Kosten SOA test
woensdag 4 november 2015 om 20:42
Wat zijn tegenwoordig de kosten van een soa test bij de huisarts?
Iemand die bij CZ verzekerd is en mij dat kan vertellen? Niet omdat ik niet ga als het me te duur is, maar zodat ik me daar op voor kan bereiden. De afspraak staat al
Ik ben 25+ en 1x onverstandig geweest, het risico is er... Dom, I know..
Iemand die bij CZ verzekerd is en mij dat kan vertellen? Niet omdat ik niet ga als het me te duur is, maar zodat ik me daar op voor kan bereiden. De afspraak staat al
Ik ben 25+ en 1x onverstandig geweest, het risico is er... Dom, I know..
woensdag 4 november 2015 om 20:58
@missmisery dat klopt niet
GGD is alleen gratis als je aan strenge eisen voldoet of liegt dat je er aan voldoet.
En tegenwoordig is het ook niet meer anoniem.
Je kunt voor een soa-test bij de terecht als:
- je jonger bent dan 25 jaar
- je als man seks hebt met mannen
- je in de prostitutie / erotische sector werkt
- je klachten hebt die passen bij een soa
- je seks hebt gehad met iemand die een soa heeft
- jij of een van je ouders uit een land komt waar veel soa voorkomen
GGD is alleen gratis als je aan strenge eisen voldoet of liegt dat je er aan voldoet.
- jij of een van je ouders uit een land komt waar veel soa voorkomen
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
woensdag 4 november 2015 om 21:01
quote:missmisery schreef op 04 november 2015 @ 20:59:
Zou idd gewoon de GGD in jouw regio bellen, dan weet je het zeker. Of anders een soa poli.
Die hebben beiden dezelfde eisen, dus dat maakt niet uit.
Voldoe je er niet aan moet je liegen of dokken.
Zou idd gewoon de GGD in jouw regio bellen, dan weet je het zeker. Of anders een soa poli.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
woensdag 4 november 2015 om 21:09
quote:lollypopje schreef op 04 november 2015 @ 21:01:
[...]
Bellen kan altijd toch? Tenzij jij de daadwerkelijke kosten weet heb je ook nog weinig relevante informatie gespuwd.
TO, check ook even wat er bij je verzekering staat over de dekking van zo'n onderzoek.
Wat ik quote kwam trouwens van de site van GGD hart van Brabant.
[...]
Bellen kan altijd toch? Tenzij jij de daadwerkelijke kosten weet heb je ook nog weinig relevante informatie gespuwd.
TO, check ook even wat er bij je verzekering staat over de dekking van zo'n onderzoek.
Wat ik quote kwam trouwens van de site van GGD hart van Brabant.
Silence is golden. Duct tape is silver.
woensdag 4 november 2015 om 21:11
De bedragen voor een SOA onderzoek op chlamydia, gonorroe, syfilis en hiv variëren tussen de 110 en de 180 euro en soms zelfs meer
https://www.soapoli-onlin ... een-soa-test#.VjpmoPkvfNM
https://www.soapoli-onlin ... een-soa-test#.VjpmoPkvfNM
woensdag 4 november 2015 om 22:34
quote:lollypopje schreef op 04 november 2015 @ 20:58:
- jij of een van je ouders uit een land komt waar veel soa voorkomenEen vriendin van mij heeft eens gelogen dat ze met verschillende mannen uit Afrika seks heeft gehad en ook betaalde seks had gehad maar ze kwam er alsnog niet doorheen
- jij of een van je ouders uit een land komt waar veel soa voorkomenEen vriendin van mij heeft eens gelogen dat ze met verschillende mannen uit Afrika seks heeft gehad en ook betaalde seks had gehad maar ze kwam er alsnog niet doorheen
donderdag 5 november 2015 om 00:44
quote:yolo8 schreef op 04 november 2015 @ 22:34:
[...]
Een vriendin van mij heeft eens gelogen dat ze met verschillende mannen uit Afrika seks heeft gehad en ook betaalde seks had gehad maar ze kwam er alsnog niet doorheen
Misschien dat ze het niet al te geloofwaardig had gebracht, wel vreemd... ik mocht wel gewoon gratis testen na 1 keer onveilig oraal zelfs al met een jongen die wisselende contacten heeft.
Ik was wel doodsbang omdat ik echt vage klachten kreeg daarna, opgezette klieren in mijn keel etc. Soms kan angst en stress echt rare dingen met je doen en krijg je vanzelf allerlei klachten, want achteraf na de test had ik gelukkig niets. Wel ging ik er niet heen met de bedoeling er een gratis test uit te halen. Ik was echt doodsbang dat ik iets had opgelopen. Misschien straalde ik dat uit.
[...]
Een vriendin van mij heeft eens gelogen dat ze met verschillende mannen uit Afrika seks heeft gehad en ook betaalde seks had gehad maar ze kwam er alsnog niet doorheen
Misschien dat ze het niet al te geloofwaardig had gebracht, wel vreemd... ik mocht wel gewoon gratis testen na 1 keer onveilig oraal zelfs al met een jongen die wisselende contacten heeft.
Ik was wel doodsbang omdat ik echt vage klachten kreeg daarna, opgezette klieren in mijn keel etc. Soms kan angst en stress echt rare dingen met je doen en krijg je vanzelf allerlei klachten, want achteraf na de test had ik gelukkig niets. Wel ging ik er niet heen met de bedoeling er een gratis test uit te halen. Ik was echt doodsbang dat ik iets had opgelopen. Misschien straalde ik dat uit.
donderdag 5 november 2015 om 06:35
quote:yolo8 schreef op 04 november 2015 @ 22:34:
[...]
Dat vind ik ook wel vergezocht. Je moet het simpeler en realistischer houden. Oftewel "mijn ex heeft een soa" of "ik heb af en toe seks voor geld, gewoon omdat ik het leuk vind".
En zorg dat je vragen op dat gebied kunt beantwoorden.
[...]
Dat vind ik ook wel vergezocht. Je moet het simpeler en realistischer houden. Oftewel "mijn ex heeft een soa" of "ik heb af en toe seks voor geld, gewoon omdat ik het leuk vind".
En zorg dat je vragen op dat gebied kunt beantwoorden.