Zomer vliegen

08-11-2015 15:19 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik willen in de zomervakantie eens een korte vliegreis maken, dit omdat wij nog nooit eerder hebben gevlogen en ik last heb van paniekaanvallen.

Nu zitten wij te denken aan hotel Eugenia Victoria in Gran Canaria, heeft iemand ervaring met dit hotel? Dit is maar 2 uur en een kwartier vliegen vanuit Eelde (Groningen).

Of hebben jullie een ander tip waar wij heen kunnen gaan wat max 2,5 uur vliegen is.
Nou geloof maar niet dat dat maar 2 uur vliegen is.

Canarische eilanden zijn vanaf Eindhoven al 4,5 uur zonder overstap wat je vaak wel hebt op de heen of terugweg.

Onder de 2 uur zit je in het Noorden van Spanje.

2,5 uur in Valencia en Malaga ongeveer.

Ibiza is ook ongeveer zolang vliegen.
Kort vliegen kan ook naar Berlijn of Londen,dan ben je denk ik 1,5 uur in de lucht. Misschien nog wel iets minder.
Ga naar Scandinavië. Dichtbij en prachtig.
quote:dolfje schreef op 08 november 2015 @ 15:22:

Nou geloof maar niet dat dat maar 2 uur vliegen is.

Canarische eilanden zijn vanaf Eindhoven al 4,5 uur zonder overstap wat je vaak wel hebt op de heen of terugweg.

Onder de 2 uur zit je in het Noorden van Spanje.

2,5 uur in Valencia en Malaga ongeveer.

Ibiza is ook ongeveer zolang vliegen.2 uur en 20 minuten, heb het opgezocht.
quote:dolfje schreef op 08 november 2015 @ 15:23:

Kort vliegen kan ook naar Berlijn of Londen,dan ben je denk ik 1,5 uur in de lucht. Misschien nog wel iets minder.Londen is maar 40 minuutjes, maar we willen wel een zon vakantie met een strand.
http://www.hoelangvliegen ... egen-vanaf-eelde/#hoelang
Life is short. Eat dessert first.
quote:vlindertje1991 schreef op 08 november 2015 @ 15:24:

[...]

2 uur en 20 minuten, heb het opgezocht.

Nou dat kan gewoon niet.

Echt niet hoor.

Wij zijn vorige maand naar Tenerife geweest vanaf Eindhoven. Heen dik 4 uur en 20 minuten en terug 1,5 uur langer omdat we eerst naar Groningen vlogen.
Waar heb je dat opgezocht? Gran Canaria is echt langer vliegen, meer richting 4 uur
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Nee, dat kan inderdaad echt niet! Canarische eilanden is echt meer dan 4 uur ! Als ik vliegduur eelde/ Grancanaria google kom ik op 4 uur en 25 minuten uit. Houd je misschien geen rekening met het verschil in zomer/wintertijd? Vlieg eerst eens naar Barcelona of zo, dat is 2 uurtjes ongeveer.

[...]

2 uur en 20 minuten, heb het opgezocht. https://goo.gl/maps/1LJ8KrAnzF82

Het kan gewoon niet sneller, of je moet met een straaljager gaan.

Ik zou kiezen voor Spanje of Griekenland oid.
Echt niet.

Mallorca, Ibiza, Pisa valt binnen jouw tijdspanne ; Canarische eilanden is ruim 4 uur vliegen
Je zou op Girona kunnen vliegen,daar ook flink wat badplaatsen in de omgeving.
Aah, waarom doet mijn link het niet?
Canarische eilanden is echt 4,5 uur vliegen. Ik denk dus dat je verkeerd gekeken hebt
Is er geen tijdverschil waar je overheen kijkt TO?

Het is namelijk écht langer vliegen. Naar London is het vanaf Schiphol 50 - 60 minuten (afhankelijk van welk vliegveld, windrichting etc). Misschien dat je London Southend in 40 minuten lukt, maar dat is nauwelijks London te noemen. Ik vlieg gemiddeld 5x per jaar op London (meestal Gatwick) en in 40 minuten is mij nog nooit overkomen.

[...]

2 uur en 20 minuten, heb het opgezocht. Je vergeet het verschil in tijd TO.
Canarische eilanden is echt een uur of vier vliegen hoor. Voor een kortere vlucht zou je Londen, Berlijn, Parijs, Nice, Bordeaux, Barcelona of Madrid bijv kunnen proberen.
Ah lekker, bitterbal bij de mosterd iemand?
Maar on topic, misschien is Monaco iets voor je? Of Nice? Pisa? Richting Kroatië?Sardinië?
EV is een heel goed hotel. Het strand is goed te lopen maar er is ook een mooi zwembad/mooi terras.

Je zit wel vlak naast Gran Chaparral met veel Nederlandse kroegen. Maar Kasbah, Jumbo zijn ook heel makkelijk lopend te bereiken. Maar het is idd rond 4,5 uur vliegen al heb ik in die keren dat ik ben geweest (20+ keer, broer woont daar) nog nooit een tussenstop op een ander eiland gemaakt.

Waarom voorkeur voor hotel, willen jullie all inclusive? Het stikt er van de leuke en betaalbare restaurantjes. Voor het geld van EV kun je ook een leuke bungalow (of evt. appartement) boeken.
Sorry mensen!

1 reactie is genoeg, ben blijkbaar in de war met mallorca, is daar ook een leuk hotel? Of kan ik toch beter naar Gran Canaria gaan?
quote:hoelahoepla schreef op 08 november 2015 @ 15:52:

Maar on topic, misschien is Monaco iets voor je? Of Nice? Pisa? Richting Kroatië?Sardinië?Hoe ver is Kroatië?
quote:vlindertje1991 schreef op 08 november 2015 @ 15:58:

[...]

Hoe ver is Kroatië? Dat is wel iets van 2 uur vliegen. En erg mooi! Zelfde azuurblauwe water en palmbomen, lekker weer en niet duur. En ook een erg mooi binnenland. Enige nadeel is dat de stranden vaak bestaan uit kiezels of rotsen.

[...]

2 uur en 20 minuten, heb het opgezocht. Hou je ook rekening met het tijdsverschil?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven