Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic

12-10-2015 14:55 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.

Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.

Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Hallo dames

Ik heb 2 augustus tot en met 10 oktober de pil geslikt omdat wel nog geen kinderen wouden. Uiteindelijk gaan we er toch wel voor.

Ik heb last van mijn botsten. Ze zijn groter geworden en mijn tepel ook. Ik slaap daardoor heel slecht s'nachts. Ik eet meer dan ik normaal deed en af en toe krampjes in mijn onderbuik. Ik slik foliumzuur dus vermoeid ben ik niet.

Ik vroeg me af of ik zwanger kan zijn en wanneer ik dat kan testen? Ik moet volgende week ongesteld worden. Ik heb gisteren getest en gaf negatief aan.

Ja, een drieling.
Snjókorn falla, á allt og alla
Wachten tot nadat je ongesteld had moeten worden. Als je ongesteld wordt ben je niet zwanger. En als je niet ongesteld wordt kun je een test doen.

En bereid je maar voor, als je nu al heel slecht slaapt door wat grotere borsten..
Het is niet dat ze alleen groter zijn. Maar heel gevoelig. Botsten + tepels
Als jij tot tien okt de pil geslikt hebt denk ik dat je borsten reageren op t stoppen met de pil. Lijkt me heel onwaarschijnlijk dat je nu zwanger bent.
where ever you go, go with your heart
quote:Hali2307 schreef op 04 november 2015 @ 12:03:

Het is niet dat ze alleen groter zijn. Maar heel gevoelig. Botsten + tepelsDat had ik iedere maand wanneer mijn menstruatie eraan kwam.
Hallo,

Sinds een tijdje heb ik het gevoel dat ik zwanger ben, en dit wil ik zeker niet!

Ondanks dat ik aan de pil ben, 2 testen gedaan heb, menstrueer tijdens de pauze in de pil, en de dokter gebeld te hebben of ik zwanger kan zijn, ben ik hier toch bang voor.

Mijn gewicht is toegenomen, ik zie in de spiegel een dikkere buik, heb steken rechts onderin en voel regelmatig mijn "hart??" kloppen in mijn buik. Buik maakt vreemde geluiden en vooral savonds opgezet en pijnlijk met inhouden. Ook na het eten opgezet en pijnlijk met inhouden.

Denken jullie dat ik toch zwanger kan zijn, ben hier gewoon bang voor door alle verhalen die je leest en hoort.

Groetjes!
Je bent niet zwanger.
Ik zal even in mijn glazenbol kijken.

Overigens is een bloeding tijdens je stopweek niet hetzelfde als ongesteld zijn. Doe een test. Of vertrouw je ons meer?
quote:Faranya schreef op 04 november 2015 @ 23:00:

Ik zal even in mijn glazenbol kijken.

Overigens is een bloeding tijdens je stopweek niet hetzelfde als ongesteld zijn. Doe een test. Of vertrouw je ons meer?TO haar dokter gaf TO vast het advies het eens op het viva forum te vragen.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Volgens mij heb je eerder last van je dikke darm. De meeste dingen die je beschrijft horen eerder bij darmproblemen dan bij een zwangerschap.
Ok. Je slikt de pil, hebt testen gedaan, hebt onttrekkingsbloedingen. Ehm. Ik denk zomaar dat je niet zwanger bent hoor. Misschien zijn het je darmen waar je last van hebt?
Ja. Ik denk het wel. Ondanks de negatieve testen. Ondanks dat je menstrueert. Ondanks dat je de dokter gebeld hebt. Ondanks dat je aan de pil bent.

En het wordt een jongetje.

...

Nee natuurlijk ben je niet zwanger.
Mensen die zoooooo bang zijn voor een zwangerschap op zulke onnozele gronden verdenk ik er altijd van dat ze eigenlijk aan het wishful thinken zijn.

Waarom zou je in godsnaam zwanger zijn?
Misschien voel je het hart van een lintworm kloppen in je buik.

Iemand behoefte aan leuke plaatjes van wormen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Vast niet. Hooguit van een dikke drol.
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 04 november 2015 @ 23:22:

Misschien voel je het hart van een lintworm kloppen in je buik.

Iemand behoefte aan leuke plaatjes van wormen?Een paar schattige dan.
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
quote:Moiren_ schreef op 04 november 2015 @ 23:23:

[...]

Nee!

Thanks but no.

Off topic, er ging zopas iets mis. Volgens mij heb ik iemand per ongeluk iemand gestaft. Sorry sorry!!! Shame on me.
Beste allemaal,

Mijn vrouw heeft 24 oktober haar menstruatie gehad. Niet meer/minder/anders dan normaal. We wilden afgelopen maandag een ovulatietest doen. Deze was gelijk positief. Dit paste eigenlijk nog niet binnen de cyclus. Hierop een zwangerschapstest gedaan. Deze was positief.

Echter heeft mijn vrouw sinds haar menstruatie wat bruine afscheiding.

Hierop 2 dagen later nog een zwangerschapstest gedaan met wekenindicatie. Deze was ook positief (2-3 weken).

Mijn vrouw is dus zwanger of zwanger geweest.

Stel dat het wel een afgebroken zwangerschap is geweest. Hoe lang kan een zwangerschapstest nog positief blijven? Als er hooguit 2 weken een eicel zich ingenesteld heeft?

Natuurlijk hopen we zwanger te zijn. Dinsdag gaan we naar de verloskundige ivm de mogelijke zwangerschap en het bloedverlies.
Dinsdag al naar de verloskundige? Vraag me af of er dan al wat te zien is op een echo. Ik hoop mee met jullie op een zwangerschap.
Als je vrouw zwanger is, zou ze dan zo'n 6 weken moeten zijn, dus dan kan je wel wat zien met een inwendige echo.

Ik weet niet hoe lang een test positief zou blijven, maar hoop op goed nieuws voor jullie
quote:toeter83 schreef op 06 november 2015 @ 21:20:

Beste allemaal,

Mijn vrouw heeft 24 oktober haar menstruatie gehad. Niet meer/minder/anders dan normaal. We wilden afgelopen maandag een ovulatietest doen. Deze was gelijk positief. Dit paste eigenlijk nog niet binnen de cyclus. Hierop een zwangerschapstest gedaan. Deze was positief.

Echter heeft mijn vrouw sinds haar menstruatie wat bruine afscheiding.

Hierop 2 dagen later nog een zwangerschapstest gedaan met wekenindicatie. Deze was ook positief (2-3 weken).

Mijn vrouw is dus zwanger of zwanger geweest.

Stel dat het wel een afgebroken zwangerschap is geweest. Hoe lang kan een zwangerschapstest nog positief blijven? Als er hooguit 2 weken een eicel zich ingenesteld heeft?

Natuurlijk hopen we zwanger te zijn. Dinsdag gaan we naar de verloskundige ivm de mogelijke zwangerschap en het bloedverlies.

Het kan tot 6 weken duren tot het HCG-hormoon uit een vrouwelijk lichaam is, mocht het verkeerd gegaan zijn dus zo lang kan de test nog positief aangeven.

Afwachten maar tot dinsdag.

En "we" zijn natuurlijk niet zwanger he, zij is zwanger, "we" zijn wel in verwachting.
Dag dames!

Ik heb vorige maand een miskraam gehad.

Nu ben ik al een aantal dagen misselijk, borsten zijn groter, witte plakkerige afscheiding. Test gedaan en een licht streepje! Afgelopen donderdag (veel te vroeg, ik weet het) geeft niet zwanger aan. Testen van kruidvat geven wel een licht streepje. Een andere test van vanochtend geeft ook een licht streepje.

Nu ben ik bang dat het hcg hormoon nog in m'n lijf zit. De verloskundige gaf toen aan dat ze dacht dat het hcg hormoon snel zou verdwijnen, omdat ik nog maar 5 weken zwanger was. Echter verschilt dit per vrouw.

Wat denken jullie? Ik wacht natuurlijk m'n menstruatie dinsdag af, en test ik nog is. Maar, soort gelijke ervaringen?
Na een miskraam kan je cyclus behoorlijk van slagen zijn, dus hoe weet je dat ze dinsdag weer moet gaan menstrueren?
Dat kan natuurlijk anders zijn, maar daar ga ik even vanuit aangezien ik hiervoor een regelmatige cyclus had.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven