Kraambezoek
zaterdag 7 november 2015 om 18:54
Oké, ik maak maar even een nieuw topic want in het kraamtijd klaagtopic word ik niet echt begrepen. Ik bedoel het absoluut niet vervelend en ga zelf ook graag op kraambezoek, heb gewoon alleen slechte ervaringen. Goed wat is er de vorige kraamtijd gebeurd? (Haha dit klinkt wel heel dramatisch!)
Ik had een heftige bevalling gehad met inleiding zwangerschapsvergiftiging ijzertekort en manuele placenta verwijdering. Na 5 dagen ziekenhuis nog 3 dagen kraamzorg thuis waar ik zonder baby ervaring alles móest leren over de verzorging van zoontje. Kraambezoek schoot erbij in. Nu hebben we nogal veel kennissen en er zaten ook pijnlijke reacties tussen van mensen die dus niet op bezoek konden komen. Achteraf hoor ik dat er is geroddeld dat ik een pnd zou hebben enz.
Gelukkig ging het gauw beter dus zijn we begonnen met kraamvisite.. mijn vriend moest inmiddels weer werken en werd knettergek van iedere avond visite. Hij vond werken en de gebroken nachten natuurlijk al zwaar genoeg. Volgens mij zaten we wel 4 maand lang in de kraamvisite. Nu vinden we vrienden, ouders en broers heel leuk hoor maar alle buren, familie die we anders nooit zien, alle collega's, kennissen enz het was zo veel. En ik was zo moe. En dan moest ik nog zorgen dat het huis opgeruimd was enz.
Nu ben ik weer zwanger, morgen uitgerekend Mijn vriend ziet nog meer tegen kraambezoek op als mij. Het liefst wilde hij een kraamfeest maar ik denk dat er dan nog veel mensen zijn die denken dat hij wel even eerder mogen komen.. we hebben nu bedacht:
Parttime/nietwerkenden zoveel mogelijk overdag komen als de kraamverzorgster er is (er vanuit gaande dat ik nu gauw naar huis mag, flesjes maken en badje kan ik nu wel;)
Max 3 avonden in de week andere visite bv wo,za,zo en vragen of ze max een uurtje willen blijven als ik me niet goed voel.
Dan hopen we voor de kerst 'klaar' te zijn. Iemand herkenning of tips?
Nogmaals, normaal ben ik dol op gezelligheid maar word verschrikkelijk onzeker als ik in mijn joggingbroek zit met huilende baby (en nu ook nog dreumes) moe ben en me dan druk moet maken om beschuit met muisjes enz..
ik bedoel het dus niet zoals het in het andere topic nogal vervelend over kwam
Groetjes!
Ik had een heftige bevalling gehad met inleiding zwangerschapsvergiftiging ijzertekort en manuele placenta verwijdering. Na 5 dagen ziekenhuis nog 3 dagen kraamzorg thuis waar ik zonder baby ervaring alles móest leren over de verzorging van zoontje. Kraambezoek schoot erbij in. Nu hebben we nogal veel kennissen en er zaten ook pijnlijke reacties tussen van mensen die dus niet op bezoek konden komen. Achteraf hoor ik dat er is geroddeld dat ik een pnd zou hebben enz.
Gelukkig ging het gauw beter dus zijn we begonnen met kraamvisite.. mijn vriend moest inmiddels weer werken en werd knettergek van iedere avond visite. Hij vond werken en de gebroken nachten natuurlijk al zwaar genoeg. Volgens mij zaten we wel 4 maand lang in de kraamvisite. Nu vinden we vrienden, ouders en broers heel leuk hoor maar alle buren, familie die we anders nooit zien, alle collega's, kennissen enz het was zo veel. En ik was zo moe. En dan moest ik nog zorgen dat het huis opgeruimd was enz.
Nu ben ik weer zwanger, morgen uitgerekend Mijn vriend ziet nog meer tegen kraambezoek op als mij. Het liefst wilde hij een kraamfeest maar ik denk dat er dan nog veel mensen zijn die denken dat hij wel even eerder mogen komen.. we hebben nu bedacht:
Parttime/nietwerkenden zoveel mogelijk overdag komen als de kraamverzorgster er is (er vanuit gaande dat ik nu gauw naar huis mag, flesjes maken en badje kan ik nu wel;)
Max 3 avonden in de week andere visite bv wo,za,zo en vragen of ze max een uurtje willen blijven als ik me niet goed voel.
Dan hopen we voor de kerst 'klaar' te zijn. Iemand herkenning of tips?
Nogmaals, normaal ben ik dol op gezelligheid maar word verschrikkelijk onzeker als ik in mijn joggingbroek zit met huilende baby (en nu ook nog dreumes) moe ben en me dan druk moet maken om beschuit met muisjes enz..
ik bedoel het dus niet zoals het in het andere topic nogal vervelend over kwam
Groetjes!
zaterdag 7 november 2015 om 19:05
Gewoon een kraamfeest. En mensen die dat niet respecteren en zichzelf blijkbaar zo belangrijk vinden dat ze eerder komen, zouden van mij helemaal niet hoeven komen.
Uitzonderingen als degenen waarvan jullie vinden dat die eerder mogen komen, daargelaten.
Uitzonderingen als degenen waarvan jullie vinden dat die eerder mogen komen, daargelaten.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
zaterdag 7 november 2015 om 19:07
Helemaal niet gek toch? Ik zou denk ik ook gek worden van elke avond bezoek, en man helemaal.. Die zou een hotel nemen denk ik haha. Nee zonder gekheid, jullie als kraamouders hebben het voor het zeggen hoor. Stel gewoon tijden in, s'middags van 15- 17.00 en avonds van 19.30- 21.30 bijvoorbeeld. Of doe voor alle vrienden en kennissen een kraamfeest, ben je in 1x klaar. De 'eigen' familie mogen max 2x in de week komen bijvoorbeeld.
De kraamtijd is jullie tijd, wennen aan elkaar en genieten en bijkomen. Bezoek heeft zich echt aan te passen m.i.
De kraamtijd is jullie tijd, wennen aan elkaar en genieten en bijkomen. Bezoek heeft zich echt aan te passen m.i.
zaterdag 7 november 2015 om 19:10
Jouw kraamtijd, jouw ( jullie) keuze. En iedereen die zich daardoor vervelend voelt die moet zijn lange tenen maar even intrekken hoor! Je bent niet verplicht om je kind aan de hele wereld te laten zien he! Familie en vrienden die je vaak ziet en jullie goed kennen weten dat een bezoekje van max een uur prima is in het begin. En alle anderen? Of idd op een kraamfeest of gewoon niet. Voor vage kennissen etc is het vroeg genoeg wanneer ze je een keer toevallig buiten zien lopen; dan werpen ze dan maar een blik in de kinderwagen... Klaar!
Succes met de bevalling en de kraamtijd; schakel kraamhulp en man maar in om al te nieuwsgierige mensen buiten de deur te houden enne... Een telefoon hoef je niet verplicht op te nemen he!!
Succes met de bevalling en de kraamtijd; schakel kraamhulp en man maar in om al te nieuwsgierige mensen buiten de deur te houden enne... Een telefoon hoef je niet verplicht op te nemen he!!
zaterdag 7 november 2015 om 19:16
Voor alle buren, verre vrienden, kennissen, tantes, neven, nichten, ... kortom: iedereen die wel een kaartje krijgt, maar niet je allerbeste vriendin of directe familie is: 1 groot kraamfeest!
Weet ik ook gelijk weer waarom ik zowat nooit op baby-bezoek ga. (Als er een rekeningnummer bij staat, stort ik wel altijd mijn cadeau. Hier in België is geld vragen / krijgen doodnormaal.)
Ik ga enkel langs bij directe familie of mijn beste vriendin.
Weet ik ook gelijk weer waarom ik zowat nooit op baby-bezoek ga. (Als er een rekeningnummer bij staat, stort ik wel altijd mijn cadeau. Hier in België is geld vragen / krijgen doodnormaal.)
Ik ga enkel langs bij directe familie of mijn beste vriendin.
zaterdag 7 november 2015 om 19:20
En mensen clusteren. Dus als collega 1 komt, dan meteen collega 2 en 3 opdezelfde tijd plannen.
Zelfde voor vage tante 1 en 2.
En na 2,5 maand mag je volgens mij ook gewoon zeggen. Komt niet uit! Wij gaan dit weekend een dagje op stap met het gezin.
Of iets vaags over 'zullen we daar anders volgende week nog over bellen?'
Zelfde voor vage tante 1 en 2.
En na 2,5 maand mag je volgens mij ook gewoon zeggen. Komt niet uit! Wij gaan dit weekend een dagje op stap met het gezin.
Of iets vaags over 'zullen we daar anders volgende week nog over bellen?'
zaterdag 7 november 2015 om 19:22
zaterdag 7 november 2015 om 19:24
Wie niet naar wie je allemaal kaartjes stuurt, maar misschien kan je daar nog even kritisch naar kijken. Ouwe buren, vage tantes, ex-klasgenootjes stuur je niets. Geboortekaartje is toch een uitnodiging voor bezoek. En de kaartjes wat later sturen als je ze niet in joggingbroek wil ontvangen. (Mja boeieh, ze weten toch dat je Kate niet ben)
zaterdag 7 november 2015 om 19:24
Heb het andere topic niet gelezen. Maar wat jammer dat jij denkt dat je je moet verantwoorden om iets waar je helemaal gelijk in hebt en iets waar eigen mening en gevoel bij op eerste plaats staan!
Het gaat om jullie gezin, om jullie rust, om jullie geluk.
Doe het zo zoals jullie je daar prettig bij voelen. Alle andere meningen doen niet ter zake!
Echt, neem dit aub van mij aan!
Het gaat om jullie gezin, om jullie rust, om jullie geluk.
Doe het zo zoals jullie je daar prettig bij voelen. Alle andere meningen doen niet ter zake!
Echt, neem dit aub van mij aan!
zaterdag 7 november 2015 om 19:27
Kies echt voor jezelf. Zeg nee en laat die mensen maar kletsen. De mensen die echt tellen in je leven snappen het wel. Bepaalde soort mensen hebben altijd iets te roddelen. Laat je niet gijzelen in je eigen huis. Ik word echt boos als ik dit lees, wat naar voor jullie!
Het idee van het clusteren is ook een goede en ik denk inderdaad dat er minder aanloop zal zijn bij de tweede.
Het idee van het clusteren is ook een goede en ik denk inderdaad dat er minder aanloop zal zijn bij de tweede.
zaterdag 7 november 2015 om 19:32
quote:peerke77 schreef op 07 november 2015 @ 19:10:
En alle anderen? Of idd op een kraamfeest of gewoon niet. Voor vage kennissen etc is het vroeg genoeg wanneer ze je een keer toevallig buiten zien lopen; dan werpen ze dan maar een blik in de kinderwagen... Klaar!
Succes met de bevalling en de kraamtijd
Maar die belden dus uit zichzelf wanneer ze langs mochten komen..
Dank je wel!
En alle anderen? Of idd op een kraamfeest of gewoon niet. Voor vage kennissen etc is het vroeg genoeg wanneer ze je een keer toevallig buiten zien lopen; dan werpen ze dan maar een blik in de kinderwagen... Klaar!
Succes met de bevalling en de kraamtijd
Maar die belden dus uit zichzelf wanneer ze langs mochten komen..
Dank je wel!
zaterdag 7 november 2015 om 19:46
Je hebt groot gelijk, gewoon doen waar jullie je goed bij voelen! Ik vond de kraamtijd met de eerste ook niet relaxt, veel visite in de avonden - juist als zoon onrustig was en ik doodmoe, alle weekenden bezoek. Dat hebben we bij de tweede ook echt anders gedaan. Heel weinig bezoek in de avonden, sowieso 1 dag in het weekend geen bezoek etc. Dit deden we ook omdat de oudste nogal overstuur was door de komst van de tweede, maar ook voor onze eigen rust en vanuit de ervaring bij de oudste. En als mensen dat niet snappen of gek vinden, jammer dan!!
zaterdag 7 november 2015 om 19:53
Wij hadden idd nog wel avonden bedacht. Als zoontje op bed ligt. Misschien is dat niet zo handig want ons zoontje had toen ook altijd huiluurtjes. Ik schaamde me dan rot omdat ik hem niet rustig kreeg. Ik weet natuurlijk niet hoe deze baby wordt maar misschien is 's middags wel handiger ja. Maar zelf had ik dit meer gereserveerd voor middagslaapje (dreumes en ik
koken, rustig eten enz.
Iemand met een tweede ervaring?
Iemand met een tweede ervaring?
zaterdag 7 november 2015 om 19:54
Wij hebben een kraamborrel gedaan, beviel zeer goed! Ik snap deze zin niet zo 'Het liefst wilde hij een kraamfeest maar ik denk dat er dan nog veel mensen zijn die denken dat hij wel even eerder mogen komen.. '
Ten eerste: wat maakt het uit wat anderen denken?
Ten tweede: voor de kraamborrels waar ik bij geweest ben, zat de uitnodiging bij het geboortekaartje
Ten derde: je weet toch helemaal niet hoe je bevalling loopt, of je kindje gezond is, enz? Ik zou zeggen dat je het daarom niet eerder kán plannen dan voordat je kindje er is.
De borrels die wij gaven waren ongeveer een maand / 6 weken na de geboorte, als iedereen (inclusief baby) weer een beetje geland is.
Ten eerste: wat maakt het uit wat anderen denken?
Ten tweede: voor de kraamborrels waar ik bij geweest ben, zat de uitnodiging bij het geboortekaartje
Ten derde: je weet toch helemaal niet hoe je bevalling loopt, of je kindje gezond is, enz? Ik zou zeggen dat je het daarom niet eerder kán plannen dan voordat je kindje er is.
De borrels die wij gaven waren ongeveer een maand / 6 weken na de geboorte, als iedereen (inclusief baby) weer een beetje geland is.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
zaterdag 7 november 2015 om 19:57
Wees gewoon heel selectief. Opa's en oma's, ooms, tantes en beste vrienden in het begin op kraambezoek. De rest gewoon echt pas als jullie daar zin in hebben. En dat kun je prima aangeven. Dat je fysiek nog moe bent, en jullie moeten wennen aan de nieuwe situatie met 2 kinderen. Stuur ook maar een select groepje een kaartje. Alleen de mensen van wie JIJ het jammer zou vinden als ze niet op kraambezoek komen.
zaterdag 7 november 2015 om 19:59
Ik denk dat het nu te kortdag is om nog een kaartje voor kraamborrel te ontwerpen. Natuurlijk snap ik dat ik het niet kan plannen en eerst moet afwachten of kindje gezond is. Maar bij onze eerste was dus het probleem dat we het uitstelden en er toen maanden later nog mee bezig waren. Daarom denk ik er maar vast bij na mocht alles goed gaan dan zoveel mogelijk als kraamzorg er is