Uitgerekend juli 2016

05-11-2015 20:22 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik heb woensdag een positieve test gehad. Volgens internet ben ik 12 juli uitgerekend. Dit is mijn tweede zwangerschap helaas is de eerste na 8 weken mis gegaan in juni. Ik zou graag met meerdere vrouwen willen praten. Wie praat er mee?
Elke dag is er een
Hoi Sop!

Ten eerste gefeliciteerd!

Ik praat graag mee. Vandaag een positieve test gehad. We hebben al 2 kindjes, en ik heb eind aug een miskraam gehad met 10 weken.

Hoe voel je je?
Even snel een berichtje om dit topic weer wat naar boven te brengen
Hoi Toverballenboom en Sop22,

Allereerst gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Ik zie dat jullie hier nog maar met z'n 2e zijn, en de rest van de topics vol zijn.

Ik zou graag met jullie mee gaan schrijven.

Gisteren heb ik een positieve test gehad en volgens de berekening van internet zou ik 17 juli 2016 zijn uitgerekend
Hoi Bluebell!

Gefeliciteerd met je zwangerschap!! Hoe voel je je? Het is hier idd nog rustig, misschien handig om de titel aan te passen naar bijv "2de helft v juli 2015 uitgerekend"? Dan zijn Sop en ik wat vroeger, maar is het wat meer herkenbaar voor nieuwe meeschrijvers?

Groetjes!
Bedankt! Ik voel me prima, nog niet echt last van kwaaltjes gelukkig.

Wanneer ben jij uitgerekend? Ik weet niet of het uitmaakt om de titel aan te passen, we kijken eerst wel even of er nog meer dames aansluiten. Als we vaak wat schrijven hier staat de topic boven aan ;)
Hoi, mag ik meeschrijven?

Vanochtend heb ik een positieve test in mijn handen gehad. We waren sinds het begin van het jaar aan het proberen en we denken dat ik vorige maand een heel vroege miskraam heb gehad. Maar dat is meer gevoel dan ergens op gebaseerd. Nu dus een echte positieve test (of eigenlijk twee, want ik wilde het even zeker weten). Alhoewel we al een tijdje aan het proberen waren vind ik het toch wel erg spannend allemaal. Vanochtend zo'n reken dingetje ingevuld en de uitgerekende datum is 15 juli 2016.

P.S. Normaal gesproken schrijf ik onder een andere naam, maar er zijn wat mensen die weten dat ik onder die naam schrijfen aangezien nog niemand het weet is dat niet zo handig.
Welkom Paarseruitjes!

En uiteraard gefeliciteerd

Ik kan me voorstellen dat het allemaal superspannend is! Na de miskraam in augustus merk ik dat ik gevoelsmatig iets "afwachtender" ben tot de echo. Al hoop ik wel enorm hard dat met dit kindje alles goed zit.

@ Bluebell, lekker dat je nog klachtvrij bent! Het enige wat ik hier nog merk is gloeiende voeten. Had ik bij eerdere zwangerschappen ook. Ik grap dus wel eens dat als er ineens geen zwangerschapstesten te koop zijn ik met mijn voeten kan testen
Dankjewel! Jullie ook allemaal gefeliciteerd!

Vanochtend om kwart voor 7 werd ik wakker en moest ik plassen en heb ik maar alvast getest al dacht ik eigenlijk dat ik pas in de loop van de week ongesteld moest worden. Het was een licht streepje, maar een streepje is een streepje dus het lijkt toch echt zo te zijn. Toen vriend wakker gemaakt, die dacht dat er wat heel erg was omdat ik een heel erg verschrikte uitdrukking had blijkbaar. We wilden graag nog wat slapen, maar we hebben in bed liggen fantaseren over onze baby en na zitten denken over een goede projectnaam.

We hebben ook al een beetje zitten denken over wanneer we het onze ouders en broers/zussen gaan vertellen. Mijn vriend wilde wel wachten tot de kerst, maar dat duurt nog super lang! Ik wilde nu al wel in de auto stappen om naar ze toe te rijden, dus ik denk dat ik zo lang mijn mond houden echt niet volhoud ;)

Verder moet ik toegeven dat ik totaal niet voorbereid ben. Uit zelfbescherming heb ik niet zo veel verder gekeken als de zwanger worden fase. Dus ik slik netjes foliumzuur, maar nu...... Geen alcohol meer en geen rauwe vlees, vis en kaas heb ik al geleerd. Cafeïne drink ik niet dus dat is geen probleem. Maar verder? Moet ik de huisarts bellen? Of een verloskundige? En wat is een leuk boek om te lezen over deze periode?
Wij wilden inderdaad ook wachten met vertellen tot de kerst (behalve aan ouders natuurlijk, die eerder) maar dat ga ik niet volhouden denk ik. En verwacht ook wel dat je dan al iets kunt zien.

Ik ben voor de rest ook niet echt voorbereid, slik inderdaad ook foliumzuur. Maar voor de rest ook nog niet ingelezen, tot gisteren dan. Want dan de positieve test heb ik hele middag het internet doorgespit ;). Huisarts hoef niet gebeld te worden volgens mij, en en na 8 weken kun je volgens mij bij de verloskundige terecht voor een eerste intake. Maar het zou kunnen dat het anders is hoor, voor mij is het ook allemaal nieuw.
We willen iig tot de echo met 8,4 dagen wachten, erna kijken we wel of we tot kerst wachten:-)

Mbt eten: ik heb zelf de aanwijzingen van het voedingscentrum aangehouden: http://mobiel.voedingscen ... s-mijn-zwangerschap-.aspx

Maar vooral gezond verstand en niet teveel paniek werkt voor mij fijn Daarnaast is het per verloskundigenpraktijk anders wanneer je mag bellen/je eerste echo/afspraak hebt. Meestal staat het gelukkig duidelijk op hun sites.
Hallo!

Fijn dat er een nieuw topic is geopend, alleen is het misschien handig om de naam aan te passen

Ik ben sinds januari af en toe een meelezer geweest in vooral het 'wachtbankje topic'. Afgelopen donderdag had ik dan eindelijk een positieve test in mijn handen! Volgens mijn eigen berekening is het 12 juli zover

Zwanger van de eerste trouwens.
Hey allemaal,

Fijn dat er een nieuw topic is geopend.

Ik ben nieuw op dit forum en had gister een positieve test in mn handen. Het was de 4e ronde en dit wordt ons eerste kindje. Het is nu nog een beetje onwerkelijk en vind het heel spannend.

Volgens internet zouden we op 17 Juli een kindje mogen verwachten.

Leuk om wat ervaringen uit te wisselen.

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
Welkom Zeppelin en Uiltje,

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Als Sop22 dit leest kan ze de naam aanpassen en misschien een tabel aanmaken? Dan is wel leuk denk ik. Anders vergeet ik snel wie wie is ;):)
quote:Bluebell89 schreef op 08 november 2015 @ 17:58:

Welkom Zeppelin en Uiltje,

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Als Sop22 dit leest kan ze de naam aanpassen en misschien een tabel aanmaken? Dan is wel leuk denk ik. Anders vergeet ik snel wie wie is ;):)

Dankjewel! Voor alle anderen natuurlijk ook felicitaties.

Tabel lijkt me een goed plan. Morgen ga ik de verloskundige bellen om hopelijk een afspraak te maken. Het hoeft inderdaad niet via de huisarts, verbaasde mij ook.
Gefeliciteerd Uiltje, en jij ook Zeppelin.

Hoe hebben jullie je verloskundige uitgezocht?

Wij hebben hier elkaar de hele dag aangekeken en dan geroepen... we krijgen een baby..... we zijn geloof ik nog steeds een beetje in shock.
quote:paarseruitjes schreef op 08 november 2015 @ 19:48:

Gefeliciteerd Uiltje, en jij ook Zeppelin.

Hoe hebben jullie je verloskundige uitgezocht?

Wij hebben hier elkaar de hele dag aangekeken en dan geroepen... we krijgen een baby..... we zijn geloof ik nog steeds een beetje in shock.

Haha, same here! Kan het ook nog niet geloven

Verloskundige heb ik uitgezocht op basis websites in mijn omgeving. Eigenlijk gewoon op gevoel en hoe duidelijk ik de informatie vond. Als ik degene aan de telefoon niet aardig vindt bel ik misschien wel een andere ;)
Gefeliciteerd meiden vorig jaar schreef ik met het uitgerekend juli 2015 topic mee en inmiddels heb ik een mannetje van bijna 4 maanden. Ik hoop voor jullie allemaal een goede zwangerschap en mooie kindjes!
Hallo allemaal,

Ik schrijf ook graag mee. Ik ben 29 jaar en ik weet dat we een aantal dagen zwanger zijn. Ik heb vrijdag en vanochtend een test gedaan, beide keren positief. Volgende week maar eens de verloskundige bellen. Bij ons geeft de vk het door aan de huisarts.

Hopelijk blijft het allemaal goed gaan. 30 september een miskraam gehad. Maar we blijven positief en er nu niet meteen vanuit gaan dat ook mis gaat.

Iedereen verder gefeliciteerd!
quote:emsmile schreef op 08 november 2015 @ 19:53:

Hallo allemaal,

Ik schrijf ook graag mee. Ik ben 29 jaar en ik weet dat we een aantal dagen zwanger zijn. Ik heb vrijdag en vanochtend een test gedaan, beide keren positief. Volgende week maar eens de verloskundige bellen. Bij ons geeft de vk het door aan de huisarts.

Hopelijk blijft het allemaal goed gaan. 30 september een miskraam gehad. Maar we blijven positief en er nu niet meteen vanuit gaan dat ook mis gaat.

Iedereen verder gefeliciteerd!Jeetje, lijkt me heftig een miskraam. Hoeveel weken was je? Dan is wel snel gegaan trouwens
quote:Zeppelin schreef op 08 november 2015 @ 19:56:

[...]

Jeetje, lijkt me heftig een miskraam. Hoeveel weken was je? Dan is wel snel gegaan trouwensHelemaal precies weet ik niet, hoever ik was. Maar het was echt nog in het beginstadium hoor! Week of 6/7 was ik denk ik.
Verloskundige via internet en eigenlijk ook op gevoel. Ben de eerste in mijn vriendenkring dus kan nog niet echt op 'referenties' af gaan.

Wij hebben ook het hele weekend elkaar verteld dat we een baby krijgen maar het dringt nog niet echt door.

Een miskraam lijkt me inderdaad vreselijk. Hopen dat alles goed gaat dit keer!

Hebben jullie last van kwaaltjes?
Kwaaltjes, ja...

Vanaf vandaag onwijs aan het boeren haha. Heb ik normaal nooit last van. En heb honger maar als ik teveel eet word ik misselijk. Best irritant.

En bij jullie?
@Zeppelin, Oh grappig om te lezen dat van dat boeren, ik had daar nog niet zo over nagedacht dat het van de zwangerschap zou kunnen zijn, maar dat heb ik nu ook al twee dagen terwijl ik daar nooit last van heb. Verder hele dag nergens last van gehad en nu s' avonds een raar gevoel in mn buik, nog net niet misselijk maar wel zo iets.

Verloskundige heb ik ook via internet gezocht, en bij deze stond dat ik me dan via de site bij 6 weken kan aanmelden en dan bij de 8e week een gesprek zou krijgen.
Hoi allemaal,

Ik zou ook graag mee willen schrijven hier.

Ik ben 29 jaar en zwanger van ons 2e kindje. Gisteren heb ik een test gedaan, zwanger na 3e ronde

Ik ben nu 5 weken zwanger, uitgerekende datum 12 juli.

Nu nog weinig last van klachten, alleen wat moe soms. Maar dat zal over een paar weken wel anders zijn, haha!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven