Geld & Recht alle pijlers

opgelicht?

06-11-2015 10:09 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
hey,

ik heb maandag via marktplaats een videokaart twv 200 euro gekocht.

alles leek harsikke echt en de meneer wou het via paypal want dat is veiliger (wat ook zo is)

hij heeft de kaart dinsdag verstuurt zegt die maar had geen track en trace code. ik heb nog niks binnen en deze desbetreffende meneer reageert ook niet meer.

iemand hier ervaring mee wat kan ik hiermee doen?

groetjes
Ik vind de datum van lid worden op zich ook niet perse alarmerend. Je moet toch ergens beginnen. Waar ik meestal naar kijk zijn de producten die ze verkopen en of ze daarbij aangeven 'alleen verzenden'.

Die combi laat bij mij alarmbellen rinkelen.

Ook kies ik er voor nooit een duur product op te laten sturen. En tja, wat duur is, is natuurlijk erg subjectief.

Hiermee probeer ik oplichting te voorkomen en als het me dan toch overkomt, dan is het bedrag niet te hoog.
Misschien een tip voor de volgende keer: ik doe altijd eerst alsof ik het wil ophalen bij mensen, zodra ik dan het adres gekregen heb, (of ze zeggen dat dat niet kan), dan zeg ik dat ik het toch liever opgestuurd wil hebben omdat ophalen niet meer zal lukken of als het niet kan zeg ik t helemaal af.

Mocht er dan toch nog iets mis gaan, heb je altijd diegene's adres! Geeft mij vaak toch wat meer vertrouwen.
@Saryma, Je kunt ook een nepadres krijgen... ook een keer meegemaakt.

En als je het dan op laat sturen, hoe zorg je er dan voor dat je niet wordt opgelicht?
ik heb gevraagd of ze de mp link uit je reply willen halen, omdat je niets meer hebt laten horen

(zo gaat het vaak he, men mailt een aantal keer van waar blijft mijn post, of heb je het al verstuurd x3)

maar zodra het binnen is hoor je niks meer.

dus ik ga er gewoon vanuit dat jij je pakket ook hebt ontvangen en dan is het niet zo netjes dat je die link naar al zijn ads hier laat staan alszijnde een oplichter.

hoop op je begrip

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven