Uitgerekend juli 2016

05-11-2015 20:22 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik heb woensdag een positieve test gehad. Volgens internet ben ik 12 juli uitgerekend. Dit is mijn tweede zwangerschap helaas is de eerste na 8 weken mis gegaan in juni. Ik zou graag met meerdere vrouwen willen praten. Wie praat er mee?
Elke dag is er een
Gefeliciteerd en welkom Treasure!

Sop, ik hoop dat alles goed met je is en dit topic gewoon even wat minder in je hoofd zit.

Voor jou(en anderen) misschien handig om te weten dat je een melding kan krijgen als er een nieuw bericht in dit topic is gezet? Dat kan je instellen door bovenin het topic op het envelopje te klikken.

Fijne dag allemaal!
Boeren, dat herken ik wel. Slaap al een oaar nachtjes onrustig maar dat kan ook door het 'nieuwtje' komen.

Net een appel geprobeerd te eten maar die smaakte totaal niet terwijl ik normaal iedere dag een appel eet..

Zojuist naar de vk-praktijk gebeld maar ze zijn vandaag gesloten.. Kan dus pas morgen bellen voor het maken van een afspraak..

Hoe is het met de aanstaande vaders?

Bij mij die van mij dringt het nog niet echt door. Is een beetje 'ver weg' voor m..

Welkom Treasure, gefeliciteerd met je zwangerschap!
Vandaag contact gehad met de verloskundige praktijk, 14 december staat de echo gepland. Pff wat duurt dat nog lang, ik zit dan op 10 weken. In het andere juli topic zie ik mensen die het veel eerder hebben, maar goed is niet anders. Ik ben gewoon te nieuwsgierig en misschien ook wel een beetje bang dat er iets mis kan gaan. De eerste periode is zo cruciaal.

Mijn vriend is dolenthousiast, haha. Komt omdat we ook al even bezig zijn met zwanger worden en echt een babyboom in onze omgeving hebben. En hij is superlief voor me. Gisteravond moest ik echt rechtop gaan zitten na het eten(en vooral niet hangen op de bank) anders last van maagzuur.
Bij mijn vriend dringt het ook nog niet echt door, hoewel hij erg graag een tweede kindje wil. Bij mij dringt het eerlijk gezegd ook nog niet echt door omdat ik nog geen echte klachten heb. Het is nog erg onwerkelijk, voelde bij mijn eerste zwangerschap ook lange tijd zo.

Ik maak denk ik pas volgende week een afspraak bij de verloskundige, dan hoef ik voor mijn gevoel niet zo lang te wachten
De aanstaande vader vindt het allemaal erg onwerkelijk, maar allemaal ook erg spannend. Hij is wat jonger dan ik ben en hij vindt ergens wel dat we nu aan kinderen moeten beginnen, maar had voor zichzelf ook nog wel een tijd willen wachten.

Hij heeft ook nog niet echt een idee wat hem allemaal te wachten staat. Dat weet ik natuurlijk ook niet, maar ik lees het viva forum , pas wel eens op neefjes en nichtjes en heb vriendinnen met kinderen en dat geldt voor hem veel minder. Hij vroeg wel gelijk hoe we de boel nu officieel moeten gaan regelen aangezien we wel een keer willen gaan trouwens als we later groot zijn, maar dat was altijd iets voor later ;)

Ik heb geen kwaaltjes. Af en toe een beetje een vaag misselijk gevoel, maar dat is een beetje verwaarloosbaar. Heb nog het meeste last dat ik de hele tijd afgeleid ben door de gedachte dat het nu eindelijk zo ver is :D

@Treasure86, en jouw vriend weet ten minste een beetje wat hem te wachten staat. Maar ik kan me wel voorstellen dat het allemaal nog wat verder weg is voor een man.

@Zeppelin, wat leuk dat je vriend zo bezorgt is. Ik speelde gisteren "de zwangerkaart" (ik zei, wil jij dat doen, ik moet je kind uitbroeden) en toen zei hij gekscherend dat hij er nu al weer klaar mee was, dat hele zwangere gedoe ;) Gelukkig weet ik uit ervaring dat hij erg goed voor me kan zorgen als het nodig is.
Gisteravond had ik trouwens mijn broer aan de telefoon, toen die vroeg hoe het ging had ik de neiging om heel hard te roepen: GOED WANT IK KRIJG EEN BABY!, maar ik zei. Ja gaat wel okay, ben nog even wat dingen aan het doen voor mijn werk....

Vanavond uit eten met vriendinnen, ben benieuwd hoe het voelt om geen alcohol te drinken als zij dat wel doen. Hoe pakken jullie dat aan?
Tja.. Dat wordt bij mij ook wel een lastige. Normaal dronk ik altijd wel een of twee wijntjes en nu dus niets meer.

Mijn beste vriendin ga ik het binnenkort vertellen omdat hier in het limburgse binnenkort het carnavals seizoen start en ik niet overal aan mee wil doen. Danmoet ik natuurlijk een goede reden hebben en zij weet dat we 'gingen proberen'.

Als er nog mensen goeie tips en trics hebben dan hoor ik het graag:)

Weten jullie al hoe jullie het gaan vertellen?

Wij vieren sinterklaas en doen aan surprises. Ik mag iets voor de toekomstige oma maken dus dacht een krijtbord te maken en dan een handlettering-gedichtje waarin staat dat ze oma wordt en de rest natuurlijk opa/ooms/tantes..

Verheug me erop om het te vertellen en hoop dat ik nog tot die tijd mn mond kan houden..
Hoi hoi

Schrijf graag mee

Nu 5,5 week zwanger via icsy van nummer 2

Uitgerekende datum is 7-7

Nummer 1 is nu 3

Wij hebben over 2 weken een echo

Heel spannend allemaal weer
Ik wil ook wel meeschrijven! Ik weet het nu een dag of 5 dat ik zwanger ben. Ik heb 3 testen gedaan om er echt zeker van te zijn. Zo'n 2 maanden geleden is namelijk PCOS bij me vastgesteld, dus ik ben eigenlijk wel erg verbaasd. Ik heb al 2 kinderen, 1 van 3 jaar en 1 van bijna 5. Als ik het uitreken op internet is mijn uitgerekende datum ongeveer 10/12 juli. Mijn eerste echo heb ik al op 23 november. Ik heb al een beetje last van wat klachten, misselijkheid, pijnlijke tieten en af en toe wat krampen ;)! Verder ben ik 32 jaar en mijn man is 37. Sinds de komst van mijn andere kinderen drink ik nauwelijks meer, dus het zal niet erg opvallen. Smoesjes die ik heb gebruikt destijds; antibiotica, een beetje last van mijn maag en ik moet rijden.
Welkom Bubbeltjeswater en gefeliciteerd! Dat is dan onverwacht zeg! Waren jullie het wel aan het proberen of is dit kindje een (welkom) cadeautje?

@ smoesjes: ik gebruikte zelf wel eens de smoes dat ik gister iets teveel gedronken had en daardoor even niets meer hoefde. Was iets geloofwaardiger aangezien mijn man en ik samen kunnen genieten van een wijntje op de bank. Toen ik een keer zei dat ik een antibioticakuurtje had keken bijna alle aanwezige vrouwen me aan met een "Aha!" blik, dus dat was in mijn vriendengroep niet zo'n succes
Wat een gezelligheid al!

@sop22 lees je nog mee in je eigen topic ?

@paarseruitjes die zwangerkaart ga ik absoluut uitbuiten haha.

Voor de mensen met een tweede. Hoeveel verschil zit er tussen jullie kinderen?

Wij hebben het trouwens al aan de mensen het dichtst om ons heen verteld, ouders en goede vrienden. Drinken regelmatig wijntjes samen. Heb geen zin om er geheimzinnig over te doen. Ligt er denk ik ook aan dat veel mensen weten dat we 'bezig' waren en graag kinderen willen. Mocht het mis gaan dan heb ik deze mensen ook nodig
@ Toverballen, het is zeker een cadeautje! Ik had het niet verwacht en we zijn ook niet actief bezig geweest. De gyn zei eigenlijk dat ik eerst moest afvallen (ben ongeveer 8 kilo te zwaar) of dat ik hormonen kon gebruiken, maar dat wilden we niet voor een derde kind. Dus niet verwacht en toch gekomen. Overigens kwam ik bij de gyn niet eens voor onze kinderwens, maar meer omdat mijn lijf zo raar aan het doen was. Daar kwam het wel ter sprake, want ik wilde wel weten of het nog mogelijk was om een derde kind te krijgen.

@ Zeppelin, tussen mijn zoons zit 19 maanden. Derde spruit komt dus een stuk later (bewust) en er zal ongeveer 4 jaar tussen mijn jongste en nieuwste spruit zitten.

Verder is mijn situatie anders dan anders, want wij zitten nml midden in het proces om naar het buitenland te verhuizen. Mijn man is daar al en ik ben dus nog hier met de kinderen in NL. De verwachting is dat wij omstreeks de kerstvakantie die kant op gaan. We gaan in het Midden-oosten wonen. Ik heb straks dus wel voldoende tijd met de baby, alleen ben wel helemaal in een andere omgeving. Ik heb mijn man via Skype verteld dat ik zwanger ben... Dat was ook echt heel raar. Mijn ouders, schoonouders en 2 beste vriendinnen weten het al.
@Sherto, gefeliciteerd! Niet op de natuurlijk weg is natuurlijk extra spannend! Wat is ICSI ook al weer?

@Bubbeltjeswater: ook gefeliciteerd, dat lijkt me echt heel raar om niet samen te zijn. Wij hebben heel bewust afgesproken dat ik alleen een test zou doen als we beiden thuis waren zodat we het eerst met elkaar zouden delen. En dan ook nog gaan verhuizen, heftig hoor.

@Zeppelin, ik heb ook een paar mensen al verteld dat we het aan het proberen waren, maar ik vind het wel stom als ik het niet eerst aan mijn ouders en schoonouders vertel, dus al die mensen wil ik het nog niet vertellen. Maar die gaan vast wel iets denken als ik de alcohol afsla. Ik ben nogal van de drankjes, dus het valt op, maar ik heb net besloten dat ik al die mensen gewoon lekker laat denken wat ze willen denken.

Wij zullen met sinterklaas waarschijnlijk ook mijn familie gaan vertellen. Mijn schoonfamilie zien we dit weekend al dus die zullen we dan waarschijnlijk op de hoogte brengen.

Ik merk dat ik vandaag heel erg aan het denken ben over wat als het toch nog mis gaat. Dat is natuurlijk nog steeds hartstikke realistisch, maar ik merk dat ik het ook wel zo'n grote schok vind dat ik nu wel zwanger is dat ik al mijn energie nodig heb om aan dat idee te wennen. Het zal dus een grote teleurstelling worden als het mis gaat, maar goed.
Hoi dames,

Hier was het afgelopen weekend ook een positieve test, dus ik zou graag met jullie mee schrijven.

Vanmorgen een afspraak gemaakt en de VK houd het voorlopig op 5 juli al denk ik zelf dat 10 juli dichter in de buurt zit..

Hoe dan ook zijn we dolgelukkig! Nu is het wachten op de intake en 1e echo (26 november).

Ik ben 26 en mijn vriend is 38.. voor ons beide word dit de eerste dus erg spannend allemaal.

Merk wel dat ik erg snel moe ben en steeds vroeg naar bed ga terwijl dit totaal niet normaal is voor mij en op de een of andere manier heb ik de hele dag enorm veel zin in fruit (beter dat als alleen maar ongezond voedsel denk ik dan)...
Wat een gezelligheid hier allemaal:)

Ik weet niet of Sop22 hier nog mee leest. Anders is het misschien handig om een nieuw topic te openen zodat we een tabel kunnen aanmaken en kunnen zien wie hier allemaal mee schrijft. Ik hou het nu al niet meer bij, haha

Wie kan dit? Of moeten we nog even wachten tot Sop22 weer reageert?
Hahahah..blij dat ik niet de enige ben met behoefte aan een tabel Bluebell! Ik stel voor om een nieuw topic te openen, met tabel:-) Dan kan Sop toch nog altijd meeschrijven?

@ Allemaal: is er iemand die weet hoe een tabel te maken of zin om het uit te zoeken?

@ BlijeBloem: gefeliciteerd met de zwangerschap! Fijn dat je de echo al zo snel hebt zeg.
Even gekeken maar nee, tabel gaat m voor mijniet worden 😕..

Ander topic, goed plan..
quote:Toverballenboom schreef op 09 november 2015 @ 18:44:

Hahahah..blij dat ik niet de enige ben met behoefte aan een tabel Bluebell! Ik stel voor om een nieuw topic te openen, met tabel:-) Dan kan Sop toch nog altijd meeschrijven?

@ Allemaal: is er iemand die weet hoe een tabel te maken of zin om het uit te zoeken?

@ BlijeBloem: gefeliciteerd met de zwangerschap! Fijn dat je de echo al zo snel hebt zeg.

Thanks!! en ik heb even zitten puzzelen en ben er volgens mij uit hoe we zo'n tabel kunnen maken...

wat willen we er allemaal in hebben??

Zoiets naar wens of mis ik dingen?

NaamLeeftijdUitgekend op1e / 2e/ 3e etc Eerste afspraakBijzonderheden?
@BlijeBloem, ziet er prima uit!

Wil jij het nieuwe topic openen en hier even laten weten hoe die heet dan komen we daar gezellig naar toe en dan kan sop22 daar ook meeschrijven inderdaad.
Heb een nieuwe topic geopend, titel is: Baby's verwacht in juli 2016

Zoiets had ik nog niet langs zien komen dus leek me wel zo makkelijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven