Depressieve kat ineens?

07-11-2015 11:38 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

ik heb een kat van nu ongeveer 3/4 jaar. Hij was altijd speels en beet/stoeide dan ook wel geregeld. Sinds een paar dagen is hij teruggetrokken en ook niet meer bijterig/speels. Hij miauwde ook altijd wel, helemaal 's ochtends als hij hoorde dat ik wakker was en hij zin had in eten. Dit doet hij ook niet meer.

Ik zei gister nog tegen mijn vriend dat als het een mens zou zijn hij depressief kon zijn. Nu lees ik dat katten ook depressief kunnen zijn, met als voornaamste reden verveling. Ik denk dat dit hier ook aan de hand kan zijn. Ik werk onregelmatig en mijn vriend regelmatig dus er is vaak wel iemand thuis, we spelen af en toe met hem maar ik denk dat dit vaker moet. Gebeurt nu ongeveer kwartier per dag. Hij heeft een krabpaal en wat speeltjes maar speelt hier zelf weinig mee. Kat gaat niet naar buiten omdat dat hier niet kan, over een half jaar gaan we verhuizen en kan kat naar buiten. Kat eet/drinkt/poept normaal.

Ik ga volgende week eens bellen met de dierenarts om advies te vragen, maar misschien herkennen sommige forummers dit? Hoor dan graag ervaringen.
Ik denk dat hij zich niet zo lekker voelt. Heeft hij misschien wat verkeerds gegeten buiten? Of misschien een beetje grieperig.
Ah wat zielig :(. Dierenarts een bezoekje brengen dan maar?

Mijn hond ging ook ander gedrag vertonen en bij hem waren het ontstekingen in de hersenen.. Maar mijn hond had ook wel echt lichamelijke klachten zoals telkens rondjes naar links draaien, wegschuiven met pootjes als hij aan het eten was etc. Denk niet dat jouw kat dat heeft. Maar ik zou alsnog even langs de huisarts gaan!
Denk ook dat die zich niet lekker voelt, misschien toch iets verkeerds binnen gekregen?
Ik denk dat hij zich niet lekker voelt. Depressief zou ik het niet noemen. De dierenarts om advies vragen lijkt me een goed idee. Sommige katten trekken zich terug en worden stil als ze pijn hebben.
Neem er een vriendje bij, jonge poezen spelen graag.
Mijn kat wordt een stuk rustiger/suffer zodra het winter wordt. In de zomer bloeit hij letterlijk weer op. Zo gaat het al jaren en het is verder een gelukkig beestje hoor. Maar in de winter wilt ie gewoon lekker voor de kachel liggen en niks doen. Hij eet ook minder in de winter.

Maar voor de zekerheid even de dierenarts bellen of langsgaan kan nooit kwaad.
She needed a hero. So that's what she became.
quote:gismo72 schreef op 07 november 2015 @ 11:46:

Neem er een vriendje bij, jonge poezen spelen graag.Welnee, deze kat speelde hiervoor ook zonder kattenmaatje. Een kat die zich niet lekker voelt is echt niet blij met een andere kat.
Je kat voelt zich waarschijnlijk gewoon niet lekker op het moment. Het zijn taaie beesten en vaak laten ze verder niet veel merken. Ik zou zeker even langs de dierenarts gaan.
Hoe erg het ook is, chocola helpt!
Ik zou ook even een bezoekje aan de dierenarts brengen. Hij kan best ergens pijn hebben en daardoor zich anders gedragen.
Grief is just love with nowhere to go
Je kat is waarschijnlijk ziek ga naar een DA want wegkruipen en niet spelen is duidelijk een teken van pijn/ ongemak. Niet wachten tot volgende week
quote:sabbaticalmeds schreef op 07 november 2015 @ 12:12:

Je kat is waarschijnlijk ziek ga naar een DA want wegkruipen en niet spelen is duidelijk een teken van pijn/ ongemak. Niet wachten tot volgende weekPrecies dit, helemaal mee eens.
quote:sabbaticalmeds schreef op 07 november 2015 @ 12:12:

Je kat is waarschijnlijk ziek ga naar een DA want wegkruipen en niet spelen is duidelijk een teken van pijn/ ongemak. Niet wachten tot volgende week+1
Mijn kat deed ineens raar en we zijn die zondag direct naar de dierenarts gegaan. Daar bleek ze een wesp te hebben opgegeten en was erdoor gestoken in haar keeltje. Hadden wij gewacht was ze er waarschijnlijk nu niet meer geweest ;) Ik zou de da maar ff bellen!
Katten kunnen niet depressief zijn. Er is hier sprake van projectie, je schrijft eigen emoties toe aan je kat.

Als katten - en andere dieren - ziek zijn dan trekken ze zich terug in een hoekje en zijn heel stil. Misschien toch maar naar de dierenarts dan.
Ow. Kan alleen nog maar mosterd zijn, zie ik maar mijn kat heeft toen hij kitten was niesziekte gehad. En als hij binnen blijft hangen, is hij meestal een beetje verkouden. De niesziekte blijft helaas terugkomen, meestal is hij dan alleen hangerig. Maar ik zou opschieten met de dierenarts bellen, het is zaterdag en meestal zijn ze dan eerder dicht. Beterschap!
Zijn nieren in orde? Daar kunnen ze er futloos, dof en verfomfaaid van uit gaan zien.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Bel maandagochtend gelijk even met de dierenarts. Bedankt voor alle reacties!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven