Jongetje zaait dood en verderf in dierentuin

03-10-2008 17:13 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lachende jongen op beveiligingscamera

Ik lees net onderstaand bericht en denk... een jongen van 7 die lachend doodt?

Ik ben geen moeder, maar... het lijkt mij dat er iets niet klopt met dit ventje. Ik vind het beangstigend...

Wat vinden jullie hiervan? En hoe zouden die ouders zijn?

Ik ben echt perplex!

Jongetje voert dierentuinreptielen aan krokodil

Een 7-jarige Australische jongen heeft dood en verderf gezaaid in een dierentuin.

Stenen

Het jochie sprong over de omheining van het Alice Springs Reptile Centre in het midden van het land en leefde zich een half uur uit. Hij sloeg sommige dieren dood met stenen. Andere beesten voerde hij levend aan de krokodillen.

Lachend

Op beelden van een beveiligingscamera is de jongen lachend gezien terwijl hij in totaal 13 dieren doodde, waaronder een schildpad, enkele hagedissen, twee komodovaranen en een 20-jarige varaan. De schade loopt op tot 4000 euro.

Aanklagen

Werknemers van het dierenpark noemden de actie van het jongetje ongelooflijk. "We gaan proberen de ouders van de jongen aan te klagen", aldus de directeur van het park. Kinderen onder de tien kunnen niet worden vervolgd.
quote:LoekiPoekie schreef op 04 oktober 2008 @ 16:53:

Als het mijn kind was geweest had ik alvorens em ernstige hulp te zoeken alle hoeken van de kamer laten zien!Kijk, dat is nog eens een goed staaltje voorleven!
quote:borodini schreef op 04 oktober 2008 @ 17:07:

[...]

* schrijft in dagboek : Lief dagboek, bgb blijkt helemaal niet zo rot te zijn *

Elninjoo, wij zijn met hem bezig met een heel opname trajeckt. Ik wil dat eerst alles gedaan is om hem te helpen. Alles.

Heel de dag ( als hij thuis is ) ben ik bij hem, heb ik hem onder mijn toezicht ( letterlijk dus )Sterkte! Vind je het niet vreselijk om je eigen leven op te offeren aan hem? 't Is niet dat je er wat voor terugkrijgt bij 'n gestoorde tenslotte, want verbetering zit er niet.
Sjesis, ik vind al diegenen die serieus roepen dat een 7 jarig KIND definitief uit de samenleving verwijderd moet worden dan wel aan de leeuwen gevoerd moet worden eigenlijk een stuk enger dan het kind zelf. Omdat die eersten claimen normaal te zijn, en dat kind overduidelijk zwaar belast is, zelf ook niet voor dit bestaan op deze wijze gekozen heeft en vooral tegen zichzelf beschermd moet worden.

Een kind aan de leeuwen voeren, hoe krijg je het uit je toetsenbord???
quote:elninjoo schreef op 04 oktober 2008 @ 17:12:

[...]

Sterkte! Vind je het niet vreselijk om je eigen leven op te offeren aan hem? 't Is niet dat je er wat voor terugkrijgt bij 'n gestoorde tenslotte, want verbetering zit er niet.Het is je kind, daar offer je je leven niet voor op. Die probeer je een leven te geven!
quote:IvyRosa schreef op 04 oktober 2008 @ 17:14:

[...]

Het is je kind, daar offer je je leven niet voor op. Die probeer je een leven te geven!Ja, maar 't is haar kind toch niet? Ik zou tegen die man gezegd hebben, stop 'm maar fulltime in 'n gesticht en als je 'm thuis wil houden dan ben ik weg.
quote:borodini schreef op 04 oktober 2008 @ 16:33:

[...]

Jezus, wat een bull-shit is dit. ( het moeder vader stukje dan )

Mijn stiefzoon is ernstig gestoord. Heeft het niet van een vreemde, zijn moeder is een zwaar psygiatrisch patient, en mijn vriend is heel normaal en spoort wel!

Waarom ik me zo druk maak, is omdat mijn zoon een paar zware stoornissen heeft. Een ding wat hij mist is inlevings-vermogen en geweten.

Dat zijn idd kinderen die heel gevaarlijk kunnen zijn, en ach, mss trek ik het me allemaal te veel aan ofzo, maar ik vind sommige reakties zo dom overkomen. Ik hoop echt dat mijn zoon zulke mensen niet tegen komt. Maar mensen die begrijpen dat hij het ook allemaal niet zo zou willen, mensen die begrip voor hem hebben, en mensen die hem helpen.

Ik hoop dat er niet alleen maar kortzichtige mensen op deze wereld zijn/Helemaal mee eens. Mijn zoon doet zelf nog geen vlieg kwaad maar ik vind sommige reacties erg kort door de bocht "de ouders zullen ook wel gestoord zijn", "het jong levenslang opsluiten". Nieuwsflits: kinderen zijn niet altijd een kopie van hun ouders, een kind met een stoornis kan iedereen krijgen!
quote:elninjoo schreef op 04 oktober 2008 @ 17:15:

[...]

Ja, maar 't is haar kind toch niet? Ik zou tegen die man gezegd hebben, stop 'm maar fulltime in 'n gesticht en als je 'm thuis wil houden dan ben ik weg.

Ja jij. Maar jij bent geen moeder (gelukkig).

Het komt natuurlijk niet in je op dat je ook zielsveel van een kind kunt houden, ookal komt het niet uit je eigen baarmoeder?
quote:elninjoo schreef op 04 oktober 2008 @ 17:12:

[...]

Sterkte! Vind je het niet vreselijk om je eigen leven op te offeren aan hem? 't Is niet dat je er wat voor terugkrijgt bij 'n gestoorde tenslotte, want verbetering zit er niet.

Vanmorgen gaf hij me na een standje en een driftbui uitzichzelf een knuffel, dat is iets wat ie bijna nooit doet. Dat soort dingen lijken klein, maar is onwijs groot Dus ook van hem krijgen we wat terug, en ik blijf gewoon hopen dat ook zijn leven goed leefbaar wordt. Dat zal wel een naif moeder achtig iets zijn.

Dank je wel elninjoo, je drukt je soms wat onhandig uit, maar dit vind ik erg aardig van je.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....

[...]

Ja, maar 't is haar kind toch niet? Ik zou tegen die man gezegd hebben, stop 'm maar fulltime in 'n gesticht en als je 'm thuis wil houden dan ben ik weg. nou liever dat jij dat zegt dan iemand met zijn volle verstand

ik verbaas me keer op keer weer over de kolder die je uitkraamt !
quote:blijfgewoonbianca schreef op 04 oktober 2008 @ 16:42:

Boro , je hoeft je het niet aan te trekken ; ik druk me wellicht niet handig / tactisch uit ; ik bedoelde eigenlijk dat veel ouders zelf een licht / matige verstandelijke beperking hebben ; ik bedoelde geen psychische stoornis . En ik denk niet dat iemand met een " normaal " iq een levenspartner kiest met wél een verstandelijke beperking .Ook niet waar, lekker dan dat er zo'n vooroordeel over ouders met kinderen met een verstandelijke beperking heerst.

[...]

Ja, maar 't is haar kind toch niet? Ik zou tegen die man gezegd hebben, stop 'm maar fulltime in 'n gesticht en als je 'm thuis wil houden dan ben ik weg.Maar ik hou van kinderen. En ik hou van mijn vriend. En dus ook van het kind van mijn vriend. Het kind komt per slot van rekening voor een deel uit mijn vriend Geen problemen mee, ik ben eigenlijk nog een soort van "dankbaar" ook, dat hij aan mij toevertrouwd is en dat ik voor hem mag zorgen en dat ik mag proberen om er iets van te maken ofzo. ( hij is door de kinderbescherming aan ons toegewezen dus )
( overigens zit mijn gewetenloze autist al een uur lang naar Dribbel te kijken hij is ook zeven. Nou maar hopen dat ie het leuk vindt, en niet dat ie zit te bedenken wat hij allemaal met Dribbel zou kunnen doen )
Da's misschien ook de reden waarom jij geen relatie hebt/houdt ?

Komt er weleens een keertje géén k*topmerking uit jouw toetsenbord, Elllll ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:borodini schreef op 04 oktober 2008 @ 16:44:

Ik ga niet helemaal uit als het slachtoffertje, maar ik probeer wel een andere kant te bekijken.

Het is zo makkelijk om met zijn allen heel stoer te roepen dat het kereltje zelf maar vermoord moet worden e.d. Maar ben je dan lekker in je hoofd als je zulke dingen roept ?

Ik hou mijn zoon met argus-ogen in de gaten, ik doe er alles aan wat in mijn macht ligt om er voor te zorgen dat hij enigzins normaal de maatschappij in kan gaan. En ik hoop dat dat lukt.

Maar als ik reakties lees van sommige mensen hier denk ik dat het beter is als dat niet beurt, niet om hem, maar om onze "volwassen"mede mens, die blijkbaar niet in staat is dingen van meerdere kanten te bekijken.

Ik ontken het zwaar gestoorde gedrag van het "dierentuin" ventje niet, ik vind dat hij hulp nodig heeft. Maar die kans moet hij wel krijgen.

Net zoals mijn zoon die kans verdient, hij kan er niets aan doen dat hij alle dingen heeft die hij heeft. En ik ook niet.Eens..
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:muis80 schreef op 04 oktober 2008 @ 17:19:

[...]

Ook niet waar, lekker dan dat er zo'n vooroordeel over ouders met kinderen met een verstandelijke beperking heerst.

Ik zie hele families met allemaal niet-zulke slimmerds die dan het niet zo-rechte pad op gaan en hun kinderen die ook niet zo slim zijn volgen dan dat spoor en zo verder .

En wat er in begeleid wonen zit is vaak dat soort kinderen die als ze een " normale " opvoeding zouden hebben gehad daar niet zouden hoeven wonen .

Vaak betekent vaak , vaak betekent niet ; altijd .
quote:muis80 schreef op 04 oktober 2008 @ 17:16:

[...]

Nieuwsflits: kinderen zijn niet altijd een kopie van hun ouders, een kind met een stoornis kan iedereen krijgen!

Klopt , tuurlijk .

Maar het lijkt mij stug dat zo'n ventje van zeven zoiets doet zonder bijvoorbeeld eerst eens de pootjes van een kapoentje te hebben uitgetrokken . En een jong kind zonder geweten zal dat niet eens stiekum doen , want die ziet daar niets slechts in . Die - ik fantaseer even verder - duwt waarschijnlijk ook zijn kleine broertje expres onder water . Dus zo'n ventje die dan in zijn eentje rondschooiert en de kans krijgt - na sluitingstijd ? - op zijn dooie akkertje te doen wat hij heeft gedaan , die heeft dan ouders die niks door ( willen ) hebben .
Hoi BGB,

Dat vind ik vreemd dat jij die ervaring hebt met begeleid wonende jongeren. Mijn zoontje is nl. autistisch (wel een stuk jonger) en heeft waarschijnlijk ook een verstandelijke beperking. Mijn man en ik zijn beiden normaal en ook bij klinische genetica hebben ze niets kunnen vinden. Vaak gaat het gewoon om iets dat niet goed is gegaan in de ontwikkeling van de hersenen. Het frustrerende is dat ik genoeg niet al te slimme ouders ken die kinderen hebben die stukken slimmer zijn dan mijn zoon! Ook bij mijn zoon op de speciale opvang zitten kids met doodnormale ouders; ik heb die ervaring dus absoluut niet! En niet ieder kind kan een diploma halen, ook niet met veel stimulatie!

Dat met de actie in de dierentuin ben ik met je eens; de ouders hadden dit kunnen zien en kunnen ingrijpen, maar in dit topic krijg ik het idee dat al die ouders van psychisch gestoorde kinderen ook over één kam gescheerd worden (niet door jou) en ik denk dat het onmogelijk is om je kind geen seconde uit het oog te verliezen (uitzondering dierentuin; daar heeft hij toch wat langer voor nodig gehad).
Dat kind is niet gezond in zijn bovenkamer.

Zal je kind maar wezen......
Muis80: Iedereen kan een kind krijgen met psychische afwijking. Al is het vaak, niet altijd, erfelijk. Als zo'n kind dan nog eens een traumatische opvoeding krijgt is het leed niet te overzien. Dat wordt m.i. hier bedoeld. Dan is de kans groot dat je kinderen krijgt als in dit topic.

Als dit geconstateerd wordt moet het kind intern en hulp krijgen en i.i.g. weg gehaald worden bij opvoeders. En mag kind pas terug keren in maatschappij als het geen gevaar meer vormt voor de samenleving.
Ik heb zelf 2 kinderen en moet er niet aan denken dat ze in aanraking komen met zulke kinderen lees psychopaten. Niet dat ze dat gedrag kopieeren maar wat zo'n kind de mijne aan zal doen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 04 oktober 2008 @ 17:29:

[...]

Klopt , tuurlijk .

Maar het lijkt mij stug dat zo'n ventje van zeven zoiets doet zonder bijvoorbeeld eerst eens de pootjes van een kapoentje te hebben uitgetrokken . En een jong kind zonder geweten zal dat niet eens stiekum doen , want die ziet daar niets slechts in . Die - ik fantaseer even verder - duwt waarschijnlijk ook zijn kleine broertje expres onder water . Dus zo'n ventje die dan in zijn eentje rondschooiert en de kans krijgt - na sluitingstijd ? - op zijn dooie akkertje te doen wat hij heeft gedaan , die heeft dan ouders die niks door ( willen ) hebben .Misschien was dat potentieel psychopatisch gedrag idd wel herkent door de ouders en lieten de ouders dat schooiertje expres los in de dierentuin in de verwachting dat de natuur daar wel z'n loop zou krijgen. Alleen is 't ietsje anders afgelopen.
quote:elninjoo schreef op 04 oktober 2008 @ 17:52:

[...]

Misschien was dat potentieel psychopatisch gedrag idd wel herkent door de ouders en lieten de ouders dat schooiertje expres los in de dierentuin in de verwachting dat de natuur daar wel z'n loop zou krijgen. Alleen is 't ietsje anders afgelopen. Geweldige grap zeg.
quote:borodini schreef op 04 oktober 2008 @ 17:20:

[...]

Maar ik hou van kinderen. En ik hou van mijn vriend. En dus ook van het kind van mijn vriend. Het kind komt per slot van rekening voor een deel uit mijn vriend Geen problemen mee, ik ben eigenlijk nog een soort van "dankbaar" ook, dat hij aan mij toevertrouwd is en dat ik voor hem mag zorgen en dat ik mag proberen om er iets van te maken ofzo. ( hij is door de kinderbescherming aan ons toegewezen dus )Ergens kan ik 't nog voor 'n deel begrijpen ook. Vroeger vond ik 't ook altijd te gek om de meest onhandelbare paarden onder mijn hoede te krijgen. Alleen haalde ik er alleen mijn kick uit als ik ze na een paar maanden goed opgevoed bij de eigenaar kon afleveren. Ooit wel 'ns eentje gehad die echt niet spoorde, maar die mochten ze van mij na 'n tijdje ook afvoeren. Gebruikte 'm op 't laatst alleen nog als ik wat af te reageren had, met 'n vals paard hoef je je dan tenminste niet in te houden.
quote:elninjoo schreef op 04 oktober 2008 @ 17:56:

[...]

Gebruikte 'm op 't laatst alleen nog als ik wat af te reageren had, met 'n vals paard hoef je je dan tenminste niet in te houden.Best wel psychopatisch, bewust een slachtoffer te zoeken om je op af te reageren.
quote:elninjoo schreef op 04 oktober 2008 @ 17:56:

[...]

Ergens kan ik 't nog voor 'n deel begrijpen ook. Vroeger vond ik 't ook altijd te gek om de meest onhandelbare paarden onder mijn hoede te krijgen. Alleen haalde ik er alleen mijn kick uit als ik ze na een paar maanden goed opgevoed bij de eigenaar kon afleveren. Ooit wel 'ns eentje gehad die echt niet spoorde, maar die mochten ze van mij na 'n tijdje ook afvoeren. Gebruikte 'm op 't laatst alleen nog als ik wat af te reageren had, met 'n vals paard hoef je je dan tenminste niet in te houden.Ja, want die heeft geen gevoel enzo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven