Depressieve omgeving?
woensdag 4 november 2015 om 22:50
Kan je zelf depressief worden als je met mensen woont die klinisch depressief zijn? Ik heb het gevoel alsof ik zelf depressief ben geworden en het leven niet meer zie zitten, dankzij hun instelling. Ik was nooit zo maar omdat het familieleden zijn heb ik mij zelf nooit los van gemaakt en wilden ze graag helpen en nam het niet echt serieus, tot dat ik zelf had opgemerkt dat ik ontzettend depressief was. Ik ging naar school en werk maar was net een zombie, ik werkte ook verschrikkelijk veel uren maar voelde me zo leeg, en dan kwam ik thuis en dan waren ze niet actief, heel de dag in bed of op de bank en opgegeven moment dacht ik dat ik wel mentaal sterk was om het te weerstaan maar sluipten erin en ik werd zo, sliep alleen maar en was chagrijnig, gaf omgeving de schuld etc. Kan je depressief worden van andere die ernstig depri zijn?
woensdag 4 november 2015 om 22:57
Depressie is op zichzelf niet besmettelijk oid. Bepaald gedrag of gewoontes kunnen een depressie wel in de hand werken, zoals verstoord slaapritme, niet goed/onregelmatig eten, weinig lichamelijke activiteit en weinig zonlicht. Als je huisgenoten dergelijke gewoontes hebben en jij sluit je, om wat voor reden dan ook, daar bij aan dan kan ik me voorstellen dat je geestelijk wat minder weerbaar wordt. En dat zou best wel eens een depressie in de hand kunnen werken.
woensdag 4 november 2015 om 23:15
Lieve schat ga als je blieft hulp zoeken. Je blijft maar omgevingsfactoren opnoemen als reden dat je ongelukkig bent. Misschien wordt het tijd dat je aan jezelf gaat werken.
Je omstandigheden kan je niet altijd veranderen. Wel hoe je erzelf mee omgaat.
Je omstandigheden kan je niet altijd veranderen. Wel hoe je erzelf mee omgaat.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
donderdag 5 november 2015 om 00:38
Ik vind ook dat het belangrijk is dat je hulp zoekt.
Ik geloof er wel in dat je je totaal energieloos en rot gaat voelen door mensen die je leegzuigen ( omdat ze bv depressief en daardoor negatief zijn).
Ik herken dat in ieder geval wel. Maar als ik afstand neem van die mensen gaat dat gevoel weer weg.
Ik geloof er wel in dat je je totaal energieloos en rot gaat voelen door mensen die je leegzuigen ( omdat ze bv depressief en daardoor negatief zijn).
Ik herken dat in ieder geval wel. Maar als ik afstand neem van die mensen gaat dat gevoel weer weg.
donderdag 5 november 2015 om 13:22
Bij mijn eerste hulpraadpleging kwam boven dat mijn vader eigenlijk zwaar depressief is en dat heel mijn jeugd heeft uitgewerkt op zijn omgeving (gezin). Door telkens in die negatieve vicieuze cirkel kan je inderdaad zelf neerslachtig worden, bepaalde sociale dingen niet meer ondernemen, afzonderen, ... met depressie als gevolg. Zo vlug mogelijk de negatieve afval uit je leven kieperen en alles positief aanpakken. Zo probeer ik het nu, al is dat met vallen en opstaan.