libië een functionerende democratie te maken en dat breekt nu op.
quote:Ttas28 schreef op 03 november 2015 @ 13:28:

[...]

Dat werp jij toch ook voor de vluchtelingen alsof elke vlichteling een moordenaar is. Alsof elke vluchteling profiteert.Niet alle vluchtelingen willen profiteren. De groep economische migranten die nu instromen is echter groot en deze mensen kiezen wel bewust voor de landen waar je het meeste krijgt. Waarom denk je dat er prima opvang, beter dan onze 72-uurs sporthallen, in bijvoorbeeld Litouwen leeg is?
quote:hollebollegijs schreef op 03 november 2015 @ 14:13:

[...]

Tats82 als groot voorstander van een dictatuur?

Lees ik dat goed?

Khadaffi was misschien niet de meest wrede dictator van het Midden Oosten maar op het moment dat de VS en later de NAVO ingrepen was hij wel bezig opstandelingen af te slachten.

En nu blijft het altijd lastig om te bepalen wanneer er wel of niet ingegrepen wordt maar het ingrijpen toen had een humanitaire reden.

Dan is het een beetje flauw om daar achteraf kritiek op te hebben.

En ja ik ken de verhalen over olie belangen maar of dat in het geval Libië klopt betwijfel ik.

Wel verdiend de afhandeling geen schoonheidsprijs, er was geen plan om van Libië een functionerende democratie te maken en dat breekt nu op.Dat zeiden ze ook over sadam hussein en syrië is nu het voorbeeld. Khadaffi was geen dictator zorg was gratis daar auto van de regering gratis school. Hij werd on het leven gebracht alleen ondat hij zijn olie in goud wou verkopen. De oetrodollar kwam in gevaar sadam wou olie in euro's verkopen. Het draait alleen maar om olie en dollars waarom denkje gezeik tussen oekraine en rusland en dat amerika heel rusland omsingeld heeft? Met navotroepen. Olie staat boven de mens daar w men wel oorlog voor voeren.
Gezellige boel daar bij Nijmegen:

http://www.gelderlander.nl/regio/nijmeg ... -1.5401307

NIJMEGEN - Vluchtelingen op het tentenkamp van Heumensoord bij Nijmegen zijn in de nacht van maandag op dinsdag massaal slaags geraakt. Zo'n 20 bewoners gingen met elkaar op de vuist in de grote verblijfstent. Dat gebeurde, nadat een dronken Eritreeër zich vervelend had gedragen tegenover een groepje kaartende Syriërs.

Voor zover bij de politie bekend is, zijn er geen gewonden gevallen. "Wel is iemand onwel geraakt na het incident. Dat stond los van de vechtpartij. Mogelijk was het een gevolg van de emoties die hoog zijn opgelopen."
quote:Ttas28 schreef op 03 november 2015 @ 13:02:

[...]

En vallen ze jou lastig? In je leven heb je er last van?Ja dus, ik heb in een vorige post al geschreven dat er soms gespuugd wordt als ik bij de tramhalte sta, en ik vind het ronduit onbeschoft dat moslims vrouwen niet willen aanraken en dus geen hand willen geven.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:Ttas28 schreef op 03 november 2015 @ 14:25:

[...]

Dat zeiden ze ook over sadam hussein en syrië is nu het voorbeeld. Khadaffi was geen dictator zorg was gratis daar auto van de regering gratis school. Hij werd on het leven gebracht alleen ondat hij zijn olie in goud wou verkopen. De oetrodollar kwam in gevaar sadam wou olie in euro's verkopen. Het draait alleen maar om olie en dollars waarom denkje gezeik tussen oekraine en rusland en dat amerika heel rusland omsingeld heeft? Met navotroepen. Olie staat boven de mens daar w men wel oorlog voor voeren.Nou uh, dit is zo'n verward verhaal, gaat het wel goed met je?
quote:mienietjefietje schreef op 03 november 2015 @ 14:34:

[...]

Ja dus, ik heb in een vorige post al geschreven dat er soms gespuugd wordt als ik bij de tramhalte sta, en ik vind het ronduit onbeschoft dat moslims vrouwen niet willen aanraken en dus geen hand willen geven.Moeten ze je hand aanraken? 1 keer halo is genoeg hoor
quote:meivogel schreef op 03 november 2015 @ 12:33:

[...]

Ttas het is zinloos hoor. Het beste kun je ze gewoon onder elkaar laten grappen en grollen. Iedere tegenreactie geeft ze alleen maar een podium om weer van alles te spuien. En individueel heeft nooit iemand iets gedaan of gezegd wat verkeerd is. Vinden ze zelf heel oprecht. Dat laatste vind ik misschien nog wel het meest verontrustend.Grappen en grollen? Vind jij het dan zo grappig? En individueel zijn wij misschien wel moordenaars en pedo's, wie zal het zeggen? En toch zijn en blijven we tegen deze grote aantallen vluchtelingen, en dat mag zomaar! Wen er maar aan. Ik zal je wat verklappen.....dat heet vrije meningsuiting!
quote:Ttas28 schreef op 03 november 2015 @ 14:37:

[...]

Moeten ze je hand aanraken? 1 keer halo is genoeg hoor

Hallo dan toch! Of goedemorgen of zo. Mahja, dan moet je je aanpassen huh! Dat schijnt nogal moeilijk te zijn.

Er zijn talloze voorbeelden op tv geweest, zelf een minister werd geweigerd met handschudden, als je het niet gezien hebt.....kan hoor, maar dat betekent niet dat het niet gebeurd is.
quote:hollebollegijs schreef op 03 november 2015 @ 13:46:

[...]

Ze zullen zelf het eerste slachtoffer worden van hun dreigementen.Nou het is te hopen.
quote:mienietjefietje schreef op 03 november 2015 @ 14:41:

[...]

Hallo dan toch! Of goedemorgen of zo. Mahja, dan moet je je aanpassen huh! Dat schijnt nogal moeilijk te zijn.

Er zijn talloze voorbeelden op tv geweest, zelf een minister werd geweigerd met handschudden, als je het niet gezien hebt.....kan hoor, maar dat betekent niet dat het niet gebeurd is.Hoeft niet ze hoeven je hand niet aan te raken het mag ook niet volgens de islamtische geloof. En verder heb ik daar respect voor. Dat heet fatsoen.
quote:mienietjefietje schreef op 03 november 2015 @ 14:34:

[...]

Ja dus, ik heb in een vorige post al geschreven dat er soms gespuugd wordt als ik bij de tramhalte sta, en ik vind het ronduit onbeschoft dat moslims vrouwen niet willen aanraken en dus geen hand willen geven.

Ja daar liet een Utrecht speler onlangs nog een mooi staaltje van zien..

Het commentaar van Johan Derksen is dan wel weer hilarisch:

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... l#comments

Talkshow Pauw gisteravond. We slaan de ranzige AZC/Enschede frame, het campagne-bezoek van Diederik Samsom aan Landal Libanon even over, alsook de doorzichtige promopraat van Pauw voor het vluchtelingen emo-projectje van zijn Veronica-dinnetje Nimet. Maar fastforwarden naar de ZapService, waarin een fragment van Johan Derksen wordt getoond. Derksen laat zich nogal moppig uit over de openlijk mohammedaans-middeleeuwse islamitische moslimvoetballer van FC Utrecht, die de Fox Sports-mevrouw geen hand wilde geven, tot hilariteit van Den Gijpvogel. Net op het moment dat héél het VARA-studiopubliek die akelige moslimhater Johan Derksen wil gaan lynchen, komt tafelgast Henk Spaan met een rake zinnige relevante alsook dodelijke opmerking over handenweigeraar Barazite. Way to go Spaanmans. Tot zover je Vara-optredens...
quote:hollebollegijs schreef op 03 november 2015 @ 13:48:

[...]

Ik schreef ZE blijven aan land komen, gewoon een Nederlands woord voor meervoud.

Kom nu eens met bewijzen dat er ontkend wordt dat het mensen zijn.

Aldersom gezegd: Kom jij eens met een post met een positive toon over de mensen die nu ons land binnenkomen. Enige nuance is bij jou ver te zoeken.

Je bent wel druk bezig de nadelen op te noemen en ieder nieuwtje waarbij een vluchteling of een paar iets 'hebberigs' of ondankbaars of anders geks doet wordt breed uitgemeten. Ander nieuws noem je linkse propaganda of wordt gediskwalificeerd. Maar misschien heb ik iets over het hoofd gezien, ben benieuwd.
quote:Ttas28 schreef op 03 november 2015 @ 14:43:

[...]

Hoeft niet ze hoeven je hand niet aan te raken het mag ook niet volgens de islamtische geloof. En verder heb ik daar respect voor. Dat heet fatsoen.

When in Rome, acts as the Romans! Dat betekent dat je je aanpast aan het land waar je verblijft.

En als je eigen reli gebruiken voorgaan, dan hoor je hier dus niet.
quote:vruchtgebruik schreef op 03 november 2015 @ 14:52:

[...]

Aldersom gezegd: Kom jij eens met een post met een positive toon over de mensen die nu ons land binnenkomen. Enige nuance is bij jou ver te zoeken.

Je bent wel druk bezig de nadelen op te noemen en ieder nieuwtje waarbij een vluchteling of een paar iets 'hebberigs' of ondankbaars of anders geks doet wordt breed uitgemeten. Ander nieuws noem je linkse propaganda of wordt gediskwalificeerd. Maar misschien heb ik iets over het hoofd gezien, ben benieuwd.Maar als er nou geen voordelen zijn......en propaganda = propaganda en dat is iedere avond op NPO

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven