Entertainment alle pijlers

Sinterklaasjournaal

11-11-2014 17:57 602 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben ik de enige die altijd braaf het Sinterklaas journaal kijkt?

Ik zit in ieder geval klaar!
Beppie Melissen:

Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Onze school weigert het Sinterklaasjournaal te volgen. Ben benieuwd hoe eea nu gaat verlopen.
Idd beppie. Zij speelt de moeder van Martin Moreira in Gooische Vrouwen.
Oja, daar herkende ik haar dus van. Het kwartje valt, eindelijk.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Ik had al een linkje en een naam geplakt he?

Ik vind die bekende mensen erin ook altijd erg leuk!
Och ja, zij is het! thankx.!

Maar ik krijg ons huis niet in beeld hoor, en die van meerdere adressen niet....

Wat nu? Heb het op 2 verschillende iPads geprobeerd.
quote:mdh schreef op 09 november 2015 @ 19:33:

[...]

Er staat wel een foto van opa Piet online....Jeeej
quote:mamaonbekend schreef op 09 november 2015 @ 20:39:

Maar ik krijg ons huis niet in beeld hoor, en die van meerdere adressen niet....

Wat nu? Heb het op 2 verschillende iPads geprobeerd.Volgens mij komen de foto's die ze gebruiken van Google Streetview. Is jullie huis daar op terug te vinden?
De toekomst is niet meer wat het was
quote:mamaonbekend schreef op 09 november 2015 @ 20:39:

Wat nu? Heb het op 2 verschillende iPads geprobeerd.Mosterd.
quote:bubbelwijn schreef op 09 november 2015 @ 20:06:

[...]

Dat dacht ik ook. Knappe draai aan een ingewikkelde kwestie.absoluut! beter bedacht dan vorig jaar vind ik. als het zo is dan he haha.
Life is like an hourglass glued to the table.
Ons huis (dat al bijna 30 jaar bestaat...) komt inderdaad niet voor bij Streetview. En een nieuwbouwhuis wel.

Lekker dan. Echt stom. Kan ik er weer een draai aan geven om het mijn kind uit te leggen
quote:mdh schreef op 09 november 2015 @ 19:27:

[...]Zou mooi zijn want dan gaan de pieten lijken op de pieten die op school komen.Bij ons op school zijn ze gewoon egaal zwart geschminkt. Dus niet zo mooi, kan ik dat weer gaan uitleggen.
Ik vrees dat als er echt dingen van veranderen, dit het laatste jaar is dat mijn kinderen van 6 en 4 geloven.
quote:Bibi1973 schreef op 09 november 2015 @ 21:18:

[...]

Bij ons op school zijn ze gewoon egaal zwart geschminkt. Dus niet zo mooi, kan ik dat weer gaan uitleggen.De school heeft dat al aangekondigd ofzo?
quote:Goede-Fee schreef op 09 november 2015 @ 21:19:

[...]

De school heeft dat al aangekondigd ofzo?Ik zit in de ouderraad.
Mooie plek omdat probleem eens neer te leggen.
quote:Goede-Fee schreef op 09 november 2015 @ 21:28:

Mooie plek omdat probleem eens neer te leggen.Nee, daar gaat het schoolbestuur over. En daar is het al uitgebreid besproken.
quote:Bibi1973 schreef op 09 november 2015 @ 21:19:

Ik vrees dat als er echt dingen van veranderen, dit het laatste jaar is dat mijn kinderen van 6 en 4 geloven.

Mijn kleinkinderen ook. Ik zet speciaal RTL 4 op want die heeft zwarte pieten, maar de school heeft besloten dat ze witte pieten gaan doen....dus als zwarte piet niet bestaat, bestaat Sinterklaas natuurlijk ook niet.

Leuk feest zo om zeep geholpen. Het ergste vind ik toch dat 82 % wil dat Piet zwart blijft, maar dat zo'n school maar gewoon doet wat ze willen. Democratie......nee dus!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:mienietjefietje schreef op 10 november 2015 @ 08:56:

[...]

Mijn kleinkinderen ook. Ik zet speciaal RTL 4 op want die heeft zwarte pieten, maar de school heeft besloten dat ze witte pieten gaan doen....dus als zwarte piet niet bestaat, bestaat Sinterklaas natuurlijk ook niet.

Leuk feest zo om zeep geholpen. Het ergste vind ik toch dat 82 % wil dat Piet zwart blijft, maar dat zo'n school maar gewoon doet wat ze willen. Democratie......nee dus!

Wat een onzin, het is allemaal gelogen en ze geloven wat ze horen. Als de zanikende ouders gewoon hun klep houden en de kinderen horen op TV dat ze minder zwart worden door... vul zelf maar in ... dan is dat zo.

Net zoals dat ze geloven dat Sinterklaas bestaat. Dat is ze ook verteld/ voorgelogen. Kinderen zijn heel flexibel en geloven van alles.

Maar goed daar is dit topic volgens mij niet voor dat doen ze verder maar lekker op de aktueel pijler. Toch?
Welke oud- nieuwslezer zat op het terras? Was dat Harmen Siezen?
Maar ik vraag me dan af als ze witte pieten doen, dan kun je toch nooit geen bekenden meer piet laten spelen? Stel de buurman zou bij ons ieder jaar als zwarte piet komen,leuk want hij kent de kinderen, dan "moet" je dus een vreemde gaan vragen.

Bij mij oo het werk (onderwijs) komen er gewoon zwarte pieten, erg jammer dat gebeuren er helemaal om heen hoor
Vanuit Rotterdam gaan a.s. zaterdag twee bussen met tegenstanders van zwarte Piet naar Meppel (TV Rijnmond), leuk kinderfeest verstoren.
verba volant, scripta manent.
Ik heb mijn zoon van zes twee dagen geleden de waarheid verteld. Hij kan lezen, we hebben hier kranten liggen, we kijken het journaal... en toen het gelazer over hoe Piet er dit jaar uit moest gaan zien heb ik het hem verteld. So wie so is het voor kinderen die kunnen lezen bijna niet te doen om de discussie helemaal verborgen voor ze te houden.

Ik vind het jammer voor de kinderen die net in deze jaren op dat randje wel/niet geloven zitten. Ik had mijn zoon met alle liefde nog een jaartje willen laten geloven, maar met een nieuwsgierig lezertje gaat dat niet meer. En ik wil hem niet glashard voor gaan liegen of opeens niet meer het journaal kijken en kranten verstoppen. Heb alle jaren bij vragen van hem (en vroeger van mijn dochter) altijd hen zelf de antwoorden laten verzinnen, maar ik weiger echt om om de media heen te gaan liegen om het geloof in stand te houden.

Ik hoop dat er snel een 'definitieve' oplossing gaat komen, want het zou jammer zijn als dit nog jaren voortsleept. Er moet toch consensus mogelijk zijn? De roe is er uit gegaan, stoute kinderen mee naar Spanje is er uit, dan moet dit toch ook op te lossen zijn zonder dat de kinderen daar last van hebben?
Overigens geloofde hij tijdens het Sinterklaas weer volop, hoor. Maargoed, dat doe ikzelf ook als ik Sinterklaas en Pieten zie. Krijg nog steeds de bibbers als ik tegenover Sinterklaas sta
quote:MadameHooch schreef op 10 november 2015 @ 09:22:

Ik heb mijn zoon van zes twee dagen geleden de waarheid verteld. Hij kan lezen, we hebben hier kranten liggen, we kijken het journaal... en toen het gelazer over hoe Piet er dit jaar uit moest gaan zien heb ik het hem verteld. So wie so is het voor kinderen die kunnen lezen bijna niet te doen om de discussie helemaal verborgen voor ze te houden.

Ik vind het jammer voor de kinderen die net in deze jaren op dat randje wel/niet geloven zitten. Ik had mijn zoon met alle liefde nog een jaartje willen laten geloven, maar met een nieuwsgierig lezertje gaat dat niet meer. En ik wil hem niet glashard voor gaan liegen of opeens niet meer het journaal kijken en kranten verstoppen. Heb alle jaren bij vragen van hem (en vroeger van mijn dochter) altijd hen zelf de antwoorden laten verzinnen, maar ik weiger echt om om de media heen te gaan liegen om het geloof in stand te houden.

Ik hoop dat er snel een 'definitieve' oplossing gaat komen, want het zou jammer zijn als dit nog jaren voortsleept. Er moet toch consensus mogelijk zijn? De roe is er uit gegaan, stoute kinderen mee naar Spanje is er uit, dan moet dit toch ook op te lossen zijn zonder dat de kinderen daar last van hebben?

Mijn kinderen hebben nergens last van. Maar wij kijken alleen Sinterklaasjournaal waar ze bij zijn, verder heb ik geen krant en heb ik nog nooit een item erover gezien voor 20.00 uur journaal.

Dit is echt een probleem van volwassenen. Kinderen geloven alles.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven