Kraambezoek

07-11-2015 18:54 115 berichten
Oké, ik maak maar even een nieuw topic want in het kraamtijd klaagtopic word ik niet echt begrepen. Ik bedoel het absoluut niet vervelend en ga zelf ook graag op kraambezoek, heb gewoon alleen slechte ervaringen. Goed wat is er de vorige kraamtijd gebeurd? (Haha dit klinkt wel heel dramatisch!)

Ik had een heftige bevalling gehad met inleiding zwangerschapsvergiftiging ijzertekort en manuele placenta verwijdering. Na 5 dagen ziekenhuis nog 3 dagen kraamzorg thuis waar ik zonder baby ervaring alles móest leren over de verzorging van zoontje. Kraambezoek schoot erbij in. Nu hebben we nogal veel kennissen en er zaten ook pijnlijke reacties tussen van mensen die dus niet op bezoek konden komen. Achteraf hoor ik dat er is geroddeld dat ik een pnd zou hebben enz.

Gelukkig ging het gauw beter dus zijn we begonnen met kraamvisite.. mijn vriend moest inmiddels weer werken en werd knettergek van iedere avond visite. Hij vond werken en de gebroken nachten natuurlijk al zwaar genoeg. Volgens mij zaten we wel 4 maand lang in de kraamvisite. Nu vinden we vrienden, ouders en broers heel leuk hoor maar alle buren, familie die we anders nooit zien, alle collega's, kennissen enz het was zo veel. En ik was zo moe. En dan moest ik nog zorgen dat het huis opgeruimd was enz.

Nu ben ik weer zwanger, morgen uitgerekend Mijn vriend ziet nog meer tegen kraambezoek op als mij. Het liefst wilde hij een kraamfeest maar ik denk dat er dan nog veel mensen zijn die denken dat hij wel even eerder mogen komen.. we hebben nu bedacht:

Parttime/nietwerkenden zoveel mogelijk overdag komen als de kraamverzorgster er is (er vanuit gaande dat ik nu gauw naar huis mag, flesjes maken en badje kan ik nu wel;)

Max 3 avonden in de week andere visite bv wo,za,zo en vragen of ze max een uurtje willen blijven als ik me niet goed voel.

Dan hopen we voor de kerst 'klaar' te zijn. Iemand herkenning of tips?

Nogmaals, normaal ben ik dol op gezelligheid maar word verschrikkelijk onzeker als ik in mijn joggingbroek zit met huilende baby (en nu ook nog dreumes) moe ben en me dan druk moet maken om beschuit met muisjes enz..

ik bedoel het dus niet zoals het in het andere topic nogal vervelend over kwam

Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Bij mij zijn mijn collega's wel (beperkt) welkom hoor. Alleen het rechstreekse team en dan op een avond tegen de tijd dat ik daar weer fit genoeg voor ben. Eventueel een keer naar het werk kan misschien ook wel Er zijn de laatste tijd weinig collega's moeder geworden. Alleen papa eigenlijk en die nemen meestal beschuit met muisjes mee zonder de baby
Oh Suus sommig kraambezoek lijkt me echt heel leuk en is inderdaad van het soort dat zichzelf wel redt, maar werk en prive hou ik lekker gescheiden.

Althans, bij deze baan. Ex-collega's zijn namelijk wel welkom haha!
quote:Frizz schreef op 09 november 2015 @ 18:12:

Moet nog met verlof hoor FG.

Oh nou, gefeliciteerd met je zwangerschap dan .

Baby even showen in de pauze lijkt mij ook het beste. Kunnen ze allemaal even oeh en ah roepen en jij kunt op ieder gewenst moment vertrekken omdat je de bus moet halen. En je bent er nog eens uit ook
Ik vond het trouwens niks, kraambezoek. Ik was de eerste keer koud terug uit het ziekenhuis (poliklinisch!) of mijn moeder en mijn zus stonden al juichend voor de deur. En toen wilden ze mijn kind nog vasthouden ook, ik kon ze wel vermoorden. Een paar dagen later kwamen zwager en zijn vriendin ook even kijken. Met medeneming van hun slaapzakken en luchtbedden, want ze moesten de volgende dag toch in de buurt zijn dus dan konden ze net zo goed blijven slapen .

Kortom, ik begrijp die regelzucht wel.
Haha, ik heb me al voorgenomen dat ik niemand tegen mijn zin mijn kind laat vasthouden. Ik weet nog dat mijn zusje huilend wegliep nadat ze kind had afgegeven aan onze tante, vond ik echt belachelijk. Jij bent moeder, wil je het niet hebben dan gebeurt het niet.
quote:Frizz schreef op 09 november 2015 @ 18:44:

Haha, ik heb me al voorgenomen dat ik niemand tegen mijn zin mijn kind laat vasthouden. Ik weet nog dat mijn zusje huilend wegliep nadat ze kind had afgegeven aan onze tante, vond ik echt belachelijk. Jij bent moeder, wil je het niet hebben dan gebeurt het niet.Ik heb niet gehuild, maar wel met vuurspuwende ogen gekeken naar de onverlaten die mijn kind zomaar durfden te bezoedelen met hun niet-moederlijke aanrakingen. En zodra ik vond dat ik het fatsoenlijkerwijs kon maken (na een seconde of drie) griste ik mijn kind onverbiddelijk uit hun handen. Zijn ze nou gek zeg.
Hoi hoi hier de to en ben inmiddels bevallen van een prachtig dochtertje!! 5 uur na het openen van dit topic begonnen de weeën heb een razendsnelle bevalling gehad en was supersnel weer op de been.. en kan vertellen ik heb de afgelopen 7 dagen al 20 mensen gezien! Ik geniet er van, iedereen zegt dat ik er goed uitzie en zo voel ik me ook! De kraamverzorgster zet mooi koffie/thee en smeert beschuitjes en ik pronk met lieve baby:) nu scheelt het ook dat ik deze kraamverzorgster niet heel aardig vind dus ben blij dat dit de dag breekt hahaha. Voor volgende week (morgen is haar laatste dag) heb ik ook al afspraken staan op maandagavond dinsdagochtend en vrijdagavond maar heb geregeld dat mijn moeder me helpt (zorgt dat zoontje niet alles van tafel gooit ) of man thuis is.

tot zover mijn update.

vond het leuk om even te laten weten dat ik het nu wel leuk vind, waarschijnlijk omdat het niet meer nieuw is en ik beter uit de bevalling ben gekomen
Goed om te horen!
Wat goed! Gefeliciteerd!!
Gefeliciteerd TO! Fijn dat alles goed is met jou en de kleine! :rosé:

Edit; heb je een wijntje gepakt, en hoe smaakt ie?
Haha ben nu met mijn wijntje bezig!!! Heerlijk. Trouwens stom detail; het waren míjn collega's die de vorige keer tijdens kraamweek wilden komen en toen gingen roddelen over depressie.. nou nu had ik in de groepsapp gegooid dat ze welkom was, komen er maar 3 omdat het niet handig is te regelen met hun schoolgaande kinderen te kortdag en ik woon wat verder weg hahaha nou graag of niet;)
Gefeliciteerd!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:hoppala schreef op 09 november 2015 @ 18:05:

Bij ons (in Oostenrijk) is het de gewoonte dat je emt baby bij je werk op bezoek gaat. Zit jij niet met de zooi en kan je gaan wanneer je wilt.

Kan je niet voorstellen dat je tijdens de koffiepauze komt op eht moment dat je je weer goed genoeg voelt?

De echt goede colleges komen wel langs, maar dat zijn dan ook echt vrienden/vriendinnen geworden, dat is anders (zijn allemaal promovendi)

Wat heeft promovendi met kraamvisite te maken??

Gefeliciteerd to
Frankly my dear, I don"t give a damn
Waarschijnlijk omdat je met mede- promovendi vaak een hele sterke band samen ontwikkeld en dat het daarom vaak meer vrienden zijn dan alleen collega's. Dat is tenminste mijn ervaring. Veel van mijn collega's van die periode zijn nog steeds hele goede vrienden. Als je zo'n 12 uur per dag samen doorbrengt 6 of 7 dagen per week krijg je veel van elkaar mee.
Precies dat Selah. En de meeste komen uit het buitenland en hebben dus geen Familie op de plek waar je werkt. Dat maakt dat je veel closer wordt dan normale collegas En elkaar ook echt ondersteunt (bijv in de kraamtijd)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven