Mode & Beauty alle pijlers

Ooglidcorrectie

17-01-2012 15:50 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat hier al het één en ander over geschreven is, heb oude topics ook door zitten spitten, maar wil toch een nieuwe openen. Ik ben van plan om in februari een boven ooglidcorrectie te laten doen. Ben voor een intake gesprek geweest in Maarssen. Mijn indruk was positief. Heeft iemand ervaringen met deze kliniek? Alle tips zijn welkom! Ik zie er behoorlijk tegen op (de herstelperiode), maar mijn oogleden zijn heel zwaar en ik heb dus altijd een vermoeide blik. Verder trek ik ook mijn voorhoofd heel veel op waardoor ik hier lelijke rimpels krijg. Misschien zijn hier meer mensen die het overwegen?
Ben zo eens aan het kijken betreft vergoedingen.

Maar snap er niks van.

Wordt niet vergoed, tenzij je een aanvullende verzekering hebt?

Die heb ik trouwens, en wel 4*
Als er een vergoeding gegeven wordt komt het uit de aanvullende verzekering. Zelf ben ik erg goed verzekerd maar toch word de aanvraag niet zomaar goed gekeurd want ondanks het zichtverlies en lichamelijke klachten wordt het toch gezien als een cosmetische ingreep.

Hoe gaat het Sunflex?
Maar wat zijn lichamelijke klachten?

Het hangt bij mij op mijn oogleden, en dat voelt zwaar en vermoeid aan.

Lijkt soms of ik hoofdpijn van heb.

Kan dat?

Als ik mijn wenkbrauwen omhoog hou, voelt dat als verlichting op de oogleden.

Betreft gezichtsveld.

Ik zie de rand wel hangen, maar belemmerd mij zicht niet.
quote:nadanni schreef op 15 maart 2012 @ 09:52:

@kwallenbal..

Ik begrijp denk ik wat je bedoelt, dat die oogoperatie's veel enger lijken.

Je gezicht is zo kwetsbaar..brr..

@Sunflex..

Ik denk ook als je het eenmaal hebt ondergaat dat je achteraf zegt dat het enigzins meeviel?

Fijn dat je zo happy ermee bent..

Ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat..

Ik begrijp trouwens niet waarom die prijzen zo ver uit elkaar liggen.

Bij bergmann is het 1375, en bij ACCZ 800,00?

Hoe kan dat?

Tja het is een vrije markt waar men kennelijk kan vragen wat ze willen. Er zit inderdaad veel prijsverschil tussen verschillende klinieken. Ik ben zelf bij Bergman geweest en was er zeer tevreden over. Nauwelijks pijn gehad en het resultaat is top. Intake, operatie, nazorg, alles was prima. Goede arts een een leuk verwenpakket met producten en voor mijn man verse koffie en de nieuwste tijdschriften in een zeer luxe ruimte terwijl hij op mij wachtte. En een toplocatie midden in het bos. Maar het gaat tenslotte om de arts. De arts die mij heeft geopereerd werkt inmiddels bij de Velthuiskliniek in Hilversum. Mocht ik ooit nog een ingreep overwegen zou ik toch hem weer opzoeken omdat hij goed is, en dan maakt de kliniek en de kosten mij net even iets minder uit. Een vriendin van mij ging naar Belgie, maar moest na de operatie nog wel 2 uur terugrijden in de ligstand in de auto met ijs op haar auto... was wel goedkoop maar gezien de reis toch geen aanrader.

Mijn advies: Vraag dus vooral aan mensen die ervaring hebben welke arts zij zouden aanraden. Zet daar de kosten dan naast en beslis.
Hoi meiden,

Ik denk ook na over een onder-ooglidcorrectie, tegen mn wallen. Ik heb die wallen al mijn hele leven en van alles geprobeerd, dure cremes en dure camouflagemake-up, maar niks helpt. Mensen blijven vragen of ik moe ben, keer op keer. Meestal zeg ik tegenwoordig maar ja om er vanaf te zijn.

Ik ben pas 24 maar wil zo graag van die wallen af. Ik weet dat het meestal een ingreep is die mensen na hun 30e/40e nemen. zijn er nog meer meiden van mijn leeftijd die het hebben gedaan?

Ik word er al mijn hele leven op gewezen en elke keer dat ik in de spiegel kijk zie ik alleen die verdomde wallen.
Hallo allemaal,

Het is nu ruim drie weken geleden gedaan en ik ben heel blij!

De genezing na de ingreep is mij heel erg meegevallen, ik maak mij nu gewoon weer op als vanouds, alleen nu zie ik dus mijn oogschaduw zitten. De rode streepjes worden steeds lichter van kleur en met wat make-up is het totaal niet te zien.

Voor mij is het allemaal meer dan de moeite waard geweest!
ik ben gisteren naar een kliniek geweest voor een intake voor bovenooglift correctie.

Ik heb eigenlijk altijd mij wenkbrauwen opgetrokken omdat ik anders zo'n boze blik heb, dit resulteert weer in diepe rimpels op mijn voorhoofd.

Wat mij een beetje tegenviel is dat bij deze kliniek na de operatie je ogen met een zalf worden ingesmeerd, hierdoor ben je eigenlijk een dag volledig afhankelijk van anderen. Is dat bij andere klinieken ook zo?

Ik woon alleen, en kan moeilijk op janden en voeten door mijn huis scharrelen richting keuken en wc
Nee, dat herken ik niet.

In mijn geval werd er geen zalfje in mijn ogen gesmeerd.

Succes alvast!

- ik ben nog steeds heel blij dat ik het gedaan heb -
quote:sunflex schreef op 31 januari 2013 @ 11:43:

Nee, dat herken ik niet.

In mijn geval werd er geen zalfje in mijn ogen gesmeerd.

Succes alvast!

- ik ben nog steeds heel blij dat ik het gedaan heb -ah bedankt voor je antwoord, de verklaring van de kliniek was dat je de eerste tijd je ogen niet helemaal dicht kan doen, zalf is tegen uitdroging
Ik heb het vorig jaar augustus laten doen en heb geen zalfje in mijn ogen gehad.

Een uur na de operatie mocht ik naar huis (onder begeleiding, hoewel ik dat niet nodig vond) en ik kon gewoon mijn ogen sluiten.
hadden jullie van die pleistertjes over hele litteken?
ik kon mijn ogen ook gewoon helemaal sluiten hoor, dat was geen probleem.

De pleistertjes zaten over het gehele litteken, alleen aan het uiteinde was het een heel klein beetje vrij gelaten (voor evt. wondvocht/bloed). Verder geen last van gehad.

Ik heb op de dag van de behandeling rustig aan gedaan, beetje op de bank gehangen en regelmatig gekoeld met vochtige demakeup-watjes.

Ik had van tevoren kleine zakjes met diepvries-erwtjes gemaakt om erop te leggen, maar ik vond dit toch niet zo prettig op mijn ogen. Die koude watjes gingen bij mij prima.
-
zijn er niet een paar artsen die gewoon heel goed bekend staan? ik heb alleen de naam erik laban voorbij horen komen op de fora (weet niet of hij hier ook is genoemd). heb ooit een keer gekeken voor een neusoperatie en toen kwam noorman van der dussen er goed uit die werd steeds genoemd en dat vond ik gewoon prettig. daarnaast spelen er altijd andere factoren mee hoor oa wel of niet een klik. op veel fora worden de namen van de artsen weggelaten of weggehaald. dat vind ik wel een beetje vreemd omdat het in mijn ogen echt artsafhankelijk is. als er bv wordt gezegd ik ga het laten doen in maarssen dan kan dat bij een willekeurige arts daar in maarssen gebeuren. lijkt me belangrijker naar de arts te kijken dan naar de kliniek
Topic is 2 jaar oud.
Vlg mij mogen namen v artsen niet genoemd worden.
ik heb het niet in maarssen laten doen, maar wel laten doen.

ik ben er nog iedere dag blij mee.

herstelperiode ging bij mij heel snel. ik ben na een paar dagen alweer gaan werken met hechtingen en dat ging ook prima. toen de hechtingen er eenmaal uit waren ging het als een trein en zag je al snel niks meer van de ingreep.

goed koelen scheelt een hoop, ik had goede ice packs gekocht en ging iedere 1 a 2 uur even een kwartiertje liggen. dat heb ik tot 3 dagen na de ingreep gedaan.
The best is yet to come
ja ok maar waar vind je nou een goede arts? ik lees verschillende dingen van littekens wel/niet in de oogplooi. ik vind het voor mezelf te kortzichtig om te denken o de bergman kliniek is goed dus ga ik daarheen. ik wil eigenlijk geholpen worden als ik het laat doen door iemand die echt zijn sporen verdiend heeft, een rot in het vak. dan kan het altijd nog misgaan natuurlijk maar goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven